6 سال همکاری نزدیک شرکتهای بزرگ سیسکو و ترند ماکرو Cisco & Trend Micro

6 سال پیش در سال 2004 شرکتهای سیسکو Cisco ( بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه و فایروال ) و ترند ماکرو ( دومین عرضه کننده محصولات نرم افزاری امنیتی و آنتی ویروس ) طبق قراردادی همکاری خود را آغاز نمودند .
طبق این قرارداد شرکت سیسکو در تجهیزات و سخت افزارهای فایروال خود بخصوص PIX Firewall ها از موتور جستجوی ویروسیاب قدرتمند ترند ماکرو ( پی سی سیلین ) بهره می برد .
با این قرار داد همکاری شرکتهای سیسکو و ترند ماکرو در زمینه حفاظت از کاربران و شبکه ها آغاز شد که هم آکنون بیش از 6 سال است که این همکاری نزدیک ادامه دارد .
چند نمونه از تجهیزاتی که شرکت سیسکو در آنها از موتور جستجوی شرکت ترند ماکرو استفاده می نماید ASA5510 و ASA5500 و PIX 525 و تمام فایروالهای شرکت سیسکو می باشند .


مورد بعدی نوع قراردادها و محصولات ارائه شده توسط شرکت ترندماکرو می باشد .
یکی از اولین ارائه دهندگان آنتی ویروس خانگی .
اولین شرکت ارائه کننده آنتی ویروس برای سرورها .
اولین شرکت ارائه کننده محصول موبایل سکیوریتی بر روی محصولات آنتی ویروس خانگی .
کسب جوایز متعدد فقط به دلیل ساپورت و پشتیبانی بسیار خوب این شرکت که هم بخش پشتیبانی دریافت نموده و هم آزمایشگاه های شرکت ترند ماکرو Trend Micro ) PC-Cillin (
TrendLabsمشاهده




اولین شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس برای لوتوس دومینو 64 بیت بر روی i5/OS شرکت آی بی ام IBM
Trend Micro is the first company to offer this type of support for 64-bit Domino 8.5,
اولین شرکت ارائه دهنده آنتی ویروس سرور LAN
LAN Server Virus Protection
Server Protect™
اولین شرکت ارائه دهنده محصولات و خدمات ذیل :
Trend Micro ( PC-Cillin ) Innovation Timeline
1995 | LAN Server Virus Protection |
1996 | Internet Gateway Virus Protection |
1997 | Email Server Virus Protection |
1998 | Web-based Centralized Management |
1999 | Web Filtering |
2002 | 2-Hour Virus Response SLA |
2003 | Integrated Gateway Content Security |
2004 | Trend Micro and Cisco |
2005 | E-mail Reputation Services |
2006 | Botnet Identification Service |
2007 | Data Leak Prevention |
2008 | Trend Micro Smart Protection Network |
مشاهده منبع
قرارداد با سیسکو Cisco - IBM - Microsoft - SUN Microsystem - HP - Samsung - Avepoint - Transent - Wipro - ASUS - DELL - که هر کدام از این شرکتها سهم بسیار بزرگی از بازارهای دنیا را در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط خود در اختیار دارند .
یکی از نکات جالب این است که محصولات آنتی ویروس این شرکت دارای قدرت بالای شناسایی ویروسها و مقابله با تهدیدات بخصوص تهدیدات وب می باشد ولی متاسفانه در وب سایتهای مقایسه ای و وب سایتهای آنتی ویروس عمدآ نتایج محصولات آنتی ویروس شرکت ترندماکرو را پایین درج می کنند که این نتایج با میزان فروش بالای محصولات آنتی ویروس شرکت ترند ماکرو در دنیا ( در حال حاضر رتبه دوم بعد از سایمنتک ) و همچنین نوع شرکتهایی که با این شرکت قرارداد همکاری دارند متناسب نیست و به نوعی می توان گفت این وب سایتها و موسسات تست گیرنده اقدام به دستکاری نتایج می نمایند .
البته در همین راستا نیز شرکت ترند ماکرو اقدام به تحریم این موسسات و وب سایتها نموده و عنوان نموده نتایج این موسسات غیر واقعی و حتی دستکاری شده می باشند .
موسسات و وب سایتهای Virus bulliten - av-compatarive - topetenreview - pcsl از جمله این موسسات می باشند .
متاسفانه شرکتهای کوچک عرضه کننده آنتی ویروس از طرق مختلف سعی در جهت نفوذ در بازار و جلب نظر کاربران می نمایند که می توان به موارد ذیل اشاره نمود .
1- انتشار لایسنس و کدهای فعالسازی در اینترنت و وب سایتهای مختلف ( البته آنها به این لایسنسها نیز بروزرسانی اصلی ارائه نمی دهند و فقط برای اینکه اکثریت کاربران نرم افزار آنتی ویروس این شرکتها را استفاده نمایند اقدام به این کار می کنند .)
2- ارائه نسخه های رایگان آنتی ویروس Free Antivirus : البته با ویژگی ها و امکانات بسیار کمتر و بروزرسانی . آپدیت دیرتر .
( که البته برای کاربران استفاده کننده از این آنتی ویروسها و همینطور مورد 1 ، بدلیل اینکه به اشتباه احساس می کنند با این آنتی ویروسها در امان هستند وضعیت بدتری ایجاد می شود . )
3- سرمایه گذاری و تبلیغات در کشورهای ضعیف ( از لحاظ دانش و اطلاعات امنیت اطلاعات )
4- تاسیس وب سایتهای مقایسه ای و یا همکاری با موسسات تست گیرنده آنتی ویروس ( جهت درج نتایج بهتر برای خود و یا درج نتایج ضعیفتر برای شرکتهای رقیب ) .
5- ارائه محصولات با قیمتهای بسیار کمتر بخصوص به فروشنگان و خرده فروشان . ( البته در کشور ایران بدلیل تحریمهای بین المللی بعضآ این شرکتها بدور از رقابت با شرکتهای بزرگ خود را در محدوده بقولی امن مشاهده کرده و خود را تنها فروشندگان در بازار ایران می بینند و قواعد همکاری با فروشندگان و خرده فروشان و حقوق مصرف کنندگان را بخوبی رعایت نمی کنند. )
البته این روش در کشورهای جهان سوم و کشورهایی که به تازگی در حال توسعه و فرهنگ سازی در زمینه فناوری های اطلاعاتی و امنیت اطلاعات می باشند جواب می دهد .
متن و مشاهده خبر
منبع خبر 2
منبع خبر 3
مشاهده pdf




دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
- ۸۹/۰۱/۱۵