اطلاعیه شرکت دورانتاش در مورد خبر ایسنا
سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۸۹، ۱۱:۲۵ ق.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA :
اخیرآ خبری در وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) با عنوان " پایگاه اطلاعرسانی افتانا بهصورت آزمایشی راهاندازی شد " درج شده است که شرکت دورانتاش توزیع کننده بزرگ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است .
- اولا افتانا اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران نیست .
در این مورد بهتر است به وب سایتهای ماهر - آپا و دیسنا هم مراجعه نمائید .
- دلیلی برای نام بردن از نام برندهایی مانند کسپرسکی و گیت پروتکت در این خبر وجود نداشته و ندارد .
در نمایشگاه خیلی دیگر از شرکتها اقدام به معرفی محصولات خود نمودند که قاعدتآ باید از آنها نیز نام می بردید . در ضمن خیلی از شرکتهای مطرح در زمینه ارائه محصولات امنیتی در این نمایشگاه شرکت ننمودند .
- در مورد وابستگی این وب سایت و یا کمک دیگر شرکتها و یا وزارتخانه ها باید گفت که هیچ شرکتی و یا سازمانی و یا وزارتخانه ای از این وب سایت حمایت ننموده است و فقط چند فروشنده کسپرسکی از این وب سایت حمایت می کنند و برخی فروشندگان که روابط ویژه با توزیع کننده ایرانی /اماراتی کسپرسکی دارند . که احتمالا مشغول ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعت 7 روز هفته به مشتریانشان می باشند که با مشکلات نرم افزاری کسپرسکی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و از طرفی توجیح اشتباهات کسپرسکی .
- شخص آقای صالحی و موسسه دیده بان آی تی تنها یکی از مسئولین حمله و تبلیغات منفی بر علیه دیگر شرکتهای فروشنده و توزیع کننده آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی می باشد و حتی در این زمینه از همه پیشی گرفته و به برخی از فروشندگان کسپرسکی که با گروه و دسته ایشان رقابت می نمایند نیز حمله ور شده اند . ( درج اخبار دروغ در ایتنا و نشریات و وب سایتهای وابسته )
ایشان در زمینه حمایت از کسپرسکی نیز از برخی شرکتها که نماینده و فروشنده دیگر برندهای امنیتی می باشند استفاده می نمایند .
- قابل ذکر است که نه ایشان و نه موسسه ایشان هیچگاه دفتر روابط عمومی کسپرسکی نبوده است و این موضوع از زمان جیتکس 2009 تا 2010 به مدت 1 سال توسط شرکت دورانتاش از نمایندگان کسپرسکی پیگیری شد و دفتر خاورمیانه کسپرسکی هیچگاه این دفتر را تائید ننمودند .
این موضوع توسط دیسنا نیز پیگیری شد ولی دفتر کسپرسکی هیچگاه ایشان را تائید ننمودند و حتی از شخص یا شرکت دیگری نام نبردند . ( ایمیلهای ارسالی به کسپرسکی برای برخی خبرگزاریها مانند ایسنا ، ایلنا و ... نیز ارسال شده است .)
- نام بردن از کسپرسکی به این شکل تنها نشان از تضعیف بازار این شرکت روسی می باشد که کاربران ایرانی بخوبی دیگر با اهداف این شرکت و برخی از نمایندگان آنها آشنا شده اند .
-درج نام خرده فروشان فقط در بخش فروشندگان ایران وب سایت کسپرسکی
- حذف لینکهای دانلود آنتی ویروسها از بخش دانلود کسپرسکی
- در محصولات خانگی در فاصله 1 روز لینک دانلود نسخه جدید ( 556 ) درج شد و در کمتر از 24 ساعت برداشته شد و هنوز با گذشت 1 ماه هنوز درج نشده است .
- این شرکت برای مشتریان خود در خاورمیانه ( ایربان ) و آفریقا هیچگونه ارزشی غائل نیست .
برای نمونه این شرکت هنوز محصول PURE خود را در وب سایت آمریکا درج ننموده است . ( بخش eStore )
زیرا بخوبی می داند این محصول اصلا با محصولات شرکتهای بزرگ بین المللی قابل رقابت نمی باشد .
این شرکت در فروش همان چهار محصول قبلی نیز در بیشتر مناطق دنیا گیر کرده است . ارائه لایسنس 1 ساله رایگان در چین ( فقط بر روی نسخه های چینی ) - ارائه لایسنس 6 ماهه رایگان در بسته بندی های جذاب در آمریکای شمالی ، نشان دهنده موقعیت ناپایدار این شرکت در آن مناطق است . )
- تغییر شکل چاپ بسته بندی محصولات در صورتی که فقط اقدام به ارائه Release جدید نموده و نه نسخه جدید ، با هدف ایجاد جذابیت برای کاربران .
- و دلایل بسیاری دیگر که در یاداشتهای قبلی این وب سایت ذکر شده است .
- دفتر خاورمیانه کسپرسکی فقط با ارائه تخفیفهای بسیار زیاد که هم اکنون سومین دوره این تخفیفات در کمتر از 8 ماه اخیر می باشد و تبلیغات منفی و دروغین بر ضد شرکتهای بین المللی در حال فروش محصولات خود می باشند . بیچاره آن ساده لوحانی که با تدر نظر گرفتن این مسائل اقدام به خرید محصولات امنیتی می کنند .
در بحث تعداد راهکارهای نیز باید گفت تعداد راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس این شرکت و تکنولوژی های بکار رفته در آن اصولا قابل مقایسه با شرکتهای بین المللی و معتبر نیست بخصوص 3 شرکت برتر آنتی ویروس دنیا .
- این شرکت مدت 2 سال می باشد راهکارهای HSS و HES را در وب سایت خود درج نموده ولی هنوز نتوانسته آنها را ارائه دهد .
- شرکتهایی که توزیع محصولات معتبر بین المللی را بر عهده دارند نیز اصلا با شرکتهای توزیع کننده کسپرسکی قابل مقایسه نمی باشند . برای نمونه می توان از شرکتهای بزرگی مانند Logicom و Ingeram نام برد که در سال میلیارد ها دلار محصولات آی تی توزیع می کنند .
- شرکت روسی کسپرسکی در 1 سال اخیر با ارائه نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس بسیار ضعیف و ایجاد مشکل برای هزاران مشتری خود نشان داد تا رسیدن به یک شرکت بین المللی و معتبر فاصله بسیار بسیار زیادی دارد و حتی در جایگاه یک شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس برای همین 4 راهکار نیز قابل اعتماد نمی باشد .
برای نمونه ارائه نرم افزار مشکل دار و عدم ارائه نسخه اصلاح شده و یا بروزرسانی در مدت بیش از 8 ماه نشان می دهد این شرکت چقدر ضعیف می باشد .
شاید شرکتهای بزرگ هم اشتباه کنند ولی نوع پاسخگویی و سرعت عمل و تعداد دفعات اشتباه نشان می دهد واقعآ یک شرکت چه میزان در ارائه خدمات تخصصی امنیت ،
- مهاجرت اکثر مشتریان این شرکت به محصولات آنتی ویروس دیگر شرکتها
- عدم استفاده حتی یک شرکت خارجی و معتبر از محصولات این شرکت روسی ( برای نمونه هیچ کدام از شرکتهای خارجی که در ایران دفتر نمایندگی دارند از محصولات این شرکت استفاده نمی کنند مانند زیمنس - استد اویل - سونی اریکسون و بریتیش پترولیوم و غیره )
- تعداد محصولات این شرکت در مقایسه با شرکتهای معتبر و بین المللی مانند ترندمایکرو و سایمنتک ( که علارقم تبلیغات منفی فروشندگان کسپرسکی ، در ایران قابل استفاده می باشند . ) نشان دهنده ضعف این شرکت در ارائه خدمات امنیتی او ضعف نمایندگان این شرکت در فروش محصولات می باشد و این موضوع تنها یکی از دلایل مختلف عدم استقبال از محصولات این شرکت در آسیای جنوب شرقی - اروپا و آمریکای شمالی می باشد .
- شاید به اعتقاد برخی موضوعات آی تی تا حدی از سیاست جدا باشند ، ولی نقش روسیه در آلودگی تجهیزات اتمی ایران به ویروس استاکس نت و عدم پایبندی کشور روسیه به دیگر تعهداتش در قبال ایران نشان می دهد روسها حتی در پایین ترین سطح روابط نیز قابل اعتماد نبودند .
- با این اوصاف بعید است این شرکت خصوصی روسی 300 میلیون کاربر داشته باشد . ( آمار ارائه شده توسط این شرکت قابل اعتماد نیست .)
- همچنین با توجه رفتارهای موسسه دیده بان آی تی و نظام صنفی رایانه ای در مورد موضوعات مختلف مانند استاکس نت و حمله به گروه ماهر و نمایشگاه دیجیتال و عدم انتقاد صحیح ، باید دید دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد به چه شکلی می باشد .
آیا این خبرگزاری - وب سایت یا پایگاه اطلاع رسانی و یا هر چیزی که بنامیم میشود لانه انتشار اخبار دروغ و محلی برای حمایت از دوستانشان .
- البته کاهش فضای غرفه نمایشگاهی موسسه دیده بان آی تی از 249 متر به 9 متر از دیگر اتفاقات بسیار جالب در نمایشگاه الکامپ شانزدهم بود . جالب اینکه هم در نقشه های آنلاین نمایشگاهی و هم نقشه های توزیع شده در نمایشگاه نیز نامی از شرکتهایی که غرفه 240 متری به آنها داده شد نیامده است .
ما شآن خبرگزاری ایسنا را بیش از این می دانیم که اقدام به درج اخبار سخیف نماید .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
اخیرآ خبری در وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) با عنوان " پایگاه اطلاعرسانی افتانا بهصورت آزمایشی راهاندازی شد " درج شده است که شرکت دورانتاش توزیع کننده بزرگ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است .
- اولا افتانا اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران نیست .
در این مورد بهتر است به وب سایتهای ماهر - آپا و دیسنا هم مراجعه نمائید .
- دلیلی برای نام بردن از نام برندهایی مانند کسپرسکی و گیت پروتکت در این خبر وجود نداشته و ندارد .
در نمایشگاه خیلی دیگر از شرکتها اقدام به معرفی محصولات خود نمودند که قاعدتآ باید از آنها نیز نام می بردید . در ضمن خیلی از شرکتهای مطرح در زمینه ارائه محصولات امنیتی در این نمایشگاه شرکت ننمودند .
- در مورد وابستگی این وب سایت و یا کمک دیگر شرکتها و یا وزارتخانه ها باید گفت که هیچ شرکتی و یا سازمانی و یا وزارتخانه ای از این وب سایت حمایت ننموده است و فقط چند فروشنده کسپرسکی از این وب سایت حمایت می کنند و برخی فروشندگان که روابط ویژه با توزیع کننده ایرانی /اماراتی کسپرسکی دارند . که احتمالا مشغول ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعت 7 روز هفته به مشتریانشان می باشند که با مشکلات نرم افزاری کسپرسکی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و از طرفی توجیح اشتباهات کسپرسکی .
- شخص آقای صالحی و موسسه دیده بان آی تی تنها یکی از مسئولین حمله و تبلیغات منفی بر علیه دیگر شرکتهای فروشنده و توزیع کننده آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی می باشد و حتی در این زمینه از همه پیشی گرفته و به برخی از فروشندگان کسپرسکی که با گروه و دسته ایشان رقابت می نمایند نیز حمله ور شده اند . ( درج اخبار دروغ در ایتنا و نشریات و وب سایتهای وابسته )
ایشان در زمینه حمایت از کسپرسکی نیز از برخی شرکتها که نماینده و فروشنده دیگر برندهای امنیتی می باشند استفاده می نمایند .
- قابل ذکر است که نه ایشان و نه موسسه ایشان هیچگاه دفتر روابط عمومی کسپرسکی نبوده است و این موضوع از زمان جیتکس 2009 تا 2010 به مدت 1 سال توسط شرکت دورانتاش از نمایندگان کسپرسکی پیگیری شد و دفتر خاورمیانه کسپرسکی هیچگاه این دفتر را تائید ننمودند .
این موضوع توسط دیسنا نیز پیگیری شد ولی دفتر کسپرسکی هیچگاه ایشان را تائید ننمودند و حتی از شخص یا شرکت دیگری نام نبردند . ( ایمیلهای ارسالی به کسپرسکی برای برخی خبرگزاریها مانند ایسنا ، ایلنا و ... نیز ارسال شده است .)
- نام بردن از کسپرسکی به این شکل تنها نشان از تضعیف بازار این شرکت روسی می باشد که کاربران ایرانی بخوبی دیگر با اهداف این شرکت و برخی از نمایندگان آنها آشنا شده اند .
-درج نام خرده فروشان فقط در بخش فروشندگان ایران وب سایت کسپرسکی
- حذف لینکهای دانلود آنتی ویروسها از بخش دانلود کسپرسکی
- در محصولات خانگی در فاصله 1 روز لینک دانلود نسخه جدید ( 556 ) درج شد و در کمتر از 24 ساعت برداشته شد و هنوز با گذشت 1 ماه هنوز درج نشده است .
- این شرکت برای مشتریان خود در خاورمیانه ( ایربان ) و آفریقا هیچگونه ارزشی غائل نیست .
برای نمونه این شرکت هنوز محصول PURE خود را در وب سایت آمریکا درج ننموده است . ( بخش eStore )
زیرا بخوبی می داند این محصول اصلا با محصولات شرکتهای بزرگ بین المللی قابل رقابت نمی باشد .
این شرکت در فروش همان چهار محصول قبلی نیز در بیشتر مناطق دنیا گیر کرده است . ارائه لایسنس 1 ساله رایگان در چین ( فقط بر روی نسخه های چینی ) - ارائه لایسنس 6 ماهه رایگان در بسته بندی های جذاب در آمریکای شمالی ، نشان دهنده موقعیت ناپایدار این شرکت در آن مناطق است . )
- تغییر شکل چاپ بسته بندی محصولات در صورتی که فقط اقدام به ارائه Release جدید نموده و نه نسخه جدید ، با هدف ایجاد جذابیت برای کاربران .
- و دلایل بسیاری دیگر که در یاداشتهای قبلی این وب سایت ذکر شده است .
- دفتر خاورمیانه کسپرسکی فقط با ارائه تخفیفهای بسیار زیاد که هم اکنون سومین دوره این تخفیفات در کمتر از 8 ماه اخیر می باشد و تبلیغات منفی و دروغین بر ضد شرکتهای بین المللی در حال فروش محصولات خود می باشند . بیچاره آن ساده لوحانی که با تدر نظر گرفتن این مسائل اقدام به خرید محصولات امنیتی می کنند .
در بحث تعداد راهکارهای نیز باید گفت تعداد راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس این شرکت و تکنولوژی های بکار رفته در آن اصولا قابل مقایسه با شرکتهای بین المللی و معتبر نیست بخصوص 3 شرکت برتر آنتی ویروس دنیا .
- این شرکت مدت 2 سال می باشد راهکارهای HSS و HES را در وب سایت خود درج نموده ولی هنوز نتوانسته آنها را ارائه دهد .
- شرکتهایی که توزیع محصولات معتبر بین المللی را بر عهده دارند نیز اصلا با شرکتهای توزیع کننده کسپرسکی قابل مقایسه نمی باشند . برای نمونه می توان از شرکتهای بزرگی مانند Logicom و Ingeram نام برد که در سال میلیارد ها دلار محصولات آی تی توزیع می کنند .
- شرکت روسی کسپرسکی در 1 سال اخیر با ارائه نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس بسیار ضعیف و ایجاد مشکل برای هزاران مشتری خود نشان داد تا رسیدن به یک شرکت بین المللی و معتبر فاصله بسیار بسیار زیادی دارد و حتی در جایگاه یک شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس برای همین 4 راهکار نیز قابل اعتماد نمی باشد .
برای نمونه ارائه نرم افزار مشکل دار و عدم ارائه نسخه اصلاح شده و یا بروزرسانی در مدت بیش از 8 ماه نشان می دهد این شرکت چقدر ضعیف می باشد .
شاید شرکتهای بزرگ هم اشتباه کنند ولی نوع پاسخگویی و سرعت عمل و تعداد دفعات اشتباه نشان می دهد واقعآ یک شرکت چه میزان در ارائه خدمات تخصصی امنیت ،
- مهاجرت اکثر مشتریان این شرکت به محصولات آنتی ویروس دیگر شرکتها
- عدم استفاده حتی یک شرکت خارجی و معتبر از محصولات این شرکت روسی ( برای نمونه هیچ کدام از شرکتهای خارجی که در ایران دفتر نمایندگی دارند از محصولات این شرکت استفاده نمی کنند مانند زیمنس - استد اویل - سونی اریکسون و بریتیش پترولیوم و غیره )
- تعداد محصولات این شرکت در مقایسه با شرکتهای معتبر و بین المللی مانند ترندمایکرو و سایمنتک ( که علارقم تبلیغات منفی فروشندگان کسپرسکی ، در ایران قابل استفاده می باشند . ) نشان دهنده ضعف این شرکت در ارائه خدمات امنیتی او ضعف نمایندگان این شرکت در فروش محصولات می باشد و این موضوع تنها یکی از دلایل مختلف عدم استقبال از محصولات این شرکت در آسیای جنوب شرقی - اروپا و آمریکای شمالی می باشد .
- شاید به اعتقاد برخی موضوعات آی تی تا حدی از سیاست جدا باشند ، ولی نقش روسیه در آلودگی تجهیزات اتمی ایران به ویروس استاکس نت و عدم پایبندی کشور روسیه به دیگر تعهداتش در قبال ایران نشان می دهد روسها حتی در پایین ترین سطح روابط نیز قابل اعتماد نبودند .
- با این اوصاف بعید است این شرکت خصوصی روسی 300 میلیون کاربر داشته باشد . ( آمار ارائه شده توسط این شرکت قابل اعتماد نیست .)
- همچنین با توجه رفتارهای موسسه دیده بان آی تی و نظام صنفی رایانه ای در مورد موضوعات مختلف مانند استاکس نت و حمله به گروه ماهر و نمایشگاه دیجیتال و عدم انتقاد صحیح ، باید دید دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد به چه شکلی می باشد .
آیا این خبرگزاری - وب سایت یا پایگاه اطلاع رسانی و یا هر چیزی که بنامیم میشود لانه انتشار اخبار دروغ و محلی برای حمایت از دوستانشان .
- البته کاهش فضای غرفه نمایشگاهی موسسه دیده بان آی تی از 249 متر به 9 متر از دیگر اتفاقات بسیار جالب در نمایشگاه الکامپ شانزدهم بود . جالب اینکه هم در نقشه های آنلاین نمایشگاهی و هم نقشه های توزیع شده در نمایشگاه نیز نامی از شرکتهایی که غرفه 240 متری به آنها داده شد نیامده است .
ما شآن خبرگزاری ایسنا را بیش از این می دانیم که اقدام به درج اخبار سخیف نماید .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
- ۸۹/۰۸/۲۵