دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan

شرکت روسی کسپرسکی ( کاسپرسکی ) با هدف جلوگیری از کاهش بیشتر فروش ، مجددآ تخفیفهای ارائه شده به همکاران و نمایندگانش را افزایش داد .


این افزایش برای نمایندگان و فروشندگان مختلف کمی متفاوت است ، ولی به طور متوسط 10 تا 15 درصد به تخفیفها افزوده شده است و این افزایش برای تعدادی از فروشندگان به صورت بسته رایگان اضافه ارائه شده است .

این طرح همزمان با طرح اهدای شمش طلا به فروشندگان می باشد که حدود 2 ماه پیش از آن خبر دادیم .

کسپرسکی جهت جلوگیری از کاهش بیشتر فروش خود طلا هدیه می دهد .


جالب است بدانید با توجه به اینکه شرکتها و سازمانها دیگر محصولات آنتی ویروس بیزینسی کسپرسکی را خرید و یا تمدید نمی کنند ، تخفیفهای بسیار بیشتری جهت مهاجرت در نظر گرفته است . ( از 30% به 50% )

و خبرهای جدیدتر این که کسپرسکی ( کاسپرسکی ) در خاورمیانه و ایران ، با اینکه ایران تحریم است تخفیف مهاجرت از برندهای مک آفی ، ترندمیکرو و سایمنتک را حتی بیش از 50% نموده و این نشان می دهد بسیاری از شرکتها و کاربران به راهکارهای امنیتی این شرکتها مهاجرت نموده اند و کسپرسکی در مقابل این شرکتها به طور کامل دست و پا بسته است و نتوانسته حرکتی انجام دهد و می خواهد راهکار قیمتهای بسیار پایین را بررسی نماید .

ولی آیا شرکتها و سازمانهای معتبر حاضر می شوند فقط از روی قیمت تصمیم گیری کنند و امنیت شبکه ، سیستمهای رایانه ای و موبایل خود را به شرکتی کوچک با محصولاتی ضعیف و از آن بدتر پشتیبانی بسیار ضعیفتر بسپارند ؟؟

مطمئنآ اگر مدیر و مسئولان آن شبکه اندکی دانش و اطلاعات داشته باشند همچین ریسکی نمی کنند و سابقه فعالیت خود را زیر سوال نمی برد .

جدا از این مسئله که کاهش فروش محصولات روسی کسپرسکی ( کاسپرسکی ) چه دلایلی داشته است ، این مسئله حتی باعث شده تا شرکت کسپرسکی در منطقه ایران و خاورمیانه با یک نام جعلی ، وب سایت فروش و تمدید آنلاین محصولات کسپرسکی راه اندازی کند .


دلیل این که از یک نام جعلی استفاده شده است نیز مشخص است :

1- امکان دارد ظرف چند مدت آینده اقدام به حذف نام این شرکت نماید .

2- نمایندگان و فروشندگان از سیاستهای مخدوش کسپرسکی خسته شده اند و بسیاری از آنها که هم اکنون نیز محصولات دیگری را به فروش می رسانند ، ممکن است دیگر محصولات این شرکت را به فروش نرسانند .
3- شاید حتی کسپرسکی دوباره اشتباه کند و لایسنسهای آنتی ویروسهای خود را بسوزاند و می خواهد در صورتی که مجبور به حذف نام این نماینده شد به نام شرکت رابط ایرانی ضربه ای وارد نشود .

4- بررسی این مورد که برخورد نمایندگان و کاربران با این موضوع چگونه خواهد بود و در آینده تصمیمهای دیگری بگیرد .


کسپرسکی در تلاش است تا با یک تیر چند هدف را نشانه بگیرد :

- در دست گرفتن کاربران و قطع ارتباط آنها با فروشندگان ( خرده فروشان )

- کاربران هنگام خرید و مخصوصآ تمدید محصول ضد ویروس ، جذب دیگر محصولات آنتی ویروس نشوند و با همه مشکلاتی که کسپرسکی دارد ، مجددآ اقدام به تمدید و خرید محصولات این شرکت نمایند .

- شاید بتواند شیب کاهش فروش خود را کمی کمتر نماید .

- جلوگیری از نفوذ بیشتر محصولات امنیتی و ضد ویروس متعلق به کمپانی های معتبر ، بزرگ و بین المللی به بازار خاورمیانه و مخصوصآ ایران .

کسپرسکی بسیاری از راهکارهای آنتی ویروس و امنیتی شرکتهای بزرگ و معتبر را ندارد و در بخش بسیار کوچکی هم که از لحاظ شکل محصول با این شرکتها مشترک است ، نمی تواند از لحاظ کیفیت و پشتیبانی با آنها رقابت کند .

بازار ایران به دلیل تحریم تا چندی پیش برای کسپرسکی بسیار امن بود و با خیال آسوده هر برنامه ای داشت اجرا می کرد ، ولی حدود 1.5 سال پیش ورود محصولات شرکتهای معتبر بین المللی کسپرسکی غافلگیر کرد و از دست دادن این بازار بکر برای شرکت فرصت طلبی مانند کسپرسکی بسیار سنگین بوده است .
   ( هرچند باید گفت ورود این محصولات به آهستگی بوده است .)

- ترغیب خرده فروشان به خرید تعداد بیشتری از محصولات کسپرسکی تا خرده فروشان مجبور باشند مجددآ از محصولات این شرکت تعریف کنند تا آنها را به فروش برسانند .

ولی در نهایت اینکه حتی شرکتهای کوچک آنتی ویروس نیز فرصت را مغتنم شمرده و بخشی از بازار آنتی ویروس را که پیش از این در اختیار کسپرسکی بود به خود اختصاص داده و این موضوع باعث شده حتی توزیع کنندگان کسپرسکی نیز اقدام به توزیع و فروش دیگر محصولات امنیتی نمایند .

البته بیشتر توزیع کنندگان کسپرسکی به دلیل برخی محدودیتها نمی توانند محصولات کمپانی های معتبر ، بزرگ و بین المللی را عرضه کنند ( مخصوصآ در ایران ) و البته کاربران نیز از هر توزیع کننده کسپرسکی حتی اگر نامش در وب سایت این شرکت درج شده باشد انتظار ندارند که محصول معتبر و اصلی به فروش برساند ، چرا که بارها لایسنسهای محصولات توزیع شده توسط این شرکتها سوخته و بلاک ( مسدود ) شده است و بسیاری از کاربران دیگر حتی به لایسنسهایی که توسط خود توزیع کنندگان مثلا معتبر این شرکت نیز به فروش می رسند اعتمادی ندارند و این موضوع نشان می دهد خود کاربران نهایی اعتمادی به شرکت روسی کسپرسکی ندارند چه برسد به برخی از نمایندگانش و دیگر نمی توانند تاوان و ضرر اشتباهات این شرکت روسی را بدهند .

و سوال این است که آیا خرده فروشان دوباره فریب سیاستهای کسپرسکی را می خورند ؟؟

در بخش محصولات آنتی ویروس شرکتی اوضاع کسپرسکی بدتر از بخش آنتی ویروسهای خانگی است و به شدت نابسامان است و بسیاری از شرکتها و سازمانها که برای چندین سال از محصولات این شرکت روسی استفاده می نمودند ، دیگر به محصولات این شرکت اعتمادی ندارند و به راحتی محصولات کمپانی های بزرگ و معتبر بین المللی را تهیه می نمایند ، محصولاتی که تا چندی پیش در دسترس نبود ، ولی هم اکنون به لطف تلاشهای یکی از شرکتهای پیشرو توزیع کننده سرویسهای امنیتی و آنتی ویروس به آسانی در دسترس کاربران و شرکتهای ایرانی می باشند .


- کیفیت و قابلیتهای بسیار بهتر نرم افزاری

- استفاده از برترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های امنیتی و حفاظتی

- نصب بسیار آسان و سریع

- استفاده کم از منابع سیستم و مدیریت هوشمند منابع سیستم مخصوصآ هنگام اسکن فایلها و Full Scan

- استفاده و مدیریت بسیار آسان و دسترسی بسیار سریع به بخشهای مختلف نرم افزاری

- امکانات امنیتی و نرم افزاری بسیار عالی مخصوصآ در نسخه های Enterprise

( شرکتهای کوچک راهکارهای آنتی ویروسی که واقعآ برای شبکه های بزرگ و بسیار بزرگ باشد ندارند .)

- همخوانی با محیطهای مجازی و ابری

برای نمونه شرکت ترندمیکرو شریک فنی - امنیتی شرکت مجازی ساز VMWare و یا شرکت HP می باشد .


ترندمیکرو برترین همکار شرکت VMware شناخته شد .

رونمائی از نسخه بتا SecureCloud در کنفرانس VMWARE توسط ترندماکرو

جالب است بدانید کسپرسکی ادعا می کند همکار شرکت VMware است که بد نیست به وب سایت شرکت VMware مراجعه نمائید تا به حقایق بیشتری دست یابید .

- خدمات پشتیبانی بسیار سریع حتی به کاربران ایرانی

( درست است که فروش محصولات برخی از این شرکتها به ایران تحریم است ، ولی وقتی کاربر ایرانی نسخه معتبر محصولات این شرکتها را خرید نماید ، خدمات پشتیبانی بسیار خوب و با کیفیت و سریعی به آنها ارائه می شود . )

نمونه بارز آن چت آنلاین پشتیبانی شرکتهای ترندمیکرو ، سایمنتک و بولگارد ، و یا پاسخ سریع و پیگیری عالی تیکتهای ارسال شده برای بخشهای پشتیبانی این شرکتها می باشد .

این مسائل باعث شده است تا در مجموع شرکت کسپرسکی و محصولاتش برای بسیاری از شرکتهای کوچک آنتی ویروس حتی به عنوان رقیب مطرح نباشد .


دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی