سیاست جدید کسپرسکی : کسپرسکی دست پیش را می گیرد تا پس نیفتد .
يكشنبه, ۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰۳:۳۰ ب.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
این خبر تائیدی است بر گزارشات قبلی وب سایت دیسنا که وضعیت کسب و کار کسپرسکی را رو به سقوط نشان می داد .
حدود 1 سالی می شود که قطع ارتباط نمایندگان و همکاران فنی و تجاری کسپرسکی با این شرکت سر تیتر اخبار می باشد و بسیاری از نمایندگان این شرکت اقدام به فروش دیگر محصولات امنیتی معتبر نموده اند و افزایش تخفیف همکاری کسپرسکی نیز نتوانسته جلوی روند این قطع همکاری را بگیرد .

Watchguard , Astaro , G-Data , F-secure , eScan , NetAccess , Zoom Technology , و بسیاری دیگر از شرکتها . ( این فقط بخش کوچکی از فروشندگان کسپرسکی می باشند که با این شرکت قطع ارتباط و یا کاهش رابطه نموده اند .)
برخی از نمایندگان این شرکت نیز لوگوی کسپرسکی را از وب سایتهای خود حذف نموده اند که نشان می دهد اوضاع کسب و کار کسپرسکی در وضع بسیار بدی به سر می رود .
ولی نوع رفتار همکاران این شرکت نشان می دهد که شیوه کسب و کار و رفتار کسپرسکی و از طرفی محصولات بسیار کم کیفیت با پشتیبانی غیر قابل قبول این شرکت ، اعتبار شرکتهای فروشنده و همکاران این شرکت را نزد کاربران و مشتریانشان خدشه دار کرده است .
حال که اوضاع بسیار بد می باشد ، کسپرسکی در خبری اعلام کرد برخی از نمایندگان خود را حذف می کند .
این شرکت اعلام کرده است که برنامه جدیدی برای شبکه فروش و نمایندگان خود دارد .
لینک خبر
خبر منتشر شده توسط کسپرسکی ، به طور مشخص نشان می دهد تعداد زیادی از نمایندگان و به اصطلاح Partner های کسپرسکی در حال حاضر ارتباط مناسبی با این شرکت ندارند و کسپرسکی دیگر نتوانسته این موضوع را پنهان کند .
البته باید در نظر داشت کسپرسکی در حال حاضر دست به عصا می رود ، زیرا نام بسیاری از همکاران این شرکت که کسپرسکی را می فروشند ولی به عنوان برند اول پیشنهاد نمی دهند ، هنوز در وب سایت این شرکت می باشد و این شرکت به همین سادگی نمی تواند نام این همکاران را حذف نمائید ، و شاید این بهانه ای باشد برای حذف تدریجی نام این نمایندگان .
حذف نام بسیاری از نمایندگان کسپرسکی از وب سایت این شرکت بیش از پیش اعتبار این شرکت روسی را زیر سوال می برد .
البته برای نمایندگان این شرکت تفاوتی نمی کند ، زیرا بر روی فروش محصولات این شرکت و همکاری با این شرکت اصلا حسابی باز نکرده اند وگرنه با این شرکت همکاری می کردند و نه اینکه با این شرکت کاهش رابطه و یا قطع همکاری داشته باشند .
حال باید دید کسپرسکی چه سیاستی در پیش می گیرد . این شرکت هر زمان سیاست خود را تغییر داده است ، اوضاع را برای این شرکت روسی بدتر کرده است و نه بهتر .
باید در نظر داشت یکی دیگر از دلایل عدم اعتماد کاربران و شرکتها و همکاران به کسپرسکی ، ارائه اطلاعات غلط می باشد که باعث گمراهی کاربران و شرکتها شده است .
این شرکت حتی به موسساتی مانند گارتنر نیز اطلاعات غلط ارائه داده و به همین منظور در آخرین گزارش گارتنر آمده است که رده بندی ها بر اساس اطلاعات کسب شده توسط شرکتهای خصوصی می باشد .
زیرا به خوبی مشهود بوده است که اطلاعات ارائه شده توسط برخی شرکتها مخصوصآ کسپرسکی Kaspersky مشکوک می باشد .
زیرا شرکتی مانند کسپرسکی که تعداد زیادی از همکارانش را در سال 2010 از دست داده است چگونه می گوید که پیشرفت داشته است ؟؟!!! سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را به خود مشغول کرده است .
کسپرسکی در یک اقدام تبلیغاتی مجددآ اعلام کرده است در سال 2011 می خواهد شرکت سوم فروشنده آنتی ویروس شود . این هم یک نمونه دیگر از اخبار تبلیغاتی این شرکت روسی است .
آیا کسپرسکی بهتر نیست به جای این نوع تبلیغات به فکر کاربران خود باشد که ماهها با مشکلات نرم افزارهای این شرکت دست به گریبان بودند .
چرا این شرکت در خبرهای منتشر شده از طرف خود همواره از میزان فروش ، پیشرفت و مهمتر از آن برنامه های آینده سخن می گوید .
قابل ذکر است شرکت کسپرسکی نزدیک به 2 تا 3 سال بعد از تبلیغات وسیع بر روی سرویسهای Hosted Security که بزرگترین شرکتهای امنیتی سالهاست در حال ارائه آنها می باشند فقط توانست به صورت خیلی محدود و در 1 - 2 کشور این سرویسها را به صورت آزمایشی راه اندازی نماید و هنوز نیز خبری از راه اندازی این سرویسها نیست . ( کسپرسکی خود خبری منتشر کرد که سرویسها صورت آزمایشی در نیوزیلند راه اندازی شده است .)
شرکت کسپرسکی همواره سعی نموده با ایجاد سر و صدای تبلیغاتی و ارائه آمار و اطلاعات غیر واقعی از میزان فروش و پیشرفت خود نشان دهد یک شرکت پیشرو و در حال رشد سریع می باشد ، در صورتی که نشانه های بازار و مارکت و شیوه همکاری همکاران و نمایندگان کسپرسکی نشان می دهد که این اتفاق به صورت کاملا عکس در حال وقوع است ، یعنی سقوط و نه رشد .
قابل ذکر است با ظهور ویروس استاکس نت و احتمال بسیار زیاد دست داشتن روسها در ساخت و انتشار این ویروس در صنایع ایرانی و مخصوصآ نیروگاه اتمی بوشهر و مراکز اتمی نطنز و غیره ، چندی پیش دولت ایران ، به برخی از موسسات ، سازمانها و شرکتهای دولتی و نیمه دولتی طی بخشنامه محرمانه تاکید نموده است از خرید نرم افزارهای روسی مخصوصآ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس ( مانند کسپرسکی ) خودداری کنند .
منبع خبر
حدود 1 سالی می شود که قطع ارتباط نمایندگان و همکاران فنی و تجاری کسپرسکی با این شرکت سر تیتر اخبار می باشد و بسیاری از نمایندگان این شرکت اقدام به فروش دیگر محصولات امنیتی معتبر نموده اند و افزایش تخفیف همکاری کسپرسکی نیز نتوانسته جلوی روند این قطع همکاری را بگیرد .

Watchguard , Astaro , G-Data , F-secure , eScan , NetAccess , Zoom Technology , و بسیاری دیگر از شرکتها . ( این فقط بخش کوچکی از فروشندگان کسپرسکی می باشند که با این شرکت قطع ارتباط و یا کاهش رابطه نموده اند .)
برخی از نمایندگان این شرکت نیز لوگوی کسپرسکی را از وب سایتهای خود حذف نموده اند که نشان می دهد اوضاع کسب و کار کسپرسکی در وضع بسیار بدی به سر می رود .
ولی نوع رفتار همکاران این شرکت نشان می دهد که شیوه کسب و کار و رفتار کسپرسکی و از طرفی محصولات بسیار کم کیفیت با پشتیبانی غیر قابل قبول این شرکت ، اعتبار شرکتهای فروشنده و همکاران این شرکت را نزد کاربران و مشتریانشان خدشه دار کرده است .
حال که اوضاع بسیار بد می باشد ، کسپرسکی در خبری اعلام کرد برخی از نمایندگان خود را حذف می کند .
این شرکت اعلام کرده است که برنامه جدیدی برای شبکه فروش و نمایندگان خود دارد .
لینک خبر
خبر منتشر شده توسط کسپرسکی ، به طور مشخص نشان می دهد تعداد زیادی از نمایندگان و به اصطلاح Partner های کسپرسکی در حال حاضر ارتباط مناسبی با این شرکت ندارند و کسپرسکی دیگر نتوانسته این موضوع را پنهان کند .
البته باید در نظر داشت کسپرسکی در حال حاضر دست به عصا می رود ، زیرا نام بسیاری از همکاران این شرکت که کسپرسکی را می فروشند ولی به عنوان برند اول پیشنهاد نمی دهند ، هنوز در وب سایت این شرکت می باشد و این شرکت به همین سادگی نمی تواند نام این همکاران را حذف نمائید ، و شاید این بهانه ای باشد برای حذف تدریجی نام این نمایندگان .
حذف نام بسیاری از نمایندگان کسپرسکی از وب سایت این شرکت بیش از پیش اعتبار این شرکت روسی را زیر سوال می برد .
البته برای نمایندگان این شرکت تفاوتی نمی کند ، زیرا بر روی فروش محصولات این شرکت و همکاری با این شرکت اصلا حسابی باز نکرده اند وگرنه با این شرکت همکاری می کردند و نه اینکه با این شرکت کاهش رابطه و یا قطع همکاری داشته باشند .
حال باید دید کسپرسکی چه سیاستی در پیش می گیرد . این شرکت هر زمان سیاست خود را تغییر داده است ، اوضاع را برای این شرکت روسی بدتر کرده است و نه بهتر .
باید در نظر داشت یکی دیگر از دلایل عدم اعتماد کاربران و شرکتها و همکاران به کسپرسکی ، ارائه اطلاعات غلط می باشد که باعث گمراهی کاربران و شرکتها شده است .
این شرکت حتی به موسساتی مانند گارتنر نیز اطلاعات غلط ارائه داده و به همین منظور در آخرین گزارش گارتنر آمده است که رده بندی ها بر اساس اطلاعات کسب شده توسط شرکتهای خصوصی می باشد .
زیرا به خوبی مشهود بوده است که اطلاعات ارائه شده توسط برخی شرکتها مخصوصآ کسپرسکی Kaspersky مشکوک می باشد .
زیرا شرکتی مانند کسپرسکی که تعداد زیادی از همکارانش را در سال 2010 از دست داده است چگونه می گوید که پیشرفت داشته است ؟؟!!! سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را به خود مشغول کرده است .
کسپرسکی در یک اقدام تبلیغاتی مجددآ اعلام کرده است در سال 2011 می خواهد شرکت سوم فروشنده آنتی ویروس شود . این هم یک نمونه دیگر از اخبار تبلیغاتی این شرکت روسی است .
آیا کسپرسکی بهتر نیست به جای این نوع تبلیغات به فکر کاربران خود باشد که ماهها با مشکلات نرم افزارهای این شرکت دست به گریبان بودند .
چرا این شرکت در خبرهای منتشر شده از طرف خود همواره از میزان فروش ، پیشرفت و مهمتر از آن برنامه های آینده سخن می گوید .
قابل ذکر است شرکت کسپرسکی نزدیک به 2 تا 3 سال بعد از تبلیغات وسیع بر روی سرویسهای Hosted Security که بزرگترین شرکتهای امنیتی سالهاست در حال ارائه آنها می باشند فقط توانست به صورت خیلی محدود و در 1 - 2 کشور این سرویسها را به صورت آزمایشی راه اندازی نماید و هنوز نیز خبری از راه اندازی این سرویسها نیست . ( کسپرسکی خود خبری منتشر کرد که سرویسها صورت آزمایشی در نیوزیلند راه اندازی شده است .)
شرکت کسپرسکی همواره سعی نموده با ایجاد سر و صدای تبلیغاتی و ارائه آمار و اطلاعات غیر واقعی از میزان فروش و پیشرفت خود نشان دهد یک شرکت پیشرو و در حال رشد سریع می باشد ، در صورتی که نشانه های بازار و مارکت و شیوه همکاری همکاران و نمایندگان کسپرسکی نشان می دهد که این اتفاق به صورت کاملا عکس در حال وقوع است ، یعنی سقوط و نه رشد .
قابل ذکر است با ظهور ویروس استاکس نت و احتمال بسیار زیاد دست داشتن روسها در ساخت و انتشار این ویروس در صنایع ایرانی و مخصوصآ نیروگاه اتمی بوشهر و مراکز اتمی نطنز و غیره ، چندی پیش دولت ایران ، به برخی از موسسات ، سازمانها و شرکتهای دولتی و نیمه دولتی طی بخشنامه محرمانه تاکید نموده است از خرید نرم افزارهای روسی مخصوصآ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس ( مانند کسپرسکی ) خودداری کنند .
منبع خبر
آنتی ویروس فقط 10 هزار تومان
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

- ۸۹/۱۲/۰۱