حذف برخی از لینکهای دانلود و ارائه مدارک جدید از مشکلات کسپرسکی
پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۸۹، ۰۹:۱۳ ق.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA :

برخی از خوانندگان وب سایت دیسنا ،درج اخبار از مشکلات کسپرسکی را ناشی از مشکلی بین این وب سایت و شرکت کسپرسکی می دانند و اخبار این وب سایت را هرچند با مدارک و مستندات ارائه می شود را غیر واقعی می دانستند .
در برخی از اخبار این وب سایت بطور واضح ما به مشکلاتی پرداخته ایم که در نرم افزارها و یا لایسنسهای شرکت کسپرسکی وجود داشته و یا حتی مربوط به شرکتهای عرضه کننده و فروشنده کسپرسکی بوده است .
حال برخی از خوانندگان این مواضع را بی دلیل می دانند ، هرچند وب سایت دیسنا خود را به ارائه اخبار ، اطلاعات صحیح و تحلیل و بررسی بدون در نظر گرفتن منفعت شرکتی همواره در نظر داشته است و همواره منابع خبری خود را معرفی نموده است .
اما امروز خبری درج می کنیم که به عنوان بخشی از مستندات این وب سایت در مورد مشکلات کسپرسکی می باشد بخصوص مشکلات نرم افزاری این شرکت و بخشی نیز مشکلات و اختلافات در شبکه فروش این شرکت .
به ادامه مطلب مراجعه نمائید .
شرکت روسی کسپرسکی اقدام به حذف لینک دانلود و نام نسخه هایی از آنتی ویروسهای خود از وب سایت این شرکت نموده است .
این یکی از مستند ترین مدارک در مورد مشکلاتی بوده است که کسپرسکی با آن روبرو بوده و این وب سایت همواره به آن اشاره داشته است .
این حذف عمدتآ در مورد نسخه های تحت شبکه و R2 بوده است که Release های 1212 , 1214 آنتی ویروسهای ویژه کلاینت و سرور و همچنین برخی از نسخه های کنسول مدیریتی این شرکتصورت پذیرفته است .
مشخص است این کار برای خلوت نمودن وب سایت دانلود کسپرسکی ( کاسپرسکی ) نبوده است ، زیرا دلیلی برای حذف لینک حتی Release های قبلی وجود نداشته ، بخصوص اینکه این کار اصلا سابقه نداشته است .
این موضوع نشان می دهد ، هرچند شرکت کسپرسکی در چند سال اخیر توانسته بود رشد خوبی در برخی از بازارها و کشورها داشته باشد ، ولی این مشکلات نشان می دهد این شرکت برای رسیدن به شرکتهای بزرگ و به قولی غولهای آنتی ویروس و امنیتی راه بسیار درازی در پیش دارد .
همچنین کسب اعتماد عمومی کاربران کاری است که کسپرسکی شاید در برخی از بازارها و ارائه آنتی ویروسهای خوب در سالهای قبل به آن دست یافت ، ولی این گزارشها که کسپرسکی با زیر فروشی محصولات خود در بسیاری از کشورها و ارائه فایل لایسنسهای خود در وب سایتها ( چگونه یک وب سایت در هر روز بیش از 100 فایل لایسنس جدید منتشر می کند ؟؟؟ ) ، سعی در جذب کاربران و برند سازی برای خود بوده است ، ولی این کار فقط نام این شرکت را فقط برای کسانی ارزشمند می سازد که نیازی به آنتی ویروس و امنیت و اعتماد ندارند .
رفتار زننده برخی از نمایندگان و توزیع کنندگان این شرکت با خرده فروشان و مشتریان و تحت فشار قرار دادن آنها برای فروش فقط محصولات کسپرکسی یا محصولاتی که با سیاستهای کسپرسکی هماهنگی داشته باشند ، تبلیغات منفی بر ضد برخی از شرکتهای فروشنده و عرضه کننده آنتی ویروس ، عدم پاسخ گویی شرکت کسپرسکی در مورد بلاک نمودن لایسنسهای اصلی توزیع کنندگان خود و ارائه نرم افزارها با باگ ،و از طرفی فعالیت برخی از توزیع کنندگان کسپرسکی بر روی دیگر محصولات آنتی ویروس نشان می دهد محصولات شرکت روسی کسپرسکی ( کاسپرسکی ) حتی به اعتقاد خود توزیع کنندگان کسپرسکی نیز قابل اعتماد نمی باشد و فقط بدلیل ارائه سود بیشتر و یا جوری جنس از طرف توزیع کنندگان این شرکت به نمایندگان و یا از طرف نمایندگان به کاربران به فروش می رسد .
این شرکت عمدتآ در بازارهای جهان سوم و ضعیف با ارائه قیمتهای بسیار پایین ( تا 75% تخفیف نسبت به قیمتهای منطقه ایران ) و انتشار فایلهای سرقتی لایسنس در وب سایتها توانسته جای پایی باز کند و در بازارهای اروپا - آمریکای شمالی و شرق آسیا بخصوص تایوان ، ژاپن ، سنگاپور و حتی چین نتوانسته رشد نماید که در چین در یک اقدام نادر مجبور به استفاده از آقای جکی چان بازیگر سرشناس و محبوب چینی ، برای تبلیغات خود در تیزرهای تلویزیونی و درج عکس ایشان بر روی بسته های نرم افزارهای خود نموده است ، کاری که استفاده از آن برای یک شرکت نرم افزاری بسیار بسیار بعید می باشد و تا کنون استفاده نشده است .
حال این اتفاقات نشان می دهد نمی توان به نتایجی که در بسیاری از وب سایتهای مقایسه ای درج می شود اعتماد نمود و در بخش مارکتینگ نیز حتی در بازارهای جهان سوم نیز این شرکت در حال از دست دادن مشتریان خود می باشد و کاربران و شرکتها به این نتیجه رسیده اند که فقط قیمت نرم افزار نمی تواند برای خرید یک محصول امنیتی کافی باشد و بسیاری از خرده فروشان بدلیل منافع شخصی و شرکتی محصولات این شرکت را به فروش می رسانند و می توان گفت که قیمت در بسیاری موارد از اهمیت بسیار کمی برخوردار است و کیفیت و اعتماد به شرکت تولید کننده نرم افزار ، 2 ویژگی بسیار مهم برای خریداری محصولات امنیتی و آنتی ویروس می باشد و بخصوص اینکه عمده فروشندگان فقط به میزان سود و منفعتی که عاید آنها می شود فکر می کنند و کیفیت نرم افزار در رده های بعدی قرار دارد .
( هر چند هم اکنون نیز بسیاری از مدیران شبکه حاضر به نصب هر آنتی ویروس بر روی سرورهای خود نبوده و عمدتآ از محصولات معتبری تر استفاده می نمایند .)
طرف دیگر ماجراهای کسپرسکی : دفتر خاورمیانه کسپرسکی نشان داده است با برخی از توزیع کنندگان خود در ایران و غرب آسیا نیز مشکلات جدی دارد ، زیرا چه دلیلی دارد الارقم اینکه نام نمایندگان باید براساس ترتیب حروف الفبای لاتین در بخش نمایندگان وب سایت ( کسپرسکی ) درج شود ، ولی در بخش نمایندگان ایران این مورد هم اکنون رعایت نشده است . نکته ای که شاید به چشم هر کاربری بجز کاربران و مدیران شبکه ریزبین نیاید .
همچنین این شرکت بدلیل از دست دادن بخش زیادی از بازار خود بدلایل مختلف که در اخبار قبلی این وب سایت به آن اشاره شده است ، و در راستای سیاست شلوغ بازی ، اقدام به درج نام برخی از خرده فروشان خود در وب سایت همکاران آن هم فقط بخش ایران - نموده است .
( برای نمونه نام نمایندگان کسپرسکی در کشورهای خارج از خاورمیانه را نگاه کنید . )

برای مشاهده لینک ها به بخش دانلود وب سایت شرکت دورانتاش مراجعه نمائید .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

برخی از خوانندگان وب سایت دیسنا ،درج اخبار از مشکلات کسپرسکی را ناشی از مشکلی بین این وب سایت و شرکت کسپرسکی می دانند و اخبار این وب سایت را هرچند با مدارک و مستندات ارائه می شود را غیر واقعی می دانستند .
در برخی از اخبار این وب سایت بطور واضح ما به مشکلاتی پرداخته ایم که در نرم افزارها و یا لایسنسهای شرکت کسپرسکی وجود داشته و یا حتی مربوط به شرکتهای عرضه کننده و فروشنده کسپرسکی بوده است .
حال برخی از خوانندگان این مواضع را بی دلیل می دانند ، هرچند وب سایت دیسنا خود را به ارائه اخبار ، اطلاعات صحیح و تحلیل و بررسی بدون در نظر گرفتن منفعت شرکتی همواره در نظر داشته است و همواره منابع خبری خود را معرفی نموده است .
اما امروز خبری درج می کنیم که به عنوان بخشی از مستندات این وب سایت در مورد مشکلات کسپرسکی می باشد بخصوص مشکلات نرم افزاری این شرکت و بخشی نیز مشکلات و اختلافات در شبکه فروش این شرکت .
به ادامه مطلب مراجعه نمائید .
شرکت روسی کسپرسکی اقدام به حذف لینک دانلود و نام نسخه هایی از آنتی ویروسهای خود از وب سایت این شرکت نموده است .
این یکی از مستند ترین مدارک در مورد مشکلاتی بوده است که کسپرسکی با آن روبرو بوده و این وب سایت همواره به آن اشاره داشته است .
این حذف عمدتآ در مورد نسخه های تحت شبکه و R2 بوده است که Release های 1212 , 1214 آنتی ویروسهای ویژه کلاینت و سرور و همچنین برخی از نسخه های کنسول مدیریتی این شرکتصورت پذیرفته است .
مشخص است این کار برای خلوت نمودن وب سایت دانلود کسپرسکی ( کاسپرسکی ) نبوده است ، زیرا دلیلی برای حذف لینک حتی Release های قبلی وجود نداشته ، بخصوص اینکه این کار اصلا سابقه نداشته است .
این موضوع نشان می دهد ، هرچند شرکت کسپرسکی در چند سال اخیر توانسته بود رشد خوبی در برخی از بازارها و کشورها داشته باشد ، ولی این مشکلات نشان می دهد این شرکت برای رسیدن به شرکتهای بزرگ و به قولی غولهای آنتی ویروس و امنیتی راه بسیار درازی در پیش دارد .
همچنین کسب اعتماد عمومی کاربران کاری است که کسپرسکی شاید در برخی از بازارها و ارائه آنتی ویروسهای خوب در سالهای قبل به آن دست یافت ، ولی این گزارشها که کسپرسکی با زیر فروشی محصولات خود در بسیاری از کشورها و ارائه فایل لایسنسهای خود در وب سایتها ( چگونه یک وب سایت در هر روز بیش از 100 فایل لایسنس جدید منتشر می کند ؟؟؟ ) ، سعی در جذب کاربران و برند سازی برای خود بوده است ، ولی این کار فقط نام این شرکت را فقط برای کسانی ارزشمند می سازد که نیازی به آنتی ویروس و امنیت و اعتماد ندارند .
رفتار زننده برخی از نمایندگان و توزیع کنندگان این شرکت با خرده فروشان و مشتریان و تحت فشار قرار دادن آنها برای فروش فقط محصولات کسپرکسی یا محصولاتی که با سیاستهای کسپرسکی هماهنگی داشته باشند ، تبلیغات منفی بر ضد برخی از شرکتهای فروشنده و عرضه کننده آنتی ویروس ، عدم پاسخ گویی شرکت کسپرسکی در مورد بلاک نمودن لایسنسهای اصلی توزیع کنندگان خود و ارائه نرم افزارها با باگ ،و از طرفی فعالیت برخی از توزیع کنندگان کسپرسکی بر روی دیگر محصولات آنتی ویروس نشان می دهد محصولات شرکت روسی کسپرسکی ( کاسپرسکی ) حتی به اعتقاد خود توزیع کنندگان کسپرسکی نیز قابل اعتماد نمی باشد و فقط بدلیل ارائه سود بیشتر و یا جوری جنس از طرف توزیع کنندگان این شرکت به نمایندگان و یا از طرف نمایندگان به کاربران به فروش می رسد .
این شرکت عمدتآ در بازارهای جهان سوم و ضعیف با ارائه قیمتهای بسیار پایین ( تا 75% تخفیف نسبت به قیمتهای منطقه ایران ) و انتشار فایلهای سرقتی لایسنس در وب سایتها توانسته جای پایی باز کند و در بازارهای اروپا - آمریکای شمالی و شرق آسیا بخصوص تایوان ، ژاپن ، سنگاپور و حتی چین نتوانسته رشد نماید که در چین در یک اقدام نادر مجبور به استفاده از آقای جکی چان بازیگر سرشناس و محبوب چینی ، برای تبلیغات خود در تیزرهای تلویزیونی و درج عکس ایشان بر روی بسته های نرم افزارهای خود نموده است ، کاری که استفاده از آن برای یک شرکت نرم افزاری بسیار بسیار بعید می باشد و تا کنون استفاده نشده است .
حال این اتفاقات نشان می دهد نمی توان به نتایجی که در بسیاری از وب سایتهای مقایسه ای درج می شود اعتماد نمود و در بخش مارکتینگ نیز حتی در بازارهای جهان سوم نیز این شرکت در حال از دست دادن مشتریان خود می باشد و کاربران و شرکتها به این نتیجه رسیده اند که فقط قیمت نرم افزار نمی تواند برای خرید یک محصول امنیتی کافی باشد و بسیاری از خرده فروشان بدلیل منافع شخصی و شرکتی محصولات این شرکت را به فروش می رسانند و می توان گفت که قیمت در بسیاری موارد از اهمیت بسیار کمی برخوردار است و کیفیت و اعتماد به شرکت تولید کننده نرم افزار ، 2 ویژگی بسیار مهم برای خریداری محصولات امنیتی و آنتی ویروس می باشد و بخصوص اینکه عمده فروشندگان فقط به میزان سود و منفعتی که عاید آنها می شود فکر می کنند و کیفیت نرم افزار در رده های بعدی قرار دارد .
( هر چند هم اکنون نیز بسیاری از مدیران شبکه حاضر به نصب هر آنتی ویروس بر روی سرورهای خود نبوده و عمدتآ از محصولات معتبری تر استفاده می نمایند .)
طرف دیگر ماجراهای کسپرسکی : دفتر خاورمیانه کسپرسکی نشان داده است با برخی از توزیع کنندگان خود در ایران و غرب آسیا نیز مشکلات جدی دارد ، زیرا چه دلیلی دارد الارقم اینکه نام نمایندگان باید براساس ترتیب حروف الفبای لاتین در بخش نمایندگان وب سایت ( کسپرسکی ) درج شود ، ولی در بخش نمایندگان ایران این مورد هم اکنون رعایت نشده است . نکته ای که شاید به چشم هر کاربری بجز کاربران و مدیران شبکه ریزبین نیاید .
همچنین این شرکت بدلیل از دست دادن بخش زیادی از بازار خود بدلایل مختلف که در اخبار قبلی این وب سایت به آن اشاره شده است ، و در راستای سیاست شلوغ بازی ، اقدام به درج نام برخی از خرده فروشان خود در وب سایت همکاران آن هم فقط بخش ایران - نموده است .
( برای نمونه نام نمایندگان کسپرسکی در کشورهای خارج از خاورمیانه را نگاه کنید . )

برای مشاهده لینک ها به بخش دانلود وب سایت شرکت دورانتاش مراجعه نمائید .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
سیاستهای جدید کسپرسکی در ایران و خاورمیانه
- ۸۹/۰۸/۱۳