دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

گارانتی محصولات نرم افزاری ( لایسنس )

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۳۰ ق.ظ
خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات ( تحلیلی ) :

بسیاری از افراد و شرکتها هنگام خرید محصولات آنتی ویروس و نرم افزاری ،بحث گارانتی لایسنس محصولات نرم افزاری را مطرح می کنند .

آیا اصولا امکان دارد که لایسنس گارانتی شود ؟ و یا این قابلیت را دارد که به همراه محصول نرم افزاری ، گارانتی ارائه شود؟؟

باید گفت بجزء اینکه کاربران و خریداران باید هنگام خرید محصولات نرم افزاری دقت لازم و کافی را داشته باشند و از شرکتهای معتبر خرید نمایند،  کار دیگری نمی توانند انجام دهند .

واقعیت این است که ، از زمانی که  لایسنس تحویل خریدار می شود ، فروشنده دیگر هیچگونه تعهدی در قبال لایسنس ( سوختن - مفقود شدن و ... ) ندارد .

هر شرکتی نیز که اصطلاحآ لایسنس عرضه شده توسط خود را گارانتی می نماید ، حتمآ  آشنایی کافی و تخصص لازم را در مورد نحوه عرضه و فروش و پشتیبانی محصولات نرم افزاری و بخصوص آنتی ویروس را ندارد .

حال اگر همچنین شرکتی نماینده رسمی هم باشد دیگر بدتر است .

عمومآ این شرکتها فقط و فقط به دلیل دل خوشی کاربران و خریداران اقدام به مطرح نمودن این مباحث می نمایند .

البته کاربران نیز بی تقصیر نیستند .

متاسفانه بسیاری از کاربران دانش بسیار کم و ضعیفی در مورد نحوه خرید و پشتیبانی محصولات نرم افزاری و آنتی ویروس دارند . و بجز این مساله دوست دارند کلمات خاصی ( مانند همین گارانتی یا تعویض ) را از فروشنده بشنوند .

خوب فروشندگان نیز بجای برخورد صادقانه برای فروش محصول از این کلمات استفاده می کنند .

" این محصول گارانتی داره .

بخرید و  اگه خوشت نیومد پس میگیریم .

لایسنس اگر سوخت عوض می کنیم .

و از این دست وعده وعیدها . "

که تازه بعد از این همه باید به این فروشنده شک نمود .

تعدادی  از شرکتها و سازمانها بجز اینکه هنگام خرید محصولات نرم افزاری و بخصوص آنتی ویروس بحث گارانتی را مطرح می کنند . ضمانتهای خاصی را نیز از فروشنده طلب می کنند .!!!

البته اینطور مطرح می شود که این ضمانت برای پشتیبانی محصول می باشد . ولی دیده شده است که از این ضمانت برای لایسنس استفاده می شود و بقولی گیر انداختن شرکت فروشنده استفاده می شود .

این کار اینقدر دور از عقل می باشد که جای بحث نیست .

 یعنی لایسنس توسط فروشنده به خریدار  تحویل می شود و باید خریدار طبق شرایط شرکت تولید کننده محصول یا اصطلاحآ Term & Condition  آن را نگهداری کند . ولی در این میان از فروشنده ( نماینده یا واسطه ) تعهد گرفته می شود !!! خوب خنده دار است .

مانند این می باشد که شما محصولی را خریداری کنید ولی تعهد آن را فرد یا شرکت دیگری باید بدهد !!!!!!

البته خرید محصولات نرم افزاری ( لایسنس دار ) نیز ریزکاری های خود را دارد .

در این کار آن چیزی که حرف اول و آخر را میزند اعتماد می باشد .

در این بین متاسفانه دیده شده بسیاری از شرکتهای عرضه کننده محصولات نرم افزاری مانند فروشندگان سنتی در بازار ، هم لایسنس را گارانتی می کنند !!! هم ضمانت نامه می دهند . 

توصیه دوستانه داریم این شرکتها بهتر است به سراغ فروش اجناس دیگر مانند سخت افزار - کیف و کفش و غیره بروند.

شاید یکی از دلایل توقعات بی جای خریداران و مشتریان و ادامه روندی که نشان دهنده نا آگاهی آنها می باشد ، همین موضوع است که بعضی از شرکتها برای فروش محصولات نرم افزاری ، هم آن را گارانتی می کنند - هم قراردادهای آنچنانی می بندند و به قولی با دست و پای و سر به سراغ مشتری می روند .

عمدتآ این شرکتها بعد از فروش محصول و بدلیل اختلافات مالی ، از ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به مشتریان سر باز می زنند و قادر نیستند بر روی ارائه خدمات پشتیبانی مناسب تمرکز نمایند و گاهآ حتی تا مدتها بعد از پایان قرارداد درگیر اخذ طلبهای خود هستند .

بخث ها و بد اخلاقی هایی که در این بین اتفاق می افتد هم جای خود دارد .

و نهایتآ مشتری و خریدار متضرر می شود زیرا نتوانسته خدمات خوبی اخذ کند و بخوبی از نرم افزاری که خریداری نموده بهره مند شود .

توصیه :

- از شرکتهای معتبر اقدام به خرید محصولات نمائید .  ( این کار کمی مشکل است ، متاسفانه دیده شده است که حتی نماینده های توزیع کنندگان رسمی نیز اقدام به فروش لایسنس غیر اصلی نموده اند و فضای بازار و فروش محصولات نرم افزاری را با مشکلاتی مواجه نموده اند . )

متاسفانه دیده شده است که شرکتهای توزیع کننده بدلیل رقابت و درگیری در بازار ، اقدام به عرضه و توزیع بسته های تقلبی از هم دیگر در بازار می نمایند و در این میان فقط خریداران هستند که متضرر می شوند و فضای بازار به سمت بی اعتمادی پیش می رود که در مجموع نتایج خوبی ندارد .

- لایسنسی که مثلا برای 3 کامپیوتر تعریف شده و خریداری می نمائید فقط بر روی 3 کامپیوتر نصب نمائید .

متاسفانه دیده شده است که فروشندگان و گاهآ نمایندگان با توصیه های غیر فنی خود باعث گمراهی خریداران می شوند ، مثلا به خریدار گفته شده لایسنس را برای مدت محدودی می توان خارج از شرایط استفاده نمود و یا اینکه با تغییرات در رجیستری می توانید از آن لایسنس استفاده بیشتری نمائید .

. خریداران پیش خود این فکر را می کنند که این فروشنده دارد لطفی می کند یا رمز و رازی را با او مطرح می کند .

باید بدانیم که لایسنس های نرم افزار باید توسط خود خریدار ثبت شوند و در مواردی ( تحت شبکه ) باید به نام خریدار باشند .

از لایسنس خریداری شده فقط و فقط طبق شرایط اصلی نرم افزار Terms and Conditions  استفاده نمائید .

سوالات مهم خود را بطور مستقیم با شرکتهای تولید کننده نرم افزار مطرح نمائید . 

بخش پشتیبانی این شرکتها در بخش faq و یا از طریق پنل و وب سایت پشتیبانی آماده پاسخگویی به کاربران می باشند .

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

واحد اطلاع رسانی دورانتاش

www.durantash.com

www.NOvirus.ir



  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی