افزایش قیمتها بعد از خبر دیسنا ، کاهش قیمتها بعد از جشنواره دورانتاش
دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۰۴:۲۰ ب.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


همانطور که می دانید یکی از وب سایتهایی که تاثیر بسیاری بر افزایش آگاهی کاربران ایرانی داشته و این موضوع از طرف دیگر باعث آشفتگی کسپرسکی شده است ، وب سایت دیسنا ( اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ) و دیگری ارائه محصولات بین المللی و معتبر توسط شرکت دورانتاش ( نماینده پیشین کسپرسکی ) است .
تنها 2 روز بعد از درج خبر وجود مشکلات جدی بین کسپرسکی و یکی 2 توزیع کننده این شرکت با و دیگر نمایندگان کسپرسکی ، وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی قیمتهای خود را در 2 مرحله افزایش داد .
اختلاف کسپرسکی با نمایندگانش بیشتر شد .
برای مثال محصول کسپرسکی اینترنت سکیوریتی برای 1 کامپیوتر که به قیمت حدود 70 هزار تومان ( 30 دلار و هر دلار 2300 تومان ) به فروش می رسید ، حال این قیمت به حدود 104 هزار تومان ( 41 دلار و هر دلار 2500 تومان ) افزایش یافته است .
حتی در بدترین حالت اگر نرخ هر دلار را 2600 تومان محاسبه کنیم ، قیمت دلاری به 40 دلار رسیده است .
بدون در نظر گرفتن افزایش نرخ برابری دلار در برابر تومان ، یعنی کسپرسکی در 2 روز قیمت را بیش از 10 دلار افزایش داده است ( از 30 دلار به 40 دلار ) که بسیار خنده دار است !!!
البته شاید کسپرسکی از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با فریبکاری مجدد می خواهد فروشگاه را ترغیب به خرید محصولاتش کند .
جدا از افزایش شدید قیمتها در این وب سایت ، این مسئله به خوبی ثابت می کند که این شرکت روس و شرکای تجاریش قادر به قیمتگذاری صحیح براساس یک سیاست مشخص نیستند و به خوبی نشان می دهد یک وبلاگ تا چه اندازه بر تغییر سیاستهای فروش ، بازاریابی و غیر این شرکت روس و شرکای تجاریش موثر است .
بد نیست بدانید دفتر خاورمیانه کسپرسکی بارها طی ایمیلهایی از شرکت دورانتاش درخواست کرده خبرهای منتشر شده درباره کسپرسکی از دیسنا حذف شوند و اگر هم قرار است خبری درباره کسپرسکی منتشر شود با اجازه و هماهنگی PR این شرکت در ایران باشد .
البته کسپرسکی مشخص نکرده چرا حاضر نبوده PR خود در ایران را به طور مشخص معرفی کند و چرا پاسخگوی خبرهای کذبی که این PR منتشر می کند نیست .
در هر صورت درخواستهای کسپرسکی با مخالفت دیسنا مواجه شده و از آنجایی که کسپرسکی بجای ارسال ایمیلها و درخواستها به دیسنا آنها را به شرکت دورانتاش ارسال می کند ، دورانتاش به کسپرسکی متذکر شده با هر وب سایت و شرکتی مشکل دارد بهتر است موضوع را با خودشان مطرح کرده و برای این شرکت ایجاد مزاحمت نکند .
آنطور که مشخص است کسپرسکی دلیل کاهش فروش و قطع ارتباط نمایندگانش را نیز شرکت دورانتاش می داند .
بد نیست بدانید زمانی که کسپرسکی با اشتباهاتش به کاربران ایرانی خود خسارات بسیاری وارد کرد و در زمان مسدود کردن اشتباهی لایسنسها در بین وب سایتهای خبری فقط دیسنا و در بین نمایندگان فقط شرکت دورانتاش در این زمینه اطلاع رسانی کردند و دیگر شرکای کسپرسکی نه تنها سکوت نکردند ، بلکه با انتشار برخی اخبار در جهت منافع کسپرسکی در وب سایتها و نشریات ، این شرکت روس را در کلاهبرداری از کاربران ایرانی کمک کردند .
ولی امروز 25 شهریور درست 2 روز بعد از جشنواره فروش آنتی ویروس دورانتاش ، وب سایت آی آر کسپرسکی نماینده رسمی کسپرسکی مجبور شد قیمتهای خود را به شدت کاهش دهد .
این مسئله بیشتر ثابت می کند که کسپرسکی به شدت از شرکت دورانتاش و محصولات ارائه شده با گارانتی این شرکت می هراسد .
کسپرسکی به دلیل اینکه نمی تواند با محصولات آنتی ویروس شرکتهای معتبر و بین المللی با گارانتی معتبر دورانتاش رقابت کند ، با نامهای مختلف اقدام به توزیع آنتی ویروسهای مختلف به صورت جعلی کرده تا فروشندگان و مصرف کنندگان آنتی ویروس را به محصولات شرکت دورانتاش بدبین کنند .
ولی کسپرسکی و توزیع کنندگانش دچار یک اشتباه شده اند .
محصولات دورانتاش بسیار معتبر تر و با کیفیت تر از کسپرسکی هستند و اصلا نباید با محصولات شرکت روسی مقایسه شوند .
گارانتی دورانتاش معتبرترین گارانتی محصولات ضد ویروس در ایران است و نمی توان آن را با گارانتی های غیر پاسخگو و غیر معتبر شرکتهای فروشنده کسپرسکی مقایسه کرد .
توزیع کنندگان حال حاضر کسپرسکی همان شرکتهایی هستند که وقتی کسپرسکی برخی لایسنستهای محصولات ضد ویروس خود را به اشتباه مسدود کرده بود ، کسپرسکی را در عدم پاسخگویی و یا عودت هزینه به کاربران ایرانی کمک کردند .
کسپرسکی با مسدود کردن اشتباهی لایسنسها ، عدم ارائه پشتیبانی ، عدم ارائه آپدیت صحیح در مواقعی که آپدیت اشتباه ارائه شده و یا ارائه نرم افزار با باگهای بسیار و یا عدم اطلاع رسانی درباره مشکلات نرم افزاری این شرکت و فریب کاربران بارها از کاربران و نمایندگانش کلاهبرداری کرده است .
اخبار مرتبط :
اهداف پنهان کارگروه ویژه ساماندهی استفاده از آنتیویروسهای خارجی
پر فروش ترین شرکتهای آنتی ویروس در سال 2011
دفتر کسپرسکی در ترکیه بسته شد .
چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )
کسپرسکی مجبور به حذف کامگارد شد .
شرکت General Atlantic از خرید سهام کسپرسکی منصرف شد .
هشدار به خریداران محصولات ضد ویروسبرخی از اخبار کسپرسکی در دیسنا
مقایسه آنتی ویروسهای KIS و TMIS
دیسنا :
پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران
- ۹۱/۰۶/۲۰