خروج غول امنیتی Symantec از تستهای AV-Comparatives
چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۱، ۰۵:۱۹ ب.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از شرکت دورانتاش


توضیحاتی درباره تستهای مقایسه ای مندرج در وب سایتها و نشریات .
بسیاری از شرکتهای کوچک عرضه کننده ضد ویروس که قدرت رقابت از لحاظ ( طیف محصولات ، کیفیت محصولات ، قدرت تبلیغات ، اعتبار کمپانی و دیگر موارد ) را با شرکتهای بین المللی این حوزه ندارند سعی دارند تا از طریق این وب سایتها نامی برای خود دست و پا کنند .
این مسئله جدا از شیوه تستها و نوع بدافزارهای مورد آزمایش است که همواره باعث اختلاف بین این وب سایتها ، شرکتها و حتی کاربران شده است .
ولی آیا حضور یا عدم حضور آنتی ویروسهای شرکتهای بین المللی در این تستها و وب سایتها تاثیری بر میزان فروششان داشته است ؟
به عقیده ما خیر .
شرکتهای بین المللی حوزه امنیت ، شرکتهای کوچکی نیستند و از طرفی در حال ارائه سرویس و خدمات به طیف بسیار وسیعی از کاربران ، شرکتها ، سازمانها ، مراکز داده ، وب سایتها و ارائه دهندگان سرویسها و محصولات حوزه فناوری اطلاعات هستند و از این نظر می توان گفت هم علاقه مند هستند و هم چاره ای بجزء ارائه محصولات با کیفیت و تنوع محصولی قابل قبول و مهمتر از آن خدمات پشتیبانی بالادرنگ ندارند .
از طرفی حضور شرکتهای تازه و کوچک عرضه کننده محصولات امنیتی که عمومآ فقط محصولات آنتی ویروس عرضه می کنند ضمینه رشد بیشتر کمپانی های بین المللی را باعث شده است .
حضور شرکتهای کوچک تولیدکننده آنتی ویروس در بازار نه تنها باعث کاهش فروش آنها نشده ، بلکه به دلیل اینکه این شرکتها عمومآ قادر به ارائه محصولات و خدمات پشتیبانی مناسبی نیستند و حتی از لحاظ اعتبار کمپانی قادر به پاسخگویی به نیازهای کاربران نیستند در نهایت باعث اعتماد بیشتر کاربران و شرکتها و به طور کلی مصرف کنندگان محصولات آی تی و امنیتی به کمپانی های بین المللی شده است .
این مسئله فقط در مورد کیفیت و طیف محصولات نیست .
حتی وقتی مشکلی پیش می آید شرکتهای بین المللی خیلی بهتر به مشتریان خود پاسخگو هستند .
در زیر چند مثال ساده می زنیم تا خود پس به تفاوتهای بین شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس ببرید .
1 ) شرکت سایمنتک بر روی نسخه های آنتی ویروس نورتون آپدیت اشتباه ارائه داد .
رفع مشکل در 30 دقیقه و درج راهنمایی در وب سایت و ارائه خدمات پشتیبانی بالادرنگ .
2 ) شرکت کسپرسکی بر روی نسخه های آنتی ویروس خانگی چند باری آپدیت اشتباه ارائه داد .
هرچند سعی کرد خیلی سریع مشکلات را برطرف کند ولی هیچ خبری درباره آنها منتشر نکرد .
3 ) آپدیت اشتباه کسپرسکی بر روی نسخه های آنتی ویروس شبکه Enterprise .
3 روز تاخیر در اصلاح آپدیت و عدم اطلاع رسانی عکس العمل این شرکت روسی بود .
4 ) آپدیت اشتباه مکآفی بر روی نسخه های تحت شبکه .
رفع سریع مشکل در کمتر از 1 ساعت - کمک گرفتن از شرکتهای رقیب مانند سایمنتک برای درج راهنمای پشتیبانی در وب سایتشان - اطلاع رسانی سریع و به موقع - تمدید رایگان 2 ساله لایسنس برخی مشتریانی که مشکلشان بسیار حاد بود .- عذر خواهی رسمی .
5 ) بروز مشکل در سرویس تمدید اتوماتیک آنتی ویروسهای نورتون برخی مشتریان .
( در این سرویس مشتری این اجازه را به کمپانی می دهد که در سر رسید تمدید هزینه را به طور خودکار از کارت اعتباری خریدار کم کرده و لایسنس تمدید شود . )
عکس العمل سایمنتک : تمدید رایگان لایسنس مشتریانی که با مشکل برخورد کرده بودند . ارزش لایسنسهای رایگان ارائه شده 10 میلیون دلار .
6 ) آویرا بر روی آنتی ویروسهای خانگی آپدیت اشتباه ارائه داد .
اطلاع رسانی بعد از 1 روز و غیر فعال کردن بخشی از نرم افزار . چند روز طول کشید تا آویرا آن بخش نرم افزار را آپدیت کند .
حال به خوبی می توانید ببینید که برای هر شرکتی ممکن است مشکلی بروز کند ، ولی آنچه باعث تفاوت فاحش شرکتها می شود عملکرد و سرعت آنها برای حل مشکلات و کمک به کاربران است .
خبرهای مربوط به مثالهای بالا در یاداشتهای قبلی دیسنا با ذکر منبع آورده شده است .
در این میان اعتبار گارانتی که می خواهید محصول آنتی ویروس را با آن خریداری کنید بسیار مهم است .
ممکن است شما محصول خوبی را انتخاب و خریداری کنید ، ولی یا محصول جعلی به شما تحویل شود و یا لایسنس بعد از مدتی مسدود شود و یا آن شرکت قادر به ارائه خدمات فنی و پشتیبانی مناسبی نباشد .
اگر یادتان باشد پیش از این گفته بودیم که برخی نمایندگان شرکتهای کوچک تولیدکننده آنتی ویروس ، به دلیل اینکه نمی توانند با غولهای امنیتی این حوزه رقابت کنند با توزیع آنتی ویروسها و لایسنسهای جعلی و غیر معتبر و یا مسدود کردن دوره ای لایسنسهای معتبر به طور مستقیم یا غیر مستقیم سعی دارند تا نام شرکتهای امنیتی معتبر را خدشه دار کنند .
پس در هنگام خرید بسیار دقت کرده تا آنتی ویروس و کلا هر محصولی را با گارانتی معتبر خریداری نمائید .
خرید با گارانتی دورانتاش یعنی اطمینان از اصالت و معتبر بودن محصول ، اطمینان از دریافت خدمات فنی و پشتیبانی مناسب و بالادرنگ و تامین امنیت در همه محیطهای دیجیتالی .
محصولات سایمنتک را فقط با گارانتی و پشتیبانی فنی دورانتاش خریداری نمائید.

بخش آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
( تنها توزیع کننده معتبر محصولات کمپانی سایمنتک ( سیمانتک ) در ایران )
قانون ارائه خدمات و سرویس به کاربران ایرانی ابلاغ شد . اخبار سایمنتک در دیسنا


چرا در تستهای اخیر وب سایت AV-Comparatives دیگر خبری از آنتی ویروسهای بزرگترین شرکت عرضه کننده آنتی ویروس یعنی سایمنتک ( Symantec ) نیست ؟
توضیحاتی درباره تستهای مقایسه ای مندرج در وب سایتها و نشریات .
بسیاری از شرکتهای کوچک عرضه کننده ضد ویروس که قدرت رقابت از لحاظ ( طیف محصولات ، کیفیت محصولات ، قدرت تبلیغات ، اعتبار کمپانی و دیگر موارد ) را با شرکتهای بین المللی این حوزه ندارند سعی دارند تا از طریق این وب سایتها نامی برای خود دست و پا کنند .
این مسئله جدا از شیوه تستها و نوع بدافزارهای مورد آزمایش است که همواره باعث اختلاف بین این وب سایتها ، شرکتها و حتی کاربران شده است .
ولی آیا حضور یا عدم حضور آنتی ویروسهای شرکتهای بین المللی در این تستها و وب سایتها تاثیری بر میزان فروششان داشته است ؟
به عقیده ما خیر .
شرکتهای بین المللی حوزه امنیت ، شرکتهای کوچکی نیستند و از طرفی در حال ارائه سرویس و خدمات به طیف بسیار وسیعی از کاربران ، شرکتها ، سازمانها ، مراکز داده ، وب سایتها و ارائه دهندگان سرویسها و محصولات حوزه فناوری اطلاعات هستند و از این نظر می توان گفت هم علاقه مند هستند و هم چاره ای بجزء ارائه محصولات با کیفیت و تنوع محصولی قابل قبول و مهمتر از آن خدمات پشتیبانی بالادرنگ ندارند .
از طرفی حضور شرکتهای تازه و کوچک عرضه کننده محصولات امنیتی که عمومآ فقط محصولات آنتی ویروس عرضه می کنند ضمینه رشد بیشتر کمپانی های بین المللی را باعث شده است .
حضور شرکتهای کوچک تولیدکننده آنتی ویروس در بازار نه تنها باعث کاهش فروش آنها نشده ، بلکه به دلیل اینکه این شرکتها عمومآ قادر به ارائه محصولات و خدمات پشتیبانی مناسبی نیستند و حتی از لحاظ اعتبار کمپانی قادر به پاسخگویی به نیازهای کاربران نیستند در نهایت باعث اعتماد بیشتر کاربران و شرکتها و به طور کلی مصرف کنندگان محصولات آی تی و امنیتی به کمپانی های بین المللی شده است .
این مسئله فقط در مورد کیفیت و طیف محصولات نیست .
حتی وقتی مشکلی پیش می آید شرکتهای بین المللی خیلی بهتر به مشتریان خود پاسخگو هستند .
در زیر چند مثال ساده می زنیم تا خود پس به تفاوتهای بین شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس ببرید .
1 ) شرکت سایمنتک بر روی نسخه های آنتی ویروس نورتون آپدیت اشتباه ارائه داد .
رفع مشکل در 30 دقیقه و درج راهنمایی در وب سایت و ارائه خدمات پشتیبانی بالادرنگ .
2 ) شرکت کسپرسکی بر روی نسخه های آنتی ویروس خانگی چند باری آپدیت اشتباه ارائه داد .
هرچند سعی کرد خیلی سریع مشکلات را برطرف کند ولی هیچ خبری درباره آنها منتشر نکرد .
3 ) آپدیت اشتباه کسپرسکی بر روی نسخه های آنتی ویروس شبکه Enterprise .
3 روز تاخیر در اصلاح آپدیت و عدم اطلاع رسانی عکس العمل این شرکت روسی بود .
4 ) آپدیت اشتباه مکآفی بر روی نسخه های تحت شبکه .
رفع سریع مشکل در کمتر از 1 ساعت - کمک گرفتن از شرکتهای رقیب مانند سایمنتک برای درج راهنمای پشتیبانی در وب سایتشان - اطلاع رسانی سریع و به موقع - تمدید رایگان 2 ساله لایسنس برخی مشتریانی که مشکلشان بسیار حاد بود .- عذر خواهی رسمی .
5 ) بروز مشکل در سرویس تمدید اتوماتیک آنتی ویروسهای نورتون برخی مشتریان .
( در این سرویس مشتری این اجازه را به کمپانی می دهد که در سر رسید تمدید هزینه را به طور خودکار از کارت اعتباری خریدار کم کرده و لایسنس تمدید شود . )
عکس العمل سایمنتک : تمدید رایگان لایسنس مشتریانی که با مشکل برخورد کرده بودند . ارزش لایسنسهای رایگان ارائه شده 10 میلیون دلار .
6 ) آویرا بر روی آنتی ویروسهای خانگی آپدیت اشتباه ارائه داد .
اطلاع رسانی بعد از 1 روز و غیر فعال کردن بخشی از نرم افزار . چند روز طول کشید تا آویرا آن بخش نرم افزار را آپدیت کند .
حال به خوبی می توانید ببینید که برای هر شرکتی ممکن است مشکلی بروز کند ، ولی آنچه باعث تفاوت فاحش شرکتها می شود عملکرد و سرعت آنها برای حل مشکلات و کمک به کاربران است .
خبرهای مربوط به مثالهای بالا در یاداشتهای قبلی دیسنا با ذکر منبع آورده شده است .
در این میان اعتبار گارانتی که می خواهید محصول آنتی ویروس را با آن خریداری کنید بسیار مهم است .
ممکن است شما محصول خوبی را انتخاب و خریداری کنید ، ولی یا محصول جعلی به شما تحویل شود و یا لایسنس بعد از مدتی مسدود شود و یا آن شرکت قادر به ارائه خدمات فنی و پشتیبانی مناسبی نباشد .
اگر یادتان باشد پیش از این گفته بودیم که برخی نمایندگان شرکتهای کوچک تولیدکننده آنتی ویروس ، به دلیل اینکه نمی توانند با غولهای امنیتی این حوزه رقابت کنند با توزیع آنتی ویروسها و لایسنسهای جعلی و غیر معتبر و یا مسدود کردن دوره ای لایسنسهای معتبر به طور مستقیم یا غیر مستقیم سعی دارند تا نام شرکتهای امنیتی معتبر را خدشه دار کنند .
پس در هنگام خرید بسیار دقت کرده تا آنتی ویروس و کلا هر محصولی را با گارانتی معتبر خریداری نمائید .
خرید با گارانتی دورانتاش یعنی اطمینان از اصالت و معتبر بودن محصول ، اطمینان از دریافت خدمات فنی و پشتیبانی مناسب و بالادرنگ و تامین امنیت در همه محیطهای دیجیتالی .
محصولات سایمنتک را فقط با گارانتی و پشتیبانی فنی دورانتاش خریداری نمائید.

بخش آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
( تنها توزیع کننده معتبر محصولات کمپانی سایمنتک ( سیمانتک ) در ایران )
قانون ارائه خدمات و سرویس به کاربران ایرانی ابلاغ شد . اخبار سایمنتک در دیسنا
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
- ۹۱/۰۷/۱۹