چرا توزیع کنندگان کسپرسکی برای حدود 2 ماه از ارائه محصولات خانگی خودداری نمودند ؟
يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۹، ۰۶:۰۲ ب.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
توزیع کنندگان کسپرسکی از ترس اشتباه مجدد کسپرسکی برای حدود 2 ماه که حدودآ مصادف با ماههای آذر و دی ماه می شد از ارائه محصولات آنتی ویروس خانگی به نمایندگان خودداری نمودند .
البته بدلیل کاهش فروش چشمگیر محصولات این شرکت ، عدم عرضه محصولات توسط توزیع کنندگان برای خریداران و کاربران نهایی و حتی خرده فروشان قابل احساس نبود .
این عدم عرضه بدلیل تغییرات مجدد در سیستم لایسنسهای کسپرسکی بوده است .

آخرین مرتبه ای که شرکت کسپرسکی ( کاسپرسکی ) سیستم لایسنسهای خود را تغییر داد تعداد بسیار زیادی از لایسنسهای نمایندگان رسمی خود را نیز بلاک نمود که این اتفاق نه فقط در ایران ، بلکه در امارات ، عربستان ، انگلستان ، آمریکا ، چین و هند نیز روی داد .
البته بر طبق اخبار رسیده ، شرکت کسپرسکی عودت هیچکدام از لایسنسها به جزء آمریکا و انگلستان را نپذیرفت و برخی نمایندگانی نیز که اقدام به تعویض لایسنسها نمودند هزینه تعویض لایسنسها را از جیب خود پرداخت کردند .
حتی برخی از نمایندگان و توزیع کنندگان کسپرسکی بدلیل این اتفاق به طور کلی ارتباط خود با کسپرسکی را قطع نموده و یا فروش محصولات کسپرسکی را به شدت کاهش دادند .
در این میان برخی از نمایندگان نیز برای فریب کاربران و خرده فروشان ، محصولاتی که به طور مستقیم توسط خود آنها توزیع شده بود را تقلبی اعلام کردند تا بار مسئولیت را از دوش خود بردارند .
سوختن بی دلیل هزاران لایسنس ( که میلیونها تومان برای آن هزینه پرداخت شده بود ) و از طرف دیگر کیفیت پایین نسخه های جدید محصولات کسپرسکی باعث شد تا فروش این شرکت به پایین ترین میزان نزول کند .
فروش این شرکت روسی در ایران که زمانی بازار خوبی برای کسپرسکی بود نیز به شدت کاهش یافت ، زیرا بسیاری از کاربران دیگر حاضر نبودند نرم افزارهای کسپرسکی را با اینهمه مشکلات فنی و غیر فنی خریداری کنند .
مشکلاتی که همواره با کاربران بود و کاری از دست فروشندگان برای برطرف نمودن آنها بر نمی آمد .
از طرف دیگر ورود محصولات آنتی ویروس بین المللی و معتبر که کیفیت بسیار بهتری نسبت به کسپرسکی دارند نیز باعث شد تا کاربران مزه استفاده از آنتی ویروس خوب را نیز بچشند و این برای شرکت کسپرسکی و نمایندگانش که حمله به دیگر شرکتها از اولین فعالیتهای آنها بوده است چندان دلچسب نبود .
سیمانتک ( نورتون ) ، جی دیتا ، نود32 ، آویرا ، ترندمیکرو ، وب روت تنها بخشی از شرکتهایی بودند که به راحتی بخش قابل ملاحظه ای از بازار آنتی ویروس را در حال حاضر در دست دارند .
در این میان محصولات شرکت سایمنتک ( نورتون ) بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفت ، زیرا شرکت سایمنتک ( سیمانتک ) از سال 2010 کیفیت محصولات آنتی ویروس خود را به شکلی باور نکردنی بهبود بخشید و با توجه به اینکه بخش قابل ملاحظه ای از شرکتهای عرضه کننده رایانه ، نوت بوک و نت بوک و دیگر فروشندگان سخت افزار با این شرکت قرارداد دارند ، باعث شد تا به راحتی در بازار نفوذ کرده و با این نسخه های Trial که بر روی نوت بوکها موجود می باشد ، کاربران فریب نمایندگان کسپرسکی را نخورند .
در همین راستا نمایندگان کسپرسکی با انتشار اخبار و شایعه های گوناگون در مورد تحریم بودن محصولات آنتی ویروس آمریکایی و یا آن محصولاتی که در ایران نماینده رسمی ندارند و حتی ارعاب نمایندگان ، سعی نمودند از نفوذ و فروش این محصولات و خرید این محصولات توسط کاربران خودداری کنند که در این راه موفق نبوده و نتیجه این رفتار آنها چیزی به جزء سرافکندگی و دروغگو خطاب شدن نمایندگان کسپرسکی توسط کاربران و بی اعتباری آنها نبوده است .
همچنین عدم ارائه محصول به مدت حدود 2 ماه توسط توزیع کنندگان کسپرسکی نشان می دهد که خود توزیع کنندگان و نمایندگان کسپرسکی نیز به این شرکت روسی اعتماد ندارند و عدم احساس کمبود محصول در بازار نشان دهنده کاهش چشمگیر فروش محصولات این شرکت می باشد ، زیرا در طول این 2 ماه خرده فروشان مشغول فروش موجودی های خود بودند .
قابل ذکر است شرکت دورانتاش از اولین نمایندگان کسپرسکی در ایران ، فروش محصولات آنتی ویروس خانگی کسپرسکی را به طور کامل متوقف نموده است و محصولاتی را که کیفیت بهتر و تعهد بیشتری به کاربران خود دارند را به کاربران پیشنهاد می دهد .
در این میان شرکتهای سیمانتک ، ترندمیکرو و وب روت از بزرگترین و پر فروش ترین شرکتهای امنیتی و عرضه کننده آنتی ویروس در دنیا می باشد .
محصولات شرکت جی دیتا نیز از دیگر محصولات آنتی ویروسی می باشد که از زمان ارائه در ایران به خوبی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است .
avast - avg- trend micro - pc-cillin - webroot- sophos - avira - panda - symantec - norton - g-data - gdata
توزیع کنندگان کسپرسکی از ترس اشتباه مجدد کسپرسکی برای حدود 2 ماه که حدودآ مصادف با ماههای آذر و دی ماه می شد از ارائه محصولات آنتی ویروس خانگی به نمایندگان خودداری نمودند .
البته بدلیل کاهش فروش چشمگیر محصولات این شرکت ، عدم عرضه محصولات توسط توزیع کنندگان برای خریداران و کاربران نهایی و حتی خرده فروشان قابل احساس نبود .
این عدم عرضه بدلیل تغییرات مجدد در سیستم لایسنسهای کسپرسکی بوده است .

البته بر طبق اخبار رسیده ، شرکت کسپرسکی عودت هیچکدام از لایسنسها به جزء آمریکا و انگلستان را نپذیرفت و برخی نمایندگانی نیز که اقدام به تعویض لایسنسها نمودند هزینه تعویض لایسنسها را از جیب خود پرداخت کردند .
حتی برخی از نمایندگان و توزیع کنندگان کسپرسکی بدلیل این اتفاق به طور کلی ارتباط خود با کسپرسکی را قطع نموده و یا فروش محصولات کسپرسکی را به شدت کاهش دادند .
در این میان برخی از نمایندگان نیز برای فریب کاربران و خرده فروشان ، محصولاتی که به طور مستقیم توسط خود آنها توزیع شده بود را تقلبی اعلام کردند تا بار مسئولیت را از دوش خود بردارند .
سوختن بی دلیل هزاران لایسنس ( که میلیونها تومان برای آن هزینه پرداخت شده بود ) و از طرف دیگر کیفیت پایین نسخه های جدید محصولات کسپرسکی باعث شد تا فروش این شرکت به پایین ترین میزان نزول کند .
فروش این شرکت روسی در ایران که زمانی بازار خوبی برای کسپرسکی بود نیز به شدت کاهش یافت ، زیرا بسیاری از کاربران دیگر حاضر نبودند نرم افزارهای کسپرسکی را با اینهمه مشکلات فنی و غیر فنی خریداری کنند .
مشکلاتی که همواره با کاربران بود و کاری از دست فروشندگان برای برطرف نمودن آنها بر نمی آمد .
از طرف دیگر ورود محصولات آنتی ویروس بین المللی و معتبر که کیفیت بسیار بهتری نسبت به کسپرسکی دارند نیز باعث شد تا کاربران مزه استفاده از آنتی ویروس خوب را نیز بچشند و این برای شرکت کسپرسکی و نمایندگانش که حمله به دیگر شرکتها از اولین فعالیتهای آنها بوده است چندان دلچسب نبود .
سیمانتک ( نورتون ) ، جی دیتا ، نود32 ، آویرا ، ترندمیکرو ، وب روت تنها بخشی از شرکتهایی بودند که به راحتی بخش قابل ملاحظه ای از بازار آنتی ویروس را در حال حاضر در دست دارند .
در این میان محصولات شرکت سایمنتک ( نورتون ) بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفت ، زیرا شرکت سایمنتک ( سیمانتک ) از سال 2010 کیفیت محصولات آنتی ویروس خود را به شکلی باور نکردنی بهبود بخشید و با توجه به اینکه بخش قابل ملاحظه ای از شرکتهای عرضه کننده رایانه ، نوت بوک و نت بوک و دیگر فروشندگان سخت افزار با این شرکت قرارداد دارند ، باعث شد تا به راحتی در بازار نفوذ کرده و با این نسخه های Trial که بر روی نوت بوکها موجود می باشد ، کاربران فریب نمایندگان کسپرسکی را نخورند .
در همین راستا نمایندگان کسپرسکی با انتشار اخبار و شایعه های گوناگون در مورد تحریم بودن محصولات آنتی ویروس آمریکایی و یا آن محصولاتی که در ایران نماینده رسمی ندارند و حتی ارعاب نمایندگان ، سعی نمودند از نفوذ و فروش این محصولات و خرید این محصولات توسط کاربران خودداری کنند که در این راه موفق نبوده و نتیجه این رفتار آنها چیزی به جزء سرافکندگی و دروغگو خطاب شدن نمایندگان کسپرسکی توسط کاربران و بی اعتباری آنها نبوده است .
همچنین عدم ارائه محصول به مدت حدود 2 ماه توسط توزیع کنندگان کسپرسکی نشان می دهد که خود توزیع کنندگان و نمایندگان کسپرسکی نیز به این شرکت روسی اعتماد ندارند و عدم احساس کمبود محصول در بازار نشان دهنده کاهش چشمگیر فروش محصولات این شرکت می باشد ، زیرا در طول این 2 ماه خرده فروشان مشغول فروش موجودی های خود بودند .
قابل ذکر است شرکت دورانتاش از اولین نمایندگان کسپرسکی در ایران ، فروش محصولات آنتی ویروس خانگی کسپرسکی را به طور کامل متوقف نموده است و محصولاتی را که کیفیت بهتر و تعهد بیشتری به کاربران خود دارند را به کاربران پیشنهاد می دهد .
در این میان شرکتهای سیمانتک ، ترندمیکرو و وب روت از بزرگترین و پر فروش ترین شرکتهای امنیتی و عرضه کننده آنتی ویروس در دنیا می باشد .
محصولات شرکت جی دیتا نیز از دیگر محصولات آنتی ویروسی می باشد که از زمان ارائه در ایران به خوبی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است .
آنتی ویروس فقط 10 هزار تومان
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
avast - avg- trend micro - pc-cillin - webroot- sophos - avira - panda - symantec - norton - g-data - gdata
- ۸۹/۱۱/۰۳