شیوه جدید کسپرسکی برای بی اعتبار کردن فروشندگان آنتی ویروس در بازار
شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۲۵ ب.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

همانطور که می دانید و طبق گفته آقای تاریک کوزباری یکی از سیاستهای جدید کسپرسکی در خاورمیانه و مخصوصآ ایران فروش آنلاین محصولات کسپرسکی است .
توسعه فروش آنلاین ، سیاست کسپرسکی در خاورمیانه .
ولی جدا از این مسئله که کسپرسکی به دلایلی که در خبرهای قبلی دیسنا گفته شده مجبور به آنلاین کردن فروش محصولاتش است ، ولی برای این کار و مهمتر از آن هدایت کاربران و خریداران به سمت فروشگاه های آنلاین کسپرسکی 2 مشکل اساسی پیش رو دارد . 1- وجود آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی با گارانتی معتبر در بازار ایران .
البته این مورد در 2-3 سال اخیر به وجود آمده ، مخصوصآ از طرف یکی از شرکای قبلی این شرکت .
2- همکاری خریده فروشان آنتی ویروس با شرکتهایی که محصولات معتبر و بین المللی را با گارانتی های معتبر ارائه می دهند .
( اشخاص و شرکتهایی که محصولات آنتی ویروس با نام و نشان شرکتهای بین المللی و معتبر ارائه دهند کم نیستند و به سادگی جستجو در گوگل است ، ولی یافتن شرکت و گارانتی معتبر گاهی مشکل است .)
به همین منظور کسپرسکی چند سالی می شود که سیاست جدیدی را با کمک دفتر خاورمیانه اش در امارات ، رابط این شرکت در ایران و توزیع کنندگانی که رابطه خوبی با کسپرسکی دارند اجرا کرده است .
حال قبل از شروع بخش اصلی یاداشت فکر کنید کسپرسکی که سیاستش فروش آنلاین است چگونه باید هم از شر برندهای معتبر و بین المللی راحت شود و هم بلایی سر فروشگاه های نرم افزاری و فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار ( خرده فروش ) بیاورد که خود کاربران برای خرید بیشتر به سمت فروشگاه های آنلاین کسپرسکی هدایت شوند و مهمتر اینکه مشخص نشود کسپرسکی چه هدفی دارد و با واکنش خرده فروشان مواجه نشود ؟
کسپرسکی برای رسیدن به این هدف با اشخاص و شرکتهایی که در بالا نامشان را آوردیم نقشه زیرکانه ای کشیدند .
یک تیر و 2 نشان :
ارائه محصولات ضد ویروس مختلف ( مخصوصآ آنتی ویروسهای معتبر و بین المللی ) با گارانتی های مختلف و عمومآ با نامهای جدید و جعلی و ارائه لایسنسهای جعلی و مسدود کردن ( بلاک کردن ) دوره ای لایسنسهای آنتی ویروس باعث می شود کاربران هم به برندهای معتبر و بین المللی بدبین شوند و هم اینکه اعتبار فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار خدشه دار شود و معروف شوند به فروشندگان آنتی ویروسهای جعلی و یا فروشنده آنتی ویروس با گارانتی های بی اعتبار و به این شکل کاربران و مصرف کنندگان آنتی ویروس اولا خرید چند محصول ضد ویروس خاص را در لیست انتخابهای خود می گذارند ( مخصوصآ کسپرسکی حتی با همه بی اعتباری و کیفیت پایین محصولاتش ) و هم اینکه بیشتر به فروشگاه های آنلاین که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده مراجعه می کنند و دیگر اعتماد خود را به خریده فروشان از دست می دهند .
از طرفی آهسته بودن این روند باعث می شود روند مهاجرت مصرف کنندگان به فروشگاه های آنلاین طوری باشد که خرده فروشان و فروشگاه ها آن را یک کاهش فروش عادی تلقی کرده و یا حتی متوجه نقشه شوم کسپرسکی نشوند .
البته تعداد بسیار کمی از فروشگاه ها نیز با کسپرسکی همکاری دارند و نباید اینطور برداشت شود که همه فروشگاه ها از نقشه کسپرسکی بی اطلاع هستند و بابت همکاری خود با کسپرسکی مثلا تخفیفهای بیشتری می گیرند و یا به هر شکلی بر سر منافع مشتریانشان معامله می کنند .
ارائه محصولات کسپرسکی با گارانتی اشخاص ، شرکتها و وب سایتهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی نیست نه تنها باعث آشفته شدن بازار می شود . بلکه میزان تبلیغات برای کسپرسکی را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش فروش محصولات از طریق نمایندگانی می شود که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده و به این طریق کسپرسکی به سادگی فعالیت شرکتهایی که مد نظرش است را در دست میگیرد .
با اجرای این سیاست کسپرسکی هم از شر محصولات شرکتهای معتبری که می توان گفت همه آنها حتی کسپرسکی را یک شرکت امنیتی حساب نمی کنند خلاص می شود و هم اینکه با خراب کردن اعتبار فروشندگان سطح بازار ، خریداران به وب سایتهای آنلاین کسپرسکی و مخصوصآ آنهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده هدایت می شوند .
و به همان نسبت که اعتبار فروشگاه ها کاهش پیدا می کند ، فروششان نیز کم می شود .
ولی فروشگاه ها درباره کاهش فروش خود چگونه فکر می کنند ؟
برخی آن را به دلیل مسائل اقتصادی و یا به دلیل زیاد شدن نمایندگان رسمی و غیر رسمی طبیعی می دانند .
فروشگاه ها هر روز با فروش محصولات شرکت روسی کسپرسکی ، هم عضوی از شبکه تبلیغاتی کسپرسکی میشوند البته به صورت رایگان و از طرفی خود را روز به روز وابسته تر به کسپرسکی می بینند و اعمال فشار از طرف کسپرسکی به آنها بسیار ساده تر می شود و هم فروششان کاهش می یابد .
یعنی اول کاربران به صورت غیر مستقیم به سمت انتخاب و خرید کسپرسکی هدایت می شوند و سپس خرید از وب سایتهای و یا شرکتهای مورد نظر کسپرسکی .
البته نباید فراموش کرد که در این میان خرده فروشان به سادگی قربانی سیاستهای کسپرسکی و مشکلات بین این شرکت و توزیع کنندگانش می شوند .
مانند حذف لوگوی توزیع کنندگان محصولات ضد ویروس خانگی از زیر بسته بندی ها .
به طور طبیعی بعد از مرگ ، برای متوفی قبر کنده می شود و پولی هم به قبر کن داده می شود .
ولی با این روش خود کسی که قرار است بمیرد ، خودش قبرش را می کند ، خودش داخلش می خوابد و خودش هم خود را می کشد . به همین سادگی .
به هر شکل در این میان نقش وب سایتها و نشریاتی که بابت انتشار اخبار مطابق سیاستهای کسپرسکی پولهای هنگفتی از این شرکت روسی می گیرند را نباید فراموش کرد .
و واقعآ کسپرسکی ثابت کرده چقدر شرکت ضعیفی است که فقط با یک خبر کل سایت خود و نمایندگانش را تغییر می دهد .
و نباید فراموش کنید این فقط بخشی از سیاست کسپرسکی است و با اجرای چندین طرح به طور همزمان باعث می شود هر شخص یا شرکتی به سادگی به نیت و اهداف اصلی این شرکت پی نبرد .
افزایش قیمتها بعد از خبر دیسنا ، کاهش قیمتها بعد از جشنواره دورانتاش
شرکت روسی به دلیل کلاهبرداری 50 هزار یورو جریمه شد .
اختلاف کسپرسکی با نمایندگانش بیشتر شد : هشدار به خریداران کسپرسکی
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
- ۹۱/۰۶/۲۵