دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

کسپرسکی دست به دامن خرده فروشان می شود .

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰۷:۱۰ ب.ظ

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

کسپرسکی ( کاسپرسکی ) که روزگار بسیار بدی را می گذراند مرحله اول حذف نام نمایندگان و شرکتهایی که با این شرکت قطع ارتباط و یا کاهش رابطه داشته اند را انجام داد .

در مرحله اول خاورمیانه و غرب آسیا مورد بازنگری قرار گرفته است . که با نگاهی به وب سایت کسپرسکی مخصوصآ کشور امارات به خوبی می توان مشاهده نمود که فقط نام آبدارچی دفتر کسپرسکی بعنوان یک نماینده درج نشده است .

درج نام نماینده بدون وب سایت و یا فقط با یک شماره موبایل از جمله مواردی می باشد که بسیار جالب توجه است و مطمئنآ هیچگاه فکر نمی کردید در وب سایت کسپرسکی با این همه ادعا مشاهده کنید .

شرکتی که زیر و روی نمایندگان را قبل و حتی هنگام همکاری با این شرکت در می آورد .


Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
البته کسپرسکی Kaspersky از ترس شوک بیشتر به بازار خود و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کسب و کارش ، نام بسیاری از فروشندگان خرده فروش خود را با نامهای مختلف در وب سایت این شرکت به عناوین مختلف مانند نماینده ، خرده فروش با سطوح مختلف و غیره درج نموده تا وب سایتش را شلوغ کند تا برای کاربران و مشتریان روشن نباشد که این شرکت چه تعداد از نمایندگان خود را از دست داده است و از طرف دیگر نشان دهد این شرکت رو به رشد است و اتفاقی نیفتاده است .

ولی این سوال مطرح است آیا با این سیاستها  و رفتارها ، کسپرسکی می تواند خود را از منجلابی که در آن گرفتار شده است نجات دهد .

در حالی که بسیاری از کاربران ، سازمانها و شرکتها که تا پیش از این کسپرسکی استفاده می نمودند ، برای سال جدید دیگر یا کلا کسپرسکی را انتخاب نکردند و برخی حتی کسپرسکی را در لیست انتخابهای خود قرار نداده اند .

وقتی شرکتی همکاران تجاری و فنی خود را از دست داده چگونه انتظار دارید که کاربران و مشتریان خود را حفظ کند ؟؟؟؟

امروز حتی کاربرانی که بیش از این از کسپرسکی استفاده می کردند ، محصولات شرکتهایی مانند AVG , Avira , Panda و NOD32 را به راحتی خریداری می کنند و به این شرکتها اعتماد بیشتری دارند .

این مسئله جدای از محصولات شرکتهای بزرگ و بین المللی و معتبر مانند Trend Micro , Symantec ( Norton ) , webroot , Sophos می باشد که فروش و اعتبار بسیار بالایی دارند و اصولا قابل مقایسه با میزان فروش و اعتبار دیگر شرکتهای آنتی ویروس نیستند  .

تمرکز نمایندگان کسپرسکی بر فروش دیگر محصولات شرکتهای آنتی ویروس نیز خود دلیل دیگری بر این می باشد که دیگر کاربران تمایلی به خرید کسپرسکی ندارند .

قابل ذکر است چندی پیش کسپرسکی نام 2 خرده فروش خود را فقط در بخش ایران وب سایت خود درج نمود و بعد از گذشت حدود 2 ماه ، اقدام به حذف نام آنها نمود که نشان داد کسپرسکی سیاست درست و مشخصی ندارد .

حال کسپرسکی مجددآ این سیاست را به شکل دیگری اجرا نمود ، شاید بتواند نظر برخی  از خرده فروشان را برای همکاری بیشتر با این شرکت جلب نماید .

از نکات جالب اینکه کاربران نباید دل به درج نام نمایندگان این شرکت در وب سایت خوش کنند ، زیرا برای مثال چندی پیش کسپرسکی بسیاری از لایسنسهای ( آنتی ویروسهای خانگی )  نمایندگان رسمی خود را به اشتباه بلاک نمود و برخی دیگر در منطقه ایران فعال نمی شدند . پس کاربران خود می توانند نتیجه بگیرند که وضعیت کسپرسکی چگونه است و حتی شاید نیاز به بازگو شدن آن نباشد .

حتمآ به یاد دارید که نمیانده شرکت الحسانی بسته های توزیع شده توسط این شرکت را تقلبی اعلام کرد و دیگر نمایندگان کسپرسکی نیز بی سرو صدا اقدام به تعویض لایسنسها با همان لایسنسهای کسپرسکی نمودند و فقط شرکت دورانتاش اقدام به تعویض للایسنسهای کسپرسکی با لایسنس دیگر محصولات آنتی ویروس ( به انتخاب خود کاربران ) نمود .

بلاک شدن هزاران لایسنس کسپرسکی با بی توجهی و عدم پاسخگویی کسپرسکی مواجه شد .



دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

Durantash
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی