دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

شرکت امنیتی - آلمانی جی دیتا عرضه کننده محصولات امنیتی و آنتی ویروس جهت توزیع محصولات خود در انگلستان ، یک توزیع کننده دیگر جذب نمود .



نام این توزیع کننده  Koch Media می باشد که توزیع کننده کسپرسکی نیز می باشد .

پیش از این شرکت جی دیتا در منطقه خاورمیانه توانسته توزیع کنندگان کسپرسکی را جذب نماید .

البته جذب توزیع کننده از بین شرکتهایی که در حال حاضر توزیع کننده دیگر محصولات امنیتی می باشند ، تا حدی طبیعی می باشد ، ولی در منطقه خاورمیانه سیاستهای کسپرسکی به شکلی بوده است که اجازه فعالیت و همکاری با دیگر شرکتهای امنیتی به توزیع کنندگان و همکاران خود نمی داد .

مدیریت خاورمیانه کسپرسکی با اطلاع از تحریم فروش محصولات اکثر کمپانی های معتبر و بین المللی در ایران ، فضا را برای اعمال فشار به شرکتها مناسب می دید .

از حدود 2 سال پیش که برخی همکاران کسپرسکی شروع به فروش دیگر محصولات امنیتی نمودند ، کسپرسکی برای قطع همکاری فشار زیادی به آنها وارد نمود که نمونه بارز آن شرکت پاد ( پارس آتنا دژ ) بوده است که در نهایت و به دلیل فشارهای کسپرسکی ، مجبور شد لوگوی دیگر شرکت امنیتی را از وب سایت خود حذف نماید .

این شرکت در اعتراض به سیاستهای کسپرسکی حتی برای مدتی لوگوی کسپرسکی را نیز از وب سایت خود حذف نمود .

البته اولین شرکتی که در خاورمیانه ، سیاستهای نانوشته دفتر خاورمیانه کسپرسکی را نادیده گرفت ، شرکت دورانتاش بود که به طور همزمان عرضه محصولات جی دیتا ، ترندمیکرو ، سایمنتک و وب روت را آغاز نمود .

3 شرکتی که در آخر نامشان برده شد از معتبر ترین و بزرگترین شرکتهای امنیتی و عرضه کننده آنتی ویروس در دنیا می باشند و میزان فروش و اعتبارشان و کیفیت و طیف محصولاتشان اصولا با کسپرسکی قابل مقایسه نیست و البته محصولاتشان قابل فروش و پشتیبانی در ایران می باشند .

محصولات این شرکتها فقط تحریم فروش بود و نه ثبت ( رجیستر ) و آپدیت ( بروزرسانی ) ، و کاربران با خیال راحت می توانند محصولات این شرکتها را خریداری کنند .

فروشندگان و نمایندگان کسپرسکی تبلیغات منفی زیادی بر ضد دیگر محصولات آنتی ویروس مخصوصآ محصولاتی که کیفیت بسیار بهتری نسبت به کسپرسکی دارند انجام دادند و در مقابل و برای جلوگیری از ورود محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی ، حمایت از محصولات شرکتهای ضعیف را جزء برنامه های خود قرار دادند .
شرکت جی دیتا نیز از زمان جذب نمایندگان و توزیع کنندگان ، توانسته سهم مناسبی از بازار را در اختیار خود بگیرد . ( محصولات این شرکت به طور کاملا رسمی در ایران ارائه می شوند و به کاربران هم تخفیفهای مهاجرت و هم تخفیف ویژه مراکز آموزشی و درمانی تعلق می گیرد .)

شرکت کسپرسکی در طی 1 سال سعی نمود تا از هر راهی شرکت دورانتاش را وادار به قطع ارتباط با شرکای قدرتمند خود نماید که شرکت دورانتاش هیچگاه زیر بار سیاستهای یکجانبه گرایانه و ضد کسب و کار و ضد اخلاقی کسپرسکی نرفت و حتی بعد از این فشارها و گذشت 1 سال همکاری با شرکتهای طرف قرارداد را گسترش داده و مسئولیت توزیع محصولات جدیدی را در ایران پذیرفت.

در همین سالها برخی از نمایندگان کسپرسکی در ایران
( که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده است ) با همکاری و مشارکت شرکت کامگارد برای جلوگیری از چاپ آگهی های شرکت دورانتاش ، اقدام به مذاکره با نشریات و وب سایتها نمودند تا آنها را از همکاری با شرکت دورانتاش منصرف کنند ، که یکی از نمونه های بارز آن ، عدم چاپ آگهی دورانتاش در نشریه ( مثلا معتبر و قدرتمند ) عصر ارتباط بود که لینک خبر آن در زیر آمده است .


این نشریه حتی از درج یک آگهی 3*8 سانتی متری شرکت دورانتاش نیز عاجز بوده و است .

عدم درج آگهی شرکت دورانتاش در هفته نامه عصر ارتباط و دلایل آن


امروز به لطف مقاومت شرکت دورانتاش ، برخی از نمایندگان کسپرسکی می توانند نام و لوگوی دیگر شرکتهای امنیتی را در وب سایت خود درج کنند ، ولی ظاهرآ کسپرسکی هنوز سیاست سختگیرانه ای در برابر برخی از شرکاء و مخصوصآ توزیع کنندگان خود در خاورمیانه در پیش گرفته است ، البته نه مانند گذشته ، زیرا کسپرسکی به شدت با کاهش فروش روبرو بوده و در صورت فشار بیشتر به همکارانش در خاورمیانه و مخصوصآ ایران ، شاید همین چند همکار و توزیع کننده را نیز از دست بدهد.

نباید از یاد ببریم ، در سال 2010 توزیع کننده انحصاری بزرگ کسپرسکی در هند ( شرکت زوم تکنولوژی )  به طور کامل با کسپرسکی قطع همکاری نمود .

سیاستهای پر اشتباه و غلط کسپرسکی ( کاسپرسکی ) و کیفیت بسیار پایین محصولات این شرکت باعث شده تا بسیاری از همکاران این شرکت ، ارتباطات با این شرکت روسی را کاهش و حتی در برخی موارد قطع نمایند ، که در خبرهای قبلی به طور مفصل به آنها پرداخته شده است .

چندی پیش نیز یکی دیگر از توزیع کنندگان کسپرسکی در انگلستان ، توزیع محصولات شرکت VIPRE را بر عهده گرفت .

جالب اینکه در 1 سال اخیر و با توجه به کاهش شدید فروش کسپرسکی ، این شرکت برای مقابله با کاهش بیش از پیش فروش خود ، با ارائه اطلاعات غلط به موسساتی مانند گارتنر سعی نموده تا خود را هنوز یک شرکت رو به رشد نشان دهد و به همین دلیل می باشد که موسساتی مانند گارتنر در انتهای گزارشات خود این نکته را می نویسند که آمار شرکتهای مخصوصآ خصوصی از خود آنها دریافت شده و گارتنر در مورد صحت آنها مسئولیتی ندارد .

شرکتهای جی دیتا ، اف-سکیور و ای اسکن نیز پیش از این از شرکای فنی کسپرسکی بودند که اقدام به حذف موتور کسپرسکی از محصولات خود نمودند .

منبع خبر


شرکت دورانتاش عرضه کننده محصولات شرکت جی دیتا Data در ایران می باشد .


محصولات شرکت جی دیتا دارای بالاترین نرخ شناسایی تهدیدات می باشد و از 2 موتور ویروسیاب شرکتهای آوست و بیت دفندر بهره می برد .

این شرکت در محصولات خود و برای حفاظت بیشتر از کاربران از تکنولوژی های ابری و Cloud Security و رفتار شناسی بهره می برد .

برطبق تستهای موسسات معتبر مانند AV-TEST ، محصولات این شرکت الارقم استفاده از 2 موتور ، بسیار سبکتر از بسیاری محصولات آنتی ویروس ، مخصوصآ کسپرسکی می باشد .

دورانتاش www.DDN.ir

دیسـنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی