دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

آمار آنتی ویروسی S&P ، از توهم تا واقعیت !

پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۱، ۰۹:۵۲ ب.ظ

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران



اخیرآ خبری با عنوان " پرفروش‌ترین آنتی‌ویروس ایران از نگاه S&P " در برخی وب سایتها و وبلاگهای خبری منتشر شده است .

- بیشترین فروش آنتی ویروس در ایران کدام برند است؟

در این تبلیغ جدا از اینکه مشخص نیست این فعالان بازار چه اشخاص و شرکتهایی هستند مطابق معمول ضد ویروسهای کسپرسکی و نود32 در رتبه های اول و دوم قرار دارند .

از جالبترین بخشهای به اصطلاح این گزارش کسب رتبه سوم توسط آنتی ویروس مکافی است .

بیش از 20 سال است که محصولات ضد ویروس مکافی برخلاف ضد ویروسهای 2 غول امنیتی دیگر قابلیت ثبت و آپدیت از طریق ایران را نداشته و تمام نسخه های فروخته شده آنتی ویروس با نام و نشان مکافی جعلی و تقلبی هستند .

S&P پیش از این هم با کمک امدادهای غیبی ، اندکی تخیل و  همراهی فعالان باسواد و دانشمندش اقدام به ساخت اینگونه آمارها نموده و البته نباید نقش برنامه های گرافیکی سازنده نمودارها مانند فوتوشاپ را در به واقعیت نزدیک کردن تخیل S&P نادیده گرفت .

ساخت نمودارهای بی سر و ته از جمله فعالیتهای برخی شرکتهای عرضه کننده ضد ویروس در ایران است .

کاهش فروش محصولات شرکتهای غیر معتبر و کوچک عرضه کننده ضد ویروس از جمله شرکت روسی کسپرسکی در ایران ( یعنی تنها منطقه ای که زمانی قادر به فروش محصولاتش بود. ) باعث شده دچار توهم شود .

حمایت از آنتی ویروسهای ضعیف و شرکتهایی که رقابت با آنها آسان تر است و یا توزیع مستقیم و غیر مستقیم محصولات ضد ویروس جعلی و انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و کذب در حوزه امنیت سایبری از جمله فعالیتهای برخی شرکای تبلیغاتی و تجاری شرکتهای عرضه کننده ضد ویروس در ایران است که عمومآ نیز این فعالیتها توسط شرکای تجاری و تبلیغاتی شرکت کسپرسکی هدایت می شود .


S&P در ظاهر یکی از نمایندگان شرکت آویراست ولی اعضای آن از جمله شرکای تجاری و تبلیغاتی کسپرسکی هستند .

بعد از سالهای 2009/2010 که شرکت دورانتاش روابط با کسپرسکی را قطع و اقدام به عرضه محصولات شرکتهای بین المللی با گارانتی و خدمات فنی معتبر در ایران نمود ، کسپرسکی جهت رقابت با این شرکت مجبور شد تا با برخی از دیگر فروشندگان آنتی ویروس در ایران که مانند کسپرسکی فقط قادر به فروش محصولاتشان در این منطقه بودند همکاری داشته باشد .

مطالعه گزارش زیر خالی از لطف نیست که وضعیت دیگر اخبار آنتی ویروسی ایران را نشان می دهد .

توضیحاتی درباره گزارشات Market Share و نظر سنجی درباره آنتی ویروسها



دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی