برای چندمین بار یکی دیگر از توزیع کنندگان کسپرسکی از دست رفت .
سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۰، ۰۳:۱۰ ق.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

ظاهرآ بد شانسی های کسپرسکی پایانی ندارد .
یکی دیگر از توزیع کنندگان محصولات کسپرسکی در منطقه انگلستان با این شرکت قطع ارتباط کرد.
نام این توزیع کننده Spire Technology بود که همزمان با آن اقدام به حذف کلیه محصولات کسپرسکی از وب سایت خود نموده و کسپرسکی نیز ناچار شده نام این توزیع کننده را از وب سایتش حذف نماید .
در اوایل آغاز قطع ارتباط نمایندگان کسپرسکی با این شرکت ، کسپرسکی از حذف نام آنها خودداری می نمود .
البته کسپرسکی دیگر به قطع ارتباط نمایندگان و توزیع کنندگانش عادت کرده ، زیرا در سال 2010/2011 بسیاری از همکاران و شرکای فنی و تجاری این شرکت روسی با این شرکت قطع ارتباط نموده و یا ارتباط خود را به شدت کاهش داده اند .
همانطور که در خبرهای قبلی نیز آمده ، مدیر دفتر انگلستان کسپرسکی ، ناگهان همکاری با این شرکت را قطع نمود .
- عدم پاسخگویی مناسب مخصوصآ در قبال اشتباهات
( نشان دهنده بی اعتبار بودن شرکت کسپرسکی و عدم تعهد این شرکت می باشد .)
- ارائه نرم افزار با کیفیت نامناسب ( عدم تعهد در قابل تامین امنیت کاربران )
- ارائه اطلاعات اشتباه و غلط به کاربران ، شرکای فنی و تجاری و حتی موسساتی مانند Gartner و IDC
- عدم ارائه پشتیبانی مناسب ( در حال حاضر نزدیک به 32% بازدید وب سایت کسپرسکی مربوط به بخشهای پشتیبانی و Forum می باشد .) منبع : Alexa
- ارائه آپدیت اشتباه بر روی نسخه های Enterprise و بدتر از آن تاخیر 3 روزه در شناسایی و رفع مشکل
- حمله به دیگر شرکتها مخصوصآ کمپانی های بزرگ ، بین المللی و معتبر
( از سر عجز و ناتوانی )
- درج نام نماینده البته با نام شرکتهایی که اصولا وجود خارجی ندارند . ( جهت پر کردن وب سایت و آشکار نشدن قطع ارتباط نمایندگان )
( برای نمونه اگر به بخش نمایندگان کسپرسکی > ایران یا امارات و پاکستان سری بزنید نام شرکتی را می بینید که Online Distibuter می باشد ولی حتی یک شماره تلفن درست و یا وب سایت و یا آدرس ایمیل ندارد .) از این موارد در دیگر کشورها نیز با کمی دقت قابل ملاحظه است.
- تآخیر بسیار زیاد در ارائه نسخه های بدون مشکل نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی و شرکتی
( هر چند در نهایت نسخه های جدید نیز مشکلات بسیاری داشتند .)
- بلاک نمودن هزاران لایسنس ( اصلی و معتبر ) در مناطق مختلف و عدم پذیرش اشتباه و عدم پرداخت خسارت به کاربران و شرکتها .
- تمرکز بر تبلیغات بی محتوا مانند سفر به قطب ، قرارداد با شرکت فراری و از این دست تبلیغات
در یکی از موارد ، کسپرسکی فقط با ارائه Release جدید ( نه نسخه جدید ) آنتی ویروسهای خانگی و شرکتی طرح بسته بندی محصولات خود را تغییر داد .
تا شاید با تغییر رنگ و شکل بسته بندی ، کاربران افتضاحات این شرکت را فراموش کنند .
- کاهش قدرت شناسایی تشخیص تهدیدات و ویروسها ( مخصوصآ تهدیدات پیچیده )
- سخت بودن نصب ، راه اندازی و مدیریت محصولات آنتی ویروس ، مخصوصآ در نسخه های شبکه
- همکاری نامنظم : عدم مدیریت ارائه محصولات ، درج و حذفهای نامهای نمایندگان ( نام یک نماینده یکروز در وب سایت این شرکت است ولی 1 ماه بعد نیست ولی 3 ماه بعد دوباره هست.)
به شکلی که خود آن شرکت نیز نمی داند آیا بالاخره نماینده هست و یا نیست ، چه برسد به کاربران .
حتی نمایندگان این شرکت نیز برای کسب سود بیشتر اقدام به ارائه و توزیع محصولات جعلی نمودند .
بیشتر همکاران کسپرسکی فقط به دلیل سود (مالی ) بیشتر با این شرکت همکاری می کنند.
موارد فوق تنها بخشی از مشکلات است که این شرکت روسی را با مشکلات عدیده ای مواجه نموده و مجبور شده است برای جبران کاهش فروش و خسارت ناشی از قطع ارتباط نمایندگان ، به نمایندگان مثلا وفادار حال حاضر خود درصدهای تخفیف بسیار بیشتری ( باج ) همراه با جوایز مختلف ( شمش طلا ) ارائه دهد .
در ایران نیز که پیش از آن کسپرسکی پیشتازی می کرد ، ارائه محصولات کمپانی های معتبر ، بزرگ و بین المللی ضربه دیگری به کسب و کار رو به افول این شرکت زده است ، هرچند نمایندگان حال حاضر هنوز سعی دارند وانمود کنند محصولات این شرکت پر فروش ترین محصولات آنتی ویروس هستند .
اخبار مرتبط :
کسپرسکی جهت جلوگیری از کاهش بیشتر فروش خود طلا هدیه می دهد .
منبع :شرکت دورانتاش :
نماینده توزیع کننده منطقه غرب آسیای شرکت کسپرسکی ( ایران ، پاکستان ، افغانستان ) :
شرکت تریلیوم اینفورمیشن تکنولوژی
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
- ۹۰/۰۳/۱۰