دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

شرکت کسپرسکی به طور مشخص سیاستهای حفظ محرمانگی اطلاعات را نقض می کند .

کسپرسکی که مدعی تامین امنیت کاربران می باشد سیاستهایی دارد که امنیت کاربران و شرکتها و حتی نمایندگان خود را تامین نمی کند و خلاف سیاستهای کلی محرمانگی اطلاعات می باشد .

در حالی که بسیاری از شرکتهای مطرح امنیتی به سیاستهای محرمانگی اطلاعات و حفظ اسرار تجاری و فنی و مالی کاربران و شرکتها پایبند می باشند و حتی در این زمینه توافق نامه هایی دارند که به امضای طرفین می رسد ، کسپرسکی اطلاعات نمایندگان و کاربران و شرکتهایی که حتی با نمایندگان این شرکت تماس دارند با دیگر نمایندگان خود به اشتراک می گذارد .

برای نمونه شرکت کسپرسکی به صورت ماهانه اطلاعات تماس نمایندگان و فروشندگان خود را با نام پروژه Pipeline دریافت می کند .

نمایندگان موظف می باشند در این فایل اطلاعات کامل مشتریان و کاربرانی که تماس گرفته اند را به طور دقیق وارد نموده و به کسپرسکی تحویل دهند .

متاسفانه دیده شده است شرکت کسپرسکی از این اطلاعات برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی و فروش خود سوء استفاده نموده است و حتی این اطلاعات را در اختیار برخی از نمایندگان دیگر خود قرار داده است .

این فقط بخش کوچکی از نقض قوانین محرمانگی اطلاعات می باشد که توسط کسپرسکی انجام گرفته است می باشد و نشان می دهد این شرکت هیچگونه تعهدی در قبال کاربران و حتی طرفهای تجاری و فنی خود ندارد .

قابل ذکر است نمایندگان کسپرسکی به شدت به دنبال لیست مشتریان دیگر شرکتهای امنیتی می باشند تا شاید بتوانند آنها را راضی به خرید محصولات کسپرسکی کنند .

مشخص نیست اگر کسپرسکی شرکت معروفی می باشد چرا برای جذب مشتری تا این حد دست و پا می زند ؟!

عواملی مانند سیاستهای غلط کسپرسکی ، ارائه محصولاتی که کیفیت مناسبی ندارند به همراه  عدم ارائه پشتیبانی مناسب باعث شده است بخش قابل ملاحظه ای از بازار و کاربران خود را از دست بدهد و این شرکت به یک شرکت درجه 3 تبدیل شود .

این شرکت چندی پیش نام 2 خرده فروش خود را در وب سایت نمایندگان > بخش ایران ، درج نمود تا شاید بتواند با حمایت بیشتر از خرده فروشان خود ، شیب سقوط خود را کاهش دهد ولی بعد از ناکامی و عدم موفقیت این سیاست ، مجددآ نام این 2 خرده فروش را از وب سایت خود حذف نمود .

در حال حاضر اکثر نمایندگان کسپرسکی ( کاسپرسکی )  به فروش دیگر محصولات امنیتی که کیفیتی بهتر از کسپرسکی دارند روی آورده اند و ارتباط خود با کسپرسکی را یا کاهش و حتی قطع نموده اند که در خبرهای قبلی به این موضوع به طور مفصل پرداخته شده است .

جدای از مشکلات فنی و تکنیکی در محصولات این شرکت ، در ایران نیز بعد از شیوع ویروس استاکس نت و اینکه این شرکت روسی متهم به همکاری در توسعه و نشر این ویروس و عدم اجرای تعهدات به تامین امنیت کاربران شده است  ، بخش قابل ملاحظه شرکتها و سازمانها در حال مهاجرت به دیگر محصولات شرکتهای امنیتی می باشند .

بسیاری از سازمانها و شرکتهایی که اطلاعات مهمی دارند دیگر محصولات شرکت روسی کسپرسکی را برای حفاظت از خود یک شرکت معتبر و مطمئن نمی دانند .

مشکلات فنی در راهکارهای آنتی ویروس تحت شبکه کسپرسکی نیز باعث شد تا بسیاری از شرکتها و سازمانها ماهها با مشکلات محصولات این شرکت دست به گریبان باشند .

که لیست کامل این مشکلات به طور مفصل در خبرهای قبلی دیسنا ذکر شده است .

شرکت روسی کسپرسکی سعی بسیار دارد تا با ابزارها و ایجاد سر و صدای تبلیغاتی نظر کاربران را به خود جلب کند که نمونه آن اسپانسر شدن در مسابقات فرمول 1 و سفر به قطب شمال را می توان نام برد .

حال اینکه این فعالیتها چه کمکی به کسپرسکی در فروش بیشتر محصولاتش و مهمتر از آن کمک به تامین امنیت کاربران نموده است ، مشخص نیست .

به گزارش IDC ، کسپرسکی فقط موفق به فروش نسبتآ خوب محصولات آنتی ویروس خانگی در 4 کشور پاکستان ، امارات ، مصر و عربستان شده است و در دیگر کشورها موفقی در فروش محصولات آنتی ویروس خانگی نداشته است .

در بخش آنتی ویروسهای تحت شبکه و شرکتی نیز کسپرسکی جایگاه مناسبی ندارد و در این بخش می توان گفت 98% بازار آنتی ویروسهای تحت شبکه فقط در اختیار 5-6 کمپانی بزرگ و معتبر بین المللی مانند سیمانتک ، مک آفی ، ترندمیکرو و سوفوس ، وب روت و AVG می باشد . که بر طبق گزارش IDC ترندمیکرو با کسب 30% موفق به کسب رتبه برتر در بخش آنتی ویروسهای تحت شبکه و سرور و بر طبق گزارش Gartner بخش قابل ملاحظه بازار آنتی ویروسهای تحت شبکه در دست 4 شرکت سیمانتک ، مک آفی ، ترندمیکرو و سوفوس می باشد .

طبق همین گزارش از گارتنر در فروش محصولات آنتی ویروس تحت شبکه در سال 2010 ، کسپرسکی در رتبه ای بین 5 تا 8 قرار گرفته است که البته گارتنر تائید نموده این رتبه با توجه به اطلاعات گرفته شده از شرکت کسپرسکی به این شرکت خصوصی داده شده است .

" نام برخی از شرکتها در این گزارش ذکر نشده و دلیل آن عدم پذیرش درخواست موسسه گارتنر توسط این شرکتها عنوان شده است . "

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسپرسکی به دیگر اخبار وب سایت دیسنا مراجعه نمائید.

آنتی ویروس فقط 10 هزار تومان


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی