کسپرسکی دست به دامن خرده فروشان می شود .
چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰۷:۱۰ ب.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
کسپرسکی ( کاسپرسکی ) که روزگار بسیار بدی را می گذراند مرحله اول حذف نام نمایندگان و شرکتهایی که با این شرکت قطع ارتباط و یا کاهش رابطه داشته اند را انجام داد .
در مرحله اول خاورمیانه و غرب آسیا مورد بازنگری قرار گرفته است . که با نگاهی به وب سایت کسپرسکی مخصوصآ کشور امارات به خوبی می توان مشاهده نمود که فقط نام آبدارچی دفتر کسپرسکی بعنوان یک نماینده درج نشده است .
درج نام نماینده بدون وب سایت و یا فقط با یک شماره موبایل از جمله مواردی می باشد که بسیار جالب توجه است و مطمئنآ هیچگاه فکر نمی کردید در وب سایت کسپرسکی با این همه ادعا مشاهده کنید .
شرکتی که زیر و روی نمایندگان را قبل و حتی هنگام همکاری با این شرکت در می آورد .

البته کسپرسکی Kaspersky از ترس شوک بیشتر به بازار خود و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کسب و کارش ، نام بسیاری از فروشندگان خرده فروش خود را با نامهای مختلف در وب سایت این شرکت به عناوین مختلف مانند نماینده ، خرده فروش با سطوح مختلف و غیره درج نموده تا وب سایتش را شلوغ کند تا برای کاربران و مشتریان روشن نباشد که این شرکت چه تعداد از نمایندگان خود را از دست داده است و از طرف دیگر نشان دهد این شرکت رو به رشد است و اتفاقی نیفتاده است .
ولی این سوال مطرح است آیا با این سیاستها و رفتارها ، کسپرسکی می تواند خود را از منجلابی که در آن گرفتار شده است نجات دهد .
در حالی که بسیاری از کاربران ، سازمانها و شرکتها که تا پیش از این کسپرسکی استفاده می نمودند ، برای سال جدید دیگر یا کلا کسپرسکی را انتخاب نکردند و برخی حتی کسپرسکی را در لیست انتخابهای خود قرار نداده اند .
وقتی شرکتی همکاران تجاری و فنی خود را از دست داده چگونه انتظار دارید که کاربران و مشتریان خود را حفظ کند ؟؟؟؟
امروز حتی کاربرانی که بیش از این از کسپرسکی استفاده می کردند ، محصولات شرکتهایی مانند AVG , Avira , Panda و NOD32 را به راحتی خریداری می کنند و به این شرکتها اعتماد بیشتری دارند .
این مسئله جدای از محصولات شرکتهای بزرگ و بین المللی و معتبر مانند Trend Micro , Symantec ( Norton ) , webroot , Sophos می باشد که فروش و اعتبار بسیار بالایی دارند و اصولا قابل مقایسه با میزان فروش و اعتبار دیگر شرکتهای آنتی ویروس نیستند .
تمرکز نمایندگان کسپرسکی بر فروش دیگر محصولات شرکتهای آنتی ویروس نیز خود دلیل دیگری بر این می باشد که دیگر کاربران تمایلی به خرید کسپرسکی ندارند .
قابل ذکر است چندی پیش کسپرسکی نام 2 خرده فروش خود را فقط در بخش ایران وب سایت خود درج نمود و بعد از گذشت حدود 2 ماه ، اقدام به حذف نام آنها نمود که نشان داد کسپرسکی سیاست درست و مشخصی ندارد .
حال کسپرسکی مجددآ این سیاست را به شکل دیگری اجرا نمود ، شاید بتواند نظر برخی از خرده فروشان را برای همکاری بیشتر با این شرکت جلب نماید .
از نکات جالب اینکه کاربران نباید دل به درج نام نمایندگان این شرکت در وب سایت خوش کنند ، زیرا برای مثال چندی پیش کسپرسکی بسیاری از لایسنسهای ( آنتی ویروسهای خانگی ) نمایندگان رسمی خود را به اشتباه بلاک نمود و برخی دیگر در منطقه ایران فعال نمی شدند . پس کاربران خود می توانند نتیجه بگیرند که وضعیت کسپرسکی چگونه است و حتی شاید نیاز به بازگو شدن آن نباشد .
حتمآ به یاد دارید که نمیانده شرکت الحسانی بسته های توزیع شده توسط این شرکت را تقلبی اعلام کرد و دیگر نمایندگان کسپرسکی نیز بی سرو صدا اقدام به تعویض لایسنسها با همان لایسنسهای کسپرسکی نمودند و فقط شرکت دورانتاش اقدام به تعویض للایسنسهای کسپرسکی با لایسنس دیگر محصولات آنتی ویروس ( به انتخاب خود کاربران ) نمود .
بلاک شدن هزاران لایسنس کسپرسکی با بی توجهی و عدم پاسخگویی کسپرسکی مواجه شد .
در مرحله اول خاورمیانه و غرب آسیا مورد بازنگری قرار گرفته است . که با نگاهی به وب سایت کسپرسکی مخصوصآ کشور امارات به خوبی می توان مشاهده نمود که فقط نام آبدارچی دفتر کسپرسکی بعنوان یک نماینده درج نشده است .
درج نام نماینده بدون وب سایت و یا فقط با یک شماره موبایل از جمله مواردی می باشد که بسیار جالب توجه است و مطمئنآ هیچگاه فکر نمی کردید در وب سایت کسپرسکی با این همه ادعا مشاهده کنید .
شرکتی که زیر و روی نمایندگان را قبل و حتی هنگام همکاری با این شرکت در می آورد .

ولی این سوال مطرح است آیا با این سیاستها و رفتارها ، کسپرسکی می تواند خود را از منجلابی که در آن گرفتار شده است نجات دهد .
در حالی که بسیاری از کاربران ، سازمانها و شرکتها که تا پیش از این کسپرسکی استفاده می نمودند ، برای سال جدید دیگر یا کلا کسپرسکی را انتخاب نکردند و برخی حتی کسپرسکی را در لیست انتخابهای خود قرار نداده اند .
وقتی شرکتی همکاران تجاری و فنی خود را از دست داده چگونه انتظار دارید که کاربران و مشتریان خود را حفظ کند ؟؟؟؟
امروز حتی کاربرانی که بیش از این از کسپرسکی استفاده می کردند ، محصولات شرکتهایی مانند AVG , Avira , Panda و NOD32 را به راحتی خریداری می کنند و به این شرکتها اعتماد بیشتری دارند .
این مسئله جدای از محصولات شرکتهای بزرگ و بین المللی و معتبر مانند Trend Micro , Symantec ( Norton ) , webroot , Sophos می باشد که فروش و اعتبار بسیار بالایی دارند و اصولا قابل مقایسه با میزان فروش و اعتبار دیگر شرکتهای آنتی ویروس نیستند .
تمرکز نمایندگان کسپرسکی بر فروش دیگر محصولات شرکتهای آنتی ویروس نیز خود دلیل دیگری بر این می باشد که دیگر کاربران تمایلی به خرید کسپرسکی ندارند .
قابل ذکر است چندی پیش کسپرسکی نام 2 خرده فروش خود را فقط در بخش ایران وب سایت خود درج نمود و بعد از گذشت حدود 2 ماه ، اقدام به حذف نام آنها نمود که نشان داد کسپرسکی سیاست درست و مشخصی ندارد .
حال کسپرسکی مجددآ این سیاست را به شکل دیگری اجرا نمود ، شاید بتواند نظر برخی از خرده فروشان را برای همکاری بیشتر با این شرکت جلب نماید .
از نکات جالب اینکه کاربران نباید دل به درج نام نمایندگان این شرکت در وب سایت خوش کنند ، زیرا برای مثال چندی پیش کسپرسکی بسیاری از لایسنسهای ( آنتی ویروسهای خانگی ) نمایندگان رسمی خود را به اشتباه بلاک نمود و برخی دیگر در منطقه ایران فعال نمی شدند . پس کاربران خود می توانند نتیجه بگیرند که وضعیت کسپرسکی چگونه است و حتی شاید نیاز به بازگو شدن آن نباشد .
حتمآ به یاد دارید که نمیانده شرکت الحسانی بسته های توزیع شده توسط این شرکت را تقلبی اعلام کرد و دیگر نمایندگان کسپرسکی نیز بی سرو صدا اقدام به تعویض لایسنسها با همان لایسنسهای کسپرسکی نمودند و فقط شرکت دورانتاش اقدام به تعویض للایسنسهای کسپرسکی با لایسنس دیگر محصولات آنتی ویروس ( به انتخاب خود کاربران ) نمود .
بلاک شدن هزاران لایسنس کسپرسکی با بی توجهی و عدم پاسخگویی کسپرسکی مواجه شد .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

- ۸۹/۱۲/۱۱