دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

خروج غول امنیتی Symantec از تستهای AV-Comparatives

چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۱، ۰۵:۱۹ ب.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از شرکت دورانتاش


Symantec

چرا در تستهای اخیر وب سایت AV-Comparatives دیگر خبری از آنتی ویروسهای بزرگترین شرکت عرضه کننده آنتی ویروس یعنی سایمنتک ( Symantec ) نیست ؟


توضیحاتی درباره تستهای مقایسه ای مندرج در وب سایتها و نشریات .

بسیاری از شرکتهای کوچک عرضه کننده ضد ویروس که قدرت رقابت از لحاظ ( طیف محصولات ، کیفیت محصولات ، قدرت تبلیغات ، اعتبار کمپانی و دیگر موارد ) را با شرکتهای بین المللی این حوزه ندارند سعی دارند تا از طریق این وب سایتها نامی برای خود دست و پا کنند .

این مسئله جدا از شیوه تستها و نوع بدافزارهای مورد آزمایش است که همواره باعث اختلاف بین این وب سایتها ، شرکتها و حتی کاربران شده است .

ولی آیا حضور یا عدم حضور آنتی ویروسهای شرکتهای بین المللی در این تستها و وب سایتها تاثیری بر میزان فروششان داشته است ؟


به عقیده ما خیر .

شرکتهای بین المللی حوزه امنیت ، شرکتهای کوچکی نیستند و از طرفی در حال ارائه سرویس و خدمات به طیف بسیار وسیعی از کاربران ، شرکتها ، سازمانها ، مراکز داده ، وب سایتها و ارائه دهندگان سرویسها و محصولات حوزه فناوری اطلاعات هستند و از این نظر می توان گفت هم علاقه مند هستند و هم چاره ای بجزء ارائه محصولات با کیفیت و تنوع محصولی قابل قبول و مهمتر از آن خدمات پشتیبانی بالادرنگ ندارند .

از طرفی حضور شرکتهای تازه و کوچک عرضه کننده محصولات امنیتی که عمومآ فقط محصولات آنتی ویروس عرضه می کنند ضمینه رشد بیشتر کمپانی های بین المللی را باعث شده است .

 حضور شرکتهای کوچک تولیدکننده آنتی ویروس در بازار نه تنها باعث کاهش فروش آنها نشده ، بلکه به دلیل اینکه این شرکتها عمومآ قادر به ارائه محصولات و خدمات پشتیبانی مناسبی نیستند و حتی از لحاظ اعتبار کمپانی قادر به پاسخگویی به نیازهای کاربران نیستند در نهایت باعث اعتماد بیشتر کاربران و شرکتها و به طور کلی مصرف کنندگان محصولات آی تی و امنیتی به کمپانی های بین المللی شده است .

این مسئله فقط در مورد کیفیت و طیف محصولات نیست .

حتی وقتی مشکلی پیش می آید شرکتهای بین المللی خیلی بهتر به مشتریان خود پاسخگو هستند .

در زیر چند مثال ساده می زنیم تا خود پس به تفاوتهای بین شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس ببرید .

1 ) شرکت سایمنتک بر روی نسخه های آنتی ویروس نورتون آپدیت اشتباه ارائه داد .

رفع مشکل در 30 دقیقه و درج راهنمایی در وب سایت و ارائه خدمات پشتیبانی بالادرنگ .

2 ) شرکت کسپرسکی بر روی نسخه های آنتی ویروس خانگی چند باری آپدیت اشتباه ارائه داد .

هرچند سعی کرد خیلی سریع مشکلات را برطرف کند ولی هیچ خبری درباره آنها منتشر نکرد .

3 ) آپدیت اشتباه کسپرسکی بر روی نسخه های آنتی ویروس شبکه Enterprise .

3 روز تاخیر در اصلاح آپدیت و عدم اطلاع رسانی عکس العمل این شرکت روسی بود .


4 ) آپدیت اشتباه مکآفی بر روی نسخه های تحت شبکه .

رفع سریع مشکل در کمتر از 1 ساعت - کمک گرفتن از شرکتهای رقیب مانند سایمنتک برای درج راهنمای پشتیبانی در وب سایتشان - اطلاع رسانی سریع و به موقع - تمدید رایگان 2 ساله لایسنس برخی مشتریانی که مشکلشان بسیار حاد بود .- عذر خواهی رسمی .

5 ) بروز مشکل در سرویس تمدید اتوماتیک آنتی ویروسهای نورتون برخی مشتریان .

( در این سرویس مشتری این اجازه را به کمپانی می دهد که در سر رسید تمدید هزینه را به طور خودکار از کارت اعتباری خریدار کم کرده و لایسنس تمدید شود . )

عکس العمل سایمنتک :  تمدید رایگان لایسنس مشتریانی که با مشکل برخورد کرده بودند . ارزش لایسنسهای رایگان ارائه شده  10 میلیون دلار .

6 ) آویرا بر روی آنتی ویروسهای خانگی آپدیت اشتباه ارائه داد .

اطلاع رسانی بعد از 1 روز و غیر فعال کردن بخشی از نرم افزار . چند روز طول کشید تا آویرا آن بخش نرم افزار را آپدیت کند .

حال به خوبی می توانید ببینید که برای هر شرکتی ممکن است مشکلی بروز کند ، ولی آنچه باعث تفاوت فاحش شرکتها می شود عملکرد و سرعت  آنها برای حل مشکلات و کمک به کاربران است .

خبرهای مربوط به مثالهای بالا در یاداشتهای قبلی دیسنا با ذکر منبع آورده شده است .

در این میان اعتبار گارانتی که می خواهید محصول آنتی ویروس را با آن خریداری کنید بسیار مهم است .

ممکن است شما محصول خوبی را انتخاب و خریداری کنید ، ولی یا محصول جعلی به شما تحویل شود و یا لایسنس بعد از مدتی مسدود شود و یا آن شرکت قادر به ارائه خدمات فنی و پشتیبانی مناسبی نباشد .

اگر یادتان باشد پیش از این گفته بودیم که برخی نمایندگان شرکتهای کوچک تولیدکننده آنتی ویروس ، به دلیل اینکه نمی توانند با غولهای امنیتی این حوزه رقابت کنند با توزیع آنتی ویروسها و لایسنسهای جعلی و غیر معتبر و یا مسدود کردن دوره ای لایسنسهای معتبر به طور مستقیم یا غیر مستقیم سعی دارند تا نام شرکتهای امنیتی معتبر را خدشه دار کنند .

پس در هنگام خرید بسیار دقت کرده تا آنتی ویروس و کلا هر محصولی را با گارانتی معتبر خریداری نمائید .

خرید با گارانتی دورانتاش یعنی اطمینان از اصالت و معتبر بودن محصول ، اطمینان از دریافت خدمات فنی و پشتیبانی مناسب و بالادرنگ و تامین امنیت در همه محیطهای دیجیتالی .


محصولات سایمنتک را فقط با گارانتی و پشتیبانی فنی دورانتاش خریداری نمائید.

Durantash , Security is our Gift






 بخش آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
( تنها توزیع کننده معتبر محصولات کمپانی سایمنتک ( سیمانتک ) در ایران )
 

قانون ارائه خدمات و سرویس به کاربران ایرانی ابلاغ شد .

اخبار محصولات جدید در دیسنا

اخبار سایمنتک در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی