دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

اطلاعیه شرکت دورانتاش در مورد خبر ایسنا

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۸۹، ۱۱:۲۵ ق.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA :


اخیرآ خبری در وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) با عنوان "  پایگاه اطلاع‌رسانی افتانا به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد " درج شده است که شرکت دورانتاش توزیع کننده بزرگ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است .



- اولا افتانا اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران نیست .

در این مورد بهتر است به وب سایتهای ماهر - آپا و دیسنا هم مراجعه نمائید .

- دلیلی برای نام بردن از نام برندهایی مانند کسپرسکی و گیت پروتکت در این خبر وجود نداشته و ندارد .

در نمایشگاه خیلی دیگر از شرکتها اقدام به معرفی محصولات خود نمودند که قاعدتآ باید از آنها نیز نام می بردید . در ضمن خیلی از شرکتهای مطرح در زمینه ارائه محصولات امنیتی در این نمایشگاه شرکت ننمودند .

- در مورد وابستگی این وب سایت و یا کمک دیگر شرکتها و یا وزارتخانه ها باید گفت که هیچ شرکتی و یا سازمانی و یا وزارتخانه ای از این وب سایت حمایت ننموده است و فقط چند فروشنده کسپرسکی از این وب سایت حمایت می کنند و برخی فروشندگان که روابط ویژه با توزیع کننده ایرانی /اماراتی کسپرسکی دارند . که احتمالا مشغول ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعت 7 روز هفته به مشتریانشان می باشند که با مشکلات نرم افزاری کسپرسکی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند  و از طرفی توجیح اشتباهات کسپرسکی .

- شخص آقای صالحی و موسسه دیده بان آی تی تنها یکی از مسئولین حمله و تبلیغات منفی بر علیه دیگر شرکتهای فروشنده و توزیع کننده آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی می باشد و حتی در این زمینه از همه پیشی گرفته و به برخی از فروشندگان کسپرسکی که با گروه و دسته ایشان رقابت می نمایند نیز حمله ور شده اند .  ( درج اخبار دروغ در ایتنا و نشریات و وب سایتهای وابسته )

ایشان در زمینه حمایت از کسپرسکی نیز از برخی شرکتها که نماینده و فروشنده دیگر برندهای امنیتی می باشند استفاده می نمایند .


- قابل ذکر است که نه ایشان و نه موسسه ایشان هیچگاه دفتر روابط عمومی کسپرسکی نبوده است و این موضوع از زمان جیتکس 2009 تا 2010 به مدت 1 سال توسط شرکت دورانتاش از نمایندگان کسپرسکی پیگیری شد و دفتر خاورمیانه کسپرسکی هیچگاه این دفتر را تائید ننمودند .

این موضوع توسط دیسنا نیز پیگیری شد ولی دفتر کسپرسکی هیچگاه ایشان را تائید ننمودند و حتی از شخص یا شرکت دیگری نام نبردند . ( ایمیلهای ارسالی به کسپرسکی برای برخی خبرگزاریها مانند ایسنا ، ایلنا و ... نیز ارسال شده است .)

- نام بردن از کسپرسکی به این شکل تنها نشان از تضعیف بازار این شرکت روسی می باشد که کاربران ایرانی بخوبی دیگر با اهداف این شرکت و برخی از نمایندگان آنها آشنا شده اند .

-درج نام خرده فروشان فقط در بخش فروشندگان ایران وب سایت کسپرسکی
- حذف لینکهای دانلود آنتی ویروسها از بخش دانلود کسپرسکی
- در محصولات خانگی در فاصله 1 روز لینک دانلود نسخه جدید ( 556 ) درج شد و در کمتر از 24 ساعت برداشته شد و هنوز با گذشت 1 ماه هنوز درج نشده است .

- این شرکت برای مشتریان خود در خاورمیانه ( ایربان )  و آفریقا هیچگونه ارزشی غائل نیست .
برای نمونه این شرکت هنوز محصول PURE خود را در وب سایت آمریکا درج ننموده است .  ( بخش eStore )

زیرا بخوبی می داند این محصول اصلا با محصولات شرکتهای بزرگ بین المللی قابل رقابت نمی باشد .

این شرکت در فروش همان چهار محصول قبلی نیز در بیشتر مناطق دنیا گیر کرده است . ارائه لایسنس 1 ساله رایگان در چین ( فقط بر روی نسخه های چینی ) - ارائه لایسنس 6 ماهه رایگان در بسته بندی های جذاب در آمریکای شمالی ، نشان دهنده موقعیت ناپایدار این شرکت در آن مناطق است . )

- تغییر شکل چاپ بسته بندی محصولات در صورتی که فقط اقدام به ارائه Release جدید نموده و نه نسخه جدید ، با هدف ایجاد جذابیت برای کاربران .

- و دلایل بسیاری دیگر که در یاداشتهای قبلی این وب سایت ذکر شده است .

- دفتر خاورمیانه کسپرسکی فقط با ارائه تخفیفهای بسیار زیاد که هم اکنون سومین دوره این تخفیفات در کمتر از 8 ماه اخیر می باشد و تبلیغات منفی و دروغین بر ضد شرکتهای بین المللی در حال فروش محصولات خود می باشند . بیچاره آن ساده لوحانی که با تدر نظر گرفتن این مسائل اقدام به خرید محصولات امنیتی می کنند .

در بحث تعداد راهکارهای نیز باید گفت تعداد راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس این شرکت و تکنولوژی های بکار رفته در آن اصولا قابل مقایسه با شرکتهای بین المللی و معتبر نیست بخصوص 3 شرکت برتر آنتی ویروس دنیا .

- این شرکت مدت 2 سال می باشد راهکارهای HSS و HES را در وب سایت خود درج نموده ولی هنوز نتوانسته آنها را ارائه دهد .

- شرکتهایی که توزیع محصولات معتبر بین المللی را بر عهده دارند نیز اصلا با شرکتهای توزیع کننده کسپرسکی قابل مقایسه نمی باشند . برای نمونه می توان از شرکتهای بزرگی مانند Logicom و Ingeram نام برد که در سال میلیارد ها دلار محصولات آی تی توزیع می کنند .

- شرکت روسی کسپرسکی در 1 سال اخیر با ارائه نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس بسیار ضعیف و ایجاد مشکل برای هزاران مشتری خود نشان داد تا رسیدن به یک شرکت بین المللی و معتبر فاصله بسیار بسیار زیادی دارد و حتی در جایگاه یک شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس برای همین 4 راهکار نیز قابل اعتماد نمی باشد .

برای نمونه ارائه نرم افزار مشکل دار و عدم ارائه نسخه اصلاح شده و یا بروزرسانی در مدت بیش از 8 ماه نشان می دهد این شرکت چقدر ضعیف می باشد .

شاید شرکتهای بزرگ هم اشتباه کنند ولی نوع پاسخگویی و سرعت عمل و تعداد دفعات اشتباه نشان می دهد واقعآ یک شرکت چه میزان در ارائه خدمات تخصصی امنیت ،

- مهاجرت اکثر مشتریان این شرکت به محصولات آنتی ویروس دیگر شرکتها
- عدم استفاده حتی یک شرکت خارجی و معتبر از محصولات این شرکت روسی ( برای نمونه هیچ کدام از شرکتهای خارجی که در ایران دفتر نمایندگی دارند از محصولات این شرکت استفاده نمی کنند مانند زیمنس - استد اویل - سونی اریکسون و بریتیش پترولیوم و  غیره )

- تعداد محصولات این شرکت در مقایسه با شرکتهای معتبر و بین المللی مانند ترندمایکرو و سایمنتک ( که علارقم تبلیغات منفی فروشندگان کسپرسکی ، در ایران قابل استفاده می باشند . ) نشان دهنده ضعف این شرکت در ارائه خدمات امنیتی او ضعف نمایندگان این شرکت در فروش محصولات می باشد  و این موضوع تنها یکی از دلایل مختلف عدم استقبال از محصولات این شرکت در آسیای جنوب شرقی - اروپا و آمریکای شمالی می باشد .

- شاید به اعتقاد برخی موضوعات آی تی تا حدی از سیاست جدا باشند ، ولی نقش روسیه در آلودگی تجهیزات اتمی ایران به ویروس استاکس نت و عدم پایبندی کشور روسیه به دیگر تعهداتش در قبال ایران نشان می دهد روسها حتی در پایین ترین سطح روابط نیز قابل اعتماد نبودند .

- با این اوصاف بعید است این شرکت خصوصی روسی 300 میلیون کاربر داشته باشد . ( آمار ارائه شده توسط این شرکت قابل اعتماد نیست .)

- همچنین با توجه رفتارهای موسسه دیده بان آی تی و نظام صنفی رایانه ای در مورد موضوعات مختلف مانند استاکس نت و حمله به گروه ماهر و نمایشگاه دیجیتال و عدم انتقاد صحیح ، باید دید دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد به چه شکلی می باشد .

آیا این خبرگزاری - وب سایت یا پایگاه اطلاع رسانی و یا هر چیزی که بنامیم میشود لانه انتشار اخبار دروغ و محلی برای حمایت از دوستانشان  .


- البته کاهش فضای غرفه نمایشگاهی موسسه دیده بان آی تی از 249 متر به 9 متر از دیگر اتفاقات بسیار جالب در نمایشگاه الکامپ شانزدهم بود . جالب اینکه هم در نقشه های آنلاین نمایشگاهی و هم نقشه های توزیع شده در نمایشگاه نیز نامی از شرکتهایی که غرفه 240 متری به آنها داده شد نیامده است .

ما شآن خبرگزاری ایسنا را بیش از این می دانیم که اقدام به درج اخبار سخیف نماید .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی