دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

تهاجم کسپرسکی به کسب و کار نمایندگانش !!

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۰۳:۲۱ ق.ظ

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
شرکت کسپرسکی که روزی سروصدایش در ایران گوش فلک را کر می کرد ، حال به دلیل کاهش شدید فروش محصولاتش مجبور شده است حتی به نمایندگان خود نیز حمله کند .

با در پیش گرفتن سیاست جدید کسپرسکی مبنی بر فروش آنلاین محصولات در ایران ، هم اکنون هر نماینده کسپرسکی که اقدام به فروش محصولات این شرکت نماید به طور مستقیم در راستای منافع کسپرسکی و به طور مشخص بر ضد منافع نمایندگی خود قدم بر می دارد ، زیرا کسپرسکی با حمایت مستقیم از یک فروشنده آنلاین که تمام محصولات آنتی ویروس این شرکت را به فروش می رساند و تمدید هم می کند و نامش در وب سایت این شرکت درج شده ، هر شخصی و شرکتی که درخواست خرید و تمدید لایسنسهای کسپرسکی را داشته باشد به این وب سایت مراجعه می کند .

هرچند آدرس این وب سایت بعنوان وب سایت شرکتی درج شده است که یک شرکت جعلی می باشد .

از اواسط سال 2010 شرکت کسپرسکی بدلایل مختلف از جمله :

 کیفیت بسیار ضعیف نرم افزارها ( خانگی و شرکتی )  ، عدم ارائه ساپورت و پشتیبانی مناسب ، عدم پاسخگویی در قبال اشتباهات ، سوزاندن اشتباهی هزاران لایسنس ، ارائه اطلاعات اشتباه به کاربران ، نمایندگان ، همکاران و موسسات و  در پیش گرفتن سیاستهای اشتباه  ، آگاهی کاربران در مورد محصولات شرکتهای بزرگ و بین المللی و پی بردن به این موضوع که کسپرسکی و محصولاتش آنطور که وانمود می شود دارای کیفیت و اعتبار مناسبی نمی باشند ، با کاهش شدید فروش ، عدم استقبال از محصولات ( خانگی و شرکتی ) ، از دست دادن نمایندگان و همکاران ( فنی و تجاری ) روبرو بوده است .

حتی برخی مدیران کسپرسکی نیز دیگر تمایلی به همکاری با این شرکت نداشته ( مدیر منطقه انگلستان کسپرسکی و مدیر دفتر آمریکای لاتین کسپرسکی ) و در برخی موارد به شرکتهای رقیب کسپرسکی پیوسته اند که جزئیات آنها را می توانید در خبرهای قبلی وب سایت دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران ) ملاحظه بفرمائید.

 از رقبای کسپرسکی ( کاسپرسکی ) می توان به شرکتهای آوست ، تراست پورت ، بولگارد ، آویرا ، بیت دفندر ، جی دیتا ، کوئیک هیل ، پاندا ، ای اسکن ، اف -سکیور ، نود32 و VBA32 اشاره نمود.

دلیل عدم ذکر نام شرکتها و کمپانی های بین المللی و بزرگی مانند  ترندمیکرو ، سایمنتک ، ، مک آفی ، سوفوس و وب روت در بالا ( گروه اول ) میزان فروش بسیار بالای آنها ، اعتبار بسیار بالای این شرکتها ، کیفیت بسیار خوب محصولات این شرکتها ، ارائه برترین خدمات پشتیبانی 24/7/365 و متعهد بودن صد در صدی این شرکتها می باشد که اصولا قابل مقایسه با شرکتهای گروه اول نمی باشند .

همچنین بسیاری از راهکارها و سرویسهای امنیتی شرکتهای ( گروه دوم ) را شرکتهای نام برده شده در گروه اول ندارند .

یک نمونه بسیار ساده که نشان می دهد محصولات کسپرسکی ویژگی های حرفه ای و مناسبی ندارند عدم قابلیت آپدیت برنامه ( Program ) از طریق آپدیتهای روزانه و عادی اشاره نمود .

در محصولات کسپرسکی در صورتی که نرم افزار مشکل داشته باشد ، کاربران باید ماهها با مشکلات دست و پنچه نرم کنند و اطلاعات آنها با خطر مواجه باشد و دست به آسمان دعا کنند تا کسپرسکی سریع تر نسخه ( Release ) جدید ارائه دهد .

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کسپرسکی تاکنون با فشار به خریداران کوچک شرکتی در منطقه خاورمیانه و مخصوصآ ایران که به دلیل عدم حضور محصولات آنتی ویروس برای دفاتر کاری و شرکتهای خانگی و کوچک بود ، آنها را مجبور به خرید تعداد بیشتری از محصولات خود می نمود .

از اواسط سال 2010 شرکت دورانتاش توزیع کننده بزرگ محصولات امنیتی و ضد ویروس در ایران ، ارائه طیف وسیعی از محصولات ضد ویروس برای شرکتها و دفاتر کاری کوچک ، متوسط و سازمانی را در دستور کار خود قرار داد که با استقبال بسیار خوب کاربران و شرکتها مواجه شد و بعد از آن بود که شرکت روسی کسپرسکی مجبور به ارائه راهکارهای آنتی ویروس ویژه شرکتها و دفاتر کاری کوچک در ایران شد .

البته این طیف از محصولات کسپرسکی نیز بدلایل مختلف از جمله کیفیت بسیار ضعیف و شرایط نصب و استفاده بسیار سخت و پشتیبانی نامناسب ، مانند دیگر محصولات این شرکت با عدم استقبال کاربران و شرکتها مواجه شد و مدیران شرکتها ترجیح می دادند حتی در برخی موارد با پرداخت هزینه ای بیشتر محصولات کمپانی های معتبر و بزرگ بین المللی را که هم استفاده و نصب آنها بسیار ساده می باشد و هم کیفیت
و خدمات پشتیبانی بسیار خوبی دارند خریداری نمایند .

در این زمان بسیاری از کاربران و مدیران شبکه پی برده بودند که قیمت نمی توانند برای خرید و انتخاب یک آنتی ویروس خوب معیار مناسبی باشد .

یکی دیگر از دلایل فروش آنلاین محصولات کسپرسکی در ایران نیز مشخص است .

برخی فروشندگان که اعتبار آنها به واسطه کیفیت و خدمات بسیار ضعیف محصولات کسپرسکی دچار خدشه شده بود در مراجعه کاربران به راحتی پیشنهاد محصولات دیگر را می دادند و کاربران بدلیل مشکلاتی که در طول سالهای قبل با محصولات کسپرسکی داشتند ، به راحتی پیشنهاد فروشندگان را قبول می کردند .

کسپرسکی سعی نموده تا به این طریق ارتباط کاربران نهایی و فروشندگان را قطع و یا کمرنگ نماید تا ضربه کمتری به فروش این شرکت وارد شود .


البته کاربرانی که سطح دانش بسیار کمی دارند دوباره محصولاتی مانند کسپرسکی را خریداری می کنند و به قول معروف از یک سوراخ دوبار گزیده می شوند .


دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی