چرا کسپرسکی به دنبال تشکیل کارگروه آنتی ویروسهای خارجی است ؟
سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۰۴:۱۸ ق.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

در چند روز اخیر مجددآ بحث کارگروه سازماندهی ارائه دهندگان آنتی ویروسهای خارجی سر تیتر خبرهای برخی نشریات و وب سایتها شده است که البته اینبار حاوی مطالب جدیدی است .
همانطور که می دانید سازمان فناوری اطلاعات ایران ( مرکز ماهر ) ، سازمان نظام صنفی رایانه ای ( کمیسیون افتا ) و نمایندگان کسپرسکی با همکاری برخی نشریات و وب سایتها که با توجه به شواهد همگی جزء شرکای تبلیغاتی کسپرسکی محسوب می شوند اصلی ترین شرکتها و سازمانهایی هستند که پیگیر تاسیس این کارگروه هستند .
سوال این است که چرا کسپرسکی و شرکای تبلیغاتیش به دنبال تشکیل کارگروه سازماندهی آنتی ویروسهای خارجی هستند ، آن هم وقتی با مشکلات زیر رو به رو هستند ؟
پاسخ به سوالات زیر می تواند کمک کند تا به پاسخ روشنی برسیم :
- جدا از بحث اخلاقی ، از لحاظ قانونی هم این اشخاص ، شرکتها و سازمانها قادر به قانونگذاری نیستند .
وقتی این اشخاص ، شرکتها و سازمانها قادر به قانونگذاری نیستند چرا از قانونگذاری و الزام صحبت می کنند ؟
- با توجه به اهداف اولیه این کارگروه که دسترسی به اطلاعات محرمانه شرکتهای فروشنده آنتی ویروس و شبکه نمایندگی های آنها و مدیریت کسب و کار بازار ، بعید است که شرکتهایی بجزء فروشندگان و شرکای تبلیغاتی کسپرسکی در این مثلا کارگروه عضو باشند .
پس چرا مدام سعی می کنند این توهم را ایجاد کنند که خیلی شرکتها در این جمع حضور دارند ؟
- در حال حاضر طیف بسیار وسیعی از کاربران ، شرکتها و سازمانهای ایرانی از آنتی ویروسهایی بجزء کسپرسکی استفاده می کنند.
این اشخاص و شرکتها نه اعتمادی به این شرکت و نه علاقه ای به استفاده از محصولاتش و از لحاظ فنی هم محصولات این شرکت روسی قادر به حفاظت از کاربران در بسیاری از محیطهای دیجیتالی به بهترین شکل نیست .
مخصوصآ مراکز حساس و صنعتی کشور چند سالی است که دیگر از برخی آنتی ویروسها مخصوصآ روسی به واسطه افتضاحاتی که این شرکت به بار آورده استفاده نمی کنند .
( این مسئله جدا از بحث طیف محصولات ، اعتبار کمپانی تولیدکننده و کیفیت محصولات و خدمات فنی و پشتیبانی است که خود داستانی دارد . )
- به دلایل مختلف و مخصوصآ به دلایل امنیتی مباحث قانونگذاری به این کارگروه سپرده نمی شود و اگر کمی دقت نمائید این کارگروه یک حرکت خودجوش از طرف کسپرسکی و شرکای تبلیغاتش است .
همین دلایل امنیتی باعث می شود اگر هم قرار است الزامی باشد ، الزام عدم خرید محصولات کسپرسکی باشد .
حتمآ یادداشت " نقش روسها در انتقال ویروس استاکس نت " به تجهیزات هسته ای و رایانه ای را مطالعه کرده اید .
- درباره نصب سرورهای آنتی ویروسها در داخل کشور باید گفت به طور مشخص این خبر تمامآ جنبه تبلیغاتی دارد .
وقتی شرکت روس کسپرسکی حاضر نشده فایل دانلود آنتی ویروسهای فارسی خود را بر روی سرورهایش قرار دهد ، چگونه می خواهد در ایران سرور آپدیت قرار دهد ؟
دیگر شرکتهای امنیتی هم به همین شکل .
و آیا بر فرض شرکتی هم سرور آنتی ویروس در ایران راه اندازی کرد ، چه دردی دوا می شود ؟
( البته کسپرسکی و شرکای تبلیغاتیش نه تنها اعتبار درست حسابی ندارند بلکه ید طولانی در انتشار خبرهای کذب دارند و شاید خبرسازی کنند که مثلا سرور راه اندازی کرده اند ، ولی .... )
مشخص نیست قرار دادن سرورهای آپدیت در ایران چه مزیتی برای کاربران ایرانی دارد ، آنهم وقتی که راه اندازی ، مدیریت و کنترل این سرورها به طور کامل دست همان شرکت خارجی خواهد بود .
شاید فقط از نظر مصرف پهنای باند اینترنت کلی کشور موثر باشد ، وگرنه مراکز داده ایرانی نه از لحاظ کیفیت و اطمینان نمی توانند به پای مراکز داده اروپایی و آمریکایی برسند و کاربرانی هم که حداکثر سرعت اینترنت شان 256 تا 2 مگابایت بر ثانیه است آیا تفاوتی را احساس خواهند کرد ؟
از طرفی مگر کسپرسکی چقدر مشتری در ایران دارد که راه اندازی سرور در ایران چیزی از پهنای باند را صرفه جویی کند .
همین الان این شرکت در ارائه سرویس آپدیت با کیفیت و پر سرعت مشکل دارد .
و از طرفی اگر هم شرکتی راضی به راه اندازی سرور در ایران شود باید توجه داشت اگر اینترنت به هر دلیلی قطع شود ، آن شرکت دیگر به سرورهای خود دسترسی ندارد که بخواهد آنها را برای کاربران ایرانیش آپدیت کند و همین مسئله مشکلات امنیتی جدیدی را برای کاربران ، شرکتها و سازمانهای ایرانی ایجاد خواهد کرد .
- سعی شده خبرهای کارگروه با خبرهای مربوط به آیین نامه دولت که مربوط به بررسی محصولات آنتی ویروس توسط سازمان فناوری اطلاعات است گره زده شود !
ظاهرآ دولت به سازمان فناوری اطلاعات وظیفه ای محول کرده که محصولات آنتی ویروس را بررسی کند و فقط در همین حد .
حال چرا این سازمان مدام سعی دارد پا را از گلیم خود درازتر کند ؟
آنطور که مشخص است سازمان فناوری اطلاعات وظیفه بررسی ارائه دهندگان آنتی ویروس را ندارد .
از طرفی در صورتی که سازمان فناوری اطلاعات ایران شروع به بررسی محصولات امنیتی و آنتی ویروس کند ، قادر نیست محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی که میلیونها کاربر و شاید بهتر باشد بگوئیم میلیاردها کاربر ( خانگی ، شرکتی ، سازمانی ، مراکز داده و .. ) دارند و در حال حاضر نیز بسیاری از کاربران ایرانی مصرف کننده محصولات این شرکتها هستند را در تستهای خود رد کند ، پس مجبور به استفاده از شیوه های فریبنده شده اند تا ذهن کاربران ایرانی را آشفته کنند .
هنوز فراموش نکرده ایم وقتی مرکز ماهر ( سازمان فناوری اطلاعات ایران ) نتایج تست آنتی ویروسها را منتشر می کرد ، نتایج محصولات شرکتهای بین المللی را که حتی کسپرسکی را آنتی ویروس حساب نمی کنند ، چقدر ضعیف درج می کرد !
حال با توجه به موارد فوق و اینکه این مثلا کارگروه هیچ کارکردی ندارد ، پس چرا اینگونه خبرسازی می کنند ؟؟
پاسخ به این سوالات می تواند مشخص کند هدف کسپرسکی از این خبرسازی ها چیست .
آنچه مشخص است شکل خبرها نشان می دهد کسپرسکی ( و شرکای تجاریش ) در وضعیت خوبی قرار نداشته و با انتشار خبرهای کذب ، ارائه اطلاعات اشتباه که با پرداخت هزینه های کلان به وب سایتها و نشریات ، آنها را نیز همراه خود کرده اند ، نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و خود نیز امیدوار نیستند که در آینده هم بتوانند کاری از پیش ببرند .
این خبرسازی ها فقط و فقط فکر و ذهن خریداران و مصرف کنندگان ضد ویروس را هدف گرفته است .
همانطور که گفته شد این کارگروه نمی تواند الزامی برای کاربران ، شرکتها و سازمانها برای خرید فقط محصولات امنیتی خاصی ایجاد کند و با خبر سازی که هدف آن ایجاد ترس و توهم در مصرف کنندگان این محصولات در ایران است ، سعی دارد کاری کند خود کاربران محصولاتی بجزء کسپرسکی را خرید نکنند و یا در نهایت محصولات 2-3 شرکت خاص را انتخاب کنند .
از طرفی انتشار خبر قانون ارائه خدمات و سرویس به کاربران ایرانی ابلاغ شد . به نوعی نوای مرگی برای شرکت روس کسپرسکی در ایران است .
قانونی که باعث می شود محصولات شرکتهای ضعیف و غیر معتبری مانند کسپرسکی رسمآ از بازار آنتی ویروس و امنیت ایران خداحافظی کنند و فقط نیاز به آگاهی بیشتر کاربران ایرانی است .
مانند این است که شما با 15 میلیون بتوانید ماشین بنز یا پورشه بخرید ، خوب طبیعیست دیگر حاضر به خرید محصولات شرکتهای ایران خودرو و سایپا حتی با قیمتهای کمتر نخواهید بود ( قیمتهای بیشتر که پیش کش ).
مخصوصآ اگر توزیع کننده ماشینهای بنز و پورشه هم معتبرتر باشد و هم خدمات پشتیبانی مناسبی را ارائه دهد .
دقیقآ به همین دلیل توزیع کنندگان کسپرسکی با انتشار نسخه های جعلی و غیر معتبر آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی امنیتی و یا مسدود کردن دوره ای کدهای فعالسازی که به خریداران عرضه می کنند ، سعی در بدنام کردن محصولات این شرکتها دارند .
نباید فراموش کنیم که شرکت دورانتاش نقش بسزایی در آگاهی رسانی به کاربران ایرانی درباره فعالیتهای مخرب شرکت روس کسپرسکی و مهمتر از آن آشنایی کاربران با شرکتهای معتبر امنیتی و محصولات آنها داشته است .
این شرکت و محصولات ارائه شده توسط آن همواره هدف حملات و تبلیغات منفی وب سایتها و نشریاتی بوده است که به طور مستقیم و غیر مستقیم با کسپرسکی و موسسه دیده بان آی تی ( دبیر کمیسیون افتا نظام صنفی ) در ارتباط بوده اند .
در آخرین مورد نیز مرکز ماهر خبری با عنوان " کرم گروگانگیر در اسکایپ " منتشر کرده است که نام شرکت امنیتی که این ویروس را شناسایی کرده حذف کرده است .
کاشف کرم گروگانگیر در اسکایپ ، شرکت امنیتی ترندمیکرو - غول عرضه کننده محصولات و سرویسهای امنیتی می باشد .
تهیه و نگارش :
واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
( معتبرترین توزیع کننده سرویسها و محصولات امنیتی و ابری در ایران )
اخبار مرتبط :
قانون ارائه خدمات و سرویس به کاربران ایرانی ابلاغ شد .
اهداف پیدا و پنهان کارگروه ویژه ساماندهی استفاده از آنتیویروسهای خارجی
چرا مدیر مرکز ماهر تغییر عنوان داده است ؟
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


در چند روز اخیر مجددآ بحث کارگروه سازماندهی ارائه دهندگان آنتی ویروسهای خارجی سر تیتر خبرهای برخی نشریات و وب سایتها شده است که البته اینبار حاوی مطالب جدیدی است .
همانطور که می دانید سازمان فناوری اطلاعات ایران ( مرکز ماهر ) ، سازمان نظام صنفی رایانه ای ( کمیسیون افتا ) و نمایندگان کسپرسکی با همکاری برخی نشریات و وب سایتها که با توجه به شواهد همگی جزء شرکای تبلیغاتی کسپرسکی محسوب می شوند اصلی ترین شرکتها و سازمانهایی هستند که پیگیر تاسیس این کارگروه هستند .
سوال این است که چرا کسپرسکی و شرکای تبلیغاتیش به دنبال تشکیل کارگروه سازماندهی آنتی ویروسهای خارجی هستند ، آن هم وقتی با مشکلات زیر رو به رو هستند ؟
پاسخ به سوالات زیر می تواند کمک کند تا به پاسخ روشنی برسیم :
- جدا از بحث اخلاقی ، از لحاظ قانونی هم این اشخاص ، شرکتها و سازمانها قادر به قانونگذاری نیستند .
وقتی این اشخاص ، شرکتها و سازمانها قادر به قانونگذاری نیستند چرا از قانونگذاری و الزام صحبت می کنند ؟
- با توجه به اهداف اولیه این کارگروه که دسترسی به اطلاعات محرمانه شرکتهای فروشنده آنتی ویروس و شبکه نمایندگی های آنها و مدیریت کسب و کار بازار ، بعید است که شرکتهایی بجزء فروشندگان و شرکای تبلیغاتی کسپرسکی در این مثلا کارگروه عضو باشند .
پس چرا مدام سعی می کنند این توهم را ایجاد کنند که خیلی شرکتها در این جمع حضور دارند ؟
- در حال حاضر طیف بسیار وسیعی از کاربران ، شرکتها و سازمانهای ایرانی از آنتی ویروسهایی بجزء کسپرسکی استفاده می کنند.
این اشخاص و شرکتها نه اعتمادی به این شرکت و نه علاقه ای به استفاده از محصولاتش و از لحاظ فنی هم محصولات این شرکت روسی قادر به حفاظت از کاربران در بسیاری از محیطهای دیجیتالی به بهترین شکل نیست .
مخصوصآ مراکز حساس و صنعتی کشور چند سالی است که دیگر از برخی آنتی ویروسها مخصوصآ روسی به واسطه افتضاحاتی که این شرکت به بار آورده استفاده نمی کنند .
( این مسئله جدا از بحث طیف محصولات ، اعتبار کمپانی تولیدکننده و کیفیت محصولات و خدمات فنی و پشتیبانی است که خود داستانی دارد . )
- به دلایل مختلف و مخصوصآ به دلایل امنیتی مباحث قانونگذاری به این کارگروه سپرده نمی شود و اگر کمی دقت نمائید این کارگروه یک حرکت خودجوش از طرف کسپرسکی و شرکای تبلیغاتش است .
همین دلایل امنیتی باعث می شود اگر هم قرار است الزامی باشد ، الزام عدم خرید محصولات کسپرسکی باشد .
حتمآ یادداشت " نقش روسها در انتقال ویروس استاکس نت " به تجهیزات هسته ای و رایانه ای را مطالعه کرده اید .
- درباره نصب سرورهای آنتی ویروسها در داخل کشور باید گفت به طور مشخص این خبر تمامآ جنبه تبلیغاتی دارد .
وقتی شرکت روس کسپرسکی حاضر نشده فایل دانلود آنتی ویروسهای فارسی خود را بر روی سرورهایش قرار دهد ، چگونه می خواهد در ایران سرور آپدیت قرار دهد ؟
دیگر شرکتهای امنیتی هم به همین شکل .
و آیا بر فرض شرکتی هم سرور آنتی ویروس در ایران راه اندازی کرد ، چه دردی دوا می شود ؟
( البته کسپرسکی و شرکای تبلیغاتیش نه تنها اعتبار درست حسابی ندارند بلکه ید طولانی در انتشار خبرهای کذب دارند و شاید خبرسازی کنند که مثلا سرور راه اندازی کرده اند ، ولی .... )
مشخص نیست قرار دادن سرورهای آپدیت در ایران چه مزیتی برای کاربران ایرانی دارد ، آنهم وقتی که راه اندازی ، مدیریت و کنترل این سرورها به طور کامل دست همان شرکت خارجی خواهد بود .
شاید فقط از نظر مصرف پهنای باند اینترنت کلی کشور موثر باشد ، وگرنه مراکز داده ایرانی نه از لحاظ کیفیت و اطمینان نمی توانند به پای مراکز داده اروپایی و آمریکایی برسند و کاربرانی هم که حداکثر سرعت اینترنت شان 256 تا 2 مگابایت بر ثانیه است آیا تفاوتی را احساس خواهند کرد ؟
از طرفی مگر کسپرسکی چقدر مشتری در ایران دارد که راه اندازی سرور در ایران چیزی از پهنای باند را صرفه جویی کند .
همین الان این شرکت در ارائه سرویس آپدیت با کیفیت و پر سرعت مشکل دارد .
و از طرفی اگر هم شرکتی راضی به راه اندازی سرور در ایران شود باید توجه داشت اگر اینترنت به هر دلیلی قطع شود ، آن شرکت دیگر به سرورهای خود دسترسی ندارد که بخواهد آنها را برای کاربران ایرانیش آپدیت کند و همین مسئله مشکلات امنیتی جدیدی را برای کاربران ، شرکتها و سازمانهای ایرانی ایجاد خواهد کرد .
- سعی شده خبرهای کارگروه با خبرهای مربوط به آیین نامه دولت که مربوط به بررسی محصولات آنتی ویروس توسط سازمان فناوری اطلاعات است گره زده شود !
ظاهرآ دولت به سازمان فناوری اطلاعات وظیفه ای محول کرده که محصولات آنتی ویروس را بررسی کند و فقط در همین حد .
حال چرا این سازمان مدام سعی دارد پا را از گلیم خود درازتر کند ؟
آنطور که مشخص است سازمان فناوری اطلاعات وظیفه بررسی ارائه دهندگان آنتی ویروس را ندارد .
از طرفی در صورتی که سازمان فناوری اطلاعات ایران شروع به بررسی محصولات امنیتی و آنتی ویروس کند ، قادر نیست محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی که میلیونها کاربر و شاید بهتر باشد بگوئیم میلیاردها کاربر ( خانگی ، شرکتی ، سازمانی ، مراکز داده و .. ) دارند و در حال حاضر نیز بسیاری از کاربران ایرانی مصرف کننده محصولات این شرکتها هستند را در تستهای خود رد کند ، پس مجبور به استفاده از شیوه های فریبنده شده اند تا ذهن کاربران ایرانی را آشفته کنند .
هنوز فراموش نکرده ایم وقتی مرکز ماهر ( سازمان فناوری اطلاعات ایران ) نتایج تست آنتی ویروسها را منتشر می کرد ، نتایج محصولات شرکتهای بین المللی را که حتی کسپرسکی را آنتی ویروس حساب نمی کنند ، چقدر ضعیف درج می کرد !
حال با توجه به موارد فوق و اینکه این مثلا کارگروه هیچ کارکردی ندارد ، پس چرا اینگونه خبرسازی می کنند ؟؟
پاسخ به این سوالات می تواند مشخص کند هدف کسپرسکی از این خبرسازی ها چیست .
آنچه مشخص است شکل خبرها نشان می دهد کسپرسکی ( و شرکای تجاریش ) در وضعیت خوبی قرار نداشته و با انتشار خبرهای کذب ، ارائه اطلاعات اشتباه که با پرداخت هزینه های کلان به وب سایتها و نشریات ، آنها را نیز همراه خود کرده اند ، نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و خود نیز امیدوار نیستند که در آینده هم بتوانند کاری از پیش ببرند .
این خبرسازی ها فقط و فقط فکر و ذهن خریداران و مصرف کنندگان ضد ویروس را هدف گرفته است .
همانطور که گفته شد این کارگروه نمی تواند الزامی برای کاربران ، شرکتها و سازمانها برای خرید فقط محصولات امنیتی خاصی ایجاد کند و با خبر سازی که هدف آن ایجاد ترس و توهم در مصرف کنندگان این محصولات در ایران است ، سعی دارد کاری کند خود کاربران محصولاتی بجزء کسپرسکی را خرید نکنند و یا در نهایت محصولات 2-3 شرکت خاص را انتخاب کنند .
از طرفی انتشار خبر قانون ارائه خدمات و سرویس به کاربران ایرانی ابلاغ شد . به نوعی نوای مرگی برای شرکت روس کسپرسکی در ایران است .
قانونی که باعث می شود محصولات شرکتهای ضعیف و غیر معتبری مانند کسپرسکی رسمآ از بازار آنتی ویروس و امنیت ایران خداحافظی کنند و فقط نیاز به آگاهی بیشتر کاربران ایرانی است .
مانند این است که شما با 15 میلیون بتوانید ماشین بنز یا پورشه بخرید ، خوب طبیعیست دیگر حاضر به خرید محصولات شرکتهای ایران خودرو و سایپا حتی با قیمتهای کمتر نخواهید بود ( قیمتهای بیشتر که پیش کش ).
مخصوصآ اگر توزیع کننده ماشینهای بنز و پورشه هم معتبرتر باشد و هم خدمات پشتیبانی مناسبی را ارائه دهد .
دقیقآ به همین دلیل توزیع کنندگان کسپرسکی با انتشار نسخه های جعلی و غیر معتبر آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی امنیتی و یا مسدود کردن دوره ای کدهای فعالسازی که به خریداران عرضه می کنند ، سعی در بدنام کردن محصولات این شرکتها دارند .
نباید فراموش کنیم که شرکت دورانتاش نقش بسزایی در آگاهی رسانی به کاربران ایرانی درباره فعالیتهای مخرب شرکت روس کسپرسکی و مهمتر از آن آشنایی کاربران با شرکتهای معتبر امنیتی و محصولات آنها داشته است .
این شرکت و محصولات ارائه شده توسط آن همواره هدف حملات و تبلیغات منفی وب سایتها و نشریاتی بوده است که به طور مستقیم و غیر مستقیم با کسپرسکی و موسسه دیده بان آی تی ( دبیر کمیسیون افتا نظام صنفی ) در ارتباط بوده اند .
در آخرین مورد نیز مرکز ماهر خبری با عنوان " کرم گروگانگیر در اسکایپ " منتشر کرده است که نام شرکت امنیتی که این ویروس را شناسایی کرده حذف کرده است .
کاشف کرم گروگانگیر در اسکایپ ، شرکت امنیتی ترندمیکرو - غول عرضه کننده محصولات و سرویسهای امنیتی می باشد .
تهیه و نگارش :
واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
( معتبرترین توزیع کننده سرویسها و محصولات امنیتی و ابری در ایران )
اخبار مرتبط :
قانون ارائه خدمات و سرویس به کاربران ایرانی ابلاغ شد .
اهداف پیدا و پنهان کارگروه ویژه ساماندهی استفاده از آنتیویروسهای خارجی
چرا مدیر مرکز ماهر تغییر عنوان داده است ؟
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

- ۹۱/۰۷/۱۸