دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

شرکت
شیاد و کلاهبردار کسپرسکی که هر نوع شیوه خبری و تبلیغاتی غیر متعارفی را
برای فریب کاربران و شرکتها و فروش محصولاتش به کار برده از یک روش جدید
رونمایی کرد .
اخیرآ خبری در برخی وب سایتها به نقل از روزنامه فناوران با عنوان " فروشنده آنتی ویروس با لایسنس تقلبی، نقره داغ شد . " منتشر شده که با ساختن داستانی تخیلی و توهم زا سعی داشته تا برای شرکت روسی کسپرسکی تبلیغ کند .
خلاصه داستان :
یک خریدار آنتی ویروس رفته از یک
فروشگاه کامپیوتری ، آنهم در یک پاساژ معروف در تهران ، یک بسته بندی ضد
ویروس کسپرسکی خریده و آنتی ویروس مثلآ تقلبی از آب در آمده و بعد از آن
رابینهود با کمک روزنامه فناوران و اتحادیه فناوران ، شرکت گارانتی کننده
محصول را به سزای عملش رساندند . ( نه فروشنده را .)
ولی چند سوال :
- چرا اتحادیه فناوران به دنبال تحقیق از شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی نیست ؟
-
چرا در حالی که کسپرسکی در سالهای
اخیر به دلیل کلاهبرداری های متعدد تعداد زیادی از نمایندگان ،
مدیران و مشتریانش را از دست داده ، آن کاربر باز رفته محصول آنتی
ویروس کسپرسکی خریداری کرده ؟
اگر
این داستان حقیقت هم داشته باشد ، اولین مقصر خود خریدار بوده که محصول یک
شرکت نامعتبر و کلاهبردار یعنی کسپرسکی را انتخاب و خریداری کرده و اندکی
تحقیق نکرده .
-
چرا درباره نقش کسپرسکی و نمایندگانش در آشفته کردن بازار آنتی ویروس و
توزیع لایسنسهای جعلی و تقلبی در بازار ایران تحقیق نمی شود ؟
-
بد نیست درباره نقش شرکتهای کامگارد ، الحسانی و رابط تبلیغاتی کسپرسکی در
ایران و برخی اعضای کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و
چندین نشریه و وب سایت ایرانی در سرپوش گذاشتن بر تخلفات و
کلاهبرداری های کسپرسکی تحقیق شود .
-
خیلی خوب میشد اتحادیه فناوران درباره دهها خبر نادرستی که در وب سایتها و
نشریات شرکاء و همکار کسپرسکی در ایران منتشر شده تحقیق میکرد و به دنبال
جریمه و نقره داغ کردن آنها بود .
( متاسفانه روند انتشار مطالب و اخبار نادرست در رسانه های همکار کسپرسکی ادامه دارد .)
-
میدانیم چرا گفته نشده با فروشنده برخورد شده . چون فروشنده داشته کسپرسکی
می فروخته و خوب همین که محصول این شرکت کلاهبردار را عرضه میکرده خودش
خوب است .
کسپرسکی و
نمایندگانش بارها و بارها از فروشگاه های سطح بازار فقط برای تبلیغات بهره
برداری کرده اند ، در حالی که فروشگاه های آنلاین کسپرسکی آنتی ویروسهای
این شرکت کلاهبردار را با کمترین قیمت و کیفیت عرضه میکنند .
- خیلی خوب میشد اتحادیه فناوران درباره نقش کسپرسکی و نمایندگانش در ایجاد مزاحمت برای فروشندگان آنتی ویروس با گارانتی دورانتاش در 4 - 5 سال پیش هم تحقیق کند .
و در انتها :
در انتهای خبر منتشر شده از یک فروشنده کسپرسکی درباره اورجینال بودن آنتی ویروس ها و تفاوت نسخه های اصلی و تقلبی سوال شده .
نویسنده
این داستان علمی تخیلی نمیدانسته از یک فروشنده کسپرسکی نباید درباره
تفاوت های نسخه های اصلی و اورجینال با نسخه های تقلبی آنتی ویروس ها سوال
شود و باید برای کسب اطلاعات صحیح و درست به سراغ منابع معتبر رفت .
مطالعه اخبار لینک زیر را به همه خبرنگاران و کاربران و مدیران شبکه شرکتها و سازمانها توصیه میکنیم .
اخبار مرتبط :
مروری بر اخبار و فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
