دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

خطر آلودگی دوباره وب سایتهای کسپرسکی

يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۳۱ ب.ظ

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

The Threatpost Website is Running on nginx 0.7.5
Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan

2 وب سایت متعلق به شرکت روسی کسپرسکی دارای نقص امنیتی است .


Kaspersky Lab US Website is Running Drupal 6.19

براساس گزارشها 2 وب سایت به آدرسهای www.usa.kaspersky.com و www.threatpost.com که متعلق به کسپرسکی هستند دارای نقص امنیتی به دلیل عدم بروزرسانی نرم افزارهای سرور هستند .

امنیت در وب سایتها و سرورهای میزبانی وب  :

عدم رعایت نکات امنیتی در وب سایتها باعث می شود نه تنها خود وب سایت مورد حمله خلافکاران سایبری و هکرها قرار گیرد ، بلکه کاربران مراجعه کننده به این وب سایتها نیز با خطر آلوده شدن به تهدیدات سایبری روبرو هستند .

سابقه کسپرسکی در به خطر انداختن امنیت مشتریانش :

این اولین بار نیست که شرکت روسی کاسپرسکای مشتریانش را با خطر مواجه می کنند .

چند سال پیش وب سایت اصلی کسپرسکی برای مدت نزدیک به 6 ساعت در دست خلافکاران سایبری بود و بر روی وب سایتش  ویروس و بدافزار بارگذاری کردند .

این در حالی است که این شرکت روسی با در پیش گرفتن شیوه های خبری و تبلیغاتی خاص سعی دارد خود را یک شرکت امنیتی معتبر و پیشرو معرفی کند .

- انتشار خبرهای نادرست از ویروسها و تهدیدات سایبری .

- ارائه آمارهای غیر واقعی و توهمی از میزان فروش و مشتریان .

- سرقت سورس کد آنتی ویروسهای کسپرسکی و عدم افشای موضوع تا 3 سال .

- سرقت ویروس از دیگر شرکتهای معتبر امنیتی و تلاش برای ثبت شناسایی آن به نام خود .

- کلاهبرداری از مشتریان .

- کلاهبرداری از نمایندگان و فروشندگان آنتی ویروس .

- سوء استفاده از نام و لوگوی شرکتهای مختلف فناوری مخصوصآ غولهای فناوری

- بلاک ( مسدود ) کردن برخی از لایسنسهای آنتی ویروسهای خانگی و عدم تعویض آنها .

- توزیع لایسنسهای جعلی آنتی ویروس دیگر شرکتها و عدم ارائه پشتیبانی ( از طریق نمایندگان رده 2 و 3 کسپرسکی )

اینکار برای بدبین کردن مصرف کنندگان آنتی ویروس به آنتی ویروسهای دیگر شرکتها مخصوصآ کمپانی های بزرگ آنتی ویروس صورت میگیرد .

- توزیع کارت لایسنسهای جعلی کسپرسکی توسط شرکت مادر کسپرسکی با 2 هدف :

الف ) هدایت اندک مشتریانش به سمت فروشنده آنلاین کسپرسکی .

ب ) بی اعتبار کردن بازار و بازاریان فروشنده آنتی ویروس .

موارد فوق است که باعث شده تاکنون صدها نماینده ( VAD و reseller ) ارتباط با این شرکت روسی را قطع و بخش زیادی از مشتریانش نیز به محصولات آنتی ویروس دیگر شرکتهای امنیتی مهاجرت کنند .

از جمله شرکتهایی که در ایران ارتباط با کسپرسکی را قطع کردند میتوان به شرکت دورانتاش و از شرکتهایی که ارتباط با کسپرسکی را کاهش دادند میتوان به آواژنگ سیستم اشاره کرد که فروش آنتی ویروسهای خانگی کسپرسکی را متوقف کرد .

در خاورمیانه از معروفترین شرکتهایی که ارتباط با کسپرسکی را قطع کردند میتوان به Durantash ,  ComputerlinksME و Golden system اشاره کرد.

ولی در ایران شرکای کسپرسکی فعالیتهای اضافی تری نیز دارند و آن انتشار مطالب نادرست درباره آنتی ویروسهای دیگر شرکتهای امنیتی است که چندین مورد از آنها قبلآ در وب سایت دیسنا مورد بررسی قرار گرفته است .

Kaspersky Lab and Cambridge University Websites Highlight The Poor State of Security

اخبار مرتبط :

انتشار دوباره توهمات یک کسپرسکی فروش توسط عصر ارتباط !



دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی