وقتی برای تفریح یا برای امنیت
سه شنبه, ۷ دی ۱۳۸۹، ۱۰:۰۷ ق.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
امروزه تبلیغات بخش قابل ملاظه ای از هزینه های سازمانها را تشکیل می دهند .
در دنیا امنیت و آنتی ویروسها نیز به این صورت می باشد .
همکاری با شرکتهای بین المللی سخت افزاری برای ارائه نسخه های محدود Trial و یا ارائه نسخه های رایگان آنتی ویروس و یا ارائه گزارشات امنیتی بخشی از تبلیغات هدفمند برای شرکتهای امنیتی و عرضه کننده آنتی ویروس است.
مثلا مک آفی و وب روت با سونی - ایسوس با سایمنتک و ترندمیکرو - دل - گیگا بایت - ایسر و ... با سایمنتک و دهها شرکت دیگر که البته عمومآ با 3 کمپانی بزرگ در حوزه آنتی ویروس قرارداد دارند .
اما آنچه در بین شرکتهای امنیتی از همه چیز مهمتر و بعد تبلیغاتی بیشتری دارد ، ارائه محصولات با کیفیت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب می باشد .
البته در این میان اگر محصولات ارائه شده کیفیت بیشتری داشته باشند به طور یقین به خدمات پشتیبانی کمتری نیاز دارند .
شرکت در مسابقات اتومبیلرانی ( فرمول 1 یا 2 یا 3 ) - سفر به قطب یا استفاده از هنرپیشگان معروف و بازیگران نیز از روشهایی می باشد که جدیدآ برخی شرکتها برای تبلیغات از آن بهره می برند که البته در میان شرکتهای امنیتی دیده نشده است .
برخی از شرکتها نیز محصولات خود را به صورت مشارکتی و یا با تخفیف با دیگر محصولات ( نرم افزاری ) عرضه می کنند .
مثلا آویرا یا تیون آپ - یا کسپرسکی با وین زیپ ( در آمریکا ) و یا نورتون همراه با بلیط فیلم مرد آهنی 2 و موارد دیگر که این تخفیفات عمومآ به صورت دوره ای می باشد . ( یعنی فقط برای یک دوره خاص - 1 یا چند ماه ) به کاربران ارائه می شود و البته برای خریدهای آنلاین از وب سایت شرکت عرضه کننده .
ولی در این میان و در سالی که بخش قابل ملاحظه شرکتهای امنیتی درگیر تهدیدات جدید امنیتی مانند فیشینگها - بوت نت ها - روت کیتها - تروجانهای جدید مانند استاکس نت و هزاران ویروس و تهدید دیگر و یا مشغول تهیه ارائه گزارشات مختلف در باره این تهدیدات هستند ، مطمئنآ برای اکثر کاربران شنیدن اخبار سفر به قطب و ماه و مریخ و یا شرکت در مسابقات فرمول یک آن هم از طرف یک شرکت امنیتی که وظیفه تامین امنیت کاربران در محیطهای پیچیده دیجیتالی را باید بر عهده داشته باشد و باید به فکر ارائه راهکارهای مفید و سودمند باشد ، برای کاربران دلچسب نبوده و حتی ناخوشایند باشد .
بخصوص شرکتی که در چند ماه اخیر با ارائه نرم افزارهای مشکل دار و ارائه خدمات پشتیبانی بسیار ضعیف بخش قابل ملاحظه ای از کاربران خود را از دست داده است .
در بعد امنیت باید توجه داشت تمام کاربران اعم از خانگی ، شرکتی و سازمانی به دنبال محصولات با کیفیت و امکانات مناسب و دریافت خدمات پشتیبانی قوی و سودمند می باشند .
از طرفی طیف وسیعی از کاربران نیاز به آموزش داشته و باید همکاری نمود تا کاربران آگاهی خود در مورد امنیت در محیطهای دیجیتالی را افزایش دهند .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
در دنیا امنیت و آنتی ویروسها نیز به این صورت می باشد .
همکاری با شرکتهای بین المللی سخت افزاری برای ارائه نسخه های محدود Trial و یا ارائه نسخه های رایگان آنتی ویروس و یا ارائه گزارشات امنیتی بخشی از تبلیغات هدفمند برای شرکتهای امنیتی و عرضه کننده آنتی ویروس است.
مثلا مک آفی و وب روت با سونی - ایسوس با سایمنتک و ترندمیکرو - دل - گیگا بایت - ایسر و ... با سایمنتک و دهها شرکت دیگر که البته عمومآ با 3 کمپانی بزرگ در حوزه آنتی ویروس قرارداد دارند .
اما آنچه در بین شرکتهای امنیتی از همه چیز مهمتر و بعد تبلیغاتی بیشتری دارد ، ارائه محصولات با کیفیت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب می باشد .
البته در این میان اگر محصولات ارائه شده کیفیت بیشتری داشته باشند به طور یقین به خدمات پشتیبانی کمتری نیاز دارند .
شرکت در مسابقات اتومبیلرانی ( فرمول 1 یا 2 یا 3 ) - سفر به قطب یا استفاده از هنرپیشگان معروف و بازیگران نیز از روشهایی می باشد که جدیدآ برخی شرکتها برای تبلیغات از آن بهره می برند که البته در میان شرکتهای امنیتی دیده نشده است .
برخی از شرکتها نیز محصولات خود را به صورت مشارکتی و یا با تخفیف با دیگر محصولات ( نرم افزاری ) عرضه می کنند .
مثلا آویرا یا تیون آپ - یا کسپرسکی با وین زیپ ( در آمریکا ) و یا نورتون همراه با بلیط فیلم مرد آهنی 2 و موارد دیگر که این تخفیفات عمومآ به صورت دوره ای می باشد . ( یعنی فقط برای یک دوره خاص - 1 یا چند ماه ) به کاربران ارائه می شود و البته برای خریدهای آنلاین از وب سایت شرکت عرضه کننده .
ولی در این میان و در سالی که بخش قابل ملاحظه شرکتهای امنیتی درگیر تهدیدات جدید امنیتی مانند فیشینگها - بوت نت ها - روت کیتها - تروجانهای جدید مانند استاکس نت و هزاران ویروس و تهدید دیگر و یا مشغول تهیه ارائه گزارشات مختلف در باره این تهدیدات هستند ، مطمئنآ برای اکثر کاربران شنیدن اخبار سفر به قطب و ماه و مریخ و یا شرکت در مسابقات فرمول یک آن هم از طرف یک شرکت امنیتی که وظیفه تامین امنیت کاربران در محیطهای پیچیده دیجیتالی را باید بر عهده داشته باشد و باید به فکر ارائه راهکارهای مفید و سودمند باشد ، برای کاربران دلچسب نبوده و حتی ناخوشایند باشد .
بخصوص شرکتی که در چند ماه اخیر با ارائه نرم افزارهای مشکل دار و ارائه خدمات پشتیبانی بسیار ضعیف بخش قابل ملاحظه ای از کاربران خود را از دست داده است .
در بعد امنیت باید توجه داشت تمام کاربران اعم از خانگی ، شرکتی و سازمانی به دنبال محصولات با کیفیت و امکانات مناسب و دریافت خدمات پشتیبانی قوی و سودمند می باشند .
از طرفی طیف وسیعی از کاربران نیاز به آموزش داشته و باید همکاری نمود تا کاربران آگاهی خود در مورد امنیت در محیطهای دیجیتالی را افزایش دهند .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
- ۸۹/۱۰/۰۷