دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan




تاکنون دهها خبر و گزارش درباره سوابق شرکت روسی کسپرسکی منتشر شده .

این اخبار و گزارشات همراه با مدارک ، مستندات  لینکهای معتبر و موثق در یادداشتهای آرشیوی دیسنا در دسترس است .


- کلاهبرداری های متعدد
- شیادی
- تلاش برای فریب کاربران و خریداران آنتی ویروس و شرکتهای فناوری .
- انتشار اخبار و گزارشات کذب
- تبلیغات نادرست
- انتشار نرم افزارهای آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی
- ارائه لایسنسهای جعلی و تقلبی و کارت لایسنسهای مشکل دار
- سرقت نام ویروس از دیگر شرکتها و انتشار خبر به نام خود
- سوء استفاده از نام ، لوگو و اعتبار دیگر شرکتهای فناوری و یا فروشنده های آنتی ویروس
- ارائه آمارهای غیر واقعی از میزان  فروش ، تعداد مشتریان و ....
- عدم ارائه پشتیبانی به مشتریان و قطع کامل پشتیبانی مخصوصآ در زمانهای بحرانی مانند ارائه آپدیتهای اشتباه .
- استفاده از تکنولوژی های از رده خارج و قدیمی در محصولات ضد ویروس که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند .

فعالیتهای فوق است که باعث شده صدها شرکت VAD و Reseller روابط با کسپرسکی را قطع کرده و چندین مدیر ارشد به ناگهان از این شرکت استعفاء دهند که نتیجه آن حتی به تعطیلی برخی از دفاتر کسپرسکی کشیده شد .

البته سوابق فروشندگان و شرکای " تجاری ، خبری و تبلیغاتی " حال حاضر کسپرسکی هم بهتر از خود این شرکت روسی نیست .

ولی سوال این است :

چرا مرکز دولتی ماهر ( مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای ) هنوز براساس سیاستهای این شرکت روسی فعالیت میکند ؟

بدتر اینکه اخباری که مرکز ماهر برای کسپرسکی و یا به نقل از این شرکت روسی منتشر میکند عمومآ دارای ویژگی های زیر است :

- تیتر خبر با علامت ویژه در صفحه اصلی منتشر می شود .
- نام کسپرسکی در ابتدای توضیحات خبر می آید . ( تازه با توضیحات و تعریف و تمجیدهای فراوان )
- در بیشتر موارد لینک خبر به نقل از سایت کسپرسکی در زیر خبر درج می شود .
- وقتی مشخص می شود خبر کسپرسکی کذب بوده ، عکس العملی از مرکز ماهر دیده نمی شود .



لینک 2

لینک 3


هر چند در این چند ماهه وب سایت مرکز ماهر سعی کرده تعداد اخباری که درباره کسپرسکی و یا به نقل از کسپرسکی منتشر میکند اندکی کاهش دهد و اخباری از دیگر شرکتهای امنیتی مخصوصآ ترند میکرو نیز منتشر کند ولی شواهد نشان میدهد اخبار کسپرسکی با دقت و ظرافت بیشتری منتشر میشوند تا تاثیر خبری و تبلیغاتی عمق تری بر کاربران و شرکتهای ایرانی داشته باشد .

این در حالی است که در در بخش " اخبار از وب سایتهای دیگر " هنوز به وب سایت شرکای خبری و تبلیغاتی کسپرسکی ( مانند ایتنا و افتانا ) لینک داده می شود .

چرا مرکز دولتی ماهر ( مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای ) هنوز براساس سیاستهای این شرکت روسی فعالیت میکند ؟


قضیه ویروس جاسوس افزار فلیم ( Flame ) :

هر چند 24 ساعت پس از انتشار خبر شناسایی ویروس جاسوس افزار فلیم ( شعله ) مشخص شد این ویروس از 5 سال قبل توسط آنتی ویروسهای Prevx شناسایی میشده ، ولی جالب است بدانید زمانی که مرکز ماهر خبر از شناسایی ویروس فلیم ( شعله ) داد ، شرکت کسپرسکی به سرعت با انتشار صدها خبر در وب سایتها و رسانه ها سعی کرد نام خود را به عنوان کاشف این ویروس ثبت کند .

تلاش کسپرسکی برای ثبت شناسایی ویروس فلیم باعث شد حتی صدای اعتراض مدیران سازمان فناوری اطلاعات ایران هم بلند شود .


دیگر ویروسهای کامپیوتری مانند مینی فلیم ، دوکو ، استاکس نت ، گاوس و ... هم همین وضعیت را داشتند و در حالی که آنتی ویروسهای دیگر شرکتهای امنیتی این ویروسها را اولین بار شناسایی کردند ، کسپرسکی سعی کرد با انتشار صدها خبر شناسایی این ویروسها را به نام خود ثبت کند .

قضیه ویروس استاکس نت :

بررسی رفتار مرکز ماهر در مورد ویروس استاکس نت ( Stuxnet ) هم جالب است .

در حالی که در مورد دیگر ویروسها و جاسوس افزارهایی که کسپرسکی ادعای شناسایی آنها را داشت ، مرکز ماهر هیچ ابزار ویروس یابی ارائه نداد ، در مورد ویروس استاکس نت عکس العمل مرکز ماهر قابل تامل بود .

زمانی که خبر ویروس استاکس نت منتشر شد ، شرکت زیمنس ابزار ویروس یابی رایگان شرکت ترند میکرو ( پی سی سیلین ) را برای شناسایی و پاکسازی ویروس استاکس نت پیشنهاد داد .

مرکز ماهر نه تنها از ارائه و انتشار ابزار ویروس یابی پیشنهادی شرکت زیمنس طفره رفت ، بلکه خود این مرکز نرم افزاری را به سرعت به عنوان ابزار ویروس یابی استاکس نت منتشر کرد .

این مرکز و دیگر شرکای کسپرسکی با ایجاد بمب خبری درباره ابزار ویروس یابی مرکز ماهر ، به هر طریق ممکن سعی کردند تا کاربران ایرانی نام ابزار ویروس یابی پیشنهادی زیمنس ( ترند میکرو ) را نشنیده و از آن استفاده نکنند .

بعدها لینک وب سایت زیمنس که ابزار ویروس یابی ترند میکرو در آن قرار داشت بر روی وب سایت مرکز ماهر قرار گرفت .

البته امروز ترندمیکرو نسخه های جدیدتری از ابزارهای ویروس یابی رایگان مانند ATTK و HouseCall را ارائه داده .

همچنین مرکز ماهر هیچگاه ابزار ویروس یابی
تحت شبکه استاکس نت را نیز معرفی نکرد .

بررسی وب سایت مرکز ماهر نیز نشان می دهد ، این مرکز هیچ خبری از حمله سایبری بسیار بزرگ " خواب نیمروز " Siesta ، منتشر نکرده .

از جمله ویژگی های منحصر بفرد حمله بسیار بزرگ سایبری خواب نیمروز ، ثبت نزدیک به 17 هزار دامنه برای سرقت اطلاعات و اتصال ویروسهای بات نت به سرورهای C&C بود .

به نظر شما چه دلایلی باعث شده تا مرکز ماهر به یکی از بازوهای خبری و تبلیغاتی شرکت کلاهبردار کسپرسکی تبدیل شده و براساس سیاستهای این شرکت روسی فعالیت کند ؟


اخبار مرتبط :

باج خواهی نمایندگان دلیل اصلی حذف نام ایران از وب سایت کسپرسکی

تلاش دوباره کسپرسکی برای وارونه جلوه دادن حقیقت .

کوالکام همکاری با Kaspersky را آغاز نکرده ، پایان داد .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی