تقلید فروشندگان محصولات امنیتی از شرکت دورانتاش
دوشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۰، ۰۳:۰۵ ب.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

شرکت امنیتی دورانتاش که در حال حاضر معتبر ترین ارائه دهنده سرویسها ، محصولات و نرم افزارهای امنیتی و ضد ویروس و همچنین ارائه دهنده سرویسهای امنیتی ابری و ذخیره سازی ابری می باشد از همان آغاز فعالیت بر تعهد خود مبنی بر حفظ اسرار و اطلاعات فنی و تجاری مشتریان و همکاران تاکید داشته است و سیاستهای بسیار سختگیرانه ای در این زمینه دارد .
شرکتهای فروشنده ایرانی آنتی ویروس و محصولات امنیتی که تا چندی پیش برای جلب مشتریان جدید ، تمام اطلاعات مشتریان خود را در اختیار شرکتها و اشخاص مختلف قرار می دادند هم اکنون و به تقلید از شرکت دورانتاش از انجام این کار خودداری می کنند .
فقط در یک مورد دفتر خاورمیانه شرکت روسی کسپرسکی به دلیل اینکه مشتریان کسپرسکی شرکت دورانتاش و حتی دیگر شرکتهایی که محصولات کسپرسکی را خریداری نموده بودند ، دیگر تمایلی به خرید و تمدید محصولات کسپرسکی نداشتند و تهیه دیگر محصولات امنیتی را بدلیل برتری ویژگی ها و کیفیت و تعهد خدمات بهتر بر خرید محصولات کسپرسکی ترجیح می دادند ، این دفتر لیست مشتریان شرکت دورانتاش را ( از طریق لایسنس های صادر شده ) به تمام شرکتهای همکار خود در ایران و امارات ارائه داد تا شاید بتوانند از مهاجرت کاربرانش به محصولات دیگر ضد ویروس خودداری کنند . کاری که با شکست مواجه شد و بیش از* 60 شرکت همکار و خرده فروش کسپرسکی در ایران نتوانستند جلوی کاهش فروش کسپرسکی را بگیرند و در آخرین اقدام نیز شرکت کسپرسکی مجبور شد یک توزیع کننده جدید با نام ComputerlinkME به منطقه ایران اضافه کند و حتی نام خرده فروشان خود را نیز در وب سایتش درج کند ، که البته نامهای جعلی نیز در بین آنها دیده می شود که در خبرهای قبلی در مورد آن اطلاع رسانی نموده ایم .
البته در نهایت کسپرسکی و همکارانش به خوبی می دانند که نمی توانند اعتبار و کیفیت محصولات خود را با اعتبار و کیفیت محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی که توسط دورانتاش ارائه می شوند مقایسه کنند .
از همه بدتر اینکه خود همکاران و نمایندگان کسپرسکی نیز دیگر به شرکت روسی کسپرسکی و محصولاتش اعتماد نداشته و تمام آنها همکاری با دیگر شرکتهای امنیتی را آغاز نموده اند .
از لحاظ اعتبار باید گفت هم اکنون اکثر فروشندگان کسپرسکی سیاستهای کاری و تجاری خود را بر اساس سیاستهای شرکت امنیتی دورانتاش تغییر می دهند .
ولی نکته ای که باعث می شود تا کاربران دیگر نتوانند به فروشندگان و همکاران کسپرسکی اعتماد کنند این مورد است که این شرکتها با ارائه اطلاعات غلط و اشتباه همواره سعی در فریب کاربران داشته اند و کسپرسکی نیز نتوانسته نیازهای بجای کاربرانش را در ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پشتیبانی مناسب برآورده کند .
در صورتی که شرکتهای معتبر و بزرگ بین المللی و یا حداقل شرکتهایی که محصولاتشان توسط شرکت دورانتاش به کاربران توصیه می شود هم از لحاظ کیفیت و ویژگی های نرم افزاری برتری دارند و هم ارائه خدمات پشتیبانی بلادرنگ و شبانه روزی خود را به صورت بسیار حرفه ای در اختیار کاربران خود قرار می دهند .
جالب اینکه بدانید الارقم اضافه شدن طیف بسیار وسیعی از محصولات ضد ویروس ، امنیتی و ذخیره سازی ابری به سبد فروش محصولات شرکت دورانتاش ، میزان تماسهای کاربران این شرکت با واحد پشتیبانی شرکت دورانتاش کاهش داشته است که از مهمترین دلایل آن توقف فروش محصولات کسپرسکی توسط دورانتاش و ارائه محصولاتی می باشد که هم کیفیت بسیار بهتری دارند و شرکتهای عرضه کننده آنها متعهد می باشند و سیاستهای آنها مانند شرکت روسی کسپرسکی نمی باشد .
این شرکتها حتی الارقم تحریمهای بین المللی بر ضد ایران ، خدمات بسیار خوب و جامعی به کاربران ایرانی ارائه می دهند و به همین دلیل است که همواره فروشندگان کسپرسکی و همکارانشان در ایران دست به دامن شایعه و فروشندگان نامعتبر می شوند تا بتوانند با در پیش گرفتن سیاست شایعه تحریم و فریب کاربران محصولات ضعیف خود را به فروش برسانند .
جالب اینکه برخی نشریات و وب سایتها ( بی اعتبار ) نیز با این شرکتها در گسترش شایعه ها و فریب کاربران همکاری می کنند که مایه تاسف است .
* آمار براساس شرکت کنندگان در همایش کسپرسکی در هتل لاله ( سال 1388 )
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
- ۹۰/۰۴/۰۶