دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

چرا جی دیتا 2013 معرفی نشد ؟

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۲۱ ب.ظ

Home
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

سوال این است که چرا با گذشت نزدیک به 5 ماه از ارائه نسخه های نهایی
2013 محصولات آنتی ویروس خانگی جی دیتا ( یعنی 24 آوریل 2012 ) ، خبری در این باره در ایران مخصوصآ از طرف شرکت آواژنگ سیستم منتشر نشده است .


در این یادداشت اقدام به بررسی مشکلات جی دیتا با گارانتی آواژنگ در ایران می کنیم .

باید گفت دلایل و مشکلات بسیاری وجود دارد که نسخه های 2013 جی دیتا معرفی نشده است .

این مشکلات به طور خلاصه به 2 بخش تقسیم می شوند .

1- مشکلات مربوط به خود محصولات و شرکت جی دیتا .

2- مشکلات مربوط به آواژنگ ( آواژنگ سیستم ) .


ولی مشکلات مربوط به آنتی ویروسهای جی دیتا چیست ؟

1- نسخه های قبلی جی دیتا با گارانتی آواژنگ با استقبال خریداران مواجه نشده و همین موضوع باعث دلسردی این شرکت شده است .

2- حجم فایل نصب محصولات جی دیتا در نسخه های 2013 به حدود 700 تا 900 مگابایت رسیده است !    زیاد است ؟ نه ؟

نسخه های 2011 و 2012  جی دیتا حجمی حدود 300 تا 400 مگابایت داشته است .

کاربر احساس می کند می خواهد سیستم عامل نصب کند و نه آنتی ویروس .

3- حجم آپدیت 200 تا 400 مگابایتی غیر قابل پذیرش است .

البته حجم آپدیت نسخه های قبلی جی دیتا هم تا حدودی به همین اندازه بود ولی کمی کمتر ( یعنی حجم آپدیت بین 100 تا 200 مگابایت بود . )

4- عدم اعتماد به شرکت جی دیتا هم یکی از دلایل عدم خرید محصولات این شرکت .

4-1 : شرکتی که هنوز در وب سایت خود بخشی با نام Privacy Policy و قوانین حفاظت از محرمانگی اطلاعات ندارد .

4-2 : شرکتی که پنل مدیریت لایسنسهایش یک شبه ناپدید می شود .

4-3 : شرکتی که به دلیل کوچکی و عدم تاثیرگذاری در امنیت سایبری بین المللی و افراد ذی نفوذ ممکن است فردا لایسنسهایش و آپدیتهایش را ببندند .

4-4 : شرکتی که فردا ممکن است نماینده ای بهتر از گلدن سیستم و آواژنگ پیدا کند و ناگهان سرویس و خدماتش را بر روی نماینده قبلی مسدود کند .

در حال حاضر مدیر بازرگانی جی دیتا از کارمندان سابق شرکت AVG است که در حال حاضر به ایران سرویس ثبت و آپدیت ارائه نمی دهد .

5- آنتی ویروسهای چند موتوره مشکلات خاص خود را دارند  .

عموم کاربران و خریداران محصولات ضد ویروس معتقدند داشتن چند موتور نه تنها باعث افزایش کیفیت نمی شود ، بلکه باعث کاهش کیفیت محصول و از طرفی در صورت ارائه آپدیت اشتباه از طرف هر تامین کننده موتور ویروسیاب ، مشکلاتی را برای آنها ایجاد خواهد کرد .

یعنی محصول ضد ویروسی که از 2 موتور استفاده می کند هم باید احتمال ارائه آپدیت اشتباه از طرف هرکدام از این موتورها را در نظر گرفت و هم آپدیت خود آن شرکت را و با این اوصاف خیلی نمی توان روی این محصولات حساب باز کرد .

پیش از این نیز یکی دو محصول ضد ویروس با 2 موتور آنتی ویروس در بازار ایران ارائه شده بود که مورد استقبال خریداران قرار نگرفت .

6- دلیلی برای خرید اینگونه آنتی ویروسها وجود ندارد .

بسیاری از خریداران محصولات ضد ویروس معتقدند خرید اینگونه آنتی ویروسها و نرم افزارهای توجیه فنی ندارد .

زیرا وقتی محصولات معتبر و بین المللی با کیفیت خوب مخصوصآ در بازار ایران وجود دارد ، دلیلی برای خرید محصولات اینگونه شرکتها وجود ندارد .


همانطور که گفتیم بخشی از مشکلات هم مربوط به خود شرکت آواژنگ می باشد .

ولی مشکلات مربوط به آواژنگ چیست ؟

1- گارانتی غیر قابل اطمینان .

البته این مشکل منحصر به آواژنگ نمی شود .

فروشندگان کسپرسکی که همزمان با کسپرسکی محصولات دیگر ضد ویروس هم ارائه می دهند و نماینده این شرکت هستند قطعآ مطابق سیاستهای کسپرسکی رفتار می کنند و نشان داده اند منافع مشتری را به سادگی به خطر می اندازند هر چند خود مقصد نباشند .

کسپرسکی به سادگی در سیاستگذاری ها و شیوه فعالیت این شرکتها دخالت می کند و قادر به تحت فشار قرار دادن آنهاست و آنها هم چاره ای بجزء اطاعت از فرامین کسپرسکی و اجرای سیاستهای کسپرسکی را ندارند .

یعنی حتی اگر جی دیتا هم شرکت خوبی بود ، عرضه محصولاتش توسط نماینده کسپرسکی و آن هم Kaspersky Enterprise Partner و Republisher Cunsomer Distibutor هیچگونه توجیهی ندارد .

شاید یکی از دلایل قطع ارتباط بسیاری از نمایندگان کسپرسکی با این شرکت روسی همین موضوع بوده .

زیرا کسپرسکی در بسیاری از سیاستهای نمایندگان دخالت می کند و درخواست اطلاعات بسیار محرمانه ای را از آنها می کند .

مسدود شدن لایسنسها ، فروش بسته های خالی از لایسنس ، عدم تصفیه حساب با شرکت همکار جدید ، عدم ارائه پشتیبانی مناسب ، اطلاعات ضعیف تیمهای فروش و پشتیبانی ، ارسال ایمیلهای تهدید آمیز از طرف کسپرسکی ، درخواست اطلاعات محرمانه ، تنها بخش دیگری از مشکلات این شرکت روسی است .

مسدود شدن لایسنسهای کسپرسکی و عدم تعویض آنها توسط نمایندگان کسپرسکی باعث شده تنه تنها ا این مسئله یکی از دلایل عدم خرید محصولات این شرکت روسی باشد ، بلکه نسبت به نمایندگانی که محصولات حال حاضر کسپرسکی را گارانتی و پشتیبانی می کنند نیز بدبین باشند .

زیرا معتقدند اگر مشکلی برای آنها به وجود آید آن نماینده قادر به ارائه خدمات پشتیبانی درستی نیست .

هرچند آواژنگ سعی کرده با اجرای برخی سیاستها و مخصوصآ ارائه قیمتهای بسیار پایین بر روی محصولات ضد ویروس موفقیتی کسب کند .

مدت 6 ماه است یکی از نمایندگان آواژنگ اقدام به عرضه ضد ویروسهای جی دیتا با تخفیف بیش از 60% کرده است .

البته این نماینده محصولات ضد ویروس دیگری هم عرضه می کنند و همکاری بسیار خوبی با کسپرسکی دارد و جدیدآ به پاس خدماتش ، وب سایتهای تبلیغاتی کسپرسکی به خوبی برایش تبلیغ کرده و وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی در اختیارش قرار داده اند .

ولی اجرای این سیاستها نه تنها باعث فروش محصولات آنتی ویروس با گارانتی این شرکت نشده ، بلکه مصرف کنندگان و همکاران را نسبت به سیاستهای این شرکت بدبین کرده است .

در بحث خرید و استفاده از آنتی ویروس قیمت گزینه آخر است و 2 گزینه اول مورد بررسی کاربران اعتبار و اطمینان به شرکت تولیدکننده و به شرکت گارانتی کننده محصول است که مورد اول خود شامل کیفیت و ویژگی های محصول هم می شود .

بد نیست بدانید شرکت دورانتاش تنها نماینده کسپرسکی می باشد که لایسنسهایی که کسپرسکی به اشتباه مسدود کرده بود را تعویض و به تهدیدهای ( دفتر خاورمیانه )  کسپرسکی اهمیتی نداد .

از طرفی شرکت گلدن سیستم نزدیک به 4 ماه است که نام و لوگوی جی دیتا را از بخش همکاران Venderهای خود حذف کرده است .

البته نباید فراموش کرد وجود محصولات شرکتهای امنیتی مطرح و بین المللی به خودی خود بر روی فروش محصولات شرکتهای دیگر تاثیر خواهد گذاشت .

اخبار مرتبط :

هشدار به مصرف کنندگان آنتی ویروسهای کسپرسکی


اعتراف کسپرسکی به وجود مشکلات جدی در آنتی ویروسهایش


مرکز آموزش کسپرسکی تعطیل شد .


دفتر کسپرسکی در ترکیه بسته شد .


کسپرسکی مجبور به حذف کامگارد شد .


چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )


شناسایی از وب روت ، آنالیز از ماهر ، خبر از کسپرسکی !


خبر فوری : نقص جدی در ابزار پاکسازی کسپرسکی


کشف نقصهای امنیتی خطرناک در محصولات 2012 کسپرسکی


آیا کسپرسکی واقعآ 300 میلیون کاربر دارد ؟




 
دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران




  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی