تهاجم کسپرسکی به کسب و کار نمایندگانش !!
سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۰۳:۲۱ ق.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

شرکت کسپرسکی که روزی سروصدایش در ایران گوش فلک را کر می کرد ، حال به دلیل کاهش شدید فروش محصولاتش مجبور شده است حتی به نمایندگان خود نیز حمله کند .
هرچند آدرس این وب سایت بعنوان وب سایت شرکتی درج شده است که یک شرکت جعلی می باشد .
از اواسط سال 2010 شرکت کسپرسکی بدلایل مختلف از جمله :
کیفیت بسیار ضعیف نرم افزارها ( خانگی و شرکتی ) ، عدم ارائه ساپورت و پشتیبانی مناسب ، عدم پاسخگویی در قبال اشتباهات ، سوزاندن اشتباهی هزاران لایسنس ، ارائه اطلاعات اشتباه به کاربران ، نمایندگان ، همکاران و موسسات و در پیش گرفتن سیاستهای اشتباه ، آگاهی کاربران در مورد محصولات شرکتهای بزرگ و بین المللی و پی بردن به این موضوع که کسپرسکی و محصولاتش آنطور که وانمود می شود دارای کیفیت و اعتبار مناسبی نمی باشند ، با کاهش شدید فروش ، عدم استقبال از محصولات ( خانگی و شرکتی ) ، از دست دادن نمایندگان و همکاران ( فنی و تجاری ) روبرو بوده است .
حتی برخی مدیران کسپرسکی نیز دیگر تمایلی به همکاری با این شرکت نداشته ( مدیر منطقه انگلستان کسپرسکی و مدیر دفتر آمریکای لاتین کسپرسکی ) و در برخی موارد به شرکتهای رقیب کسپرسکی پیوسته اند که جزئیات آنها را می توانید در خبرهای قبلی وب سایت دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران ) ملاحظه بفرمائید.
از رقبای کسپرسکی ( کاسپرسکی ) می توان به شرکتهای آوست ، تراست پورت ، بولگارد ، آویرا ، بیت دفندر ، جی دیتا ، کوئیک هیل ، پاندا ، ای اسکن ، اف -سکیور ، نود32 و VBA32 اشاره نمود.
دلیل عدم ذکر نام شرکتها و کمپانی های بین المللی و بزرگی مانند ترندمیکرو ، سایمنتک ، ، مک آفی ، سوفوس و وب روت در بالا ( گروه اول ) میزان فروش بسیار بالای آنها ، اعتبار بسیار بالای این شرکتها ، کیفیت بسیار خوب محصولات این شرکتها ، ارائه برترین خدمات پشتیبانی 24/7/365 و متعهد بودن صد در صدی این شرکتها می باشد که اصولا قابل مقایسه با شرکتهای گروه اول نمی باشند .
همچنین بسیاری از راهکارها و سرویسهای امنیتی شرکتهای ( گروه دوم ) را شرکتهای نام برده شده در گروه اول ندارند .
یک نمونه بسیار ساده که نشان می دهد محصولات کسپرسکی ویژگی های حرفه ای و مناسبی ندارند عدم قابلیت آپدیت برنامه ( Program ) از طریق آپدیتهای روزانه و عادی اشاره نمود .
در محصولات کسپرسکی در صورتی که نرم افزار مشکل داشته باشد ، کاربران باید ماهها با مشکلات دست و پنچه نرم کنند و اطلاعات آنها با خطر مواجه باشد و دست به آسمان دعا کنند تا کسپرسکی سریع تر نسخه ( Release ) جدید ارائه دهد .
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کسپرسکی تاکنون با فشار به خریداران کوچک شرکتی در منطقه خاورمیانه و مخصوصآ ایران که به دلیل عدم حضور محصولات آنتی ویروس برای دفاتر کاری و شرکتهای خانگی و کوچک بود ، آنها را مجبور به خرید تعداد بیشتری از محصولات خود می نمود .
از اواسط سال 2010 شرکت دورانتاش توزیع کننده بزرگ محصولات امنیتی و ضد ویروس در ایران ، ارائه طیف وسیعی از محصولات ضد ویروس برای شرکتها و دفاتر کاری کوچک ، متوسط و سازمانی را در دستور کار خود قرار داد که با استقبال بسیار خوب کاربران و شرکتها مواجه شد و بعد از آن بود که شرکت روسی کسپرسکی مجبور به ارائه راهکارهای آنتی ویروس ویژه شرکتها و دفاتر کاری کوچک در ایران شد .
البته این طیف از محصولات کسپرسکی نیز بدلایل مختلف از جمله کیفیت بسیار ضعیف و شرایط نصب و استفاده بسیار سخت و پشتیبانی نامناسب ، مانند دیگر محصولات این شرکت با عدم استقبال کاربران و شرکتها مواجه شد و مدیران شرکتها ترجیح می دادند حتی در برخی موارد با پرداخت هزینه ای بیشتر محصولات کمپانی های معتبر و بزرگ بین المللی را که هم استفاده و نصب آنها بسیار ساده می باشد و هم کیفیت و خدمات پشتیبانی بسیار خوبی دارند خریداری نمایند .
در این زمان بسیاری از کاربران و مدیران شبکه پی برده بودند که قیمت نمی توانند برای خرید و انتخاب یک آنتی ویروس خوب معیار مناسبی باشد .
یکی دیگر از دلایل فروش آنلاین محصولات کسپرسکی در ایران نیز مشخص است .
برخی فروشندگان که اعتبار آنها به واسطه کیفیت و خدمات بسیار ضعیف محصولات کسپرسکی دچار خدشه شده بود در مراجعه کاربران به راحتی پیشنهاد محصولات دیگر را می دادند و کاربران بدلیل مشکلاتی که در طول سالهای قبل با محصولات کسپرسکی داشتند ، به راحتی پیشنهاد فروشندگان را قبول می کردند .
کسپرسکی سعی نموده تا به این طریق ارتباط کاربران نهایی و فروشندگان را قطع و یا کمرنگ نماید تا ضربه کمتری به فروش این شرکت وارد شود .
البته کاربرانی که سطح دانش بسیار کمی دارند دوباره محصولاتی مانند کسپرسکی را خریداری می کنند و به قول معروف از یک سوراخ دوبار گزیده می شوند .
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
- ۹۰/۰۴/۲۱