کسپرسکی سیاستهای محرمانگی اطلاعات را نقض می کند .
چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۸۹، ۰۶:۰۵ ب.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
شرکت کسپرسکی به طور مشخص سیاستهای حفظ محرمانگی اطلاعات را نقض می کند .کسپرسکی که مدعی تامین امنیت کاربران می باشد سیاستهایی دارد که امنیت کاربران و شرکتها و حتی نمایندگان خود را تامین نمی کند و خلاف سیاستهای کلی محرمانگی اطلاعات می باشد .
در حالی که بسیاری از شرکتهای مطرح امنیتی به سیاستهای محرمانگی اطلاعات و حفظ اسرار تجاری و فنی و مالی کاربران و شرکتها پایبند می باشند و حتی در این زمینه توافق نامه هایی دارند که به امضای طرفین می رسد ، کسپرسکی اطلاعات نمایندگان و کاربران و شرکتهایی که حتی با نمایندگان این شرکت تماس دارند با دیگر نمایندگان خود به اشتراک می گذارد .
برای نمونه شرکت کسپرسکی به صورت ماهانه اطلاعات تماس نمایندگان و فروشندگان خود را با نام پروژه Pipeline دریافت می کند .
نمایندگان موظف می باشند در این فایل اطلاعات کامل مشتریان و کاربرانی که تماس گرفته اند را به طور دقیق وارد نموده و به کسپرسکی تحویل دهند .
متاسفانه دیده شده است شرکت کسپرسکی از این اطلاعات برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی و فروش خود سوء استفاده نموده است و حتی این اطلاعات را در اختیار برخی از نمایندگان دیگر خود قرار داده است .
این فقط بخش کوچکی از نقض قوانین محرمانگی اطلاعات می باشد که توسط کسپرسکی انجام گرفته است می باشد و نشان می دهد این شرکت هیچگونه تعهدی در قبال کاربران و حتی طرفهای تجاری و فنی خود ندارد .
قابل ذکر است نمایندگان کسپرسکی به شدت به دنبال لیست مشتریان دیگر شرکتهای امنیتی می باشند تا شاید بتوانند آنها را راضی به خرید محصولات کسپرسکی کنند .
مشخص نیست اگر کسپرسکی شرکت معروفی می باشد چرا برای جذب مشتری تا این حد دست و پا می زند ؟!
عواملی مانند سیاستهای غلط کسپرسکی ، ارائه محصولاتی که کیفیت مناسبی ندارند به همراه عدم ارائه پشتیبانی مناسب باعث شده است بخش قابل ملاحظه ای از بازار و کاربران خود را از دست بدهد و این شرکت به یک شرکت درجه 3 تبدیل شود .
این شرکت چندی پیش نام 2 خرده فروش خود را در وب سایت نمایندگان > بخش ایران ، درج نمود تا شاید بتواند با حمایت بیشتر از خرده فروشان خود ، شیب سقوط خود را کاهش دهد ولی بعد از ناکامی و عدم موفقیت این سیاست ، مجددآ نام این 2 خرده فروش را از وب سایت خود حذف نمود .
در حال حاضر اکثر نمایندگان کسپرسکی ( کاسپرسکی ) به فروش دیگر محصولات امنیتی که کیفیتی بهتر از کسپرسکی دارند روی آورده اند و ارتباط خود با کسپرسکی را یا کاهش و حتی قطع نموده اند که در خبرهای قبلی به این موضوع به طور مفصل پرداخته شده است .
جدای از مشکلات فنی و تکنیکی در محصولات این شرکت ، در ایران نیز بعد از شیوع ویروس استاکس نت و اینکه این شرکت روسی متهم به همکاری در توسعه و نشر این ویروس و عدم اجرای تعهدات به تامین امنیت کاربران شده است ، بخش قابل ملاحظه شرکتها و سازمانها در حال مهاجرت به دیگر محصولات شرکتهای امنیتی می باشند .
بسیاری از سازمانها و شرکتهایی که اطلاعات مهمی دارند دیگر محصولات شرکت روسی کسپرسکی را برای حفاظت از خود یک شرکت معتبر و مطمئن نمی دانند .
مشکلات فنی در راهکارهای آنتی ویروس تحت شبکه کسپرسکی نیز باعث شد تا بسیاری از شرکتها و سازمانها ماهها با مشکلات محصولات این شرکت دست به گریبان باشند .
که لیست کامل این مشکلات به طور مفصل در خبرهای قبلی دیسنا ذکر شده است .
شرکت روسی کسپرسکی سعی بسیار دارد تا با ابزارها و ایجاد سر و صدای تبلیغاتی نظر کاربران را به خود جلب کند که نمونه آن اسپانسر شدن در مسابقات فرمول 1 و سفر به قطب شمال را می توان نام برد .
حال اینکه این فعالیتها چه کمکی به کسپرسکی در فروش بیشتر محصولاتش و مهمتر از آن کمک به تامین امنیت کاربران نموده است ، مشخص نیست .
به گزارش IDC ، کسپرسکی فقط موفق به فروش نسبتآ خوب محصولات آنتی ویروس خانگی در 4 کشور پاکستان ، امارات ، مصر و عربستان شده است و در دیگر کشورها موفقی در فروش محصولات آنتی ویروس خانگی نداشته است .
در بخش آنتی ویروسهای تحت شبکه و شرکتی نیز کسپرسکی جایگاه مناسبی ندارد و در این بخش می توان گفت 98% بازار آنتی ویروسهای تحت شبکه فقط در اختیار 5-6 کمپانی بزرگ و معتبر بین المللی مانند سیمانتک ، مک آفی ، ترندمیکرو و سوفوس ، وب روت و AVG می باشد . که بر طبق گزارش IDC ترندمیکرو با کسب 30% موفق به کسب رتبه برتر در بخش آنتی ویروسهای تحت شبکه و سرور و بر طبق گزارش Gartner بخش قابل ملاحظه بازار آنتی ویروسهای تحت شبکه در دست 4 شرکت سیمانتک ، مک آفی ، ترندمیکرو و سوفوس می باشد .
طبق همین گزارش از گارتنر در فروش محصولات آنتی ویروس تحت شبکه در سال 2010 ، کسپرسکی در رتبه ای بین 5 تا 8 قرار گرفته است که البته گارتنر تائید نموده این رتبه با توجه به اطلاعات گرفته شده از شرکت کسپرسکی به این شرکت خصوصی داده شده است .
" نام برخی از شرکتها در این گزارش ذکر نشده و دلیل آن عدم پذیرش درخواست موسسه گارتنر توسط این شرکتها عنوان شده است . "
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسپرسکی به دیگر اخبار وب سایت دیسنا مراجعه نمائید.
آنتی ویروس فقط 10 هزار تومان
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
- ۸۹/۱۱/۰۶