اهداف پیدا و پنهان کارگروه ویژه ساماندهی استفاده از آنتیویروسهای خارجی
جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۰۶ ق.ظ
به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران :
چند روزی می شود که خبرهایی با عناوین مختلف مانند : " تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی استفاده از آنتیویروسهای خارجی " و یا " کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل شد . " به نقل از وب سایتهای ایتنا و آفتانا منتشر شده است .
به نظر شما هدف از تشکل این کارگروه و اهداف تشکیل دهندگان آن چیست ؟
و آیا سازمان نظام صنفی و سازمان فناوری اطلاعات ایران صلاحیت دارند درباره این مسائل تصمیم گیری کرده و کارگروه تشکیل دهند .
پیش از همه نگاهی به افراد عضو کمیسیون فتا سازمان نظام صنفی رایانه ای می اندازیم :
1- سرکار خانم آریا : مدیر موسسه آموزشی کهکشان نور ، دارای روابط تبلیغاتی و آموزشی با شرکتهای فروشنده کسپرسکی از جمله ایدکو ( سوها ) و دیده بان آی تی ( به ادعای خود توزیع کنندگان کسپرسکی این شرکت روابط عمومی کسپرسکی در ایران است ) و همچنین وب سایتهایی مانند ایتنا و آفتانا .
2- حمید بابادی نیا : مدیر عامل شرکت گیلاس کامپیوتر ، نماینده کسپرسکی و دارای روابط تجاری با شرکت تجارت امن خاورمیانه خاورمیانه ( کامگارد ) .
بررسی شرکت کنندگان در جلسات اول و دوم کارگروه :
آقایان محمد مبصری ، آقای عابدی فر ( شرکتهای تجارت امن خاورمیانه و کامگارد ) ، سرکار خانم بحری ( پارس آتنا دژ - پاد ) ، 1 نفر از آواژنگ سیستم ، 1 نفر از ایدکو ، آقای علیرضا صالحی ( دبیر کمیسیون افتا و مدیر موسسه دیده بان آی تی - دفتر روابط عمومی کسپرسکی ، عضو هئیت تحریریه ایتنا ، مدیریت وب سایت افتانا و ...) که تا اینجا همه فروشنده کسپرسکی بوده و یا با این شرکت دارای ارتباط مستقیم هستند .
1 نفر از رایان بدر - 1 نفر از پاندا - 1 نفر سازمان فناوری اطلاعات ایران ( از مرکز ماهر )
ناگفته پیداست . 99% آنها از فروشنده های کسپرسکی هستند !!
آیا بهتر نیست از این به بعد بگوئیم کارگروه تعیین تکلیف کسپرسکی برای دیگر شرکتها ؟
آنچه مشخص است حضور گسترده فروشندگان و مسئول تبلیغاتی کسپرسکی در این به اصطلاح کارگروه باید دلیل خاصی داشته باشد !!
اول از همه باید گفت کسپرسکی و توزیع کنندگانش بارها ثابت کرده اند که برای رسیدن به اهدافشان از دیگر شرکتها و افراد خارج از کسپرسکی به خوبی بهره برده اند و حال می خواهند از نام سازمان نظام صنفی رایانه ای و چند فرد و شرکت دیگر برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند !
چرا چند شرکت دیگر عرضه کننده آنتی ویروس مانند بیت دفندر ( رایان بدر ) و ایمن رایانه پندار ( پاندا ) الارقم اطلاعاتی که شاید درباره سیاستهای کسپرسکی داشته باشند ، در این جمع حضور یافته اند ، جای سوال دارد . که ما در ادامه به این مورد هم پاسخ خواهیم داد .
کسپرسکی با استفاده از این افراد چه چیز استفاده از آنتی ویروسهای خارجی را می خواهد ساماندهی کنند ؟
خرید و فروش را ؟ استفاده را ؟ ارائه لایسنس را ؟ نصب را ؟ آپدیت را ؟ ثبت لایسنس را ؟ پشتیبانی را ؟ و یا شستشوی مغزی کاربران ایرانی را ؟
و یا می خواهد انتشار اخبار و اطلاعات کذب را ساماندهی کند ؟
گفته شده این کارگروه می خواهد آیین نامه ای درباره ارزیابی شرکت های ارائه کننده ، ارزیابی نرم افزارها و بررسی تعهداتی که صاحبان محصولات حاضر هستند به مصرف کننده ارائه کنند ، تدوین نماید .
- ارزیابی شرکتهای ارائه کننده آنتی ویروس !
- ارزیابی نرم افزارها !
سوال این است ، این افراد و شرکتها آیا صلاحیت بررسی نرم افزارهای امنیتی و شرکتهای توزیع کننده اینگونه محصولات را دارند ؟
- بررسی تعهدات صاحبان محصولات ! ( می دانید چرا گفته نشده تعهدات فروشندگان ؟ )
چون اگر فردا مطابق معمول کسپرسکی خرابکاری کرد بگویند کسپرسکی صاحب کالاست ، برید و یقه یورگن ( یوجین ) کسپرسکی را بگیرد . ما هیچ کاره ایم . اصلا به ما چه ! شما که می دونستید یوجین کلاهبرداره قهاریه خودتون نباید می خریدید محصولش رو .
و اجرای همان سیاست من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود .
البته اینبار دقت کرده و آستینشان را هم کوتاه کرده اند .
ما که نبودیم ، شاید اصلا با تیشرت در جلسات کارگروه حاضر می شوند ، که خیالشان راحت راحت باشد .
( البته بانوان حاضر در این جلسات به دلیل محدودیتهای شرعی و شاید قانونی از لحاظ حضور با تیشرت مشکل دارند که پیشنهاد می کنیم با تشکیل جلسات کارگروه در یک کشور خارجی هرچه سریعتر اقدام به رفع این مشکل نمایند . )
در ادامه این کارگروه مدارک مثبته هم می خواهد : یعنی متن قراردادهای شرکتها که صد در صد محرمانه است و غیر قابل ارائه .
شاید هم منظور از مثبته این است که مدارک منفی مورد قبول نیست . ای کاش کمی در این زمینه اطلاع رسانی می کردند .
عزیزم چیز دیگه ای دوست نداری ؟ نه تروخدا ! جون من تعارف نکنی .
شاید از برادر یوجین کسپرسکی می خواهند تعهد بگیرند .
این برادر اهل روسیه متعهد می شود که سعی کند از این به بعد نه کبلهبرداری کند و نه لایسنس بلاک کند و قول شرف روسی می دهد که در صورت ارائه آپدیت اشتباه نه 3 روز یا 1 هفته ، بلکه در کمترین زمان ممکن اقدام به برطرف کردن آن کند .
امضاء . اثر انگشت . هاااا ( شصت پا ) . مهر ( شرکت کلاهبردار کسپرسکی و اخوان )
بد نیست بدانید شرکت کسپرسکی چیزی به اسم قرارداد همکاری و نمایندگی ندارد و فقط یک برگه به نماینده می دهد و 4 تا تعهد از آن شرکت میگیرد و ماهانه هم لیست شرکتهایی که با فروشنده تماس گرفته اند ( حال کسپرسکی خریده باشند یا نخریده باشند . ) را می گیرد .
روش کار به شکلی است که در هر زمان کسپرسکی خواست به سادگی به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکند و کسی هم هیچی نتواند بگوید .
می توان گفت کسپرسکی اصلا تعهدی نمی دهد و آن برگ نمایندگی هم هیچگونه اعتباری ندارد .
کسپرسکی هیچ تعهدی در قبال لایسنسهایش ، یا ارائه محصول یا تعهد ارائه آپدیت به ایران و اینجور مسائل به فروشنده و نمایندگانش نمی دهد چه برسد به کاربرانش .
حتی ممکن است کسپرسکی هزینه پروژه را از نماینده بگیرد و پول را بالا بکشد .
یکبار هم این کار را کرد ، زمانی که لایسنسهای خانگی خود را سوزاند و تازه به صورت طلبکارانه نمایندگانش را تهدید کرد که نباید هیچ حرفی در این باره بزنند و برخی نمایندگان بزدل هم از ترس حرفی نزدند و تازه کلاه کاربران ایرانی هم برداشتند که گرمشان نشود .
و در آن زمان برخی از نمایندگان کسپرسکی ، خود زمینه و استعداد کلاهبرداری از کاربران ایرانی را داشتند .
( نمایندگان و شرکت الحسانی با همکاری ایتنا و دیده بان آی تی ( افتانا ) اعلام کردند ، محصولاتی که توسط نمایندگان رسمی کسپرسکی توزیع شده ، جعلی و تقلبی است . )
با مطالعه لینک زیر ، اول از همه متوجه خواهید شد که به طور یقین امثال شرکتهای بیت دفندر و پاندا عواقب نشست و برخواست با فروشندگان کسپرسکی را به خوبی نمی دانند ، چون اگر می دانستند حتمآ از اینکه به کسپرسکی برای رسیدن به اهدافش کمک کنند ، خودداری می کردند .
ولی از طرفی به دلایل مختلف این موضوع در این زمان چندان مهم نیست و از می توان گفت حتی حضور این شرکتها در جمع فروشندگان کسپرسکی جالب توجه و دیدنی خواهد بود .
نقدی بر گزارش "بررسی بازار ضد ویروس اوریجینال "
و به نظر شما از چه چیزی به عنوان هویج برای پای میز مذاکره کشاندن این شرکتها استفاده شده است ؟؟
شاید هم هویجی در کار نبوده و خود را مجبور دیده اند که در آنجا حاضر شوند و به سوال و جوابهای فروشندگان کسپرسکی پاسخ دهند .
البته فروشنده آنتی ویروسهای پاندا حق دارد ، زیرا بازار دیگر جایی برای محصولات ضد ویروس پاندا ندارد و این بسیار واضح و مشخص است و آن را از عملکرد 1 ساله اخیر وب سایت فروشنده محصولات پاندا سکیوریتی می توان متوجه شد .
البته کاهش سهم پاندا دلایل مختلفی دارد :
30 درصد به دلیل سیاستهای اشتباه فروشنده این محصول در ایران و 70 درصد نیز شکل ، نوع و کیفیت محصولات این شرکت اسپانیایی است که باعث شده کاربران پاندا دیگر تمایلی به خرید محصولات این شرکت نداشته باشند و طبیعیست که مشتریان جدید نیز متاثر از مشتریان قدیمی خواهند بود .
و خوب یکی از دلایل اینکه فروشندگان کسپرسکی محصولات پاندا را خوب تبلیغ می کنند همین موضوع است .
فروشنده پاندا سعی کرده با چاپ رضایت نامه از 4 مشتری ایرانی خود به کاربران بگوید که محصولاتش کیفیت خوبی دارند و می توانید از خرید محصولات پاندا راضی باشید .
آیا 4 خریدار ایران ( شرکت یا سازمان ) ، آن هم شرکتهایی که مدیرانشان اطلاعات درستی درباره آنتی ویروس ندارند و حتی نیازهای خود را نمی دانند ، می تواند نشان دهنده تائید کیفیت محصولات یک شرکت امنیتی باشد ؟
البته صحبتهای ما با یکی از مدیران شبکه ای که از محصولات پاندا استفاده می کرده جالب توجه است .
این مدیر شبکه می گفت شرکت پاندا و فروشنده اش پشتیبانی بسیار خوبی دارند ، زیرا ما هر هفته یا هر 2 هفته که با مشکل مواجه می شویم ، بسیار سریع و رایگان به محل مراجعه کرده و سعی در برطرف کردن مشکل می کنند.
این است دیدگاه یک مدیر شبکه با نبوغ کهکشانی .
این مدیر شبکه نمی داند اگر آنتی ویروس اصلی و معتبر و با کیفیت خریداری کرده چرا باید هر هفته یا هر 2 هفته فروشنده در محل حضور داشته باشد و چرا باید هر روز با مشکل جدیدی روبرو شود ؟؟
محصول ضد ویروسی مناسب است که کمترین مشکل را برای کاربرش ایجاد کرده و به قول معروف مانند ساعت کار کند .
اما بیت دفندر که مانند کسپرسکی در وب سایتش نام نماینده درج کرده و توانسته در 1 سال اخیر فعالیت خوبی از خود نشان دهد و همکاران خوبی را نیز جذب کند و علاوه بر فعالیت مستمر شرکت رایان بدر توانسته شرکت پارس آنلاین را نیز جذب نماید چرا پای میز مذاکره فروشندگان کسپرسکی نشسته است و می خواهد این اختیار را به فروشندگان کسپرسکی بدهد که نرم افزارهایش را و نمایندگانش را تائید و بررسی کنند و به اطلاعات شبکه فروش و مشتریانش دسترسی داشته باشند ؟؟
بد نیست بدانید بعد از جذب شرکت پارس آنلاین توسط بیت دفندر ، کسپرسکی با ارائه پیشنهادهای مختلف سعی کرد شرکت شاتل را جذب کند .
و البته شاتل لوگو و نام کسپرسکی را تا امروز ( لحظه درج این خبر ) و بعد از گذشت بیش از 1 سال در وب سایت خود درج نکرده .
این موضوع نشان می دهد درج نام در وب سایت کسپرسکی چقدر ساده و البته بی ارزش است .
و از طرفی نشان می دهد کسپرسکی بیت دفندر را رقیب خود می داند و نه کمپانی های معتبر و بین المللی را .
در این 1 سالی که نام شرکت شاتل در وب سایت شرکت کسپرسکی درج شده ، شاتل حتی 1 لایسنس کسپرسکی هم به فروش نرسانده .
قابل توجه افرادی که برای اینکه روزی نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شود خود را می کشند و به سادگی هر کاری که کسپرسکی از آنها بخواهد انجام می دهند و منافع کاربران ایرانی را نادیده می گیرند .
البته شاید روزی هم شرکت شاتل شروع به فروش محصولات کسپرسکی کند که به دلایل بسیاری این مسئله بسیار خوب است .
و از طرفی قابل توجه کاربران و شرکتهایی که برای خرید فقط به دنبال آنتی ویروسهایی هستند که نام نماینده ایرانی در وب سایت خود داشته باشند .
بماند که بسیاری از شرکتها در حال حاضر نام هیچ نماینده ای در وب سایت خود ندارند : بولگارد ، ای اسکن و وب روت و ..
این نشان می دهد از نظر شرکتهایی مانند کسپرسکی ، این دسته از مصرف کنندگان ، کاربرانی ساده لوح و با عرض معذرت نادان هستند .
ولی این همه ماجرا نیست .
مسئول هماهنگی این کار گروه شخص آقای رئیس محترم کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه ای است که نقشش در انتشار اخبار کذب و حمله به شرکتهای رقیب کسپرسکی و حتی برخی شرکای تجاری کسپرسکی انکار ناپذیر است .
این شخص مسئول موسسه دیده بان آی تی است که خود را دفتر روابط عمومی کسپرسکی می داند ( شاید هم باشد . ) و ارتباطاتش با برخی نشریات و وب سایتها مانند ایتنا ، آفتانا ، ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات ، عصر ارتباط ، دنیای اقتصاد و غیره مشخص است .
فراموش نمی کنیم زمانی که کسپرسکی هزاران لایسنس محصولات آنتی ویروس خانگی خود را به اشتباه مسدود کرد ، شرکتهای کسپرسکی ، الحسانی و گلدن سیستم با کمک و همکاری ایشان و با خبرهایی که به سفارش کسپرسکی و توسط این شخص در وب سایتهای مختلف درج شد ، از پاسخگویی به کاربران ایرانی و جبران خسارات ( مالی و فنی ) شانه خالی کردند و پوزخندی هم به مشتریان زدند .
حال این شرکتها و افراد نقش دایه مهربان تر از مادر را برای کاربران ایرانی بازی می کنند !
آیا خنده دار و شرم آور نیست ؟
- ایشان همان شخصی است که زمانی که شرکت دورانتاش نماینده شرکت پاکستانی تریلیوم Trillium Information Security systems در ایران ( توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران ، پاکستان و افغانستان ) بود ، در وب سایت ایتنا و ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات خبری منتشر کردند با این مضمون که لایسنسهای پاکستان کسپرسکی جعلی و غیر قابل استفاده در ایران است .
عکس خبر ایتنا
این شرکتها به دلیل اینکه نمی توانستند با این شرکت که آغاز به توزیع دیگر محصولات آنتی ویروس کرده بود رقابت کنند با انتشار اخبار و گزارشات کذب به طور مستقیم و غیر مستقیم به این شرکت و محصولاتی که توسط این شرکت ارائه می شد حمله می کردند .
این نماینده قدیمی کسپرسکی مانند برخی دیگر از شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس نبود که نرم افزار جعلی ، کرک شده و یا لایسنسهای سرقتی به مشتریانش ارائه دهد و این مسئله رقابت با این شرکت را به شدت مشکل و سخت کرده است .
مخصوصآ وقتی که کسپرسکی لایسنسهایش را به اشتباه مسدود ( بلاک ) کرد و همه نمایندگان کسپرسکی از تعویض لایسنسها و پاسخگویی به مشتریانشان شانه خالی کردند ، فقط دورانتاش بود که اعلام کرد کسپرسکی به اشتباه لایسنسهایش را مسدود کرده و این شرکت به دلیل انتخاب اشتباه همکار تجاری حاضر نیست مشتریانش هم متضرر شوند و لایسنسهای بلاک شده کسپرسکی را با منابع مالی داخلی تعویض کرد .
عملی که با واکنش شدید و مخالفت دفتر خاورمیانه کسپرسکی روبرو شد .
حال این شخص مسئول هماهنگی کارگروه ساماندهی آنتی ویروسها و ضد بدافزارهای خارجی شده است !!
آیا خنده دار و از طرفی خجالت آور و شرم آور نیست ؟
آیا این اشخاص و شرکتها با این سابقه درخشان ، صلاحیت این را دارند که درباره دیگر محصولات ضد ویروس و شرکتهای توزیع کننده آنها اظهار نظر کنند ؟
در ادامه می بینیم که فرد دیگری نیز در این کارگروه عضویت دارد .
این فرد در ظاهر فروشنده آنتی ویروس نیست .
عضویت فردی از طرف سازمان فناوری اطلاعات ایران در این کارگروه که به احتمال قریب به یقین از مرکز ماهر می باشد .
همان سازمانی که از درج اخبار و گزارشات شرکت ترندمیکرو ( پی سی سیلین) خودداری می کند و از طرف دیگر در حال حاضر خبرهای وب سایت ایتنا و جدیدآ آفتانا ( افتانا ) را که سابقه آنها در انتشار اخبار کذب و تبلیغات برای کسپرسکی مشخص است ، در وب سایت خود درج می کند .
اخبار در وب سایت ( مرکز ماهر ) درج می شود .
از طرفی این وب سایت در جهت گیری آشکار با اهداف و سیاستهای کسپرسکی تبلیغ و انتشار اخبار از محصولاتی که به کاربران ایرانی سرویسهای ثبت و آپدیت ارائه نمی دهند را در پیش گرفته است .
یعنی فریب کاربران ایرانی .
وب سایت مرکز ماهر فقط در زمان ظهور ویروس استاکس نت ، ابزار پاکسازی ترندمیکرو را که توسط کمپانی زیمنس ارائه شده بود ، برای مدت بسیار محدودی و البته با برخی پیچ و خمها بر روی وب سایتش قرار داد ، ولی در اولین فرصت آن را حذف کرد .
جالب است بدانید مرکز ماهر ( مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای ) در وب سایت خود تاکنون بیش از 500 بار نام کسپرسکی ( کسپراسکای و کاسپرسکی ) را به شکلهای مختلف آورده ، در حالی که نام ترندمیکرو کلآ حدود 3 مرتبه در این وب سایت آمده است !
حال مقایسه کنید که شرکتی مانند ترندمیکرو به اصطلاح غول امنیتی محسوب می شود و فقط تعداد محصولات خانگی این شرکت بیش از کل محصولات شرکت روسی کسپرسکی است .
و درباره انتشار اخبار وب سایتهای ایتنا و آفتانا در وب سایت مرکز ماهر همین بس که نام این 2 وب سایت بعنوان نماینده در وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی ( شرکتهای سوها - ایدکو ) درج شده و فروشنده کسپرسکی هستند ، هم روابط عمومی کسپرسکی و شاید تا چندی دیگر نسب فامیلی هم با کسپرسکی پیدا کند .
( البته مسئولین وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی روزی 4 بار این نامها را اضافه و کم می کنند ، مثل خود وب سایت کسپرسکی .)
پس به خوبی می توان مشاهده کرد که با نهایت تاسف سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز ماهر با بودجه دولتی و عمومی ( بیت المال ) نقش تبلیغاتچی شرکت روسی کسپرسکی را بازی می کنند و کلیه فعالیتهای آنها در براساس سیاستهای دیکته شده شرکت روسی کسپرسکی به آنهاست .
به نظر شما منافع سازمان فناوری اطلاعات ، مرکز ماهر و مدیران آنها در تبلیغ برای شرکت روسی کسپرسکی چیست ؟
یا اینکه خود خبر ندارند که فعالیتهای آنها در جهت تبلیغات برای شرکت روسی کسپرسکی است که چند باری هم کلاه گشادی سر کاربران ایرانی گذاشته است .
و در نهایت باید گفت : فقط همین مانده که کسپرسکی برای فروشندگان و استفاده کنندگان محصولات ضد ویروس در ایران تعیین تکلیف کند که چه آنتی ویروسی را ، از کجا ، و با چه شرایطی خریداری کنند و به فروش برسانند .
ولی یک موضوع از قلم افتاده است .
حتمآ برای بسیاری از فروشندگان و استفاده کنندگان از نرم افزارهای ضد ویروس این سوال به وجود آمده که پس چرا نشریات و وب سایتهایی که رابطه خوب و ویژه با کسپرسکی دارند مثلا از شرکت بزرگی مانند سیمانتک خبر می زنند و یا از شرکتهای کوچکتر مانند ( نام نمی بریم ):
متاسفانه باید گفت 2 فروشنده آنتی ویروس که بر روی فروش آنتی ویروسهای سیمانتک فعال می باشند و یا بهتر است بگوئیم فعال بوده اند ، نسخه های اصلی و معتبر محصولات این شرکت را عرضه نمی کنند و به همین دلیل وقتی تبلیغاتی و خبری هم برای شرکت سیمانتک می شود ، عموم کاربران محصولات سیمانتک را با نام این 2 فروشنده می شناسند که نتیجه مشخص است .
مانند این است که تاکنون محصولات جعلی و تقلبی شرکت سونی در ایران توزیع می شده و مصرف کنندگان با شنیدن نام سونی ، فکر می کنند محصولات این شرکت بی کیفیت است .
استفاده از نسخه های جعلی و عدم دریافت کارایی مناسب باعث می شود تا استفاده کننده ای که نمی داند محصولش جعلی است ، فکر کند مشکل از محصول و شرکت سیمانتک است .
و درباره برندهای ضعیف هم باید گفت : وقتی کاربری یکی دوبار به سراغ محصولات ضعیف می رود و از طرفی این کاربران عمومآ پیش از این کسپرسکی را استفاده کرده اند برای خرید مجدد دوباره به سراغ کسپرسکی می روند و در نتیجه تبلیغ برای شرکتها و محصولات ضعیف در نهایت و بعد از 1 سال یا 2 سال به نفع کسپرسکی است .
ولی موضوع ترندمیکرو کمی متفاوت است .
1- محصولات این شرکت حدود 20 سال پیش در ایران با نام پی سی سیلین وجود داشت و به کیفیت بالا و سبکی مشهور بوده است .
2- عرضه این نرم افزار و تبلیغات بر روی آن توسط شرکتی صورت می گیرد که پیش از این یکی از همکاران اصلی کسپرسکی بوده و از طرف دیگر نسخه های اصلی و معتبر آن را به فروش می رساند و نه نسخه های جعلی و کرک شده را .
3- در این 20 سال هیچ شرکتی بر روی محصولات ترندمیکرو فعالیت نداشته و از طرفی نسخه های کرک شده و جعلی آن به فروش نرفته است و باعث بد نامی محصولات این شرکت نشده است تا بلایی که سر محصولات سیمانتک آمد ، سر ترندمیکرو نیز بیاید .
به همین دلیل است تبلیغات و فعالیت خبری بر روی محصولات ترندمیکرو برای دیگر فروشندگان ضد ویروس مخصوصآ کسپرسکی بسیار خطرناک بوده و به سادگی بازار آنتی ویروس را از دست آنها خارج کرده است .
از طرفی در چند سال اخیر ترندمیکرو توانسته رشد سریع تر ، محصولات بهتر و قراردادهای بیشتری را منعقد کند .
البته باید گفت بسیاری از کاربران ایرانی نیز هم اکنون پی به کیفیت بالای محصولات سیمانتک ( البته نسخه های اصلی و معتبر ) برده اند و به خوبی به تفاوتهای نسخه های اصلی و جعلی را می دانند .
10 سال بعد :
- فروش آنتی ویروس های بین المللی کسپرسکی ، بهترین و البته تنها آنتی ویروس منظومه شمسی و حومه با قابلیت شناسایی ویروسهای بین سیاره ای و سیاهچاله ها و شبکه ابری بین آسمانی .
( شرکتهای سیمانتک ، ترندمیکرو ، مک آفی ، سوفوس ، وب روت و ..به دلیل اینکه نتوانستند از کسپرسکی رضایت نامه کسب کنند به منظومه دیگری تبعید شدند . )
- فروش آنتی ویروس بیت دفندر تحت لایسنس و اجازه کسپرسکی و با لوگوی سازمان فناوری اطلاعات ایران و کارگروه ساماندهی آنتی ویروسهای خارجی .
- تولید و فروش آنتی ویروس پاندا با لایسنس کسپرسکی .
( عکس آقای یوجین کسپرسکی در حالی که یک خرس پاندا را در آغوش گرفته است بر روی بسته های آنتی ویروس پاندا چاپ شده است ، با هولوگرام اصل و 4 بعدی . )
- آنتی ویروس ایمن با موتورهای 5% بیت دفندر و 95 % کسپرسکی روانه بازارهای جهانی شد .
( آن 5 % موتور بیت دفندر نیز با موافقت آقای یوجین کسپرسکی و خانواده محترم مورد استفاده شرکت مهران رایانه قرار گرفته است . )
و آیا سازمان نظام صنفی و سازمان فناوری اطلاعات ایران صلاحیت دارند درباره این مسائل تصمیم گیری کرده و کارگروه تشکیل دهند .
پیش از همه نگاهی به افراد عضو کمیسیون فتا سازمان نظام صنفی رایانه ای می اندازیم :
1- سرکار خانم آریا : مدیر موسسه آموزشی کهکشان نور ، دارای روابط تبلیغاتی و آموزشی با شرکتهای فروشنده کسپرسکی از جمله ایدکو ( سوها ) و دیده بان آی تی ( به ادعای خود توزیع کنندگان کسپرسکی این شرکت روابط عمومی کسپرسکی در ایران است ) و همچنین وب سایتهایی مانند ایتنا و آفتانا .
2- حمید بابادی نیا : مدیر عامل شرکت گیلاس کامپیوتر ، نماینده کسپرسکی و دارای روابط تجاری با شرکت تجارت امن خاورمیانه خاورمیانه ( کامگارد ) .
بررسی شرکت کنندگان در جلسات اول و دوم کارگروه :
آقایان محمد مبصری ، آقای عابدی فر ( شرکتهای تجارت امن خاورمیانه و کامگارد ) ، سرکار خانم بحری ( پارس آتنا دژ - پاد ) ، 1 نفر از آواژنگ سیستم ، 1 نفر از ایدکو ، آقای علیرضا صالحی ( دبیر کمیسیون افتا و مدیر موسسه دیده بان آی تی - دفتر روابط عمومی کسپرسکی ، عضو هئیت تحریریه ایتنا ، مدیریت وب سایت افتانا و ...) که تا اینجا همه فروشنده کسپرسکی بوده و یا با این شرکت دارای ارتباط مستقیم هستند .
1 نفر از رایان بدر - 1 نفر از پاندا - 1 نفر سازمان فناوری اطلاعات ایران ( از مرکز ماهر )
ناگفته پیداست . 99% آنها از فروشنده های کسپرسکی هستند !!
آیا بهتر نیست از این به بعد بگوئیم کارگروه تعیین تکلیف کسپرسکی برای دیگر شرکتها ؟
آنچه مشخص است حضور گسترده فروشندگان و مسئول تبلیغاتی کسپرسکی در این به اصطلاح کارگروه باید دلیل خاصی داشته باشد !!
اول از همه باید گفت کسپرسکی و توزیع کنندگانش بارها ثابت کرده اند که برای رسیدن به اهدافشان از دیگر شرکتها و افراد خارج از کسپرسکی به خوبی بهره برده اند و حال می خواهند از نام سازمان نظام صنفی رایانه ای و چند فرد و شرکت دیگر برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند !
چرا چند شرکت دیگر عرضه کننده آنتی ویروس مانند بیت دفندر ( رایان بدر ) و ایمن رایانه پندار ( پاندا ) الارقم اطلاعاتی که شاید درباره سیاستهای کسپرسکی داشته باشند ، در این جمع حضور یافته اند ، جای سوال دارد . که ما در ادامه به این مورد هم پاسخ خواهیم داد .
کسپرسکی با استفاده از این افراد چه چیز استفاده از آنتی ویروسهای خارجی را می خواهد ساماندهی کنند ؟
خرید و فروش را ؟ استفاده را ؟ ارائه لایسنس را ؟ نصب را ؟ آپدیت را ؟ ثبت لایسنس را ؟ پشتیبانی را ؟ و یا شستشوی مغزی کاربران ایرانی را ؟
و یا می خواهد انتشار اخبار و اطلاعات کذب را ساماندهی کند ؟
گفته شده این کارگروه می خواهد آیین نامه ای درباره ارزیابی شرکت های ارائه کننده ، ارزیابی نرم افزارها و بررسی تعهداتی که صاحبان محصولات حاضر هستند به مصرف کننده ارائه کنند ، تدوین نماید .
- ارزیابی شرکتهای ارائه کننده آنتی ویروس !
- ارزیابی نرم افزارها !
سوال این است ، این افراد و شرکتها آیا صلاحیت بررسی نرم افزارهای امنیتی و شرکتهای توزیع کننده اینگونه محصولات را دارند ؟
- بررسی تعهدات صاحبان محصولات ! ( می دانید چرا گفته نشده تعهدات فروشندگان ؟ )
چون اگر فردا مطابق معمول کسپرسکی خرابکاری کرد بگویند کسپرسکی صاحب کالاست ، برید و یقه یورگن ( یوجین ) کسپرسکی را بگیرد . ما هیچ کاره ایم . اصلا به ما چه ! شما که می دونستید یوجین کلاهبرداره قهاریه خودتون نباید می خریدید محصولش رو .
و اجرای همان سیاست من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود .
البته اینبار دقت کرده و آستینشان را هم کوتاه کرده اند .
ما که نبودیم ، شاید اصلا با تیشرت در جلسات کارگروه حاضر می شوند ، که خیالشان راحت راحت باشد .
( البته بانوان حاضر در این جلسات به دلیل محدودیتهای شرعی و شاید قانونی از لحاظ حضور با تیشرت مشکل دارند که پیشنهاد می کنیم با تشکیل جلسات کارگروه در یک کشور خارجی هرچه سریعتر اقدام به رفع این مشکل نمایند . )
در ادامه این کارگروه مدارک مثبته هم می خواهد : یعنی متن قراردادهای شرکتها که صد در صد محرمانه است و غیر قابل ارائه .
شاید هم منظور از مثبته این است که مدارک منفی مورد قبول نیست . ای کاش کمی در این زمینه اطلاع رسانی می کردند .
عزیزم چیز دیگه ای دوست نداری ؟ نه تروخدا ! جون من تعارف نکنی .
شاید از برادر یوجین کسپرسکی می خواهند تعهد بگیرند .
این برادر اهل روسیه متعهد می شود که سعی کند از این به بعد نه کبلهبرداری کند و نه لایسنس بلاک کند و قول شرف روسی می دهد که در صورت ارائه آپدیت اشتباه نه 3 روز یا 1 هفته ، بلکه در کمترین زمان ممکن اقدام به برطرف کردن آن کند .
امضاء . اثر انگشت . هاااا ( شصت پا ) . مهر ( شرکت کلاهبردار کسپرسکی و اخوان )
بد نیست بدانید شرکت کسپرسکی چیزی به اسم قرارداد همکاری و نمایندگی ندارد و فقط یک برگه به نماینده می دهد و 4 تا تعهد از آن شرکت میگیرد و ماهانه هم لیست شرکتهایی که با فروشنده تماس گرفته اند ( حال کسپرسکی خریده باشند یا نخریده باشند . ) را می گیرد .
روش کار به شکلی است که در هر زمان کسپرسکی خواست به سادگی به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکند و کسی هم هیچی نتواند بگوید .
می توان گفت کسپرسکی اصلا تعهدی نمی دهد و آن برگ نمایندگی هم هیچگونه اعتباری ندارد .
کسپرسکی هیچ تعهدی در قبال لایسنسهایش ، یا ارائه محصول یا تعهد ارائه آپدیت به ایران و اینجور مسائل به فروشنده و نمایندگانش نمی دهد چه برسد به کاربرانش .
حتی ممکن است کسپرسکی هزینه پروژه را از نماینده بگیرد و پول را بالا بکشد .
یکبار هم این کار را کرد ، زمانی که لایسنسهای خانگی خود را سوزاند و تازه به صورت طلبکارانه نمایندگانش را تهدید کرد که نباید هیچ حرفی در این باره بزنند و برخی نمایندگان بزدل هم از ترس حرفی نزدند و تازه کلاه کاربران ایرانی هم برداشتند که گرمشان نشود .
و در آن زمان برخی از نمایندگان کسپرسکی ، خود زمینه و استعداد کلاهبرداری از کاربران ایرانی را داشتند .
( نمایندگان و شرکت الحسانی با همکاری ایتنا و دیده بان آی تی ( افتانا ) اعلام کردند ، محصولاتی که توسط نمایندگان رسمی کسپرسکی توزیع شده ، جعلی و تقلبی است . )
با مطالعه لینک زیر ، اول از همه متوجه خواهید شد که به طور یقین امثال شرکتهای بیت دفندر و پاندا عواقب نشست و برخواست با فروشندگان کسپرسکی را به خوبی نمی دانند ، چون اگر می دانستند حتمآ از اینکه به کسپرسکی برای رسیدن به اهدافش کمک کنند ، خودداری می کردند .
ولی از طرفی به دلایل مختلف این موضوع در این زمان چندان مهم نیست و از می توان گفت حتی حضور این شرکتها در جمع فروشندگان کسپرسکی جالب توجه و دیدنی خواهد بود .
نقدی بر گزارش "بررسی بازار ضد ویروس اوریجینال "
و به نظر شما از چه چیزی به عنوان هویج برای پای میز مذاکره کشاندن این شرکتها استفاده شده است ؟؟
شاید هم هویجی در کار نبوده و خود را مجبور دیده اند که در آنجا حاضر شوند و به سوال و جوابهای فروشندگان کسپرسکی پاسخ دهند .
البته فروشنده آنتی ویروسهای پاندا حق دارد ، زیرا بازار دیگر جایی برای محصولات ضد ویروس پاندا ندارد و این بسیار واضح و مشخص است و آن را از عملکرد 1 ساله اخیر وب سایت فروشنده محصولات پاندا سکیوریتی می توان متوجه شد .
البته کاهش سهم پاندا دلایل مختلفی دارد :
30 درصد به دلیل سیاستهای اشتباه فروشنده این محصول در ایران و 70 درصد نیز شکل ، نوع و کیفیت محصولات این شرکت اسپانیایی است که باعث شده کاربران پاندا دیگر تمایلی به خرید محصولات این شرکت نداشته باشند و طبیعیست که مشتریان جدید نیز متاثر از مشتریان قدیمی خواهند بود .
و خوب یکی از دلایل اینکه فروشندگان کسپرسکی محصولات پاندا را خوب تبلیغ می کنند همین موضوع است .
فروشنده پاندا سعی کرده با چاپ رضایت نامه از 4 مشتری ایرانی خود به کاربران بگوید که محصولاتش کیفیت خوبی دارند و می توانید از خرید محصولات پاندا راضی باشید .
آیا 4 خریدار ایران ( شرکت یا سازمان ) ، آن هم شرکتهایی که مدیرانشان اطلاعات درستی درباره آنتی ویروس ندارند و حتی نیازهای خود را نمی دانند ، می تواند نشان دهنده تائید کیفیت محصولات یک شرکت امنیتی باشد ؟
البته صحبتهای ما با یکی از مدیران شبکه ای که از محصولات پاندا استفاده می کرده جالب توجه است .
این مدیر شبکه می گفت شرکت پاندا و فروشنده اش پشتیبانی بسیار خوبی دارند ، زیرا ما هر هفته یا هر 2 هفته که با مشکل مواجه می شویم ، بسیار سریع و رایگان به محل مراجعه کرده و سعی در برطرف کردن مشکل می کنند.
این است دیدگاه یک مدیر شبکه با نبوغ کهکشانی .
این مدیر شبکه نمی داند اگر آنتی ویروس اصلی و معتبر و با کیفیت خریداری کرده چرا باید هر هفته یا هر 2 هفته فروشنده در محل حضور داشته باشد و چرا باید هر روز با مشکل جدیدی روبرو شود ؟؟
محصول ضد ویروسی مناسب است که کمترین مشکل را برای کاربرش ایجاد کرده و به قول معروف مانند ساعت کار کند .
اما بیت دفندر که مانند کسپرسکی در وب سایتش نام نماینده درج کرده و توانسته در 1 سال اخیر فعالیت خوبی از خود نشان دهد و همکاران خوبی را نیز جذب کند و علاوه بر فعالیت مستمر شرکت رایان بدر توانسته شرکت پارس آنلاین را نیز جذب نماید چرا پای میز مذاکره فروشندگان کسپرسکی نشسته است و می خواهد این اختیار را به فروشندگان کسپرسکی بدهد که نرم افزارهایش را و نمایندگانش را تائید و بررسی کنند و به اطلاعات شبکه فروش و مشتریانش دسترسی داشته باشند ؟؟
بد نیست بدانید بعد از جذب شرکت پارس آنلاین توسط بیت دفندر ، کسپرسکی با ارائه پیشنهادهای مختلف سعی کرد شرکت شاتل را جذب کند .
و البته شاتل لوگو و نام کسپرسکی را تا امروز ( لحظه درج این خبر ) و بعد از گذشت بیش از 1 سال در وب سایت خود درج نکرده .
این موضوع نشان می دهد درج نام در وب سایت کسپرسکی چقدر ساده و البته بی ارزش است .
و از طرفی نشان می دهد کسپرسکی بیت دفندر را رقیب خود می داند و نه کمپانی های معتبر و بین المللی را .
در این 1 سالی که نام شرکت شاتل در وب سایت شرکت کسپرسکی درج شده ، شاتل حتی 1 لایسنس کسپرسکی هم به فروش نرسانده .
قابل توجه افرادی که برای اینکه روزی نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شود خود را می کشند و به سادگی هر کاری که کسپرسکی از آنها بخواهد انجام می دهند و منافع کاربران ایرانی را نادیده می گیرند .
البته شاید روزی هم شرکت شاتل شروع به فروش محصولات کسپرسکی کند که به دلایل بسیاری این مسئله بسیار خوب است .
و از طرفی قابل توجه کاربران و شرکتهایی که برای خرید فقط به دنبال آنتی ویروسهایی هستند که نام نماینده ایرانی در وب سایت خود داشته باشند .
بماند که بسیاری از شرکتها در حال حاضر نام هیچ نماینده ای در وب سایت خود ندارند : بولگارد ، ای اسکن و وب روت و ..
این نشان می دهد از نظر شرکتهایی مانند کسپرسکی ، این دسته از مصرف کنندگان ، کاربرانی ساده لوح و با عرض معذرت نادان هستند .
ولی این همه ماجرا نیست .
مسئول هماهنگی این کار گروه شخص آقای رئیس محترم کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه ای است که نقشش در انتشار اخبار کذب و حمله به شرکتهای رقیب کسپرسکی و حتی برخی شرکای تجاری کسپرسکی انکار ناپذیر است .
این شخص مسئول موسسه دیده بان آی تی است که خود را دفتر روابط عمومی کسپرسکی می داند ( شاید هم باشد . ) و ارتباطاتش با برخی نشریات و وب سایتها مانند ایتنا ، آفتانا ، ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات ، عصر ارتباط ، دنیای اقتصاد و غیره مشخص است .
فراموش نمی کنیم زمانی که کسپرسکی هزاران لایسنس محصولات آنتی ویروس خانگی خود را به اشتباه مسدود کرد ، شرکتهای کسپرسکی ، الحسانی و گلدن سیستم با کمک و همکاری ایشان و با خبرهایی که به سفارش کسپرسکی و توسط این شخص در وب سایتهای مختلف درج شد ، از پاسخگویی به کاربران ایرانی و جبران خسارات ( مالی و فنی ) شانه خالی کردند و پوزخندی هم به مشتریان زدند .
حال این شرکتها و افراد نقش دایه مهربان تر از مادر را برای کاربران ایرانی بازی می کنند !
آیا خنده دار و شرم آور نیست ؟
- ایشان همان شخصی است که زمانی که شرکت دورانتاش نماینده شرکت پاکستانی تریلیوم Trillium Information Security systems در ایران ( توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران ، پاکستان و افغانستان ) بود ، در وب سایت ایتنا و ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات خبری منتشر کردند با این مضمون که لایسنسهای پاکستان کسپرسکی جعلی و غیر قابل استفاده در ایران است .
عکس خبر ایتنا
این شرکتها به دلیل اینکه نمی توانستند با این شرکت که آغاز به توزیع دیگر محصولات آنتی ویروس کرده بود رقابت کنند با انتشار اخبار و گزارشات کذب به طور مستقیم و غیر مستقیم به این شرکت و محصولاتی که توسط این شرکت ارائه می شد حمله می کردند .
این نماینده قدیمی کسپرسکی مانند برخی دیگر از شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس نبود که نرم افزار جعلی ، کرک شده و یا لایسنسهای سرقتی به مشتریانش ارائه دهد و این مسئله رقابت با این شرکت را به شدت مشکل و سخت کرده است .
مخصوصآ وقتی که کسپرسکی لایسنسهایش را به اشتباه مسدود ( بلاک ) کرد و همه نمایندگان کسپرسکی از تعویض لایسنسها و پاسخگویی به مشتریانشان شانه خالی کردند ، فقط دورانتاش بود که اعلام کرد کسپرسکی به اشتباه لایسنسهایش را مسدود کرده و این شرکت به دلیل انتخاب اشتباه همکار تجاری حاضر نیست مشتریانش هم متضرر شوند و لایسنسهای بلاک شده کسپرسکی را با منابع مالی داخلی تعویض کرد .
عملی که با واکنش شدید و مخالفت دفتر خاورمیانه کسپرسکی روبرو شد .
حال این شخص مسئول هماهنگی کارگروه ساماندهی آنتی ویروسها و ضد بدافزارهای خارجی شده است !!
آیا خنده دار و از طرفی خجالت آور و شرم آور نیست ؟
آیا این اشخاص و شرکتها با این سابقه درخشان ، صلاحیت این را دارند که درباره دیگر محصولات ضد ویروس و شرکتهای توزیع کننده آنها اظهار نظر کنند ؟
در ادامه می بینیم که فرد دیگری نیز در این کارگروه عضویت دارد .
این فرد در ظاهر فروشنده آنتی ویروس نیست .
عضویت فردی از طرف سازمان فناوری اطلاعات ایران در این کارگروه که به احتمال قریب به یقین از مرکز ماهر می باشد .
همان سازمانی که از درج اخبار و گزارشات شرکت ترندمیکرو ( پی سی سیلین) خودداری می کند و از طرف دیگر در حال حاضر خبرهای وب سایت ایتنا و جدیدآ آفتانا ( افتانا ) را که سابقه آنها در انتشار اخبار کذب و تبلیغات برای کسپرسکی مشخص است ، در وب سایت خود درج می کند .
اخبار در وب سایت ( مرکز ماهر ) درج می شود .
از طرفی این وب سایت در جهت گیری آشکار با اهداف و سیاستهای کسپرسکی تبلیغ و انتشار اخبار از محصولاتی که به کاربران ایرانی سرویسهای ثبت و آپدیت ارائه نمی دهند را در پیش گرفته است .
یعنی فریب کاربران ایرانی .
وب سایت مرکز ماهر فقط در زمان ظهور ویروس استاکس نت ، ابزار پاکسازی ترندمیکرو را که توسط کمپانی زیمنس ارائه شده بود ، برای مدت بسیار محدودی و البته با برخی پیچ و خمها بر روی وب سایتش قرار داد ، ولی در اولین فرصت آن را حذف کرد .
جالب است بدانید مرکز ماهر ( مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای ) در وب سایت خود تاکنون بیش از 500 بار نام کسپرسکی ( کسپراسکای و کاسپرسکی ) را به شکلهای مختلف آورده ، در حالی که نام ترندمیکرو کلآ حدود 3 مرتبه در این وب سایت آمده است !
حال مقایسه کنید که شرکتی مانند ترندمیکرو به اصطلاح غول امنیتی محسوب می شود و فقط تعداد محصولات خانگی این شرکت بیش از کل محصولات شرکت روسی کسپرسکی است .
و درباره انتشار اخبار وب سایتهای ایتنا و آفتانا در وب سایت مرکز ماهر همین بس که نام این 2 وب سایت بعنوان نماینده در وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی ( شرکتهای سوها - ایدکو ) درج شده و فروشنده کسپرسکی هستند ، هم روابط عمومی کسپرسکی و شاید تا چندی دیگر نسب فامیلی هم با کسپرسکی پیدا کند .
( البته مسئولین وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی روزی 4 بار این نامها را اضافه و کم می کنند ، مثل خود وب سایت کسپرسکی .)
پس به خوبی می توان مشاهده کرد که با نهایت تاسف سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز ماهر با بودجه دولتی و عمومی ( بیت المال ) نقش تبلیغاتچی شرکت روسی کسپرسکی را بازی می کنند و کلیه فعالیتهای آنها در براساس سیاستهای دیکته شده شرکت روسی کسپرسکی به آنهاست .
به نظر شما منافع سازمان فناوری اطلاعات ، مرکز ماهر و مدیران آنها در تبلیغ برای شرکت روسی کسپرسکی چیست ؟
یا اینکه خود خبر ندارند که فعالیتهای آنها در جهت تبلیغات برای شرکت روسی کسپرسکی است که چند باری هم کلاه گشادی سر کاربران ایرانی گذاشته است .
و در نهایت باید گفت : فقط همین مانده که کسپرسکی برای فروشندگان و استفاده کنندگان محصولات ضد ویروس در ایران تعیین تکلیف کند که چه آنتی ویروسی را ، از کجا ، و با چه شرایطی خریداری کنند و به فروش برسانند .
ولی یک موضوع از قلم افتاده است .
حتمآ برای بسیاری از فروشندگان و استفاده کنندگان از نرم افزارهای ضد ویروس این سوال به وجود آمده که پس چرا نشریات و وب سایتهایی که رابطه خوب و ویژه با کسپرسکی دارند مثلا از شرکت بزرگی مانند سیمانتک خبر می زنند و یا از شرکتهای کوچکتر مانند ( نام نمی بریم ):
متاسفانه باید گفت 2 فروشنده آنتی ویروس که بر روی فروش آنتی ویروسهای سیمانتک فعال می باشند و یا بهتر است بگوئیم فعال بوده اند ، نسخه های اصلی و معتبر محصولات این شرکت را عرضه نمی کنند و به همین دلیل وقتی تبلیغاتی و خبری هم برای شرکت سیمانتک می شود ، عموم کاربران محصولات سیمانتک را با نام این 2 فروشنده می شناسند که نتیجه مشخص است .
مانند این است که تاکنون محصولات جعلی و تقلبی شرکت سونی در ایران توزیع می شده و مصرف کنندگان با شنیدن نام سونی ، فکر می کنند محصولات این شرکت بی کیفیت است .
استفاده از نسخه های جعلی و عدم دریافت کارایی مناسب باعث می شود تا استفاده کننده ای که نمی داند محصولش جعلی است ، فکر کند مشکل از محصول و شرکت سیمانتک است .
و درباره برندهای ضعیف هم باید گفت : وقتی کاربری یکی دوبار به سراغ محصولات ضعیف می رود و از طرفی این کاربران عمومآ پیش از این کسپرسکی را استفاده کرده اند برای خرید مجدد دوباره به سراغ کسپرسکی می روند و در نتیجه تبلیغ برای شرکتها و محصولات ضعیف در نهایت و بعد از 1 سال یا 2 سال به نفع کسپرسکی است .
ولی موضوع ترندمیکرو کمی متفاوت است .
1- محصولات این شرکت حدود 20 سال پیش در ایران با نام پی سی سیلین وجود داشت و به کیفیت بالا و سبکی مشهور بوده است .
2- عرضه این نرم افزار و تبلیغات بر روی آن توسط شرکتی صورت می گیرد که پیش از این یکی از همکاران اصلی کسپرسکی بوده و از طرف دیگر نسخه های اصلی و معتبر آن را به فروش می رساند و نه نسخه های جعلی و کرک شده را .
3- در این 20 سال هیچ شرکتی بر روی محصولات ترندمیکرو فعالیت نداشته و از طرفی نسخه های کرک شده و جعلی آن به فروش نرفته است و باعث بد نامی محصولات این شرکت نشده است تا بلایی که سر محصولات سیمانتک آمد ، سر ترندمیکرو نیز بیاید .
به همین دلیل است تبلیغات و فعالیت خبری بر روی محصولات ترندمیکرو برای دیگر فروشندگان ضد ویروس مخصوصآ کسپرسکی بسیار خطرناک بوده و به سادگی بازار آنتی ویروس را از دست آنها خارج کرده است .
از طرفی در چند سال اخیر ترندمیکرو توانسته رشد سریع تر ، محصولات بهتر و قراردادهای بیشتری را منعقد کند .
البته باید گفت بسیاری از کاربران ایرانی نیز هم اکنون پی به کیفیت بالای محصولات سیمانتک ( البته نسخه های اصلی و معتبر ) برده اند و به خوبی به تفاوتهای نسخه های اصلی و جعلی را می دانند .
10 سال بعد :
- فروش آنتی ویروس های بین المللی کسپرسکی ، بهترین و البته تنها آنتی ویروس منظومه شمسی و حومه با قابلیت شناسایی ویروسهای بین سیاره ای و سیاهچاله ها و شبکه ابری بین آسمانی .
( شرکتهای سیمانتک ، ترندمیکرو ، مک آفی ، سوفوس ، وب روت و ..به دلیل اینکه نتوانستند از کسپرسکی رضایت نامه کسب کنند به منظومه دیگری تبعید شدند . )
- فروش آنتی ویروس بیت دفندر تحت لایسنس و اجازه کسپرسکی و با لوگوی سازمان فناوری اطلاعات ایران و کارگروه ساماندهی آنتی ویروسهای خارجی .
- تولید و فروش آنتی ویروس پاندا با لایسنس کسپرسکی .
( عکس آقای یوجین کسپرسکی در حالی که یک خرس پاندا را در آغوش گرفته است بر روی بسته های آنتی ویروس پاندا چاپ شده است ، با هولوگرام اصل و 4 بعدی . )
- آنتی ویروس ایمن با موتورهای 5% بیت دفندر و 95 % کسپرسکی روانه بازارهای جهانی شد .
( آن 5 % موتور بیت دفندر نیز با موافقت آقای یوجین کسپرسکی و خانواده محترم مورد استفاده شرکت مهران رایانه قرار گرفته است . )
خبر تکمیلی :
در آخرین خبری که درباره کارگروه ساماندهی استفاده از ضدبدافزارهای خارجی با عنوان " کارگروه ساماندهی به کارگیری بدافزارهای خارجی تشکیل جلسه می دهد
. " منتشر شده است نکات جالب و تازه ای دیده می شود .
در خبرهای قبلی گفته شده بود که این کارگروه در زمینه ارزیابی شرکتها ، نرم افزارها و شرایط خرید و فروش دخالتی نخواهد کرد .
"صالحی با تاکید براینکه این کارگروه در این مقطع در زمینه رتبه بندی یا گروه بندی شرکت ها یا کالاها هیچ فعالیتی انجام نخواهد داد، "
ولی هم اکنون در متن این خبر آمده : " ارزیابی شرکت های ارائه کننده، ارزیابی نرم افزارها و بررسی تعهداتی که صاحبان محصولات حاضر هستند به مصرف کننده ارائه کنند، موضوعاتی هستند که در کارگروه مطرح و بررسی می گردند . "
یعنی چرخش 180 درجه ای .
به نظر شما چرا این فروشندگان آنتی ویروس برای ارائه آیین نامه تا این حد عجله دارند ؟
ولی سوال این است آیا این کارگروه بهتر نیست وظیفه جمع آوری و سامان دهی دهها وب سایتی را انجام دهند که برخی از آنها با توزیع کنندگان مثلا معتبر کسپرسکی ارتباط دارند و از طرفی مشغول فروش نسخه های جعلی آنتی ویروسها به سفارش فروشندگان کسپرسکی به کاربران ایرانی هستند ؟؟؟
شرکتهایی که به خاطر اینکه روزی نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شود هر کاری و فعالیتی را که کسپرسکی از آنها بخواهد انجام می دهند و بسیاری از آنها متعلق به خود کارمندان شرکتهای فروشنده رسمی کسپرسکی در ایران هستند .
از فروش لایسنسهای جعلی گرفته تا کلاهبرداری و هر کاری که حتی به فکر کاربران خطور نمی کند از جمله فعالیتهای این وب سایتهاست .
و به نظر شما وقتی امثال شرکتهای کسپرسکی که ادعای فروش رسمی محصول در ایران را دارند و نام نماینده در وب سایتهایشان دارند و 20 تا گواهی نامه نمایندگی هم به فروشندگانش می دهد ، چرا به دنبال تشکیل کارگروه و ساماندهی آنتی ویروسهای خارجی است ؟؟
ارائه :
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران
اخبار مرتبط :
توضیحات درباره یک خبر " ویروس ضدایرانی به جان خود آمریکا می افتد . "
ساماندهی قاچاقچیان امنیت
آخرین خبر از اظهارنظر کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان
درباره شرکت دورانتاش و معنی نام دورانتاش
متخصصین و مدیران ترندمیکرو Trend Micro Expert
چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )
در آخرین خبری که درباره کارگروه ساماندهی استفاده از ضدبدافزارهای خارجی با عنوان " کارگروه ساماندهی به کارگیری بدافزارهای خارجی تشکیل جلسه می دهد

در خبرهای قبلی گفته شده بود که این کارگروه در زمینه ارزیابی شرکتها ، نرم افزارها و شرایط خرید و فروش دخالتی نخواهد کرد .
"صالحی با تاکید براینکه این کارگروه در این مقطع در زمینه رتبه بندی یا گروه بندی شرکت ها یا کالاها هیچ فعالیتی انجام نخواهد داد، "
ولی هم اکنون در متن این خبر آمده : " ارزیابی شرکت های ارائه کننده، ارزیابی نرم افزارها و بررسی تعهداتی که صاحبان محصولات حاضر هستند به مصرف کننده ارائه کنند، موضوعاتی هستند که در کارگروه مطرح و بررسی می گردند . "
یعنی چرخش 180 درجه ای .
به نظر شما چرا این فروشندگان آنتی ویروس برای ارائه آیین نامه تا این حد عجله دارند ؟
ولی سوال این است آیا این کارگروه بهتر نیست وظیفه جمع آوری و سامان دهی دهها وب سایتی را انجام دهند که برخی از آنها با توزیع کنندگان مثلا معتبر کسپرسکی ارتباط دارند و از طرفی مشغول فروش نسخه های جعلی آنتی ویروسها به سفارش فروشندگان کسپرسکی به کاربران ایرانی هستند ؟؟؟
شرکتهایی که به خاطر اینکه روزی نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شود هر کاری و فعالیتی را که کسپرسکی از آنها بخواهد انجام می دهند و بسیاری از آنها متعلق به خود کارمندان شرکتهای فروشنده رسمی کسپرسکی در ایران هستند .
از فروش لایسنسهای جعلی گرفته تا کلاهبرداری و هر کاری که حتی به فکر کاربران خطور نمی کند از جمله فعالیتهای این وب سایتهاست .
و به نظر شما وقتی امثال شرکتهای کسپرسکی که ادعای فروش رسمی محصول در ایران را دارند و نام نماینده در وب سایتهایشان دارند و 20 تا گواهی نامه نمایندگی هم به فروشندگانش می دهد ، چرا به دنبال تشکیل کارگروه و ساماندهی آنتی ویروسهای خارجی است ؟؟
ارائه :
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران
اخبار مرتبط :
توضیحات درباره یک خبر " ویروس ضدایرانی به جان خود آمریکا می افتد . "
ساماندهی قاچاقچیان امنیت
آخرین خبر از اظهارنظر کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان
درباره شرکت دورانتاش و معنی نام دورانتاش
متخصصین و مدیران ترندمیکرو Trend Micro Expert
چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )
وه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل شد
کارگروه ساماندهی به کارگی ضد بدافزارهای خارجی تشکیل شد
کارگروه ساماندهی به کارگی ضد بدافزارهای خارجی تشکیل شد
- " تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی استفاده از آنتیویروسهای خارجی "
- " کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل شد . "
- " کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل جلسه می دهد . "
- " کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل شد . "
- " کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل جلسه می دهد . "
راستیترندمیکرو ، تراندمیکرو ، سیمانتک ، پی سی سیلین ، ایسوس ، اسوس ، نورتون ، نورتن ، سایمنتک ، سماتک ، کسپرسکی ، ، کاسپرسکی ، کسپراسکای ، کاسپراسکی ، گالاکسی ،نوت بوک ، تبلت ، تبلت سکیوریتی ، آنتی ویروس مخصوص تبلت ، آنتی ویروس مخصوص موبایل ، بهترین آنتی ویروس موبایلنت بوک ، دل ، اچ پی ، فوجیتسو ، گیگابایت ، ام اس آی ، هاست ، دامنه ، ثبت ، رایگان ، مجانی ، اورجینال ، کرک ، سریال ، نود32 ، ناد32 ، نود 32 ؛ نرم افزار ، دانلود ، شبکه ، دیتاسنتر ، دیتا سنتر ، جی دیتا ، آوست ، کساپرسکی ، لایسنس ، اصلی ، تروجان ، ویروس ، مقایسه آنتی ویروسها ، بهترین آنتی ویروس ، 2010 ، 2011 ، 2012 ، 2013 ، ارزان ، فروش ، نماینده ، نمایندگی ، کامپیوتر ، رایانه ، موبایل ، گوشی هوشمند ، مکافی ، مک آفی ، کامیران ، پاد ، بیت دفندر ، پاندا ، تراست پورت ، اوست ، ای وی جی ، پارس آتنا دژ ، بولگارد ، سیم کارت ، ال جی ، حفاظت ، امنیت ، امنیت اطلاعات ، امنیت شبکه ، رمزنگاری ، سونی ، توشیبا ، رایان بدر ، کیف ، سوسمار ، دانشجو ، استاد ، چرا ، چگونه ، کی ، کجا ، فایرفاکس ، مایکروسافت ، میکروسافت ، گوگل ، یاهو ، ایتنا ، آتنا ، دمسان ، ایدکو ، لنوو ، کول دیسک ، فلش ، ویروس فلش ، اتوران ، پاکسازی ، ویروس یابی ، تعمیر ، تعمیر موبایل ، عیب یابی ، نقص ، عشق ، کیفیت ، وب روت ، ویپرو ، نفت ، استاکس نت ، دوکو ، کافیکر ، موس ، سی دی رام ، دی وی دی ، تی پی لینک ، مودم ، ای دی اس ال ، اینترنت ، اینترانت ، کانکشن ، اشتراک ، دورانتاش ، نقشه ، یو اس بی ، پاور ، ماردبورد ، کارت گرافیک ، سی پی یو ، پردازنده مرکزی ، بازی ، کافی نت ، پست ، شناسایی ویروس ، روت کیت ، بد افزار ، مالور ، آنتی مالور ، اسپم ، ضد اسپم ، لاوا سافت ، آنتی اسپم ، هرزنامه ، فیشینگ ، بانک ، ماشین ، آنتی ویروس نود32 ، آنتی ویروس کسپرسکی ، کسپرسکی لب ، ترند میکرو ، آنتی ویروسهای ترند میکرو ، نماینده ترند میکرو در ایران ، نماینده سیمانتک در ایران ، نماینده نورتون در ایران ، آنتی ویروسهای نورتون ، آزمایشگاه آنتی ویروس ، تست آنتی ویروس ، مقایسه آنتی ویروسها ، خودرو ، ایران خودرو ، سایپا ، آدم ، نوکیا ، آنتی ویروس نوکیا ، آنتی ویروس اندروید ، اچ تی سی ، فولیو ، ایسر ، سامسونگ ، فضا ، اندروید ، ویندوز موبایل ، ویندوز اکس پی ، سون ، ویندوز شبکه ، ویندوز سرور ، ویندوز 2003 ، ویندوز 2008 ، ویندوز 8 ، ویندوز هشت ، آفیس ، فوتوشاپ ، لابراتوآر ، ضد ویروس ، اینترنت سکیوریتی ، شید ، آنتی ویروس شید ، بوش ، ات پوست ، جشنواره ستاره های فناوری ایران ، نت کین ، گارانتی آنتی ویروس ، گارانتی ، نشت اطلاعات ، نشر ، کتاب ، ، سی دی ، بلوری ، هدپون ، هدفون ، اکسترنال ، هارد ، تعویض ،آپدیت ، بروزرسانی ، رجیستر ، رایان ، هورداد ، کارنما ، آپدیت نود ، کامگارد ، تجارت امن ، تجارت امن خاورمیانه ، رسمی ، نمایده فروش ، خرید آنتی ویروس ، خرید ، دوربین دیجیتالی ، دیجیتال ، بایت ، بیت ، کیلو بیت ، کلیک ،بی بی سی ، رادیو ، تهران ، ایران ، وی پی ان ، مجازی ، ابری ، کلود ، فیس بوک ، گوگل پلاس ، سوفوس ، دی لینک ، دیلینک ، لیک سیس ، بلاک ، مهر سامان ، مادیران ، آواژنگ ، فرهنگ ، تجارت ماندگار ، زیگورات ، پارسیان ، رایانه همراه ، عصر ارتباط ، آسیا ، روزنامه آسیا ، فناوری ، خارومیانه ، دلار ، ارز ، طلا ، قیمت ، سخت افزار ، میان افزار ، نرم افزار ، ملی ، ملت ، کشاورزی ، پاسارگاد ، اقتصاد نوین ، تجارت ، بازرگانی ، تات ، دی ، ، جنگ نرم ، سایبری ، هک ، ارتش سایبری ، ریکاوری ، ، امان منظور ، مبصری ، بحری ، اعتبار ، اعتباری ، رمز ، پسورد ، نام کاربری ، ، سیستم ، مدیریت ، نگهبان ، کابل ، خلیج فارس ، خلیج ، بینگ ، اپل ، مک بوک ، مکینتاش ، پالایشگاه ، شهرک صنعتی ، اتمی ، هسته ای ، نخبه ،اسلامی ، قرآن ، ، فارسی وان ، فارسی 1 ، همایش ، کنفرانس ، هتل ، هواپیما ، تور ، کوپن ، تخفیف ، تخفیفیاب ، بلیط ، تخفیفان ، بایکس ، نت برگ ،، تیتانیوم ، گلوبال ، توتال ، سکیوریتی ، اپلود ، سایت دانلود ، آسان دانلود ، پی سی دانلود ، وطن دانلود ، ، آلوده ، آلودگی ، خالص ، بیزینس ، ویوان ، دفاتر کوچک ، شرکتی ، تحت شبکه ، بیمه ، تهدیدات ، شرکتها ، بورس ، ، بین المللی ، عرب ، عجم ، ، آمریکا ، امارات ، کویت ، عراق ، ژاپن ، کره ، کروه جنوبی ، چین ، مالزی ، آلمان ، اروپا ، کانادا ، امرتات ، بهین ، زیمنس ، آرتا ، آروند ، ماهر ، امداد رایانه ، سازمان فناوری اطلاعات ، مهدیون ، پلیس آفتا ، آفتانا ، آی تی ، پر فروش ترین آنتی ویروس ، پیغام ، اخطار ، نمایش ، سانا سیستم ، شاتل ، پارس آنلاین ، صبانت ، مخابرات ، کیس ، HDMI , kaspersky , bitdefender , trendmicro , trend micro , free , symantec , norton , webroot , avg , avast , avira , nod32 , eset , comodo , کومودو , emsisoft , mcafee , vipro , wiper , dell , sony , asus , gigabyte , lg , lenovo , hp , msi ,VirusBlokAd , samsung , playstation , xbox , mainboard , ram , cpu , graphic , antivirus , internet security , maximum security , total security , panda , sophos , total , global security , pure , one , norton one , kaspersky one , notebook ,eee pc , pc , slimbook , ultrabook , toshiba , acer , benq , trojan , malware , spam , anti-spam , register , update , serial , vpn , crack , hack , information , network , geniue , microsoft , ikarus , engine , AV , bing , google , bullguard , juniper , film , download , music , ژونیپر ، جونیپر ، digital , corporate , macbook , small business , smb , software , hardware , garantty , parsonline , shatel , sabanet , f-secure , escan , g-data , gdata , apple , ipod , ipad , cyber , galaxy , server , ibm , cisco , wipro , avajang , durantash , sheed , damsun , ayko , mellat , upload , athena , external , recovery , ups , new folder , wi fi - bluetooth - بلوتوس ، adsl , تمدید ، تمدید لایسنس ، renewal , شارژ ، همراه اول ، مبین نت ، ایرانسل ، ایران سل ، اسپادانا ، داتک ، datak , وایمکس , wimax , تلکام ، آواژنگ سیستم ، دژآذر ، گردو ، پرند ، کینک ، مبارزه با ویروسها ، تجارت الکترونیک ایرانیان ، ویستا ، سازگار ارقام ، ایران ستاپ ، iransetup , کوئیک هیل ، دیجی کالا ، digikala , هورداد رایانه ، دی جی کالا ، گویا آی تی ، برسام ، وین بتا ، پی سی ورد ، خراسان ، روزنامه ، نشریه ، مجله ، آفتاب ، راهنما ، راهنمای نصب ، نصب ویندوز ، راسخون ، HP 3350 ، فراسو ، سهند رایان ، آرکا ، لاوان ، اسپیرو ، پرورش داده ها ، لپتاپ ، لپ تاپ ، گلمر ، کمیسیون آفتا ، کارگروه ساماندهی ، آنتی ویروسهای خارجی ، آنتی ویروس ایرانی ، آنتی ویروس فارسی ، ضد بدافزارهای خارجی ، ایمن ، نسخه ققنوس ، نسخه سیمرغ ، آیکو ، فناوران ، بانک مرکزی ، امنیت داده ها ، ISMS , iso , آپا ، سایمانتک , امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ,تیم های امداد و نجات رایانه ای , شبکه ملی اطلاعات , مرکز مدیریت عملیات امنیت , SOC , trillium , تریلیوم ، کسپراسکای ، آنتی ویروس رایگان ، زون آلارم ، داده پردازی ایران ، آی بی ام ، سیسکو ، سیسکو سیستمز ، لینک سیس ، لینکسیس ، نمایشگاه کامپیوتر ، الکامپ ، تلکام ، دنیای دیجیتال همراه ، فاوا ، وزارت پست ، وزارت مخابرات ، زیر ساخت ، رایتل ، صالحی ، دیده بان آی تی ، روابط عمومی ، انفورماتیک گستر ، ایران ارقام ، مهم ارقام ، datacenter , data center , آی پی ، آسیاتک ، َasiatech ، سازمان تنظیم مقررات ، رگولاتوری ، کام ایران ، juniper network , AS5500 , cisco systems , مهران رایانه ، FDC , 4S Technology , Cyberoam , استاندارد ، ISO , ISO 9008 , ISO 20000 , ISO 12000 ، گواهی نامه ، بدر الکتریک ، آپدیت آنتی ویروس ، blogfa , mihanblog , blogsky , club , persianblog , itna , ictna , asreertebat , shabake , sakhtafzar , shabakeh-mag , کمیاب آنلاین ، کمیاب ، شبکه گستر ، پشتیبانی شبکه ، پشتیبانی آنتی ویروس ، tplink , dlink , ای اسکن ، رایانه کمک ، پارس میزبان ، نواندیشان آلفا ، agnitum , آگنیتوم ، جاسوس افزار ، فارسی ، K53 , تابناک ، عصر ایران ، سیستم عامل ، لینوکس ، اوبونتو ، ابونتو ، ASUS Transformer Pad Infinity ، Trial reset , username , ess , kasper , کاسپر ، کسپر ، خرید آنتی ویروس اورجینال ، محبوب ترین آنتی ویروس ، ایران ستاپ ، دریافت آخرین کلیدها ، تریال ریست ، اوباما ، آپدیت آفلاین ، آفلاین ، ورژن ، version ، vba32 , فانوس ، داده پردازی ، داده پردازی ایران ، بازیابی طلائی ژرف ، spyware , کارنما رایانه ، اخبار امنیت اطلاعات ، اخبار آنتی ویروسها ، اخیار امنیت ، سوپرماکرو ، Supermicro , IECQ HSPM ، دانلود رایگان ، دانلود آنتی ویروس ، درباره آنتی ویروس ، هلو ، نرم افزار حسابداری ، سبکترین آنتی ویروس ، کم حجم ترین آنتی ویروس ، Endpoint , Endpoint Protection , Worry free , office scan , Small Business , Mal/SpyEye-B ,virustotal , ویروس کشی ، کنفرانس فنآوری اطلاعات و دانش ، کنفرانس امنیت بانکداری الکترونیک ، سمینار امنیت اطلاعات ، هوشمند سازی مدارس ، خوشمند سازی ، جام جم ، دنیای اقتصاد ، مرکز فروش آنتی ویروس اورجینال ، انتی ویروس ، دره شیری ، الحسانی ، گلدن سیستم ، کامپیوتر لینک ، غرب آسیا ، افغانستان ، پاکستان ، ایران ، بیزینس سکیوریتی ، Business Security , security essential , Zonealarm , zone aralem , check point , checkpoint , اسرائیل ، ضد ویروسهای آمریکایی ، آنتی ویروس آمریکایی ، آنتی ویروس ژاپنی ، ISO 14000 , ایزو ، یورو ، آنتی ویروسهای رایگان ، بهترین آنتی ویروس تحت شبکه ، آنتی ویروسهای تحت شبکه ، مقایسه آنتی ویروسهای تحت شبکه ، آنتی ویروس شرکتی ، آنتی ویروس سازمانی ، آنتی ویروس مراکز داده ، آنتی ویروس سرور ، آپدیت روزانه ، آپدیت روزانه نود32 ، مرکز ماهر ، مراکز آپا ، تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطّلاعات کشور ، گران ترین آنتی ویروس ، ارزان ترین آنتی ویروس ، آنتی ویروس مناسب ، بهترین ویروس یاب ، آپا شریف ، آپا شیراز ، آپا دانشگاه صنعتی اصفهان ، آپا دانشگاه امیر کبیر ، پاک کردن ویروس ، ios , gfi , جی اف آی ، قیمت آنتی ویروس ، جدیدیترین آنتی ویروسها ، آپدیت آفلاین آنتی ویروس ، Macintosh, avirus , Host , domain , ASUS K43 , PGP , Forefront , Security Essential , مشکلات ، آپدیت اشتباه ، مشکل ، Data Processing Co , Durantash Data Processing Co. , مرکز مخابراتی ، vaio , voice , مسابقه نفوذ ، فضای مجازی ، سرور مجازی ، خدمات ابری ، پردازش ابری ، آمازون ، خرید آنلاین کسپرسکی ، خرید آنلاین آنتی ویروس ، خرید آنلاین ، durantash , dorantash , دوراونتاش ، دوراونتاش ، ddn , سوال و جوابهای عمومی ، سوال درباره آنتی ویروس ، دیسنا ، اخبار آنتی ویروسها ، اخبار امنیت اطلاعات ، اخبار امنیت فناوری اطلاعات ، پایگاه اطلاع رسانی آنتی ویروسها ، روتر ، ROUTER , AS5500 , پر فروش ترین آنتی ویروسهای 2011 ، پر فروش ترین آنتی ویروسهای 2012 ، پر فروش ترین آنتی ویروسهای 2013 ، جیلربیک ، jailbreak ، آیفون ، آیپد ، آی پد ، تاریک کوزباری ، سیف ، safeguard , safe , آپارتمان ، خرده فروش ، ریتیل ، توزیع کننده آنتی ویروس ، VAD , vad , quickheal , quick heal , tarek kuzbari , astaro , آستارو ، کاسپراسکای ، آواست ، hp folio , gdatasoftware , gdata-software , تراندماکرو ، ترندماکرو ، ترند ماکرو ، سایمانتک ، symbian , سیمبین ، Symbian Belle , MAN IN THE MIDDLE ,ناسا ، گروه سایبری ایران ، رزمندگان سایبری ، securityزار ، فروش نرم افزار ، Avast Offline update ، digikala , مجموعه نرم افزاری گردو ، مجموعه نرم افزاری کینگ ، gooyait , barsam , تین تکنولوژی ، ایران لپ تاپ ، ایران نوت بوک ، گارانتی فرهنگ ، گارانتی نوت بوک ، گارانتی سونی ، گارانتی دل ، سرور اچ پی ، روتر سیسکو ، اکسس پوینت ، وایرلس ، بهترین آنتی ویروس لپ تاپ ، بهترین آنتی ویروس نوت بوک ، بهترین آنتی ویروس موبایل ، بهترین آنتی ویروس کامپیوتر ، آنتی ویروس کسپر ، kasper ، MSSECMGR.OCX , ~ZFF042.TMP , Flame ، پایگاه اطلاعرسانی امنیت فضای تبادل اطلاعات ، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ، هشدار پاندا به وزارت نفت ، فتا ، پلیس فتا ، پایگاه اطلاع رسانی امنیت فضای تبادل اطلاعات , lookout , lookout Mobile Security , Microsoft Essentials Antivirus , Microsoft Security Essentials , پرورش داده دورانتاش ، سند فضای تولید و تبادل اطلاعات , سند فضای تولید و تبادل اطلاعات ، wimaxnews , وایمکس نیوز ، کاسپراسکای ، مالیات ، ارزش افزوده ، pcworld , P30world , asandownload , پاتوق ، mugshot , دمسان رایانه ، Panda TruPrevent ، USBVaccine , ناجا ، دیوکیو ,Https , http , یک حمله سایبری پیچیده هدفمند به ایران کشف
- ۹۱/۰۵/۰۶