دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA :

ظاهرآ مشکلات شرکت روسی کسپرسکی Kaspersky پایانی ندارد .

حال می توان گفت که اگر کاربری هنوز برای حفاظت از خود ، محصولات کسپرسکی را انتخاب نماید ، باید بیش از پیش مطالعه نمائید .

درحالی که شرکت کسپرسکی ( کاسپرسکی ) چند روز پیش نسخه انگلیسی Version 2011 (11.0.2.556) محصولات آنتی ویروس خانگی خود را ارائه و برای دانلود کاربران بر روی سرورهای شرکت کسپرسکی قرارداده ، امروز در کمال تعجب و شگفتی اقدام به حذف فایل و لینک دانلود آخرین نسخه یعنی 556 نمود .
قابل ذکر است نسخه انگلیسی آنتی ویروسهای خانگی کسپرسکی
Version 2011 (11.0.2.556) چند روز پیش بر روی وب سایت این شرکت قرار داده شده بود .

متاسفانه هنوز بعد از ارائه چندین Release مختلف از محصولات آنتی ویروس  2011  شرکت کسپرسکی ( کاسپرسکی )  ، در حال اصلاح برنامه می باشد و جالب اینکه این شرکت در یک اقدام نادر ، نام و لینک دانلود نسخه های قبلی آنتی ویروس تحت شبکه خود را نیز حذف نمود .

به ادامه مطلب مراجعه نمائید .
حتمآ به یاد دارید این وب سایت ( دیسنا - اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران ) ، در چندین گزارش به طور مفصل اقدام به بازگو نمودن و تشریح و بررسی مشکلات فنی و تجاری شرکت کسپرسکی نمود و البته در این بین برخی از کاربران الارقم ارائه مدارک مستند از طرف دیسنا ، ارائه این گزارشات را ناشی از مشکلات موجود بین دیسنا و کسپرسکی دانستند ، در صورتی که اتفاقات اخیر و ارائه مستندات جدید که مستقیمآ از طرف خود وب سایت شرکت کسپرسکی تهیه شده است ، دیگر شکی باقی نمی گذارد که محصولات کسپرسکی چه محصولات خانگی و چه محصولات تحت شبکه این شرکت دارای مشکلات بی شماری بوده است .
و در این بین فقط کاربران ضرر بی تجربگی و بی مسئولیتی و ضعف این شرکت را می خوردند .

بعد از مراجعه به فروم وب سایت کسپرسکی مشاهده می کنید که بسیاری از کاربران با آخرین نسخه ارائه شده توسط کسپرسکی (
Version 2011 (11.0.2.556 ) نیز مشکل داشتند و چه مشکلی ( عدم بروزرسانی ) و جالب اینکه این کاربران برای دانلود مجدد به وب سایت کسپرسکی مراجعه نمودند ، زیرا فکر می کردد فایل دانلود شده توسط آنها مشکل دارد ولی در کمال تعجب دیدند که فایلی با این عنوان در وب سایت کسپرسکی برای دانلود وجود ندارد و مشکل از نرم افزار است .
منبع

برخی از مشکلات کسپرسکی :

1- مشکلات و باگهای بسیار و ارائه چندین باره Release های جدید و البته دیر به دیر و آن هم با مشکلات جدید در محصولات آنتی ویروس خانگی .

2- مشکلات و باگهای بسیار و ارائه چندین باره Release های جدید و البته دیر به دیر و آن هم با مشکلات جدید در محصولات آنتی ویروس تحت شبکه بخصوص R2  .

3- دروغ گویی و تبلیغات منفی توزیع کنندگان و فروشندگان کسپرسکی به کاربران و خرده فروشان .

4- زیر فروشی کسپرسکی برای جذب بازار و همکاران .

5- این موضوع که شرکت کسپرسکی اصولا در ایران دفتر روابط عمومی ندارد و در این حدودآ 3 سال کاربران و وب سایتها و نشریات و مجلات سر کار بوده و مورد سوء استفاده قرار گرفته اند .

6- تحت فشار قراردادن خرده فروشان برای عدم ارائه محصولات آنتی ویروسی که با کیفیت تر از کسپرسکی می باشند .

7- هک شدن وب سایت کسپرسکی و قراردادن و هدایت کاربران به وب سایت آلوده و آلودگی کاربران کاربران به بدافزار .

8- چند مورد ارائه بروزرسانی اشتباه بخصوص مورد آخر که بر روی آنتی ویروس نسخه های Enterprise این شرکت بوده است و به مدت 2 روز این مشکل ادامه داشت .

9- عدم پاسخگویی سریع بخش پشتیبانی به مشکلات کاربران .

10- عدم ارائه سریع نسخه های اصلاح شده نرم افزار آنتی ویروس .

11- فروش دیگر محصولات آنتی ویروس توسط توزیع کنندگان و فروشندگان اصلی کسپرسکی که برای چندین سال فقط و فقط محصولات کسپرسکی را به کاربران ارائه می نمودند . (بخصوص شرکتهای دورانتاش , گلدن سیستم و آواژنگ سیستم ).

12- عدم قابلیت اعتماد به شرکت روسی کسپرسکی و اثبات این موضوع بخصوص در موضوع استاکس نت و آلوده نمودن تجهیزات اتمی و حساس ایران .

( این شرکت آشکارا و البته به طرز مشکوکی از فعالیت و فروش مناسب خود در ایران سوء استفاده نموده است .)

13- ارائه محصولات آنتی ویروس با کیفیت و امکانات بسیار بهتر از کسپرسکی بخصوص شرکتهای معتبر بین المللی در ایران .

14- منتشر نمودن اخبار دروغ و ارائه اطلاعات غلط به کاربران توسط نشریات و وب سایتهای وابسته به فروشندگان کسپرسکی ( مثال : نشریه عصر ارتباط و وب سایت ایتنا )
نشان می دهد برخی از وب سایتها و نشریات ایران با کمی زد و بند و دریافت پول ، هرآنچه بخواهید می نویسند.
البته وب سایتها و نشریات دیگری هم هستند که به شکل دیگری با کسپرسکی همکاری می کنند که در صورت ادامه این روند نام آنها با مدارک مستند در وب سایت درج می شود .

این موضوع باعث آبرو ریزی و بی اعتباری این نشریات و وب سایتها و شرکتهای حمایت کننده آنها شده است و بسیاری از وب سایتها که اخبار این نشریات و وب سایتها را مجدد در سایت خود  منتشر می نمودند از این اقدام خودداری کرده و حتی اقدام به حذف لینکهای تبادلی با وب سایتها و نشریات مورد حمایت کسپرسکی نموده اند .

15- جانب داری دفتر خاورمیانه کسپرسکی به طور واضح از یکی از شرکتهای توزیع کننده محصولات این شرکت ، که نشان می دهد این شرکت با برخی توزیع کنندگان و فروشندگان خود اختلافات عمیقی دارد . ( در خبرهای قبلی مستندات ارائه شده .)

16- سیاست شلوغ بازی کسپرسکی و درج نام برخی خرده فروشان جهت جلب مجدد کاربران .
( فقط در وب سایت ایران )

( هرچند لایسنسهای همین شرکتهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی نیز درج شده بارها بلاک شده و یا بسته های آنها فاقد کد لایسنس بوده است .)

این کار نشان می دهد کسپرسکی با کاهش شدید فروش در ایران روبرو بوده است و با این روشها می خواهد شیب کاهش فروش خود را کاهش دهد .

17- بلاک نمودن هزاران لایسنس اصلی توزیع کنندگان این شرکت در ایران ، امارات و انگلیس و آمریکا و عدم پاسخگویی این شرکت در این مورد و به جیب زدن میلیونها تومان توسط کسپرسکی .

این شرکت در آمریکا و انگلستان و امارات اقدام به تعویض این لایسنسها نمود و فقط در ایران با اعتقاد به اینکه ایران تحریم است و کاربران ایرانی کاری از پیش نمی برند ، اقدام به تعویض لایسنسها ننمود .

* قابل ذکر است  در مواردی که در ایران تعویض لایسنسها انجام شد ، با هزینه خود توزیع کنندگان و یا فروشندگان بوده است. ( جایگزینی لایسنسها توسط شرکت دورانتاش با دیگر محصولات آنتی ویروس که مورد اعتراض شدید شرکت کسپرسکی قرار گرفت .)

و دلایل بسیار دیگری که در گزارشهای قبلی این وب سایت درج شده است .

و این سوالات را باید پاسخ داد :

آیا هنوز کسپرسکی برای کاربران خانگی ، شرکتهای و سازمانها قابل اعتماد است ؟؟؟؟

به چه دلیل برخی توزیع کنندگان کسپرسکی تا این اندازه با برخی از محصولات آنتی ویروس مشکل و دشمنی دارند ؟؟؟

آیا عاقلانه است وقتی کاربر یا مصرف کننده می تواند با تختلاف هزینه ای بسیار کم و در برخی موارد حتی همان هزینه ای که برای محصولات کسپرسکی پرداخت می نماید ، محصولات آنتی ویروس شرکتها و کمپانی های معتبر بین المللی مانند سایمنتک - ترندماکرو - وب روت - سوفوس ، AVG و حتی جی دیتا را خریداری نماید ، محصولاتی مانند کسپرسکی  را خریداری نماید که هم از لحاظ اعتبار ، کیفیت ،  امکانات و هم تکنولوژی بسیار پایین تر از محصولات شرکتهای نام برده شده می باشد ؟؟

حتی فروشندگان کسپرسکی نیز دیگر به محصولات این شرکت اعتمادی نداشته و این محصولات را فقط بدلیل اینکه نماینده این شرکت می باشند (جوری جنس) و یا به دلیل ارائه سود بیشتر از طرف کسپرسکی به فروش می رسانند.

آیا با ارائه مدارک مستند از وب سایت کسپرسکی که بسیار واضح و مشخص می باشند می توان گفت دیسنا با کسپرسکی مشکل دارد  ؟  یا اینکه دارد به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل می کند .
شاید اکنون بسیاری از کاربران متوجه این موضوع شوند چرا این شرکت نتوانسته در بسیاری از بازارها ( ژاپن - تایوان - چین ) - اروپا و آمریکا رشد داشته باشد و کاربران و شرکتهای این مناطق هنوز از آنتی ویروسهای معتبر و بین المللی استفاده می نمایند .

اکنون می توان قدرت واقعی شرکتها را در ارائه محصولات امنیتی دید و اینکه چطور شرکتهای بزرگی مانند ترندماکرو و سایمنتک دهها محصول را ارائه و پشتیبانی می کنند ولی شرکت کسپرسکی در ارائه و فروش و مخصوصآ پشتیبانی همین 4 محصول نیز مشکلات بسیاری دارد .

به هر شکل انتخاب با شما کاربران گرامیست .

متن و منبع خبر : به فروم Forum کسپرسکی و وب سایت این شرکت بخش دانلود مراجعه نمائید .
Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی