دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

Kaspersky lab.gif  

تبلیغاتباعث معرفی محصولات و شرکت تبلیغ کننده به مشتریان و مصرف کنندگان می شود .

در حوزه امنیت تبلیغات به سادگی نیست و باید بسیاری از مسائل در نظر گرفته شود .

از طرفی ارائه محصولات و پشتیبانی معتبر و با کیفیت در اولویت قرار دارد و نه تبلیغات .

این مسئله جدا از این است که باید اطلاعات درست و صحیح در تبلیغات در اختیار مصرف کنندگان و مخاطبان قرار گیرد .


در حوزه امنیت شیوه تبلیغات غولهای امنیتی میتواند نشان دهنده روشهای صحیح تبلیغاتی باشد .

اگر یادتان باشد گفتیم که شرکت روسی کسپرسکی شیوه های بسیار نوینی برای جلب نظر کاربران در پیش گرفته است .

این شرکت بجای ارائه نرم افزارهای درست حسابی ،  ارائه خدمات پشتیبانی ،  عذر خواهی از کاربران و نمایندگانش بابت کلاهبرداری هایی که کرده و جبران خسارات مشتریان بخت برگشته اش ، فقط و فقط به فکر تبلیغات است .

- سفر به قطب ( یوجین و هئیت همراه ) .

- ربودن صوری فرزند یوجین و خبرسازی درباره آن .

- سفر به جنگلهای کامچاتکا .

- قرارداد با آقای چکی جان . ( ساخت تیزر تبلیغاتی با حضور برادر جان و درج عکس ایشان روی بسته بندی آنتی ویروسها در چین )

البته در نهایت کسپرسکی مجبور شد نسخه چینی نرم افزارهایش را به صورت 1 ساله رایگان ارائه دهد .

- قرارداد با یک خواننده تایوانی موسیقی پاپ ( آقای Jay Chou ) .

- درج لوگوی شرکت بر روی صفحه موبایل .

( نقص امنیتی که باعث می شود سارق موبایل یا تبلت تدابیری را بیاندیشد که دیگر قابل پیگیری نباشد . )

- استفاده از ویژگی گدجت Gadget ویندوز بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز

( در حالی که از ماهها پیش میکروسافت اعلام کرده ویژگی گدجت نقص امنیتی خطرناکی دارد و نباید استفاده شود و هیچکدام از غولهای امنیتی هم از این ویژگی استفاده نمی کنند ، مخصوصآ در نسخه های 2013 .)

- استفاده از تکنولوژی منسوخ شده و دارای نقص امنیتی کی بورد مجازی .

- استفاده از تکنولوژی SandBox در آنتی ویروسهای خانگی .

( بجزء اینکه SandBox تکنولوژی است که قابل نفوذ بوده و برخی ویروسها به سادگی از سد آن عبور می کنند ، شرکتهایی که از این تکنولوژی در محصولات خانگی خود استفاده می کنند فکر کرده اند کاربر فوق متخصص امنیت است . )


- انتشار خبرهای تبلیغاتی و حتی کذب درباره انواع مختلف ویروسهای کامپیوتری و ارتباط دادن آنها به ایران و خاورمیانه و آمریکا و اسرائیل ، از مهدی ، دوکو ، فلیم ، مینی فلیم و گاوس و غیره .

اگر همین روند ادامه پیدا میکرد شاید چند نفر حتی بر اثر این ویروسها کشته می شدند . اونهم تو ایران وسط تهران و کسپرسکی میگفت تقصیر اسرائیل و آمریکاست .

شاید اگر دیسنا روند خبرسازی کسپرسکی را به مسخره بازی نمیزد این شرکت روسی ادعا میکرد ویروسی را شناسایی کرده نه تنها ایران و اسرائیل را بلکه قصد حمله به کهکشان راه شیری داشته است .

و یا
شاید همین ویروس سرماخوردی خودمان هم به ایدزی ، فلیمی ربطش میداد و دیگه نمیشد حتی دچار سرما خوردگی شویم .


- انتشار خبر کشف ویروسهایی که قبلا توسط شرکتهای دیگر شناسایی شده بودند .

- راه اندازی وب سایت موسیقی .

( یکی از مهمترین دستآوردهای امنیتی این شرکت روسی همین راه اندازی وب سایت موسیقی بوده است . البته طبیعیست که ما و شما اهمیت آن را درک نکنیم . )

و دهها فعالیت تبلیغاتی این شرکت روسی است در مواجه با :

- آپدیتهای اشتباه .

- نرم افزارهای باگ دار .

- ضعف در شناسایی ویروسهای پیچیده .

- کلاهبرداری های متعدد از نمایندگان ، کسبه بازار و مشتریانش .

- مسدود کردن بخش پشتیبانی و عدم پاسخ به تیکتهای پشتیبانی مخصوصآ وقتی افتضاحی به بار می آورد .

- ارائه لایسنسهای 200 روزه به جای 365 روزه به نمایندگان و سرقت از اعتبار لایسنس کاربران .

- بلاک کردن اشتباهی لایسنسها و عدم پاسخگویی به مشتریان و نمایندگان .

 ( تازه نماینده ها تهدید شدند که نباید خبری در اینباره منتشر کنند و حق تعویض لایسنسها را ندارند .)


و حالا این شرکت بسیار بسیار معتبر روسی با این سابقه درخشان ، اسپانسر یک خواهر روسی شده و ایشان را از 7 قله آتشفشانی بالا فرستاده و خبرش را در بخش خبرهای وب سایتش منتشر کرده و به افتخارات خود یک مورد دیگر هم افزوده . 
لینک

البته نگران نباشید این هزینه ها را مشتری های بخت برگشته این شرکت روسی می دهند ، یعنی اگر ندهند هم کسپرسکی به زور میگیرد . مثلا لایسنستان زودتر تمام می شود .

تا یادمان نرفته این هم بگوئیم که یکبار هم FBI مچ آقای یوجین رو گرفته بود که هنگام تمدید لایسنس بدون هیچ پیغام و پسغامی مابقی اعتبار لایسنس قدیمی کاربر رو موقع تمدید میکشید بالا که با اخطار FBI مجبور به اصلاح نرم افزار شد .

بهر شکل اگر امسال هم شما یکی از مشتریان بخت برگشته محصولات این شرکت روسی هستید اگر مشکلی برایتان پیش آمد تقصیر خودتان است و برای پیگیری نه ایمیل کارساز است ، نه تیکت پشتیبانی و نه مراجعه به سفارت روسیه .

برای رفع مشکل احتمالا یا باید تشریف ببرید قطب جنوب یا شمال یا ته دره یا وسط جنگلهای آمازون یا زیر دریا .

یک پیشنهاد شگفت انگیز هم برای اندیشمندان و نخبگانی که بسان مارمولک از دیوار سفارت بالا رفتن رو بلد هستن داریم .

بد نیست یک تستی هم با دیوار سفارت روسیه بزنید تا حداقل اندکی از کلاهبرداری های دوستان روسی را جبران کرده باشید .


ما شنیده ایم کیفیت دیوارش خیلی خوب است و باب دیوار نوردیست .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی