دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

شیوه جدید کلاهبرداری شرکت روسی آنتی ویروس

شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰۶:۲۰ ب.ظ

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
پیش از همه باید بگوییم ما تمایلی به درج اخبار شرکتهای غیر معتبر نداریم ، ولی از طرفی باید به وظیفه خود در جهت اطلاع رسانی به کاربران عمل کنیم ، تا هم کاربران آگاه تری داشته باشیم و هم اینکه جلوی کلاهبرداری ها و سوء استفاده ها را بگیریم .

به گزارش دیسنا به نقل از پی سی مگزین ، کارشناسان کامپیوتر و آی تی به کاربران استفاده کننده از محصولات شرکت کسپرسکی ( آنتی ویروسهای نسخه های خانگی ) هشدار دادند که هنگام تمدید لایسنسهای خود دقت لازم و کافی را بکنند.

سال گذشته اداره فدرال آمریکا با چند مورد شکایت از شرکت کسپرسکی روبرو بود که در آنها اگر کاربری برای مثال 1 ماه پیش از تاریخ پایان لایسنس اقدام به تمدید لایسنس می نموند ، به طرز عجیبی مدت اعتبار لایسنس جدید به لایسنس قبلی اضافه نمی شد ، بلکه 1 ماه باقی مانده از لایسنس ناپدید می شد و از لحاظ حقوقی این مسئله نوعی کلاهبرداری و نادیده گرفتن حقوق مشتریان و کاربران می باشد .

طی بررسی ها مشخص شد که شرکت کسپرسکی حقوق کاربران را کاملا نادیده می گیرد و به همین جهت اخطاری به این شرکت داده شد تا نسبت به اصلاح نرم افزار اقدام نماید .

بعد از این اتفاقات و رو شدن دست کسپرسکی ، در سال 2011 این شرکت در ظاهر سعی نمود تا این مورد را با نمایش یک اخطار به شکل زیر اصلاح نماید .

Kaspersky Renewal Warning

متن این پیغام " توجه : از زمان دوره لایسنس شما 2 هفته باقی مانده است و در صورتی که لایسنس جدید را نصب نمائید ، زمان اعتبار لایسنس از هم اکنون محاسبه می شود و زمان باقی مانده از لایسنس قبلی به هدر می رود . "

حال فکرش بکنید شرکت روسی کسپرسکی تا چه مدتی بدون هیچ اخطاری حق کاربران را پایمال میکرد و اگر  1 ماه از هر لایسنسی که می فروشد توسط این شرکت دزدیده شود ، چقدر این شرکت سود به جیب می زند ؟؟

ولی چرا 1 ماه ؟ به دلیل اینکه از حدود 1 ماه پیش از پایان لایسنس ، پیغامها و اخطارهای نرم افزار به کاربران نمایش داده می شود که نسبت به تمدید لایسنس اقدام کنند .

شکل و نوع فعالیت شرکت روسی کسپرسکی باعث شده تا برای کاربران مشخص شود که این شرکت روسی هیچ حقی برای کاربران خود مخصوصآ ایرانی قائل نیست و البته به هیچ قانونی نیز پایبند نیست .

این شرکت به دلیل توهمی که از تحریم ایران دارد کلیه حقوق کاربران ایرانی را زیر پا می گذارد .

نمونه ای از این موارد را نیز پیش از این شاهد بودیم  که این شرکت به اشتباه هزاران لایسنس معتبر و اصلی محصولات آنتی ویروس خانگی خود را بلاک نمود ( سوزاند )  و هیچ پاسخی به کاربران و نمایندگانش نداد .

در این میان شرکت گلدن سیستم با هزینه خود و در سکوت خبری اقدام به تعویض فقط برخی از لایسنسها نمود ، ولی شرکت الحسانی تمام بسته های محصولات کسپرسکی که خود توزیع نموده بود را تقلبی اعلام کرد تا از زیر بار تعویض لایسنسها شانه خالی کند .

شرکت دورانتاش نیز به دلیل بی اعتباری شرکت کسپرسکی و عدم پاسخگویی این شرکت روسی و از طرفی ارزش و اعتباری که شرکت دورانتاش برای مشتریان خود قائل بود ، لایسنسهای Block شده کسپرسکی را با محصولات دیگر شرکتها مانند سیمانتک ، ترندمیکرو ، وب روت ، جی دیتا و نود32 و  غیره و البته به انتخاب کاربران تعویض نمود که این اقدام با واکنش منفی شرکت کسپرسکی و دفتر خاورماینه این شرکت در امارات روبرو شد ، زیرا شرکت دورانتاش نه تنها لایسنسهای کسپرسکی را با دیگر محصولات تعویض نمود ، بلکه جهت آگاهی و حفظ حقوق کاربران ایرانی موضوع را در وب سایت خود به طور رسمی و علنی منتشر نمود .

منبع خبر


دیسنا

خبرگزاری امنیت اطلاعات ایران

www.DISNA.ir
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی