دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

سلام.

شب همه دوستان بخیر .

امروز برای نصب آنتی ویروس به یک شرکت رفته بودم . خوشبختانه مثل همیشه کار به خوبی پیش رفت .

ولی یک موضوعی که تکراری بود برام پیش اومد و اون سوال یکی از کارمندان شرکت راجع به مشکلی بود که براش پیش اومده بود .

حتمآ درست حدس زدید ، آره - این بنده خدا ی آنتی ویروس از این کرک شده ها یا بقول خودش مجانی نصب کرده بود و حدود 100 گیگا بایت از اطلاعاتش رو از دست داده بود .

جالب بود می گفت وسط کار آنتی ویروس بهش پیقامی داده و کلا هارد اکسترنالش رو قفل کرده و دیگه نتونسته به اطلاعات روی هارد دسترسی داشته باشه و در آخر تمام اطلاعاتش از بین رفته .

من تا امروز تعجب می کردم یک نفر حالا هر چقدر هم به قول خودش اطلاعاتش بی اهمیت باشه چرا از نرم افزار کرک شده و غیر اورجینال استفاده می کنه .

حالا می دونم این بندگان خدا خیلی هاشون از همه جا بی خبرن .( البته شاید هم خودشون رو به بی خبری می زنند تا یک وقت پولی هزینه نکنند ) هرچند با اتفاقات بعدی که براشون پیش می یاد آرزو می کردن یکم بیشتر هزینه می کردن تا مشکلات این جوری براشون پیش نیاد .

- یکی اینکه خیلی از کاربرای کامپیوتر فکر می کنند هر سی دی که نقره ای رنگ باشه اورجیناله . که متاسفانه اصلا اینطوری نیست .

همین الان میشه گفت 99% نرم افزارها و بقولی عرضه کننده های نرم افزارهای غیر اورجینال و کرک شده روی سی دی های نقره ای محصولاتشون رو به بازار میدن .

البته جای تاسف زیاد داره که اصلا اجازه فروش همچین برنامه هایی و به این شکل تو ایران داده میشه .

- مساله دیگه ای که هست اینکه که کاربرا فکر می کنند هر چیزی که قابلیت بروزرسانی یا بقولی Update آپ دیت داشته بشه اورجیناله که متاسفانه سخت در اشتباه هستند .

از اونجا که ر گردی گردو نیست بای بدونید که هر سی دی که به شما دادن و رنگش نقره ای بود ارجینال نیستش .

خوب شما اگه به سایت تولید کننده نرم افزار برید مثلا همین کسپرسکی ( کاسپرسکی ) و به قسمت دانلود برید می تونید سورس یا فایل اصلی را دانلود کنید و روی سی دی رایت کنید .

همین برنامه اورجیناله .

ولی این برنامه ها همیشه هم تا مدت محدودی کار می کنند ( تریال Trial ) مثلا 30 روز یا 60 روز بستگی به سیاست اون شرکت داره و هم ممکنه با تمام قابلیت ها کار نکنه .

مثلا همین کسپرسکی شما می تونید از این قسمت سایت دانلود کنید و بصورت 30 روزه Trial اون رو فعال کنید و تا 30 روز از تمامی امکانات اون استفاده کنید ولی بعد از این زمان هم از کار میوفته و هم دیگه بروزرسانی نمیشه .

بروزرسانی هم بخصوص تو آنتی ویروسها خیلی خیلی مهم هست چون باید از سایت اصلی بروزرسانی بشه تا ویروسهای جدید رو تشخیص بده . روزی تا 15000 ویروس جدید .

البته خیلی خیلی خوب میشد که همه بتونند از نرم افزارهای اصلی و اورجینال استفاده کنند چون هم راحت بودند هم این همه مشکلات نرم افزاری به دوش نمی کشیدند و از پشتیبانی استفاده می کردند .

خوب بعد از 30 روز شما اگه دوست داشتید می تونید کد یا همون لایسنس نرم افزار رو خریداری کنید و تا زمانی که برای اون لایسنس از طرف شرکت تولید کننده تعریف شده از نرم افزار استفاده می کنید .

ی بحث دیگه موضوع بسته بندی محصولات نرم افزاری هست .

اگه تو بازار نرم افزار نگاهی بندازید می بینید که خیلی وقتا بسته بندی بسته ها نرم افزاری کرک شده و قفل شکسته خیلی بهتر از نرم افزارهای اورجینال و لایسنسهای معتبر هستش - خوب شاید این موضوع یکمش برگرده به کم کاری دوستان و همکاران که عرضه کننده محصولات نرم افزاری هستند ولی بخشی از اون هم تقصیر اونها نیست و بخاطر هزینه هایی هست که روی دوش این قشر از همکارا وجود داره که باید خیلی از پولی رو که کاربر می پردازه بعنوان حق لایسنس ( خرید لایسنس ) به تولید کننده یا وارد کننده بپردازند ( استفاده از پشتیبانی شرکت تولید کننده ) حالا اینکه باید هزینه تبلیغات و بازاریابی داده بشه و هزینه آگاه سازی کاربرا و مردم هم بماند .

تازه بعضی از شرکتها هم باید به کاربر پشتیبانی ارائه بدن که خدایی این دیگه کار اضافی هست .

حالا موضوع پشتیبانی چیه :

- یک قسمت از پشتیبانی ( که بخش عمده اون یعنی 99.9 %  ) هست بر عهده شرکت تولید کننده نرم افزار هست . مثل بروزرسانی نرم افزار - راه اندازی سایت پرسش و پاسخ - بخش خدمات مشتریان و .... ) که هرینه لایسنس شامل این بخش میشه .

- یک قسمت هم به شرکت فروشنده یا داخلی میشه که باید بابت این بخش جداگانه هرینه دریافت بشه که متاسفانه فرهنگش جا نیوفتاده .

وقتی کاربری مثلا 40000 تومان بابت خرید یک نرم افزار اورجینال یا بهتره بگم بابت خرید لایسنس میده ( چون نرم افزار بصورت مجانی روی وب سایت شرکتهای تولید کننده هست و اون چیزی که فروخته میشه و ارزش داره همون کد یا لایسنس هست که باعث میشه اون شرکت شما رو به عنوان یک کاربر معتبر بشناسه و تا زمان مشخصی به شما پشتیبانی بده ) این هزینه بابت هزینه خود لایسنس و پشتیبانی هست که شرکت تولید کننده به شما میده ) و سود شرکت داخلی و این وسط اگه مشکلی بجز لایسنس باشه باید هزینه دریافت بشه .

اگه دقت کرده باشید می بینید که تمام شرکتهای تولید کننده نرم افزار بخش پشتیبانی دارند که با توجه به سیاستهای این شرکتها هم معمولا بخش خوب و عالی هست و سعی میشه طوری طراحی بشه که کاربر خیلی راحت از سایت استفاده کنه .

برای نمونه می تونید به این سایتها مراجعه کنید : support.kaspersky.com

support.f-secure.com  و http://esupport.trendmicro.com/default.aspx و غیره . بماند که خیلی از کاربرا انتظار دارند شرکت فروشنده داخلی تمام سایت رو براشون ترجمه کنه و توضیح بده و آخر سر هم یک مدرکی چیزی بهش بده .

جالبیش اینه خیلی از این کاربرا خوب بلد هستند انواع بازی و برنامه هایی مثل ویندوز و آفیس و غیره رو نصب کنند و استفاده کنند ولی حاضر نیستند 4 کلمه manual نرم افزاری که اورجینال خریدند رو بخونند . فکر کنم بعضی ها دیگه خیلی ... تشریف دارند . یا فکر می کنند کل شرکت رو با کارمنداش خریدند....

من نمی دونم چرا همین کاربرا مثلا ویندوزشون خراب میشه به شرکت ماکروسافت زنگ نمی زنند ؟!!!!!!! و تو این مواقع خوب بلدند مشکل خودشونا حل کنند .

خوب از همه این حرفا بگذریم کاربرای عزیز باید توجه کنند قبل از خرید یک محصول دقت کنند که از جای معتبر و با گارانتی معتبر خریداری کنند .

راستی ی چیزی در مورد گارانتی نرم افزار یادم اومد بگم .

بعضی از کاربرا دیدگاهشون نصبت به گارانتی اینکه هر وقت هر مشکلی مثلا برای کامپیوترشون و همینطور برای لایسنسشون پیش اومد شرکت فروشنده باید تقبل کنه .

خوب این فکر 100% اشتباه هست .

مثلا شما آنتی ویروس نصب می کنید و از قبل کلی ویروس داشته و حالا ویندوز شما خوب کار نمیکنه . خوب برادر من - خواهر من سیستم شما از قبل مشکل داشته ( ویندوز شما و سیستم شما پر از انواع و اقسام ویروس بوده ) حالا باید لطف کنی ویندوز عوض کنی .

یا اینکه مثلا لایسنس آنتی ویروس برای 1 کامپیوتر می خرند و روی بیشتر از 1 دونه تصب می کنند . بعدش که لایسنس اصطلاحآ میسوزه میان و یقه فروشنده رو می گیرند .

دیگه آدم چی بگه آخه ..................

مثل این میمونه که شما ماشین بخرید بعدش باهاش تصادف کنید و ماشینا ببرید پیش فروشنده و یدونه ماشین نو دیگه بخواهید . من فکر کنم بدونید چه جوابی به شما داده میشه :))

خدایا این مردم را به راه راست هدایت کن . من هم قبل از همه به راه راست هدایت کن .

خدایی بعضی از ما ایرانی ها انتظارات خیلی عجیب و غریبی داریم که منحصر به فرده .

البته دولت هم خیلی خیلی مقصر هست . وقتی تو یک نمایشگاه و حتی تو بازارش خیلی به راحتی نرم افزار غیر اورجینال بفروش میرسه و عرضه بشه ، نمیشه بیش از این انتظار داشت . و این وسط خیلی کاربرا مثل این دوست ما ا طالاعاتشون از دست میره یا سیستمشون کند میشه و با هزار مشکل دیگه دست به گریبان می شن .

و این وسط چیزی بجز اعصاب خوردی - اتلاف وقت و هزینه و .. عاید کاربر کامپیوتر یا موبایل نمیشه .

یک شرکت ی نرم افزار کرکی رو مجانی از اینترنت دانلود میکنه و به قیمت 2000 تا 3000 تومن میفروشه یعنی به 3000 برابر قیمت ( شما 200 تومن هم بابت سی دی و 200 تومن هم هزینه بسته بندی در نظر بگیرید ) .

و بعد یک شرکت که داره نرم افزار اورجینال میده باید حدود 80% از هزینه ای که از کاربر می گیره رو به شرکت تولید کننده بابت پشتیبانی بده که خدایی حقشه ، چون تولید و عرضه و بخصوص پشتیبانی نرم افزار کار خیلی مشکلی هستش ) و در آخر باید به کلی سوال بی ربط کاربرا هم جواب بده .

ی چیزی که الان یادم اومد این بود که بعضی از فروشنده ها نرمافزار کرک شده و قفل شکسته رو به این صورت به کاربر میدن که اگه کد یا لایسنس شما مشکل برخورد شرکت یکی دیگه بجاش به شما میده یا اینکه این نرم افزار گارانتی و پشتیبانی فلان شرکت رو داره که خدایی این حرف اینقدر مسخره هست که من نمی دونم راجع بهش چی بگم ، کاربر خیلی باید ساده لوح و تعطیل باشه که اینجور حرفها رو باور کنه .

خوبه تو کشور ما گردو به وفور یافت میشه !!!!!!!!!

من سعی می کنم تو پستهای بعدی اطلاعات بهتر و بیشتری در اختیار بینندگان وب لاگم قرار بدم .

شاد و پیروز

شب یلدای خوبی داشه باشید ( پر از تنقلات )

یا حق

دورانتاش

 

 

 

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی