دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

Kaspersky lab.gif

مصرف کنندگان محصولات ضد ویروسی که هنوز تمایل به خرید آنتی ویروسهای کسپرسکی دارند به دقت این یاداشت را مطالعه کنند .

به واسطه تغییر سیاستهای کسپرسکی در منطقه ( ایران ) که یکی باطل شدن مجوز فروش شرکت الحسانی در ایران ، افغانستان و پاکستان و دیگری تمایل کسپرسکی به هدایت خریداران به وب سایتهای فروشگاهی آنلاینی است که نامشان در وب سایت این شرکت درج شده ( مانند آی آر کسپرسکی ، آتنا ، شاتل و .. ) ، باعث شده تا اختلافاتی در همکاری برخی شرکتها با کسپرسکی روی دهد .

متاسفانه آنطور که مشخص است کسپرسکی در 2-3 سال اخیر ( بعد از اشتباهات فراوان و کلاهبرداری از هزاران کاربران ایرانی )  از فرصتی که برخی شرکتها برایش ایجاد کردند حداکثر استفاده را کرده است .


این شرکتها در این سالها اقدام به فروش و عرضه محصولات کسپرسکی کردند بدون اینکه نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شود .

این مسئله باعث شده مشخص شود کسپرسکی فقط برای سوء استفاده از این شرکتها و پیشبرد تبلیغاتش اقدام به تامین محصول برای آنها خارج از شبکه فروش ظاهرآ رسمی خود کرده است .

( بر طبق برنامه و قرارداد همکاری 2011/2012 کسپرسکی ( Partnership Program ) ، این شرکت باید نام همه شرکتهایی که در سال بیش از 10 هزار دلار فروش داشتند را در وب سایتش درج می کرد. ) ( مبلغ 10 هزار دلار فروش براساس قیمت مصرف کننده می باشد که در لیست قیمت درج شده .)

البته این شرکت و یکی دو توزیع کننده اصلیش بسیار زرنگ تر از این حرفها هستند و
اگر هم شرکتی به فایل Partnership Program دسترسی پیدا می کرد با کنترل فروش پروژه ها و دست به دست کردن پروژه و یا مدیریت فروش در بازار همکاران به بهانه های مختلف فقط آن شرکت را به فعالیت و تبلیغات بیشتر تشویق می کردند تا به سطح مورد نظر برسد . ( آرزو بر جوانان عیب نیست . )

قاعدتآ وقتی شرکتی مانند کسپرسکی نام نماینده ایرانی در وب سایت خود دارد در همان آغاز عقد قرارداد باید نام نماینده را در وب سایتش درج کند ، مانند نام شرکت شاتل که پیش از آغاز فروش محصولات کسپرسکی برای بیش از 1 سال نامش در وب سایت کسپرسکی درج شده بود .

روش دیگری که کسپرسکی در پیش گرفت تا از همکارانش سوء استفاده کند این بود که با هماهنگی کسپرسکی برخی توزیع کننده ها اقدام به فروش پارتهای بزرگی از آنتی ویروسهای خانگی کسپرسکی کردند و از طرف دیگر قیمت محصولات را در فروشگاه های آنلاین پایین و .. آوردند و فروشنده بخت برگشته حالا باید برای کسپرسکی تبلیغ کند تا شاید بتواند بسته هایی که روزی خریداری کرده را به فروش برساند .

این موضوع با مشاهده بسته های 2011 آنتی ویروسهای کسپرسکی که لوگوی 2012 بر روی آنها خورده قابل مشاهده است که هنوز بعد از 1 سال به فروش نرفته اند .

حال برخی از این شرکتها تازه متوجه شده اند چه کلاه گشادی سرشان رفته و توزیع کنندگان اصلی کسپرسکی الارقم برخی اختلاف نظرات ، در بحث مدیریت بازار و همکاران به خوبی با یکدیگر هماهنگی و همکاری دارند .


Durantash , Security is our Gift


ولی دلایل تمایل کسپرسکی به فروش آنلاین محصولاتش چیست ؟

از جمله دلایل تمایل کسپرسکی به فروش آنلاین محصولاتش خارج شدن آمار فروش از دست خرده فروشان و فروشگاه هاست ، زیرا بعد از اینکه این شرکت به اشتباه تعداد بسیار زیادی از لایسنسهای محصولات ضد ویروس خانگی خود را بلاک کرد و آنها را نه تعویض کرد و نه هزینه آنها را برگشت داد بیم آن میرفت که فروشگاه ها عرضه محصولات این شرکت را به طور کامل تحریم کنند .

از طرفی فروش آنلاین باعث می شود تا وقتی این شرکت اشتباهی می کند به سادگی بر اشتباهات سرپوش گذاشته و موضوع به بازار آنتی ویروس ( مارکت ) و به بحثهای اینترنتی کشیده نشود . ( حفظ آبرو )

با توجه به شرایط پیش آمده در صورتی که هنوز علاقه مند به خرید محصولات این شرکت روسی هستید عاقلانه ترین کار خرید محصول به طور مستقیم فقط از شرکتهایی است که نامشان در وب سایت این شرکت آمده می باشد .

همچنین به 2 روش قادر به خرید محصولات این شرکت با قیمتهای کمتری هستید .

1- اگر لایسنس از گذشته دارید می توانید اقدام به تمدید کنید .

2- با جستجو در وب و دانلود کی فایلهای ( لایسنس ) و درج مشخصات آنها در بخش تمدید لایسنس این وب سایتها می توانید محصولات این شرکت را با قیمتهای کمتری از همان وب سایتها تهیه نمائید .

برای این منظور کافیست فایل Key را باز کرده و بخش Serial Number که در سطر اول آمده را در قسمت مربوط به تمدید لایسنس وب سایت کپی نمائید .

ولی می توان گفت همانقدر که خرید محصولات کسپرسکی از نمایندگان کسپرسکی خوب است ، خرید دیگر محصولات آنتی ویروس از این شرکتها بسیار مخاطره آمیز است  .

زیرا کسپرسکی بر فعالیتهای این شرکت به دقت نظارت داشته و همین مسئله باعث مشکلات بسیاری برای خریداران می شود .

هرچند باید گفت مدیران برخی از این شرکتها جهت فریب کاربران محصولات دیگر شرکتها را با نامهای دیگری به فروش می رسانند و این مسئله بسیار مخاطره آمیز است .


* کاربران توجه داشته باشند شرکت کسپرسکی بارها سیاستهای خود را براساس خبرها و اطلاعیه های منتشر شده در دیسنا تغییر داده است و ممکن است بخاطر این اطلاعیه طی روزهای آینده مجددآ و به صورت نمایشی نام شرکت الحسانی را در بخش ایران منتشر کند و یا شاهد  تغییرات دیگری باشید .
لینک

اخبار بسیار موثقی وجود دارد که این شرکت علاوه بر کمک گرفتن از چند کارمند ایرانی کامگارد ، چند ایرانی را نیز در دفتر خاورمیانه به استخدام خود در آورده تا با سرعت بیشتری سیاستهای فریبکارانه خود را پیش ببرد .

از طرفی عدم موفقیت این شرکت در بازار کشورهای دیگر و کاهش فروش در ایران باعث شده بودجه و هزینه تبلیغات این شرکت برای انتشار آگهی ها ، اخبار و گزارشات در راستای سیاستهای این شرکت و حمله به یکی از نمایندگان قدیمی این شرکت در وب سایتها و نشریات ایرانی به شدت افزایش داشته باشد .

 ( پاسخ افرادی که همواره می پرسند چرا وب سایتها و نشریات فارسی زبان یا درباره کسپرسکی خبر منتشر می کنند و یا اقدام به انتشار اخبار از شرکتهای عجیب و غریب یا کذب می کنند که آنها هم در راستای سیاستهای کسپرسکی است  . )

هر چند مدیر یکی از نمایندگان کسپرسکی سعی کرده در مصاحبه با یکی از نشریات IT داخلی ، با عناوین مختلف مانند : " کسپرسکی چگونه کسپرسکی شد ؟ "  و " رشد کسپرسکی باور نکردنی است . " رشد فروش این شرکت را مثلا شگفت انگیز نشان دهد  ، ولی شواهد به خوبی نشان می دهد قضیه کاملا برعکس بوده و این شرکتها مطابق همیشه سعی دارند تا مشکلات را وارونه جلوه داده و علاوه بر سرپوش گذاشتن بر آنها ، با خبرسازی کاربران را به خرید محصولات خود متقاعد کنند .

* بد نیست بدانید زمانی که کسپرسکی لایسنسهایش را به اشتباه بلاک کرد ، شرکت دورانتاش تنها نماینده ای بود که زیر بار تهدیدات این شرکت روسی نرفت و به دلیل اعتبار برند دورانتاش و احترام به حقوق کاربران ایرانی و با تامین منابع مالی داخلی ، به کاربران متضرر شده از عملکرد کسپرسکی علاوه بر ارائه اطلاعات و پشتیبانی لازم ، به صورت رایگان محصولات دیگری ارائه داد .

در آن زمان دفتر خاورمیانه کسپرسکی ( آقای امان منظور ) طی ایمیلی به شرکت دورانتاش علاوه بر تهدید این شرکت ، درخواست حذف برخی از خبرهای وب سایت خبری دیسنا را کرده بود .

اخبار مرتبط :

اهداف پنهان کارگروه ویژه ساماندهی استفاده از آنتی‌ویروس‌های خارجی

پر فروش ترین شرکتهای آنتی ویروس در سال 2011

دفتر کسپرسکی در ترکیه بسته شد . 

چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )

کسپرسکی مجبور به حذف کامگارد شد .

شرکت General Atlantic از خرید سهام کسپرسکی منصرف شد .

هشدار به خریداران محصولات ضد ویروس

برخی از اخبار کسپرسکی در دیسنا


مقایسه آنتی ویروسهای KIS و TMIS

دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران



  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی