دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

Durantash , Security is our Gift

Kaspersky lab.gif

آیا فکر می کردید تنها 24 ساعت از انتشار خبری در وب سایت دیسنا درباره فریب خرده فروشان نرم افزار توسط کسپرسکی ، قیمتهای وب سایت فروشنده آنلاین کسپرسکی بیش از 30 درصد افزایش پیدا کند ؟ ( برای نمونه بر روی محصول کسپرسکی اینترنت سکیوریتی برای 1 کامپیوتر از 30 دلار به 41 دلار افزایش داد ( از 70 هزار تومان به 104 هزار تومان ) و قیمت تمدید لایسنس از 50 هزار تومان به بیش از 78 هزار تومان افزایش پیدا کرد .

ولی حدود 1 روز بعد شرکت دورانتاش جشنواره فروش محصولات ضد ویروس با گارانتی این شرکت را آغاز نمود .
ولی این جشنواره خواب را از چشمان کسپرسکی ربود و وب سایت آنلاین کسپرسکی مجبور شد قیمتهای خود را در کمتر از 24 ساعت بعد از شروع جشنواره دورانتاش مجددآ تغییر داده و بیش ا 30 درصد کاهش دهد ( از 104 هزار تومان به 78 هزار تومان ) .

بد نیست بدانید شرکت دورانتاش پیش از این برای حدود 3 سال همکار کسپرسکی و نماینده توزیع کننده کسپرسکی در ایران بوده است .

در سالهای 2009 / 2010 شرکت کسپرسکی به دلیل فعالیتهای مخرب ، فریب نمایندگان و کاربران ، بلاک کردن اشتباهی هزاران لایسنس محصولات خانگی و عدم تعویض یا عودت هزینه لایسنسهای بلاک شده ، ارائه نرم افزارهای بی کیفیت و عدم پذیرش مسئولیت اشتباهات و ارسال ایمیلهای تهدید آمیز به مدیران شرکت دورانتاش دچار مشکلات بسیاری شد که در نهایت به قطع ارتباط انجامید .

در همان سال نه تنها شرکت دورانتاش بلکه بسیاری از دیگر نمایندگان معتبر کسپرسکی مانند Zoom Technology ( هند ) , Spire Technology ( انگلستان ) و شرکتهای دیگری در ترکیه ، پاکستان ، مالزی ، آمریکا ، اروپا ، اسرائیل و آفریقا با این شرکت قطع ارتباط کردند ، بلکه حتی مدیران برخی دفاتر کسپرسکی نیز به فعالیت در این شرکت پایان داده و محل کار خود را ترک کردند که این مسئله حتی منجر به تعطیلی برخی از دفاتر منطقه ای کسپرسکی مانند دفتر این شرکت در ترکیه شد و دفاتر آموزشش در خاورمیانه و آفریقا شد .

کسپرسکی تاکنون بارها به طور مستقیم و غیر مستقیم نمایندگان و کاربرانش را فریب داده و کلاهبرداری کرده است .

مسئله کلاهبرداری از نمایندگان و مخصوصآ کاربران توسط شرکتهای روسی مسئله تازه و جدیدی نیست و یکی از مشکلات اصلی شرکتهای روسی بی اعتباری این شرکتها در سطح بین المللی و حتی در داخل خود روسیه است .

خوشبختانه در خاجر از ایران به دلیل قدرت قضایی و سیاسی شرکتهای روسی به سادگی تحت پیگرد قرار می گیرند ، ولی در ایران متاسفانه این امکان وجود نداشته و این شرکتها هر جور که دوست داشته باشند رفتار می کنند و کلاهبرداری و فریب هم بخشی از فعالیت آنهاست .

بد نیست بدانید چندی پیش مقامات قضایی انگلستان یک شرکت روسی فعال در این کشور را به دلیل کلاهبرداری و فریب کاربران از طریق ارسال SMS های آلوده و نصب نرم افزارهای سارق و جعلی به پرداخت 50 هزار یورو جریمه کرد .

در ایران نیز در همان سال که کسپرسکی لایسنسهای خود را به اشتباه بلاک کرده بود بجزء شرکت دورانتاش که به صورت شفاف در این زمینه اطلاع رسانی کرد و به مشتریانش پشتیبانی کاملی ارائه داد ، دیگر توزیع کنندگان کسپرسکی با همکاری کسپرسکی خبری منتشر کردند که لایسنسهای بلاک شده نسخه های جعلی بوده و کسپرسکی را در کلاهبرداری کمک کردند .

البته آنها هیچگاه به این سوال پاسخ ندادند که اگر نسخه های جعلی و تقلبی کسپرسکی با گارانتی های معتبر کسپرسکی در بازار توزیع شده چرا قبل از مسدود شدن لایسنسها اطلاع رسانی نشده است ؟! پاسخ به این سوال ساده است ، زیرا لایسنسها و بسته بندی ها اصلی بوده و کسپرسکی به اشتباه کدهای فعالسازی را بلاک کرده .

ولی مسئله ای که نمایندگان حال حاضر کسپرسکی فراموش کرده اند این است که اولا محصولات کسپرسکی قابل مقایسه با محصولات شرکتهای بین المللی و معتبری که دورانتاش توزیع می کنند نیست و از طرفی گارانتی و پشتیبانی فنی که شرکت دورانتاش ارائه می دهد یک سر و گردن بالاتر از اعتبار حتی خود شرکت روسی کسپرسکی است و نمایندگانش پیش کش .

ولی نکته ای برای فروشندگان فروشگاهی آنتی ویروس در ایران :

وقتی شرکت کسپرسکی سیاست فروش آنلاین دارد چگونه باید هم از شر دیگر برندهای معتبر و بین المللی راحت شود و هم اینکه از فروشگاه های نرم افزاری و فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار را بی اعتبار کند تا کاربران برای خرید به سمت فروشگاه های آنلاین کسپرسکی هدایت شوند ؟

این کار با هماهنگی مشترک دفتر رابط کسپرسکی در ایران ، توزیع کنندگان محصولات تحت شبکه کسپرسکی ، دفتر مرکزی و دفتر خاورمیانه کسپرسکی و فروشندگان آنلاین کسپرسکی در ایران صورت می گیرد و مطالعه آن به خبر بعدی با عنوان " شیوه جدید کسپرسکی برای بی اعتبار کردن فروشندگان آنتی ویروس در بازار  مراجعه کنید .


اخبار مرتبط :

اطلاعیه شرکت دورانتاش درباره رفتار رقبای تجاری این شرکت

هشدار به خریداران محصولات ضد ویروس


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی