دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



Kaspersky lab.gif

همانطور که می دانید و طبق گفته آقای تاریک کوزباری یکی از سیاستهای جدید کسپرسکی در خاورمیانه و مخصوصآ ایران فروش آنلاین محصولات کسپرسکی است .

توسعه فروش آنلاین ، سیاست کسپرسکی در خاورمیانه .

ولی جدا از این مسئله که کسپرسکی به دلایلی که در خبرهای قبلی دیسنا گفته شده مجبور به آنلاین کردن فروش محصولاتش است ، ولی برای این کار و مهمتر از آن هدایت کاربران و خریداران به سمت فروشگاه های آنلاین کسپرسکی 2 مشکل اساسی پیش رو دارد .
1- وجود آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی با گارانتی معتبر در بازار ایران .

البته این مورد در 2-3  سال اخیر به وجود آمده ، مخصوصآ از طرف یکی از شرکای قبلی این شرکت .

2- همکاری خریده فروشان آنتی ویروس با شرکتهایی که محصولات معتبر و بین المللی را با گارانتی های معتبر ارائه می دهند .

( اشخاص و شرکتهایی که محصولات آنتی ویروس با نام و نشان شرکتهای بین المللی و معتبر ارائه دهند کم نیستند و به سادگی جستجو در گوگل است ، ولی یافتن شرکت و گارانتی معتبر گاهی مشکل است .)

به همین منظور کسپرسکی چند سالی می شود که سیاست جدیدی را با کمک دفتر خاورمیانه اش در امارات ، رابط این شرکت در ایران و توزیع کنندگانی که رابطه خوبی با کسپرسکی دارند اجرا کرده است .

حال قبل از شروع بخش اصلی یاداشت فکر کنید کسپرسکی که سیاستش فروش آنلاین است چگونه باید هم از شر برندهای معتبر و بین المللی راحت شود و هم بلایی سر فروشگاه های نرم افزاری و فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار ( خرده فروش ) بیاورد که خود کاربران برای خرید بیشتر به سمت فروشگاه های آنلاین کسپرسکی هدایت شوند و مهمتر اینکه مشخص نشود کسپرسکی چه هدفی دارد و با واکنش خرده فروشان مواجه نشود ؟

کسپرسکی برای رسیدن به این هدف با اشخاص و شرکتهایی که در بالا نامشان را آوردیم نقشه زیرکانه ای کشیدند .

یک تیر و 2 نشان :

ارائه محصولات ضد ویروس مختلف ( مخصوصآ آنتی ویروسهای معتبر و بین المللی ) با گارانتی های مختلف و عمومآ با نامهای جدید و جعلی و ارائه لایسنسهای جعلی و مسدود کردن ( بلاک کردن ) دوره ای لایسنسهای آنتی ویروس باعث می شود کاربران هم به برندهای معتبر و بین المللی بدبین شوند و هم اینکه اعتبار فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار خدشه دار شود و معروف شوند به فروشندگان آنتی ویروسهای جعلی و یا فروشنده آنتی ویروس با گارانتی های بی اعتبار و به این شکل کاربران و مصرف کنندگان آنتی ویروس اولا خرید چند محصول ضد ویروس خاص را در لیست انتخابهای خود می گذارند ( مخصوصآ کسپرسکی حتی با همه بی اعتباری و کیفیت پایین محصولاتش ) و هم اینکه بیشتر به فروشگاه های آنلاین که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده مراجعه می کنند و دیگر اعتماد خود را به خریده فروشان از دست می دهند .

از طرفی آهسته بودن این روند باعث می شود روند مهاجرت مصرف کنندگان به فروشگاه های آنلاین طوری باشد که خرده فروشان و فروشگاه ها آن را یک کاهش فروش عادی تلقی کرده و یا حتی متوجه نقشه شوم کسپرسکی نشوند .

البته تعداد بسیار کمی از فروشگاه ها نیز با کسپرسکی همکاری دارند و نباید اینطور برداشت شود که همه فروشگاه ها از نقشه کسپرسکی بی اطلاع هستند و بابت همکاری خود با کسپرسکی مثلا تخفیفهای بیشتری می گیرند و یا به هر شکلی بر سر منافع مشتریانشان معامله می کنند .

ارائه محصولات کسپرسکی با گارانتی اشخاص ، شرکتها و وب سایتهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی نیست نه تنها باعث آشفته شدن بازار می شود . بلکه میزان تبلیغات برای کسپرسکی را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش فروش محصولات از طریق نمایندگانی می شود که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده و به این طریق کسپرسکی به سادگی فعالیت شرکتهایی که مد نظرش است را در دست میگیرد .

با اجرای این سیاست کسپرسکی هم از شر محصولات شرکتهای معتبری که می توان گفت همه آنها حتی کسپرسکی را یک شرکت امنیتی حساب نمی کنند خلاص می شود و هم اینکه با خراب کردن اعتبار فروشندگان سطح بازار ، خریداران به وب سایتهای آنلاین کسپرسکی و مخصوصآ آنهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده هدایت می شوند .

و به همان نسبت که اعتبار فروشگاه ها کاهش پیدا می کند ، فروششان نیز کم می شود .

ولی فروشگاه ها درباره کاهش فروش خود چگونه فکر می کنند  ؟

برخی آن را به دلیل مسائل اقتصادی و یا به دلیل زیاد شدن نمایندگان رسمی و غیر رسمی
طبیعی می دانند .

فروشگاه ها هر روز با فروش محصولات شرکت روسی کسپرسکی ، هم عضوی از شبکه تبلیغاتی  کسپرسکی میشوند البته به صورت رایگان و از طرفی خود را روز به روز وابسته تر به کسپرسکی می بینند و اعمال فشار از طرف کسپرسکی به آنها بسیار ساده تر می شود و هم فروششان کاهش می یابد .

یعنی اول کاربران به صورت غیر مستقیم به سمت انتخاب و خرید کسپرسکی هدایت می شوند و سپس خرید از وب سایتهای و یا شرکتهای مورد نظر کسپرسکی .

البته نباید فراموش کرد که در این میان خرده فروشان به سادگی قربانی سیاستهای کسپرسکی و مشکلات بین این شرکت و توزیع کنندگانش می شوند .

مانند حذف لوگوی توزیع کنندگان محصولات ضد ویروس خانگی از زیر بسته بندی ها .

به طور طبیعی بعد از مرگ ، برای متوفی قبر کنده می شود و پولی هم به قبر کن داده می شود .

ولی با این روش خود کسی که قرار است بمیرد ، خودش قبرش را می کند ، خودش داخلش می خوابد و خودش هم خود را می کشد . به همین سادگی .

به هر شکل در این میان نقش وب سایتها و نشریاتی که بابت انتشار اخبار مطابق سیاستهای کسپرسکی  پولهای هنگفتی از این شرکت روسی می گیرند را نباید فراموش کرد .


و واقعآ کسپرسکی ثابت کرده چقدر شرکت ضعیفی است که فقط با یک خبر کل سایت خود و نمایندگانش را تغییر می دهد .

و نباید فراموش کنید این فقط بخشی از سیاست کسپرسکی است و با اجرای چندین طرح به طور همزمان باعث می شود هر شخص یا شرکتی به سادگی به نیت و اهداف اصلی این شرکت پی نبرد .

افزایش قیمتها بعد از خبر دیسنا ، کاهش قیمتها بعد از جشنواره دورانتاش

شرکت روسی به دلیل کلاهبرداری 50 هزار یورو جریمه شد .

اختلاف کسپرسکی با نمایندگانش بیشتر شد : هشدار به خریداران کسپرسکی


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی