دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

Durantash , Security is our Gift

Kaspersky lab.gif

بررسی 6 ماهه اخیر محصولات خریداری شده توسط فروشگاه ها از شرکت دورانتاش نشان می دهد بخش زیادی از محصولات ارائه شده در فروشگاه های مراکز کامپیوتری تهران توسط یکی از نمایندگان کسپرسکی از این فروشگاه ها خریداری شده است .

همانطور که می دانید چند وقت پیش خبری منتشر کردیم که برخی از فروشندگان آنتی ویروس افرادی را برای خرید بسته های آنتی ویروس با گارانتی دورانتاش به فروشگاه ها راهی می کردند و بعد از خرید محصول ، سپس ثبت محصول و سپس دریافت کد فعالسازی ( لایسنس ) اقدام به مراجعه مجدد به فروشگاه ( فروشنده ) می کردند و می گفتند که لایسنسی دریافت نکرده اند .

بعد از اینکه این اشخاص و شرکتها از این راه موفق به رسیدن به اهداف خود نشدند ، بررسی های محصولات خریداری شده از فروشگاه ها ( با گارانتی دورانتاش ) نشان می دهد بیشتر بسته های خریداری شده به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط یک شرکت که نماینده کسپرسکی است صورت گرفته است .

( این بررسی براساس نام و ایمیل خریداران و ارتباط آنها با فروشندگان و فاصله زمانی ثبت محصولات و برخی از دیگر اطلاعات صورت گرفته است .
)

آنطور که مشخص است کسپرسکی جهت جلوگیری از آشنایی بیشتر کاربران با محصولات ضد ویروس با گارانتی دورانتاش که زمانی نماینده خود این شرکت بود بودجه خاصی را در نظر گرفته و به طور هم زمان چندین طرح را اجرا می کند .

- خرید بسته های محصول از فروشگاه ها مخصوصآ فروشگاهایی که در مراکز کامپیوتری تهران قرار دارند و مراجعه به فروشگاه و بیان کردن این موضوع که لایسنسی دریافت نکرده اند و سعی در بدبین کردن همکاران به شرکت دورانتاش .
 
- خرید بسته های محصولات ضد ویروس با گارانتی و پشتیبانی فنی دورانتاش مخصوصآ از فروشگاه های مراکز کامپیوتری تهران تا به این وسیله محصولات کمتری از این شرکت در سطح بازار قابل مشاهده باشد .

- تهدید همکاران و فروشگاه ها به عدم ارائه آنتی ویروسهای کسپرسکی و یا محصولات مشابه تا مانع ادامه همکاری فروشگاه ها با شرکت دورانتاش شوند .

- افزایش معنی دار هزینه پرداختی به وب سایتها و نشریات جهت انتشار اخبار و گزارشات براساس سیاستهای کسپرسکی .

- پرداخت پول به وب سایتها و نشریات تا اخبار ، گزارشات و آگهی های شرکت دورانتاش و محصولات ارائه شده توسط این شرکت منتشر نشود و یا بر طبق سیاستهای کسپرسکی منتشر شود .

- همکاری با اشخاص و شرکتهای خارج از کسپرسکی جهت کسب اعتبار از دست رفته .

- تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم محصولاتی که قابلیت استفاده ( ثبت و آپدیت ) در ایران ندارند . ( مکآفی ، آوست ، ای وی جی و نت کین و ... )

- تبلیغات بر روی کارگروه ساماندهی آنتی ویروسها به مدیریت کسپرسکی : این شرکتها به خوبی می دانند نه تنها شرکت دورانتاش بلکه دیگر شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس هیچگاه اطلاعات محرمانه خود را به این کسپرسکی ارائه نخواهند داد و 2 هدف اصلی خبرسازی درباره این کارگروه :

- کنترل ( مستقیم و غیر مستقیم ) کلیه شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس توسط کسپرسکی .

- ایجاد ترس در فروشندگان فروشگاهی .

در حال حاضر شرکت دورانتاش معتبرترین گارانتی ارائه دهنده فروش و خدمات پشتیبانی فنی سرویسها و محصولات امنیتی و آنتی ویروس در ایران است .

این شرکت که زمانی نماینده توزیع کننده کسپرسکی در خاورمیانه بود ، تنها شرکتی بود که وقتی شرکت روسی ارائه دهنده ضد ویروس برخی لایسنسهای آنتی ویروس خانگی خود را به اشتباه مسدود کرد ، بدون اعتنا به تهدیدهای کسپرسکی ،  با اطلاع رسانی ، ارائه خدمات پشتیبانی و تعویض رایگان لایسنسها و ارائه دیگر محصولات آنتی ویروس به مشتریانش ، باعث خشم کسپرسکی شد و در عمل ثابت کرد که معتبرترین شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس در ایران است .

بد نیست بدانید دیگر شرکای کسپرسکی در منطقه و رابط کسپرسکی در ایران ، کسپرسکی را در این کلاهبرداری بزرگ یاری کردند .

سیستم فروش و تحویل کدهای فعالسازی ( لایسنس ) محصولات دورانتاش به صورتی است که خریدار نهایی ( مصرف کننده ) آن را به طور مستقیم از شرکت دورانتاش تحویل می گیرد و امکان تقلب در محصولات این شرکت وجود ندارد .

این در حالیست که دیگر شرکتهای ارائه دهنده ضد ویروس در ایران که خیلی هم ادعای اعتبار می کنند ، عمومآ محصولات را با واسطه به شرکتها و فروشگاه ها ارائه می دهند و خود نیز اطمینانی به محصولات و لایسنسهای خود ندارند .

( برای مثال در حال حاضر بسته های کسپرسکی عرضه شده در بازار عمومآ دارای لوگوی هیچ شرکتی ( الحسانی و گلدن سیستم ) نیستند و مسئولیتی از لحاظ ارائه محصول معتبر به خریدار وجود ندارد .  بماند که کسپرسکی برای آشفته کردن بازار اقدام به ارائه بسته های آنتی ویروس با گارانتی های متفرقه کرده است .

بجزء شرکت دورانتاش ، بسیاری از نمایندگان و حتی مدیران منطقه ای کسپرسکی با این شرکت قطع ارتباط کردند و این مسئله نشان دهنده بسیاری از مسائل است .

این شرکت وقتی لایسنسهای آنتی ویروسش را به اشتباهی مسدود می کند حاضر نیست آنها را تعویض و یا هزینه لایسنسهای به اشتباه بلاک شده را عودت دهد و تازه نمایندگانش را که عمومآ مجبور به معامله با کسپرسکی هستند تهدید به عدم ارائه محصول می کند تا آنها را با خود همراه سازد .

در حال حاضر بیشتر فروشگاه هایی که اقدام به عرضه محصولات کسپرسکی می کنند به دلیل ارائه تخفیفهای بسیار زیاد این شرکت با کسپرسکی همکاری دارند و خریداران محصولات این شرکت نیز افرادی بی اطلاع از مباحث امنیت اطلاعات هستند که با شرکتهای معتبر امنیتی آشنایی ندارند و به سادگی فریب تبلیغات کسپرسکی را خورده اند .

هرچند اخیرآ به دلیل محبوبیت محصولات عرضه شده با گارانتی دورانتاش ، برخی از نمایندگان کسپرسکی با تاسیس شرکتها و یا با نامهای دیگر اقدام به عرضه این محصولات به صورت جعلی و غیر معتبر می کنند تا کاربران ایرانی را به محصولات ارائه شده توسط دورانتاش بدبین کنند .


واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش www.durantash.com


اخبار مرتبط :

اطلاعیه شرکت دورانتاش درباره رفتار رقبای تجاری این شرکت

هشدار به خریداران محصولات ضد ویروس

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی