بهترین آنتی ویروس جهان از نگاه موسسه CRN در 2 سال اخیر
چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰۲:۲۷ ق.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
برخی همکاران بر ما خرده گرفتند که شاید این خبر ( یاداشت ) نوعی تبلیغ برای یک شرکت باشد ، برخی بر این عقیده بودند که ارزش بررسی و خبری ندارد و کاربران خود بهتر موضوع را متوجه می شوند .
برخی از دوستان نیز درج این یاداشت را ضروری می دانستند ، زیرا معتقد بودند وظیفه اطلاع رسانی ایجاب می کند تا ما اطلاعات صحیح در اختیار خوانندگان و کاربران قرار دهیم .
اما ماجرا از چه قرار است ؟
بیش از 1 سال پیش نماینده یک شرکت هندی عرضه کننده آنتی ویروس در تبلیغات خود اقدام به درج مطالب خلاف واقع نمود که تا هم اکنون نیز ادامه دارد .
نمونه ارائه اطلاعات غلط و پر اشتباه پیش از این توسط نمایندگان دیگر شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس و مخصوصآ نمایندگان و فروشندگان کسپرسکی ( کاسپرسکی ) به وفور دیده شده است و برای آنها به صورت نخ نما در آمده است .
البته پیشنهاد ما برای چه کاربران و چه مدیران شبکه شرکتها و سازمانها استفاده از نسخه های Trial نرم افزارها پیش از خرید آنها و تحقیق از مراکز و وب سایتهای معتبر می باشد .
به هر شکل به اصل ماجرا بپردازیم.
" بهترین آنتی ویروس جهان از نگاه موسسه CRN در 2 سال اخیر"
آیا می دانید موسسه CRN چه موسسه ای است ؟ این وب سایت عمومآ در مورد بیزینس و کسب و کارهای IT مطالب و اخباری منتشر می کند . www.CRN.com
درباره CRN
حال پیشنهاد می کنیم نام آن آنتی ویروس هندی را در این وب سایت ( سایت بین المللی CRN ) جستجو نمائید تا ببینید به نتیجه ای می رسید !!
دقت کنید نتایج جستجو را در صفحه جدید باز کنید تا مطمئن شوید که نام یافت شده و جستجو همراه با خطا نبوده است .
خوب در نهایت به نتیجه ای نخواهید رسید . - اگر حتی یکی از نتایج مورد جستجوی شما نام این شرکت هندی را یافتید حتمآ برای ما ارسال نمائید . ( در بخش نظرات تا دیگر کاربران نیز بتوانند ملاحظه کنند . )
پس به نظر شما این نماینده محترم که فعالیتش قابل تقدیر است البته نه بخش ارائه اطلاعاتش ، طبق چه اسناد و مدارکی در تبلیغات خود از جمله " بهترین آنتی ویروس جهان از نگاه موسسه CRN در 2 سال اخیر" استفاده نموده است ؟؟
حال به وب سایت www.CRN.in یعنی وب سایت هندی موسسه CRN سری می زنیم .
در این وب سایت اخبار آی تی و بیزینس کشور هند درج می شود و نه تمام دنیا و یا دیگر کشورها .
بله اگر در این وب سایت شما جستجو کنید می توانید چندین مورد را بیابید . که یکی از آنها این مورد است که متعلق به 15 فبریه سال 2009 می باشد . یعنی بررسی سال 2008 ( 2 سال قبل ) .
و یک مورد هم مربوط به سال 2007 می شود . لینک 2008 لینک 2007
این 2 لینک مربوط می شود به بررسی بازار محصولات آنتی ویروس در بازار هند توسط CRN .
در این بررسی ها چند مورد بررسی شده است .
1- قیمت 2- در دسترس بودن محصولات 3- بازاریابی 4- در دسترس بودن پشتیبانی 5- ارتباطات نمایندگان
الارقم هندی بودن این شرکت که یک مزیت بسیار بزرگ در محدوده سرزمینی هند برای این شرکت محسوب می شود ، باید گفت در سال 2007 شرکت سیمانتک ( بزرگترین عرضه کننده آنتی ویروس در دنیا ) موفق به کسب رتبه اول شد . ( در هند )
اگر شما متن خبر را به خوبی مطالعه کنید به خوبی مشهود است که این شرکت هندی و کسپرسکی رقابت تنگاتنگی در کاهش قیمتها و به قولی Price Dumping دارند .
به طوری که در گزارش سال 2008 ذکر شده است که قیمت محصولات این شرکت هندی حداقل نصف قیمت محصول مشابه برند سیمانتک می باشد .
کسپرسکی هم به همین شکل ، اینترنت سکیوریتی کسپرسکی 450 روپیه که چیزی کمتر از 10 هزار تومان برای کاربران نهایی در هند می شود ( قیمت مصرف کننده ) .
فکر کنیم اگر خود شما لینکهای فوق را ملاحظه بفرمائید می توانید به طور کامل متوجه باقی قضایا شوید .
توجه داشته باشید اصولا در مورد کیفیت محصولات بررسی صورت نگرفته است .
البته نمی توان کتمان نمود که این شرکت هندی نسبت به خود توانسته پیشرفت خیلی خوبی داشته باشد .
کافیست نگاهی به شرکت مهران رایانه خودمان که عرضه کننده آنتی ویروسهای ایمن می باشد بیندازیم .
نباید فراموش کنیم یکی از سیاستهای فروشندگان رسمی آنتی ویروس در ایران و مخصوصآ فروشندگان و نمایندگان کسپرسکی حمایت از شرکتها و محصولات ضعیف می باشد .
زیرا یکبار خرید محصولات این شرکتها ( که اصولا کیفیت پایینی دارند ) توسط کاربران باعث می شود در سالهای بعد و با توجه به حجم تبلیغات کسپرسکی و روان شناسی کاربران و بازار ، کاربران و شرکتها با احتمال بیشتری مجددآ اقدام به خرید محصولات کسپرسکی کنند و برای خرید محصولات دیگر شرکتهای امنیتی مقاومت داشته باشند و آن را نوعی ریست قلمداد کنند .
به همین دلیل است با اینکه محصولات کسپرسکی در سال 2010 کیفیت بسیار پایینی مخصوصآ بر روی نسخه های تحت شبکه داشته است ، ولی هنوز هستند تعداد بسیار قلیلی از کاربران و شرکتها که در برابر تعویض آنتی ویروس خود به محصولات دیگر شرکتها مقاومت می کنند .
البته در مقام مقایسه از لحاظ کیفیت و امکانات و اعتبار برند ، کسپرسکی را شاید فقط بتوان با AVG , Avira , Panda , Bitdefender و NOD32 مقایسه کرد و نه با سیمانتک Symantec ، ترندمیکرو Trend Micro و یا حتی سوفوس Sophos .
همانظور که می دانیم شرکتها و سازمانهای معتبر فقط از محصولات آنتی ویروس 3 شرکت سیمانتک ، ترندمیکرو و مک آفی استفاده می نمایند و نهایتآ سوفوس و وب روت . پیشنهاد می کنیم سری به وب سایت این شرکتها بزنید .
این کاش هر شرکتی در کمال صداقت و درستی اقدام به تبلیغات برای محصولات عرضه شده توسط خود و ارائه اطلاعات به کاربران می نمود .
در ضمن یکی از وبلاگهای فارسی منتسب به این نماینده ، اعلام کرده بود که محصولات شرکت سیمانتک قابل استفاده ( ثبت و بروزرسانی ) در ایران نمی باشد .
به این نماینده توصیه داریم ، سورس فایل اصلی محصولات شرکت سیمانتک را از وب سایت آن شرکت ( با IP غیر ایران ) و یا بخش دانلود وب سایت www.DDN.ir دانلود نمایند و تست کنند .
ببینند آیا به طور مستقیم قابل ثبت و آپدیت می باشد و یا خیر و بعد اقدام به انتشار خبری کنند.
اگر عرضه محصولاتی مانند سیمانتک نیز اگر فشاری به این شرکتها آورده باید تحمل کنند زیرا چاره دیگری ندارند .
این شرکتها باید با معرفی صحیح محصولات خود و ارائه اطلاعات مفید به کاربران ، برای محصولات خود تبلیغ نمایند .
توصیه دیگر اینکه این شرکت بهتر است در مورد دیگر شرکتها و محصولات آنها نظر ندهد ، مگر اینکه خبری صحیح و با لینک معتبر باشد و قابل اثبات باشد ، و با این شیوه فقط وجه بدی از خود نزد کاربران نشان می دهند و نتیجه دیگری برای آنها ندارد .
همانطور که در خبرهای قبلی ذکر کردیم، پیدا نمودن نقص و مشکلات از محصولات شرکتهای کوچک کار بسیار بسیار آسانی است و مبتدی ترین افراد نیز می توانند این کار را انجام دهند .
کوئیک هیل - QuickHeal - Quick Heal
برخی از دوستان نیز درج این یاداشت را ضروری می دانستند ، زیرا معتقد بودند وظیفه اطلاع رسانی ایجاب می کند تا ما اطلاعات صحیح در اختیار خوانندگان و کاربران قرار دهیم .
اما ماجرا از چه قرار است ؟
بیش از 1 سال پیش نماینده یک شرکت هندی عرضه کننده آنتی ویروس در تبلیغات خود اقدام به درج مطالب خلاف واقع نمود که تا هم اکنون نیز ادامه دارد .
نمونه ارائه اطلاعات غلط و پر اشتباه پیش از این توسط نمایندگان دیگر شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس و مخصوصآ نمایندگان و فروشندگان کسپرسکی ( کاسپرسکی ) به وفور دیده شده است و برای آنها به صورت نخ نما در آمده است .
البته پیشنهاد ما برای چه کاربران و چه مدیران شبکه شرکتها و سازمانها استفاده از نسخه های Trial نرم افزارها پیش از خرید آنها و تحقیق از مراکز و وب سایتهای معتبر می باشد .
به هر شکل به اصل ماجرا بپردازیم.
" بهترین آنتی ویروس جهان از نگاه موسسه CRN در 2 سال اخیر"
آیا می دانید موسسه CRN چه موسسه ای است ؟ این وب سایت عمومآ در مورد بیزینس و کسب و کارهای IT مطالب و اخباری منتشر می کند . www.CRN.com
درباره CRN
حال پیشنهاد می کنیم نام آن آنتی ویروس هندی را در این وب سایت ( سایت بین المللی CRN ) جستجو نمائید تا ببینید به نتیجه ای می رسید !!
دقت کنید نتایج جستجو را در صفحه جدید باز کنید تا مطمئن شوید که نام یافت شده و جستجو همراه با خطا نبوده است .
خوب در نهایت به نتیجه ای نخواهید رسید . - اگر حتی یکی از نتایج مورد جستجوی شما نام این شرکت هندی را یافتید حتمآ برای ما ارسال نمائید . ( در بخش نظرات تا دیگر کاربران نیز بتوانند ملاحظه کنند . )
پس به نظر شما این نماینده محترم که فعالیتش قابل تقدیر است البته نه بخش ارائه اطلاعاتش ، طبق چه اسناد و مدارکی در تبلیغات خود از جمله " بهترین آنتی ویروس جهان از نگاه موسسه CRN در 2 سال اخیر" استفاده نموده است ؟؟
حال به وب سایت www.CRN.in یعنی وب سایت هندی موسسه CRN سری می زنیم .
در این وب سایت اخبار آی تی و بیزینس کشور هند درج می شود و نه تمام دنیا و یا دیگر کشورها .
بله اگر در این وب سایت شما جستجو کنید می توانید چندین مورد را بیابید . که یکی از آنها این مورد است که متعلق به 15 فبریه سال 2009 می باشد . یعنی بررسی سال 2008 ( 2 سال قبل ) .
و یک مورد هم مربوط به سال 2007 می شود . لینک 2008 لینک 2007
این 2 لینک مربوط می شود به بررسی بازار محصولات آنتی ویروس در بازار هند توسط CRN .
در این بررسی ها چند مورد بررسی شده است .
1- قیمت 2- در دسترس بودن محصولات 3- بازاریابی 4- در دسترس بودن پشتیبانی 5- ارتباطات نمایندگان
الارقم هندی بودن این شرکت که یک مزیت بسیار بزرگ در محدوده سرزمینی هند برای این شرکت محسوب می شود ، باید گفت در سال 2007 شرکت سیمانتک ( بزرگترین عرضه کننده آنتی ویروس در دنیا ) موفق به کسب رتبه اول شد . ( در هند )
اگر شما متن خبر را به خوبی مطالعه کنید به خوبی مشهود است که این شرکت هندی و کسپرسکی رقابت تنگاتنگی در کاهش قیمتها و به قولی Price Dumping دارند .
به طوری که در گزارش سال 2008 ذکر شده است که قیمت محصولات این شرکت هندی حداقل نصف قیمت محصول مشابه برند سیمانتک می باشد .
کسپرسکی هم به همین شکل ، اینترنت سکیوریتی کسپرسکی 450 روپیه که چیزی کمتر از 10 هزار تومان برای کاربران نهایی در هند می شود ( قیمت مصرف کننده ) .
فکر کنیم اگر خود شما لینکهای فوق را ملاحظه بفرمائید می توانید به طور کامل متوجه باقی قضایا شوید .
توجه داشته باشید اصولا در مورد کیفیت محصولات بررسی صورت نگرفته است .
البته نمی توان کتمان نمود که این شرکت هندی نسبت به خود توانسته پیشرفت خیلی خوبی داشته باشد .
کافیست نگاهی به شرکت مهران رایانه خودمان که عرضه کننده آنتی ویروسهای ایمن می باشد بیندازیم .
نباید فراموش کنیم یکی از سیاستهای فروشندگان رسمی آنتی ویروس در ایران و مخصوصآ فروشندگان و نمایندگان کسپرسکی حمایت از شرکتها و محصولات ضعیف می باشد .
زیرا یکبار خرید محصولات این شرکتها ( که اصولا کیفیت پایینی دارند ) توسط کاربران باعث می شود در سالهای بعد و با توجه به حجم تبلیغات کسپرسکی و روان شناسی کاربران و بازار ، کاربران و شرکتها با احتمال بیشتری مجددآ اقدام به خرید محصولات کسپرسکی کنند و برای خرید محصولات دیگر شرکتهای امنیتی مقاومت داشته باشند و آن را نوعی ریست قلمداد کنند .
به همین دلیل است با اینکه محصولات کسپرسکی در سال 2010 کیفیت بسیار پایینی مخصوصآ بر روی نسخه های تحت شبکه داشته است ، ولی هنوز هستند تعداد بسیار قلیلی از کاربران و شرکتها که در برابر تعویض آنتی ویروس خود به محصولات دیگر شرکتها مقاومت می کنند .
البته در مقام مقایسه از لحاظ کیفیت و امکانات و اعتبار برند ، کسپرسکی را شاید فقط بتوان با AVG , Avira , Panda , Bitdefender و NOD32 مقایسه کرد و نه با سیمانتک Symantec ، ترندمیکرو Trend Micro و یا حتی سوفوس Sophos .
همانظور که می دانیم شرکتها و سازمانهای معتبر فقط از محصولات آنتی ویروس 3 شرکت سیمانتک ، ترندمیکرو و مک آفی استفاده می نمایند و نهایتآ سوفوس و وب روت . پیشنهاد می کنیم سری به وب سایت این شرکتها بزنید .
این کاش هر شرکتی در کمال صداقت و درستی اقدام به تبلیغات برای محصولات عرضه شده توسط خود و ارائه اطلاعات به کاربران می نمود .
در ضمن یکی از وبلاگهای فارسی منتسب به این نماینده ، اعلام کرده بود که محصولات شرکت سیمانتک قابل استفاده ( ثبت و بروزرسانی ) در ایران نمی باشد .
به این نماینده توصیه داریم ، سورس فایل اصلی محصولات شرکت سیمانتک را از وب سایت آن شرکت ( با IP غیر ایران ) و یا بخش دانلود وب سایت www.DDN.ir دانلود نمایند و تست کنند .
ببینند آیا به طور مستقیم قابل ثبت و آپدیت می باشد و یا خیر و بعد اقدام به انتشار خبری کنند.
اگر عرضه محصولاتی مانند سیمانتک نیز اگر فشاری به این شرکتها آورده باید تحمل کنند زیرا چاره دیگری ندارند .
این شرکتها باید با معرفی صحیح محصولات خود و ارائه اطلاعات مفید به کاربران ، برای محصولات خود تبلیغ نمایند .
توصیه دیگر اینکه این شرکت بهتر است در مورد دیگر شرکتها و محصولات آنها نظر ندهد ، مگر اینکه خبری صحیح و با لینک معتبر باشد و قابل اثبات باشد ، و با این شیوه فقط وجه بدی از خود نزد کاربران نشان می دهند و نتیجه دیگری برای آنها ندارد .
همانطور که در خبرهای قبلی ذکر کردیم، پیدا نمودن نقص و مشکلات از محصولات شرکتهای کوچک کار بسیار بسیار آسانی است و مبتدی ترین افراد نیز می توانند این کار را انجام دهند .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
کوئیک هیل - QuickHeal - Quick Heal
- ۸۹/۱۱/۲۷