مشکلات مطرح شده در نمایشگاه MIAMEX 2011 1 کامنت تایید نشده
شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۰۴ ق.ظ


در این بخش به برخی سوالات و مشکلات کاربران که در نمایشگاه میامکس 2011 مطرح گردید می پردازیم .
بدیهیست ، نه فقط بازدیدکنندگان از غرفه شرکت دورانتاش در میامکس 2011 این سوالات را داشتند ، بلکه بسیاری از کاربران در دیگر نقاط ایران این سوالات را دارند و یا درباره بسیاری مسائل اطلاعات کامل و مفیدی ندارند.
برخی موارد مطرح شده در بازدید کاربران از غرفه شرکت دورانتاش :
- چرا باید نرم افزار امنیتی اصلی و معتبر تهیه نمود ؟
- نقش نرم افزارهای امنیتی معتبر در کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری به چه میزان می باشد ؟
- تاثیر استفاده از سرویسها و نرم افزارهای امنیتی معتبر در تامین امنیت اطلاعات و داده ها چیست ؟
- تفاوت نرم افزارهای اصلی و معتبر با نرم افزارهای جعلی چیست ؟
- نرم افزارها و آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی ایرانی چه نقشی در آلوده نمودن کاربران دارند ؟
- آیا اینکه فقط یک شرکت ثبت شده باشد و نرم افزار امنیتی و ضد ویروس به فروش برساند باعث می شود محصولات آن شرکت قابل اعتماد باشد ؟
- نرم افزارهای آنتی ویروس چه شرکتهایی معتبرتر و قابل اعتمادتر می باشد ؟
- آیا پیش از خرید محصولات آنتی ویروس شرکتی ، بررسی نرم افزار آنتی ویروس خانگی راهکار درستی است ؟
- دیدگاه شرکتهای امنیتی در رابطه با تامین امنیت کاربران با یکدیگر چه تفاوتهایی دارد و کدام دیدگاه ها و تجربیات تواسته در محیطهای واقعی باعث حفاظت بیشتر کاربران شود ؟
- مدیران شبکه و یا کاربران خانگی آیا به مسائل امنیتی تا این اندازه آشنایی دارند یا می توانند داشته باشند که خود اقدام به تست و بررسی نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس نمایند ؟
- نقش تکنولوژی های ابری و Cloud Computing در نوع و کیفیت محصولات به چه میزان است ؟
- تفاوت شرکتهایی مانند ESET ( نود32 ) ، کسپرسکی ، آویرا ، بیت دفندر ، تراست پورت ، اف - سکیور ، بولگارد ، جی دیتا ، آوست ، پاندا و دیگر شرکتهای کوچک عرضه کننده ضد ویروس با شرکتهای بزرگ و یا به قولی غولهای امنیتی مانند سیمانتک ( سایمنتک ) ، ترندمیکرو ( پی سی سیلین - ترندمایکرو ) ، مک آفی و یا حتی وب روت و سوفوس در چیست ؟
- کدام تستهای مقایسه ای قابل اعتماد می باشد و آیا انتخاب محصول امنیتی می تواند فقط براساس تستهای مقایسه ای مندرج در وب سایتها انجام گیرد ؟
- چرا شرکتها ، سازمانها و موسسات کوچک و بزرگ و مخصوصآ بین المللی فقط از شرکتهای معدودی ضد ویروس و راهکار امنیتی تهیه می کنند ؟
- تفاوت خدمات پس از فروش و تعهد پشتیبانی و تعهدات اخلاقی شرکتهای مختلف آنتی ویروس در چه مواردی می باشد ؟
- چرا شرکتهای عرضه کننده رایانه و نوت بوک فقط به سراغ غولهای امنیتی برای عقد قرارداد رفته اند ؟
- تفاوت نرم افزارها و آنتی ویروسهای معتبر از آنتی ویروسهای تقلبی و جعلی چیست و چگونه می توان تفاوت آنها را تشخیص داد تا به دام کلاهبرداران گرفتار نشویم ؟
- چرا بسیاری از فروشندگان و تعمیرکاران کامپیوتر مانند نوت بوک و موبایل محصولات آنتی ویروس اصلی و معتبر به کاربران پیشنهاد نمی دهند و یا اگر هم پیشنهاد بدهند و یا بفروش برسانند ، عمومآ از نرم افزارهای ضعیف استفاده می کنند ؟
- نقش آپدیت اتوماتیک برنامه ( Release ) در تامین امنیت کاربران و کیفیت خدمات پشتیبانی چیست ؟
- تامین امنیت گوشی های موبایل ، هوشمند و تبلتها به چه میزان اهمیت دارد و چه تاثیری در افزایش بهره وری سیستمهای موبایل و هوشمند دارد ؟
- آیا فلش کردن موبایل و از دست دادن اطلاعات و شماره تماسها و صرف هزینه های چند باره باعث نشده تا به دنبال راهکار درست و مناسبی برای حل این مشکل باشیم ؟
- محصولات و سرویسهای پشتیبان گیری آنلاین چه جایگاهی در میان کاربران دارد و این محصولات چه نیازهایی از کاربران را برطرف می کنند ؟
- چرا شرکتهای فروشنده محصولات نود32 و کسپرسکی و غیر که در ایران نماینده رسمی می باشند به مسئله تحریم بسیار توجه دارند و مدام با ارائه اطلاعات غلط و اشتباه سعی در فریب دادن کاربران دارند ؟
- آیا کیفیت محصولات این شرکتها در حدی نیست که بتوانند فقط با معرفی خود اقدام به جذب کاربران نمایند ؟
- محصولات کدام شرکتهای امنیتی در ایران تحریم می باشد و قابل استفاده نیست ؟
- پیشرو ترین و معتبر ترین شرکتهای ارائه دهنده سرویسها و محصولات امنیتی و ضد ویروس در دنیا کدامند و اطلاعات ما در مورد آنها آیا کامل و مفید است ؟
- آیا فقط به واسطه اینکه شرکتی در ایران نماینده رسمی دارد و نام نماینده در وب سایت آن شرکت درج شده می توان محصولات آن شرکتها را خریداری نمود و آیا این مسئله تعهد اخلاقی جهت ارائه محصول با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب برای فروشنده و شرکت تامین کننده ایجاد می کند ؟
- به 2 نفر از خوانندگانی که به این سوالات در بخش نظرات پاسخ دهند ، از طرف شرکت دورانتاش هدایایی ( محصول اینترنت سکیوریتی ) تقدیم می گردد .
فرصت ارسال پاسخ جهت شرکت در قرعه کشی تا 30 تیرماه 1390 می باشد .
بدیهیست ارسال نظرات کاربران ما را در ارائه بهترین محصولات و خدمات یاری می کند .
واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش www.NOvirus.ir
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
- ۹۰/۰۴/۰۴