دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

کسپرسکی نمی داند چه سیاستی در پیش بگیرد .

چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۸۹، ۰۸:۰۵ ب.ظ

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

شرکت کسپرسکی که چندی پیش نام 2 خرده فروش ایرانی را در وب سایت این شرکت ( بخش نمایندگان > ایران ) خود درج نموده بود ، روز گذشته نام این 2 خرده فروش را از وب سایتش حذف نمود .

برای مطالعه متن کامل خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید .

کسپرسکی - کاسپرسکی - کسپراسکی - kaspersky - آنتی ویروس
کسپرسکی ، نامی که می توان گفت همه کاربران کامپیوتر در ایران آن را شنیده اند و برخی از محصولات آن استفاده کرده اند  .

عرضه کننده روسی محصولات ضد ویروس .

محصولات این شرکت حدود 5 سال پیش با انتخاب شرکت آواژنگ سیستم بعنوان همکار تجاری وارد ایران شد .

شرکت آواژنگ هم الحق و انصاف برای این شرکت کم نگذاشت ، ولی کسپرسکی پاسخ خوبی به تلاشهای این شرکت نداد .

بعد از اینکه تلاشهای این همکار شرکت کسپرسکی در ایران ، کشوری که تا 4-5 سال پیش کاربران و حتی مدیران شبکه آن از امنیت ، آنتی ویروس و این مسائل سر در نمی آوردند ، در حال به بار نشستن بود ، کسپرسکی چند نماینده دیگر در کنار آواژنگ قرار داد تا نشان دهد نه روسها وفادارند و نه مسئولین عرب دفتر خاورمیانه کسپرسکی.

شاید در نگاه اول تبلیغات و تلاشهای شرکتهای فروشنده محصولات امنیتی را برای فروش بیشتر بگذاریم ، ولی نمی توان تلاش برخی از این شرکتها در آگاهی رسانی و افزایش دانش کاربران ، شرکتها و سازمانها را از نظر دور داشت .

امروز بسیاری از کاربران و مدیران شبکه هم ویروس ها و انواع مختلف تهدیدات در محیطهای دیجیتالی را خوب می شناسند و هم راههای مقابله با آنها را تا حد زیادی به خوبی فرا گرفته اند و می دانند راهکارهای عملی و علمی مقابله با تهدیدات چیست .

در همان سالها کسپرسکی با شیوه های عجیب تبلیغاتی شروع به رشد نمود .

- ارائه تخفیفهای مناسب به نمایندگان

- صدای عجیب جیغ هنگام کشف ویروس و تهدیدات ( یعنی کار خیلی مهمی انجام شده است .) که در معروفیت این شرکت تاثیر زیادی داشته است .

- جذب و آموزش منظم نمایندگانی که تاکنون اصلا با بیزینس آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی آشنا نبودند .

البته این شیوه ها و سیاستها فقط در کشورهایی مانند ایران جوابگو بود .

البته این نکته را نباید فراموش کرد که خیلی پیش از کسپرسکی ، شرکتهایی مانند ترندمیکرو ( که با نام پی سی سیلین شناخته می شد ) و سیمانتک ( نورتون ) و گاهآ نود32 در ایران حضور داشتند ، ولی بدلیل مسائل سیاسی که خود به آن واقف هستید این حضور پررنگ و قوی نبوده است .

کسپرسکی در سالهایی شروع به کار در ایران نمود که به قول معروف حیات خلوت بود و قریب به اتفاق کاربران نمی دانستند نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس یعنی چی و چه شرکتهایی در این حوزه قدرتمند می باشند و از طرف دیگر شرکتهای معتبر بین المللی به دلیل مسائل سیاسی قادر به حضور رسمی در ایران نبودند وگرنه ایران نیز مانند آمریکا و اروپا برای کسپرسکی می شد.

بعد از کسپرسکی نیز بیت دفندر ، پاندا و آویرا و  دیگر شرکتها و حتی VBA32 و Quick Heal شروع به بازاریابی و فروش محصولات در ایران نمودند .

تقریبآ تا 1 سال پیش اوضاع برای کسپرسکی چندان بد نبود .

عدم آشنایی کامل نمایندگان با شیوه کار شرکتهای امنیتی معتبر و دانش کم کاربران درباره دیگر محصولات امنیتی و شیوه های تبلیغاتی برخی از توزیع کنندگان کسپرسکی که بعدآ به آن خواهیم پرداخت باعث رشد کسپرسکی در ایران شد و دیگر اینکه محصولاتی که تا آن موقع در ایران توزیع می شد قابلیت رقابت چندانی با کسپرسکی نداشتند .

شیوه های تبلیغاتی توزیع کنندگان ( با همکاری دفتر خاورمیانه کسپرسکی ) :

دفتر روابط عمومی کسپرسکی :

یکی از شیوه ها معرفی شخص یا موسسه ای با عنوان دفتر روابط عمومی بود . هرچند که مشخص شد این موسسه ( و شخص مسئول آن ) هیچگاه دفتر روابط عمومی کسپرسکی نبوده است و این دفتر ساخته و پرداخته یکی از توزیع کنندگان کسپرسکی ( کامگارد ) و همکاری نمایندگان ایران کسپرسکی بوده است . یعنی اینکه کسپرسکی هیچگاه در ایران دفتر روابط عمومی نداشته است .

این موسسه مسئول هماهنگی تبلیغاتی برخی از نمایندگان کسپرسکی و توزیع کننده اماراتی کسپرسکی و از طرف دیگر مقابله و حمله به شرکتهای رقیب بوده است ( وظیفه ای که بعدآ به ایشان محول شد .) و اجرای سیاستهای توزیع کننده اماراتی کسپرسکی به خصوص که شخص مسئول این موسسه رابطه خوبی با برخی از وب سایتها و نشریات داشت و در تشکیل مافیای کسپرسکی نقش موثری داشت .

به دلیل اینکه در این چند ساله نمایندگان کسپرسکی با ساخت و پاختهای مختلف یکدست شده بودند و کاربران اطلاعات کافی نداشتند ، این دفتر به راحتی مشغول کار خود بود . ( شلوغ بازی و ایجاد سروصدا و هیجانی کردن فضا برای کسپرسکی و حمله به شرکتهای رقیب )

البته هیچگاه فکر نمی کردند یکی از خود کسپرسکی رقیب جدی برای آنها شود - البته نه با ارائه کسپرسکی ، بلکه با محصولاتی که هم معروف تر و هم کیفیتی بهتر از کسپرسکی داشتند .

ولی در سال 2009 کسپرسکی برخی از سیاستهای خود را عوض کرد .

در این میان برخی از نمایندگان کسپرسکی از توزیع کننده دیگری به جزء توزیع کننده اماراتی  اقدام به تهیه محصولات کردند . این توزیع کننده جدید با نام تریلیوم در پاکستان قرار داشت .

شرکت کامگارد با هماهنگی دفتر خاورمیانه کسپرسکی بعد از این تغییرات شرکت جدیدی در ایران تاسیس نمود تا منطقه این توزیع کننده جدید را نیز پوشش دهد .

زیرا اگر این توزیع کننده پاکستانی روزی روزگاری تصمیم می گرفت دیگر با کسپرسکی همکاری نکند ، نه تنها در پاکستان بلکه در ایران نیز باید فاتحه کسپرسکی را می خواندند و اگر تصمیم می گرفت با شرکت دیگری بجزء کسپرسکی همکاری کند که دیگر خواندن فاتحه نیز مشکلی را حل نمی کرد و باید حلوا هم به این مراسم اضافه می کردند . ( به به حلوا )

یعنی کسپرسکی سیاستی را اجرا کرد که هم برای این شرکت خوب بود و هم خیلی بد .

اول این شرکت خواست از دست آواژنگ خلاص شود ، ولی از شانس بد 2 نماینده جدید الارقم اختلاف نظرهایی  با آواژنگ سیستم هماهنگ بودند . توزیع کننده جدید در ایران معرفی کرد و این موضوع در ظاهر باعث تقویت کسپرسکی می شد ولی ناگهان بلای جان نمایندگانی شد که تا پیش از این خیلی با همدیگر هماهنگ بودند . ( مجبور بودند هماهنگ باشند .)

- اگر از یک موسسه آموزشی یا بیمارستانی بودید کافی بود با شرکت دورانتاش تماس بگیرید تا یک راست تخفیف آموزشی و پژوهشی به شما ارائه شود .

حال نمایندگان 2 دسته شده بودند که باز این اول ماجرا بود .

کامگارد / تجارت امن خاورمیانه یکطرف و تریلیوم / دورانتاش طرف دیگر .

در همین بین بود که تقریبآ تمام نمایندگان کسپرسکی به د.و.ر.ا.ن.ت.ا.ش حمله نمودند و همه جور لطفی نیز داشتند .

- این شرکت محصولات تقلبی می فروشد .
- این شرکت نماینده نیست .
- این شرکت معتبر نیست .
- لایسنسهای پاکستان تقلبی است و در ایران معتبر نمی باشد . و هزار دروغ و شایعه و جفنگیات دیگر .
- حتی تا آنجا که برایشان امکان داشت دیگر شرکتها و خرده فروشان را تحت فشار قرار دادند تا با این شرکت همکاری و معامله ای نداشته باشند .

تمام این مزخرفات و شایعه ها با کمک نشریات و وب سایتهای به ظاهر معتبر مانند ایتنا ، عصر ارتباط و غیره انجام پذیرفت .

- حتی از چاپ آگهی های شرکت دورانتاش در نشریه عصر ارتباط خودداری نمودند .

شرکت تریلیوم با هماهنگی دورانتاش ،  1-2 نماینده دیگر نیز در ایران اخذ نمود و دورانتاش بیشتر مسئولیت تبلیغات برای شرکت تریلیوم را بر عهده گرفت .

همزمان با این اوضاع فروشندگان کسپرسکی با دیگر برندها نیز مشکل داشت .

- لاوان آنتی ویروس پاندا را از سبد فروش خود حذف نمود . لاوانی که 100% با توزیع کنندگان و فروشندگان کسپرسکی ارتباط داشت و حتی سیاستهای فروش بخش نرم افزار و مخصوصآ آنتی ویروس در این مجموعه فروشگاهی توسط یکی از نمایندگان کسپرسکی مدیریت می شود .

- در این میان نمایندگان چند شرکت مانند کوئیک هیل و VBA32 بدلیل اینکه محصولاتشان کیفیت و فروش مناسبی نداشت ترجیح دادند تا خود را با فروشندگان و تبلیغ کنندگان کسپرسکی هماهنگ کنند تا شاید برای آنها نتیجه ای داشته باشد . ( دلیل تبلیغات دفتر مثلا روابط عمومی کسپرسکی برای این 2 شرکت نیز مشخص و واضح است .)

شروع دوباره :

بعد از مدتی همان 1-2 نماینده جدید تریلیوم با نمایندگان طرف کامگارد هماهنگ شدند تا مورد حمله آنها واقع نشوند ، ولی اوضاع وقتی به هم ریخت که دورانتاش که از طرفی مسئول تبلیغات توزیع کننده کسپرسکی بود ، توزیع و فروش محصولات جدیدی که متعلق به شرکتهای بین المللی و معتبر نمود در ایران آغاز نمود .

کسپرسکی از نماینده خود رو دست خورده بود !!!!

در اینجا بود که به جزء تبلیغات منفی بر ضد دورانتاش و طرف پاکستانی باید بر ضد محصولات جدید ارائه شده توسط دورانتاش نیز تبلیغات منفی انجام می دادند و مانند گذشته  هم در نشریات و هم شفاهی .

اوضاع اصلا برای کسپرسکی اصلا مساعد نبود ، زیرا محصولات شرکتهای جدید اصلا با کسپرسکی قابل مقایسه نبودند و به قول یکی از دوستان سوسولی نبودند و شوخی نداشتند.

کار و حرفه اصلی این شرکتها امنیت اطلاعات بود و سابقه و اعتبار بسیار بیشتری نسبت به کسپرسکی داشتند و از طرف دیگر بخش قابل ملاحظه بازار آنتی ویروس دنیا در دستان این شرکتها بود .

بحث تحریمها در همین زمانها مطرح شد که فروشندگان کسپرسکی دیدند بهتز است بحث تحریمها را مطرح کنند و کاربران را از تحریم بترسانند ، که به چند نمونه از اخبار و شایعه هایی که اقدام به انتشار آنها نمودند اشاره می کنیم .

- محصولاتی که در ایران نماینده رسمی ندارند ، قابل استفاده در ایران نیستند . ( روزنامه دنیای اقتصاد )

- محصولات شرکتهای آمریکایی در ایران قابل ثبت و آپدیت و به طور کلی قابل خرید و استفاده نیستند .

- محصولات شرکتهایی که در ایران نماینده رسمی ندارند ، در ایران پشتیبانی و گارانتی ندارند .

- محصولات شرکتهایی که در ایران نماینده رسمی ندارند ، قابل اعتماد نیستند .
- سیمانتک و جی دیتا و ترندمیکرو ایران را تحریم کرده اند و فروشنده رسمی ندارند .

ولی این کافی نبود ، زیرا اولا مشخص شد این شایعه ها 100% دروغ می باشد و در نهایت نتیجه ای جزء بدنامی برای نمایندگان کسپرسکی نداشت ، و دومآ کیفیت محصولات ارائه شده بسیار بهتر از کسپرسکی بود .

نهایت اکر این بود که کاربر نسخه Trial را نصب نماید تا بفهمد که چه آنتی ویروسی در ایران سرویس ندارد .

نمایندگان کسپرسکی که امید کسب درآمد از بیزینس رو به رشد نرم افزارهای آنتی ویروس را به شدت به خطر می دیدند ، همزمان با تبلیغات منفی ، اقدام به حمایت از 2 گروه از فروشندگان نمودند :

1- شرکتهایی که نماینده شرکتهایی بودند که کیفیت محصولاتشان ضعیف بود .

2- فروشندگان غیر معتبر که یا کلا لایسنس معتبر به فروش نمی رساندند و یا بعد از مدتی مثلا 6 ماه یا 1 سال با کلاهبرداری دوره ای از بازار خارج می شدند و البته بعد از گذشت زمانی دوباره با نام جدید سر در می آوردند .

( این مورد حداقل ثابت کرد هر شرکتی برای خرید آنتی ویروس و نرم افزار مطمئن نیست ، حتی اگر بسته ای و package ی که به شما تحویل می دهد اندازه یک ماشین باشد.)

با حمایت از این 2 گروه از فروشندگان ، برای خریدهای بعدی ، کاربران با درصد بیشتری اقدام به خرید محصولات شرکتهایی که در ایران نماینده رسمی داشتند می نمودند و مخصوصآ کسپرسکی .

ولی در همین زمان اتفاق دیگری افتاد که ورق به طور کامل برگشت .

- باگهای بسیار زیاد نرم افزارهای کسپرسکی بر روی نسخه های نرم افزارهای خانگی 2011 و شرکتی R2

** این شرکت در فاصله 10 ماه نزدیک به 5 نسخه و release برای نسخه های 2011 و R2 ارائه نمود تا مشکلات را بر طرف کند و از همه بدتر ارائه آخرین Release نزدیک به 8 ماه به طور انجامید . ( کسپرسکی در خواب خوش و بخشهای پشتیبانی بیچاره بیدار .)

- عدم ارائه پشتیبانی مناسب توسط کسپرسکی

( پاسخهای دیر هنگام و بی ربط کسپرسکی ، تازه اگر می توانستید بعد از بارها مراجعه به پنل Personal Cabinet یک تیکت ارسال کنید . )

- ارائه 2 مورد آپدیت اشتباه : یکبار محصولات خانگی و یکبار بر روی نسخه های کسپرسکی Enterprise
  ( یک زنگ خطر جدی به شرکتها و سازمنهای استفاده کننده از کسپرسکی )

- وب سایت کسپرسکی برای 5 ساعت در دست هکرها بود و بر روی آن نرم افزار آلوده قرار داده بودند .

( کارشناسان امنیتی این اتفاق را یک افتضاح برای یک شرکت امنیتی می دانستند.)

- در یک مورد کسپرسکی صبح نسخه 556 آنتی ویروسهای خانگی را برای استفاده کاربران بر روی وب سایت قرار داد و عصر لینکهای دانلود آن را حذف نمود . ( اوج هنر و خلاقیت )

- شکل ارائه محصول کسپرسکی خالص Pure که نشان داد کسپرسکی شرکتی بسیار ضعیف در ارائه نرم افزار است .

این مورد را کاربرانی که از محصولات نورتون 360 شرکت سیمانتک و یا ترندمیکرو اینترنت سکیوریتی پرو ( ماگزیمم سکیوریتی ) و یا نرم افزار شرکتهای وب روت و یا پاندا گلوبال استفاده نموده اند بیشتر متوجه می شوند .

- سوزاندن و بلاک نمودن هزاران  لایسنس ( خانگی )  معتبر نمایندگان رسمی .

( کاربران شانس آوردند این اتفاق برای لایسنسهای تحت شبکه نیفتاد وگرنه همه نمایندگان باید به روسیه پناهنده می شدند . البته خیالتان راحت این روسها کسی را راه نمی دادند . )

( نماینده شرکت الحسانی طی خبری که در وب سایت ایتنا منتشر نمود تمام محصولاتی که توسط خودش توزیع شده بود را تقلبی خواند . ) : نقل قول از برادر عزیز مستر وزیری .

بعد از این مورد بسیاری از شرکتها دیگر مطمئن شدند کسپرسکی شرکت و برند معتبر و قابل اعتمادی برای کسب و کار و ارائه محصول به کاربران و شرکتها نیست .

اکثر قریب به اتفاق نمایندگان کسپرسکی در حال حاضر محصولات شرکت ESET را به فروش می رساند .

انتخاب نود32  - NOD32  چهار دلیل عمده داشت :

1- دید و شناخت کاربران ایرانی نسبت به نود32 خیلی بهتر و بیشتر از کسپرسکی بود .

2- توزیع کنندگان نود32 بسیار راحت بیزینس می کنند و درصد تخفیف مناسبی ارائه می دهند.

3- کیفیت نرم افزارهای نود32 ظاهرآ بهتر از کسپرسکی است ولی در واقع در بازارهای جهانی وضع هر 2 یکی است و فروش چندانی ندارند و این موضوع را از سیاستی که هر 2 شرکت در پیش گرفته اند می توان فهمید . یعنی توزیع لایسنس و کی فایل در وب سایتهای مختلف توسط خود این شرکتها .
( محصولات این شرکتها در برابر محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی در بسیاری از کشورهای دنیا هیچ شانس فروشی ندارند و از آنها استقبال نمی شود . )

4- بدلیل تحریم ایران توسط نود32 ، شرکتی و یا شخصی وجود نداشت تا زیر آب نمایندگان را نزد کسپرسکی بزند و یا مجبور باشد از سیاستهای اشتباه شرکت کامگارد پیروی و حمایت کند.

و اصولا نود32 فقط و فقط می فروخت و کاری به کسی نداشت . به قول معروف بفروش و برو .

بعد از این اتفاقات شیب سقوط کسپرسکی شروع شد . و این شیب بسیار هم تند بود .

دیگر کسپرسکی انتخاب اول و حتی دوم یا سوم کاربران نبود و اکثر کاربران و شرکتها دیگر لایسنس کسپرسکی خود را تمدید نمی کردند و نمی کنند .

به همین منظور کسپرسکی سیاست جدیدی اتخاذ نمود : درج نام 2 خرده فروش در وب سایت بین المللی این شرکت با عنوان Business Premium Partner - چیزی که تاکنون در وب سایت کسپرسکی دیده نشده است .

کسپرسکی سعی نمود با درج نام این 2 خرده فروش نشان دهد از خرده فروشان خود حمایت می کند .

جالب اینکه کسپرسکی فقط و فقط در بخش نمایندگان > ایران ، نام 2 خرده فروش را درج نمود و نه در هیچ کشور دیگری و این یک آبرو ریزی بزرگ برای کسپرسکی بود . زیرا به طور واضح نشان می داد کسپرسکی مشکل شدیدی در فروش محصولات در ایران دارد .

این سیاست مانند شمشیر 2 لبه بود .

1- کسپرسکی نشان دهد وفادار به نمایندگان است که خوب 100% مشخص بود دروغ است .

( داستان چوپان دروغگو )

2- اختلاف میان خرده فروشان و نمایندگان . که با این وضعیت آینده اصلا روشنی پیش روی کسپرسکی نبود .

البته از جهاتی برای کسپرسکی نماینده یا فرده فروش مهم نبود و فقط به فکر فروش بود .

این سیاست نیز موفق نبود ، زیرا نمایندگان کسپرسکی الارقم تاکید کسپرسکی که " نمایندگان حق درج هیچ لوگوی آنتی ویروسی بجزء کسپرسکی را در وب سایت خود ندارند . " باز محصولات دیگر به فروش می رساندند .

یعنی لوگوی دیگر شرکتها را حذف نمودند - ولی در تماس مشتریان ، دیگر کسپرسکی را پیشنهاد نمی دادند . زیرا کسپرسکی اعتبار نمایندگان را به طور واضح در خطر قرار داده بود و بدلیل مشکلات نرم افزاری ، پشتیبانی محصولات کسپرسکی زمان و هزینه زیادی از این شرکتها می گرفت .

- در یک مورد یکی از نمایندگان کسپرسکی لوگوی نود32 را درج نمود ، که شرکت کسپرسکی با اخطار به این نماینده درخواست حذف لوگو نود32 را نمود و این نماینده بدلیل عصبانیت از سیاست و دخالت کسپرسکی ، هم لوگوی نود32 را حذف نمود و هم لوگوی کسپرسکی را .

** در حال حاضر بسته های نود32 یکی از نمایندگان کسپرسکی چند برابر بسته های محصولات کسپرسکی این شرکت در بازار دیده می شود .

* ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این رفتار کسپرسکی ناشی از تحریم ایران است . زیرا در دیگر کشورها کسپرسکی تمامآ دست به دامان شرکتها برای فروش و تبلیغات محصولاتش است و از این جسارتها نمی کند .

و به نظر شما در نهایت چه اتفاقی افتاد ؟؟؟

در نهایت کسپرسکی نام این 2 خرده فروش را از وب سایت حذف نمود .

موضوع دیگر توزیع محصولات جدید بود . ( البته جدید در ایران ). یعنی توزیع شرکتهایی که هم از لحاظ تاریخی و هم کیفیت ، سابقه خیلی بهتری نسبت به کسپرسکی داشتند و اصولا قابل مقایسه با کسپرسکی و امثال محصولات حال حاضر بازار ایران نبودند .

کاربران وقتی کیفیت و شکل کار نرم افزارهای آنتی ویروس  شرکتهایی مانند ترندمیکرو ، سیمانتک ، وب روت ، سوفوس - AVG ، جی دیتا و غیره را دیدند تازه متوجه شدند که کسپرسکی در برابر این شرکتها عملکرد بسیار بسیار ضعیفی داشته است و به همین دلایل است که اصولا کسپرسکی بخصوص در نسخه های تحت شبکه در اروپا و آمریکا فروشی ندارد . و تاکنون با یک غول پلاستیکی بی شاخ و نحیف روبرو بوده اند .

بحثهای سیاسی و مسائل مربوط به استاکس نت و نقش روسها در انتشار آن و حتی آلوده نمودن تجهیزات اتمی ایران به ویروس استاکس نت و روابط تاریخی یکطرفه ایران و روسیه که روسها برای سالها فقط از ایران سوء استفاده می نمودند ، در عدم استقبال کاربران از محصولات روسی و به طبع آن کسپرسکی نقش داشتند و بسیاری از کاربران حاضر نبودند برای محصول روسی پولی پرداخت کنند ، بخصوص آنکه به راحتی می توانستند محصولاتی خریداری کنند که هم کیفیت بهتری داشتند ، هم تعهد بهتری دارند ، هم از شرکتهای معتبر تری می باشند و نسبت به کیفیتشان ، قیمتهای مناسبی نیز دارند . 

( داستان خریدن بلبل و طوطی با همان پول خرید کلاغ سیاه )

- مثلا آپدیت به نسخه جدید در محصولات تحت شبکه کسپرسکی در شبکه ای با 20 عدد سیستم در حدود 2 تا 3 ساعت زمان می برد . ( اول فکر می کنید 10 دقیقه ولی بعد متوجه می شوید که نه اینطوری هم نیست ) ولی در ترندمیکرو این زمان حدود 5 دقیقه و جی دیتا و سیمانتک و AVG به صورت آنلاین و آن تایم می باشد .

- کسپرسکی هنگام آپدیت به طور کامل منابع سیستم را اشغال می کند و کاربران را به شدت کلافه می کنند ، ولی محصولات برخی از شرکتها هنگام آپدیت اصلا هیچ نشانه ای ندارند و کاربران اصلا متوجه نمی شود .

- مشکلات نرم افزارهای کسپرسکی زیاد است و اینجا جای بحث درباره آنها نیست و هم اکنون اکثر مدیریان شبکه می دانند که ویروسها به راحتی از زیر دست کسپرسکی در رفته و به داخل سیستمها نفوذ می کردند و کار با کنسول مدیریتی آنتی ویروس کسپرسکی بسیار بسیار سخت و پیچیده و زمان بر است .

** کار با کنسول کسپرسکی بر روی شبکه های WorkGroup بیشتر شبیه فاجعه است  .

** قدرت شناسایی هیچ آنتی ویروسی 100% نیست .

- نسخه های آنتی ویروس تحت شبکه کسپرسکی که با نام Kaspersky Open Space Security شناخته می شوند ، نسبت به نسخه های خانگی در تشخیص ویروسها و تهدیدات بسیار ضعیف تر می باشند .

- همچنین ارائه اطلاعات غلط به کاربران و عدم حذف نام شرکتهایی که با این شرکت قطع رابطه نموده اند از موضوعاتی بوده است که باعث شد کاربران نتوانند به این شرکت روسی و شرکای تجاری آن اعتماد کنند .

با این اوضاع می توان گفت کسپرسکی به پایان راه پیشرفت خود بخصوص در ایران که روزی حیات خلوت این شرکت بود رسیده است . بخصوص که در برابر محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی هیچ شانسی ندارد .

جزئیات برخی از شرکتهایی که با کسپرسکی کاهش رابطه و یا قطع رابطه داشته اند در خبرهای قبلی وب سایت دیسنا ارائه شده است .


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی