دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

انتقاد از پلیس فتا

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۱، ۰۱:۲۰ ب.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



یکی 2 سالی می شود که از تشکیل پلیس فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ) می گذرد و فعالیتهای این بخش از پلیس نوید بخش امنیت در فضای دیجیتالی است .

از طرفی فعالیتهای پلیس فتا بازتابهای مثبتی در رسانه ها ، خبرگزاریها و مخصوصآ اخبار IT ، امنیت اطلاعات و حتی اخبار اجتماعی و اقتصادی داشته است .

ولی عملکرد وب سایت پلیس فتا در انتخاب منابع خبری و انتشار اخبار چیزی است که مورد انتقاد کارشناسان و شرکتهای مستقل قرار دارد .

پلیس فتا مرجعی جهت رسیدگی به تخلفات سایبری است و علاوه بر این ، مسئولیت مهم دیگری که همانا آگاهی رسانی و اطلاع رسانی به کاربران در جهت تامین امنیت فضای مجازی ( دیجیتالی ) است بر عهده گرفته است .
الارقم جوان بودن این بخش از پلیس و با همه کم و کاستی ها فعالیتهای آن در حوزه امنیت سایبری ( تعقیب و پیگیری خلافکاران محیطهای دیجیتالی ) و همچنین آموزش کاربران ایرانی به خوبی انجام پذیرفته است و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند .

در این میان مهمترین و شاید بتوان گفت تنها پل ارتباطی پلیس فتا با کاربران و مردم ، وب سایت پلیس فتا باشد که توسط بخش قابل ملاحظه کاربران و والدین بازدید می شود .

در این وب سایت علاوه بر بخش ارتباط با پلیس فتا ، آخرین اخبار و اطلاعات درباره امنیت فضای سایبری و همچنین مقالات آموزشی قابل مشاهده است .

همین مسائل باعث می شود تا انتظار داشته باشیم پلیس فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ) دقت بیشتری در انتخاب منابع خبری و انتشار اخبار و اطلاعات داشته باشد .

متاسفانه استفاده مستقیم و غیر مستقیم از برخی منابع خبری که سابقه درج اخبار کذب ، ناقص و یا اخبار جهتدار و فریبنده را دارند یکی از مسائلی است که جالب توجه نیست .

با بررسی سوابق و عملکرد برخی از منابع خبری مورد استفاده در وب سایت پلیس فتا متوجه بسیاری از نقاط درخشان در فعالیتها حال و گذشته آنها خواهید شد .

نقاط درخشانی مانند انتشار اخبار کذب ، حمله مستقیم و غیر مستقیم به شرکتها و محصولات رقیب کسپرسکی و از طرفی تلاش برای فریب کاربران ایرانی .

این مسئله بجزء این است که همه آنها جزء
شرکای تجاری و تبلیغاتی کسپرسکی هستند و همه فعالیتهای آنها ( به ظاهر خوب یا بد ) مطابق بر سیاستهای کسپرسکی است که برخی از سیاستها آنها را در خبرهای قبلی دیسنا تشریح کرده ایم ، باعث شده تا نسبت به استفاده از این وب سایت و نشریات به عنوان منابع خبری انتقاد داشته باشیم .

اینکه چرا بازار آنتی ویروس ایران برای کسپرسکی تا این اندازه اهمیت دارد و چرا کسپرسکی تمام تلاش خود را معطوف حفظش در بازار ایران کرده است
بر کسی پوشیده نیست .

به طور مشخص بعد از 15 سال فعالیت ، این شرکت فقط در ایران و 1-2 کشور دیگر توانسته موفق به فروش محصولاتش شود .


بهتر است خبرهای به ظاهر خوب و آمار مثلا فروش بالا و .. که منتشر می شود را نخورید که بیشتر آنها کذب است و شرکتی رو به ورشکستگی است و با کمکهای دولت روسیه به حیات خود ادامه می دهد .

متاسفانه استفاده پلیس فتا از این منابع خبری که اعتبار خود را نزد کاربران ایرانی از دست داده اند باعث شده تا آنها با استفاده از فرصتی که پلیس فتا به طور ناخواسته در اختیار آنها قرار داده مجددآ سعی در جلب اعتماد کاربران کنند و هم سیاستهای خود را سریعتر پیش ببرند .

نمونه آن را می توانیم در وب سایت افتانا که مدیریت آن بر عهده ( موسسه دیده بان آی تی ، دبیر کمیسیون افتا نظام صنفی ) می باشد ببینید .

این وب سایت که فعالیتهایش بر همه کاربران مشخص است ، حدود چند ماهی می شود که جهت کسب اعتبار از دست رفته اخبار بسیاری را به نقل از وب سایت پلیس فتا منتشر می کند تا در ظاهر نشان دهد ارتباطی 2 طرفه با پلیس فتا دارد .

باید گفت متاسفانه مسئولین وب سایت پلیس فتا از سابقه و عملکرد اشخاص ، شرکتها ، نشریات و وب سایتهای مرتبط با برخی شرکتهای غیر معتبر اطلاعی ندارند و از طرفی تعداد این وب سایتها و نشریات کم نیست .

فعالیتهای 6-7 سال اخیر این موسسات ، وب سایتها و نشریات نشان می دهد که آنها تصمیمی بر اصلاح خود نگرفته اند که بجزء توزیع کنندگان کسپرسکی و موسسه دیده بان آی تی که این فعالیتها را وظیفه خود می دانند ، باید گفت همکاری دیگر نشریات و وب سایتها به احتمال زیاد به دلیل شرایط سخت اقتصادی آنهاست .

نشریات به دلیل کاهش تیراژ و فروش و کاهش جذب تبلیغات و وب سایتهای تبلیغاتی کسپرسکی هم به دلیل انتشار اخبار کذب ، دیگر مورد اعتماد خوانندگان و کاربران ایرانی نیستند .

شرکت روسی کسپرسکی به طور مشخص در 2 سال اخیر و به دلیل اطلاع رسانی یکی از نماینده های پیشینش  و البته دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران ) ، مجبور به پرداخت هزینه های بسیار بیشتری به شرکای تبلیغاتیش در ایران شده است .

بد نیست بدانید دفتر خاورمیانه کسپرسکی بارها طی ایمیلهایی درخواست حذف بسیاری از مطالب از وبلاگ خبری دیسنا را کرده است و یکی از دهها اختلاف شرکتهای دورانتاش و کسپرسکی ، اطلاع رسانی دیسنا بوده است .

مطالبی که صحیح بوده و با مستندات معتبر منتشر شده اند و کسپرسکی به هر طریق ممکن سعی داشت تا جلوی انتشار آنها و افزایش دانش و آگاهی کاربران ایرانی را بگیرد .

هرچند امروز افزایش آگاهی کاربران ایرانی ، عرضه محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی و اجبار این شرکت برای پرداخت هزینه بیشتر به شرکای تبلیغاتیش در ایران ، خود نشان دهنده بی اعتمادی کاربران به این شرکت و محصولاتش است و در این میان فقط شرایط بد اقتصادی و گاهآ اخلاقی خبرنگاران و مدیران وب سایتها و نشریات باعث شده تا عمومآ پیشنهادات این شرکت را بپذیرند .

نمونه های تلاشهای شرکت کسپرسکی و شرکای تبلیغاتی و تجاریش جهت فریب کاربران در یاداشتهای قبلی دیسنا آمده است .

شرکای تبلیغاتی کسپرسکی برای حفظ خود مجبور به خودزنی شدند .

حتمآ مشاهده کرده اید که برخی شرکای تبلیغاتی کسپرسکی بعد از اینکه دیگر مورد اعتماد کاربران و خوانندگان نبودند برای مدت محدودی ( حدود 6 ماه ) و برای اینکه اعتماد از دست رفته کاربران را جلب نمایند ، همزمان با در پیش گرفتن سیاستهای قبلی ، اقدام به انتشار اخبار درباره محصولات شرکت دورانتاش می کردند .

هرچند باید گفت
بعد از انتشار اخباری درباره تعطیلی دفتر کسپرسکی در ترکیه و دفاتر آموزش این شرکت و همچنین انتشار شواهدی درباره توزیع ( مستقیم و غیر مستقیم ) آنتی ویروسهای جعلی توسط نمایندگان کسپرسکی ، روند انتشار اخبار محصولات دورانتاش توسط این وب سایتها متوقف شد .

بد نیست بدانید فعالیتهای کسپرسکی به حدی فاجعه بار بوده که بجزء کاهش فروش و قطع ارتباط نمایندگان که همان شرکای تجاری محسوب می شوند ، مدیران برخی دفاتر منطقه ای هم به همکاری با این شرکت پایان داده اند و این شرکت در نهایت مجبور به تعطیل کردن برخی دفاتر منطقه اش گرفته است .

الارقم ادعای این شرکت که خود را بین المللی و حضور در 160 کشور می داند ، کسپرسکی فقط در 20 تا 30 کشور نماینده دارد و نام بیشتر کشورها را بی دلیل درج کرده و بسیاری از نامهای درج شده در بخش نمایندگانش جعلی هستند . ( در یاداشتهای قبلی دیسنا موارد با مستندات منتشر شده .)

و نکته آخر اینکه بحث فقط اعتبار منابع خبری که همکاری با شرکت کسپرسکی دارند نیست .

باید خبرها و اطلاعات قبل از انتشار توسط کارشناسان بی طرف  و البته آگاه به مسائل فنی که با سیاستهای شرکتهای امنیتی آشنایی داشته باشند مورد بازبینی قرار گیرند .

امیدوایم پلیس فتا با دانش و آگاهی بیشتری اقدام به ارائه اطلاعات به کاربران عزیز ایرانی نماید .

اخبار مرتبط :


مراقب باشید : سوء استفاده از نام و لوگوی پلیس فتا

پلیس فتا روسها را تحت پیگرد قرار می دهد ؟
Durantash , Security is our Gift






مدیریت بخش تبلیغات ، بازاریابی و همکاری های استراتژیک شرکت دورانتاش

( توزیع کننده سرویسها و محصولات امنیتی و ابری )

   امنیت ، هدیه ما به شماست .




  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی