حفاظت آنتی ویروسهای رایگان تهییج کننده گزینه های دیگر آنتی ویروس
شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۸۹، ۱۲:۱۵ ب.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA :
روزنامه آمریکایی USA Today در گزارشی اقدام به بررسی محصولات آنتی ویروس نموده است .
امروزه حجم ویروسها ، بدافزارها ، انواع تهدیدات ، هکرها و سرقت اطلاعات رشد چشم گیری داشته است و این مسئله باعث شده است که حجم صنعت نرم افزارهای آنتی ویروس به بیش از 7 میلیارد دلار در سال برسد .
امروز بدون هیچ شکی تمام کاربران و شرکتهای و سازمانها از یکی از نرم افزارهای آنتی ویروس بهره می برند که بخشی از آنها از نسخه های رایگان و برخی برای حفاظت بیشتر از نسخه های تجاری انتی ویروس استفاده می نمایند.
به ادامه مطلب مراجعه نمائید .
در این حوزه معتبر ترین محصولات و قوی ترین آنها که در عین حفاظت ، استفاده کمتری از منابع سیستم نیز دارند می توان به آنتی ویروسهای شرکتهای سایمنتک ، ترندماکرو و مک آفی اشاره نمود .
باید اشاره نمود که آنتی ویروسهای این 3 شرکت در عین قدرتمندی ، به صورت دقیقتری نیز نگاشته شده و در دسترس کاربران قرار می گیرند .
Jay Foley رئیس مرکز غیر انتفاعی سرقت هویت معتقد است ، ما متعجب هستیم ، زیرا بسیاری از سازمانها از نرم افزارهای رایگان استفاده می نمایند در صورتی که در همان زمان محصولاتی وجود دارد که حفاظت و اعتماد بیشتری به کاربران و مدیران شرکتها و سازمانها می دهند .
حفاظتهای بدون هزینه سریع به مشکلاتی دچار می شوند .
در این زمینه موسسه Morgan Stanley از 2500 مشتری آمریکایی نظرسنجی انجام داده است که نشان می دهد 46% از آنها از ضد ویروسهای رایگان استفاده می نمایند که البته طبیعی است که این نوع حفاظت کم هزینه ترین نوع آن می باشد .
این نشان می دهد مشتریان و کاربران به دنبال کم هزینه ترین نوع حفاظت می باشند که کاربران برای سیستمهای خانگی از آن بهره می برند .
با گذشت زمان میزان تهدیدات دیجیتالی به شدت رو به گسترش است ولی با این حال هنوز حدود 40 تا 60% از کامپیوترهای شخصی از محصولات آنتی ویروس برای حفاظت از خود استفاده نمی نمایند و اینها ساده ترین اهداف برای خرابکاران اینترنتی برای سرقت اطلاعات ، کلاهبرداری ، انتشار بدافزارها و ویروسها و اسپمها می باشند.
به گفته Neil MacDonald ( پژوهشگر حریم خصوصی و همکار موسسه گارتنر ) ، به نفع مشتریان آنتی ویروسهای رایگان می باشد که هرچه سریعتر به سمت استفاده از حفاظت فعال تر حرکت نموده بخصوص مواردی که به شبکه ای متصل می باشند و یا به ماشین آلات صنعتی کار می کنند .
آیا حفاظت رایگان کافی است ؟
آنتی ویروسهای رایگان زیر سایه غولهای امنیتی فعالیت می نمایند که محصولات آنتی ویروس خود را از حدود 30 دلار تا 100 دلار به فروش می رساندد و این مرحله ای از شروع مبارزه برای بازاریابی می باشد .
شرکتهایی که محصولات رایگان ارائه می دهند عمومآ درک درستی از رایگان بودند ندارند .
البته شاید این محصولات امنیت اولیه ای برای کاربران به همراه داشته باشد .
Janice Chaffin رئیس بخش کسب و کار مصرف کنندگان شرکت سایمنتک در این زمینه معتقد است ، واقعیت این است که آنتی ویروس رایگان کافی نیست و استفاده از آنتی ویروس رایگان مانند پوشیدن فقط یک ژاکت نازک در هوای بسیار سرد باشد .
USA Today با بررسی 16 نرم افزار آنتی ویروس رایگان مشاهده نمود هیچکدام از آنها به ویژگی هایی مانند فایروال ( دیواره آتش ) ، بررسی سلامت وب سایتها و لینکهای اینترنتی ، بروزرسانی خودکار ، پشتیبانی شرکت عرضه کننده و توزیع کننده و برخی از دیگر ویژگی های حفاظتی را ندارند .
و در با این حال آنتی ویروسهای تجاری هر سال قوی تر از سال قبل به راه خود ادامه می دهند .
شرکتهایی مانند سایمنتک و مک آفی و ترندماکرو و برخی دیگر به دنبال طاحی سیستمی برای پیش بینی تهدیدات می باشند بجای واکنش نشان دادن به آنها .
در این میان شرکتهای ترندماکرو و پاندا رهبران استفاده از تکنولوژی ابر در محصولات آنتی ویروس می باشند که کار پردازش اطلاعات و تهدیدات و جلوگیری از آنها را به سرورهای سرویس دهنده خود منتقل نموده اند .
Keith Weiss تحلیل گر صنعت آنتی ویروس موسسه Morgan Stanley می گوید ، فروشندگان ( تولیدکنندگان ) آنتی ویروس در حال افزایش بهره وری و عمق امنیت و حفاظت می باشند ، چیزی که ما هنگام پرداخت هزینه و پول از آنها انتظار داریم .
بازار یابی درهم برهم :
غول نرم افزاری مایکروسافت یکی از ارائه دهندگان آنتی ویروس رایگان می باشد که آنتی ویروس خود را برای کسب اعتماد مشتریان و برای کاربران خانگی ویندوز ارائه نموده است .
البته بعد از تلاشهای بسیار ، حال مایکروسافت تلاش دارد تا از فروش آن سودی نصیب این شرکت نماید .
مطالعه پیامهای بازاریابی از همه تامین کنندگان ضد ویروس نشان از بی نظمی می دهد :
Avast, Avira, AVG, Immunet, Panda Security and PC Tools که نسخه های رایگان ارائه می دهند و سایمنتک و ترندماکرو و مک آفی که نسخه های آنتی ویروس خود را بصورت Trial در اختیار کاربران و شرکتها قرار می دهند .

البته در هر صورت چه نسخه های رایگان و چه نسخه های Trial و پیش نصب ، شرکتهای کاربران را ترقیب به استفاده از نسخه های غیر رایگان و تجاری می کنند .
در سال جاری با توجه به رشد مخاطرات و ویروسها کاربران و شرکتها بیش از 7.2 میلیارد دلار آمریکا برای خرید محصولات آنتی ویروس هزینه نموده اند ، در حالی که این رقم برای سال 2007 چیزی در حدود 5.8 میلیارد دلار بوده است .
همچنین طبق بررسی گارتنر در بازار آمریکا ، شرکتهای عرضه آنتی ویروس به شدت در حال مبارزه برای کسب بخش هرچند کوچکی از بازار می باشند تا شاید جای پایی برای خود باز کنند .
متن و منبع گزارش USA Today
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
روزنامه آمریکایی USA Today در گزارشی اقدام به بررسی محصولات آنتی ویروس نموده است .
امروزه حجم ویروسها ، بدافزارها ، انواع تهدیدات ، هکرها و سرقت اطلاعات رشد چشم گیری داشته است و این مسئله باعث شده است که حجم صنعت نرم افزارهای آنتی ویروس به بیش از 7 میلیارد دلار در سال برسد .
امروز بدون هیچ شکی تمام کاربران و شرکتهای و سازمانها از یکی از نرم افزارهای آنتی ویروس بهره می برند که بخشی از آنها از نسخه های رایگان و برخی برای حفاظت بیشتر از نسخه های تجاری انتی ویروس استفاده می نمایند.
به ادامه مطلب مراجعه نمائید .
در این حوزه معتبر ترین محصولات و قوی ترین آنها که در عین حفاظت ، استفاده کمتری از منابع سیستم نیز دارند می توان به آنتی ویروسهای شرکتهای سایمنتک ، ترندماکرو و مک آفی اشاره نمود .
باید اشاره نمود که آنتی ویروسهای این 3 شرکت در عین قدرتمندی ، به صورت دقیقتری نیز نگاشته شده و در دسترس کاربران قرار می گیرند .
Jay Foley رئیس مرکز غیر انتفاعی سرقت هویت معتقد است ، ما متعجب هستیم ، زیرا بسیاری از سازمانها از نرم افزارهای رایگان استفاده می نمایند در صورتی که در همان زمان محصولاتی وجود دارد که حفاظت و اعتماد بیشتری به کاربران و مدیران شرکتها و سازمانها می دهند .
حفاظتهای بدون هزینه سریع به مشکلاتی دچار می شوند .
در این زمینه موسسه Morgan Stanley از 2500 مشتری آمریکایی نظرسنجی انجام داده است که نشان می دهد 46% از آنها از ضد ویروسهای رایگان استفاده می نمایند که البته طبیعی است که این نوع حفاظت کم هزینه ترین نوع آن می باشد .
این نشان می دهد مشتریان و کاربران به دنبال کم هزینه ترین نوع حفاظت می باشند که کاربران برای سیستمهای خانگی از آن بهره می برند .
با گذشت زمان میزان تهدیدات دیجیتالی به شدت رو به گسترش است ولی با این حال هنوز حدود 40 تا 60% از کامپیوترهای شخصی از محصولات آنتی ویروس برای حفاظت از خود استفاده نمی نمایند و اینها ساده ترین اهداف برای خرابکاران اینترنتی برای سرقت اطلاعات ، کلاهبرداری ، انتشار بدافزارها و ویروسها و اسپمها می باشند.
به گفته Neil MacDonald ( پژوهشگر حریم خصوصی و همکار موسسه گارتنر ) ، به نفع مشتریان آنتی ویروسهای رایگان می باشد که هرچه سریعتر به سمت استفاده از حفاظت فعال تر حرکت نموده بخصوص مواردی که به شبکه ای متصل می باشند و یا به ماشین آلات صنعتی کار می کنند .
آیا حفاظت رایگان کافی است ؟
آنتی ویروسهای رایگان زیر سایه غولهای امنیتی فعالیت می نمایند که محصولات آنتی ویروس خود را از حدود 30 دلار تا 100 دلار به فروش می رساندد و این مرحله ای از شروع مبارزه برای بازاریابی می باشد .
شرکتهایی که محصولات رایگان ارائه می دهند عمومآ درک درستی از رایگان بودند ندارند .
البته شاید این محصولات امنیت اولیه ای برای کاربران به همراه داشته باشد .
Janice Chaffin رئیس بخش کسب و کار مصرف کنندگان شرکت سایمنتک در این زمینه معتقد است ، واقعیت این است که آنتی ویروس رایگان کافی نیست و استفاده از آنتی ویروس رایگان مانند پوشیدن فقط یک ژاکت نازک در هوای بسیار سرد باشد .
USA Today با بررسی 16 نرم افزار آنتی ویروس رایگان مشاهده نمود هیچکدام از آنها به ویژگی هایی مانند فایروال ( دیواره آتش ) ، بررسی سلامت وب سایتها و لینکهای اینترنتی ، بروزرسانی خودکار ، پشتیبانی شرکت عرضه کننده و توزیع کننده و برخی از دیگر ویژگی های حفاظتی را ندارند .
و در با این حال آنتی ویروسهای تجاری هر سال قوی تر از سال قبل به راه خود ادامه می دهند .
شرکتهایی مانند سایمنتک و مک آفی و ترندماکرو و برخی دیگر به دنبال طاحی سیستمی برای پیش بینی تهدیدات می باشند بجای واکنش نشان دادن به آنها .
در این میان شرکتهای ترندماکرو و پاندا رهبران استفاده از تکنولوژی ابر در محصولات آنتی ویروس می باشند که کار پردازش اطلاعات و تهدیدات و جلوگیری از آنها را به سرورهای سرویس دهنده خود منتقل نموده اند .
Keith Weiss تحلیل گر صنعت آنتی ویروس موسسه Morgan Stanley می گوید ، فروشندگان ( تولیدکنندگان ) آنتی ویروس در حال افزایش بهره وری و عمق امنیت و حفاظت می باشند ، چیزی که ما هنگام پرداخت هزینه و پول از آنها انتظار داریم .
بازار یابی درهم برهم :
غول نرم افزاری مایکروسافت یکی از ارائه دهندگان آنتی ویروس رایگان می باشد که آنتی ویروس خود را برای کسب اعتماد مشتریان و برای کاربران خانگی ویندوز ارائه نموده است .
البته بعد از تلاشهای بسیار ، حال مایکروسافت تلاش دارد تا از فروش آن سودی نصیب این شرکت نماید .
مطالعه پیامهای بازاریابی از همه تامین کنندگان ضد ویروس نشان از بی نظمی می دهد :
Avast, Avira, AVG, Immunet, Panda Security and PC Tools که نسخه های رایگان ارائه می دهند و سایمنتک و ترندماکرو و مک آفی که نسخه های آنتی ویروس خود را بصورت Trial در اختیار کاربران و شرکتها قرار می دهند .

البته در هر صورت چه نسخه های رایگان و چه نسخه های Trial و پیش نصب ، شرکتهای کاربران را ترقیب به استفاده از نسخه های غیر رایگان و تجاری می کنند .
در سال جاری با توجه به رشد مخاطرات و ویروسها کاربران و شرکتها بیش از 7.2 میلیارد دلار آمریکا برای خرید محصولات آنتی ویروس هزینه نموده اند ، در حالی که این رقم برای سال 2007 چیزی در حدود 5.8 میلیارد دلار بوده است .
همچنین طبق بررسی گارتنر در بازار آمریکا ، شرکتهای عرضه آنتی ویروس به شدت در حال مبارزه برای کسب بخش هرچند کوچکی از بازار می باشند تا شاید جای پایی برای خود باز کنند .
متن و منبع گزارش USA Today
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
- ۸۹/۰۸/۱۵