دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan

اگر خبرهای قبلی دیسنا را مطالعه کرده باشید ، خبری با عنوان " یوجین کسپرسکی :شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروسهای رایگان فریبکارند. " منتشر شده است که درباره اظهار نظر آقای یوجین کسپرسکی مدیرعامل کمپانی کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان است .

حال دیسنا شواهد جدیدی را به دست آورده که نشان می دهد چرا صدای آقای یوجین کسپرسکی بلند شده و دیگر نتوانسته سکوت کند .

شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروسهای رایگان مانند AVG-Avira -Avast همواره یکی از مشکلات شرکت کسپرسکی بوده اند ، زیرا طیف و کیفیت محصولات کسپرسکی به شکلی نیست که طیف زیادی از کاربرانی که محصولات پولی را استفاده می کنند تحت پوشش قرار دهد .

افراد و شرکتهایی که برای آنتی ویروس هزینه کرده و به امنیت سیستمهای خود اهمیت می دهند همواره به سراغ محصولات شرکتهای بسیار معتبر و بین المللی می روند و نگاهی به محصولات دیگر شرکتها ندارند .

به هر شکل و با وجود همه این مشکلات ، شرکت کسپرسکی سعی کرده در این زمینه سکوت کند و راهکارهایی را نیز آزموده .

برای مثال کسپرسکی در مناطقی مانند هند و چین و مناطقی که شرکتهای بزرگ حضور پر رنگی دارند محصولاتش را به پایین تر قیمت ممکن ارائه می دهد ( مثال : 17 $ برای اینترنت سکیوریتی 3 کاربره ) تا بتواند مشتریانی برای خود دست و پا کند .

ولی مشکل آنجا بسیار حاد و اساسی شد که بعد از سالها دست و پنجه نرم کردن کسپرسکی با مشکلات ، شرکت فیس بوک همکاری را با 5 شرکت مایکروسافت - ترندمیکرو - سایمنتک - سوفوس و مک آفی آغاز نمود و خبر آن در همه دنیای دیجیتالی منتشر شد .

این خبر در حالی منتشر شد که خبری از نام کسپرسکی که مدعی است یکی از فروشندگان بزرگ آنتی ویروس است ، نبود .

مخصوصآ خبر استفاده از تکنولوژی های شبکه حفاظتی هوشمند ترندمیکرو ( Trend Micro Smart Protection Network ) سرو صدای بسیاری ایجاد کرد .

ترندمیکرو بعنوان پیشرو ترین و اولین شرکت ارائه دهنده راهکارهای امنیتی برای محیطهای ابری و سرورهای مجازی و همکار تجاری و فنی کمپانی هایی مانند IBM - CISCO - LINKSYS - HP - WIPRO - DELL - QUALYS شناخته می شود و پیشرفت بسیار سریعی در جذب کاربران خانگی ، شرکتی ، سازمانی و مراکز داده داشته است .

عدم انتخاب کسپرسکی از طرف شرکت فیس بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی اینترنتی با بیش از 900 میلیون کاربر ، عرصه بازار آنتی ویروسها و امنیت را روز به روز برای کسپرسکی تنگ تر می کند و این مسئله باعث شده آقای یوجین کسپرسکی نتواند سکوت کند و با مطرح کردن بحث آنتی ویروسهای رایگان سعی نموده دوباره در صدر اخبار امنیت و آنتی ویروسها قرار گیرد .

در سالهای اخیر کسپرسکی بسیار سعی نموده با انتشار گزارشات خلاف واقع و ناصحیح خود را یک شرکت پیشرو امنیتی و پر فروش نشان دهد .

این شرکت در انتشار اخبار کذب و استفاده از تبلیغات فریبنده مهارت بسیاری داشته و همواره سعی کرده با ایجاد خبرهای مختلف ، حتی خبرهای بی ربط به امنیت ، خود را در سر تیتر خبرها نشان دهد .

البته این تبلیغات عمومآ فقط در ایران و برخی از کشورها که کمپانی های بزرگ و معتبر بین المللی حضور کمرنگ تری دارند جواب دهد و هنوز طیف وسیع کاربران استفاده از محصولات کمپانی معتبر بین المللی را ترجیح می دهند و به سادگی فریب تبلیغات این شرکت را نخورده اند .

کسپرسکی به دلیل عدم پایبندی به تعهدات ، ارائه محصولات بی کیفیت ( مخصوصآ ضعف جدی در شناسایی ویروسهای روت کیت  )، عدم ارائه پشتیبانی بلادرنگ ، طیف کم محصولات و عدم پاسخگویی مناسب و عدم جبران خساراتی که به مشتریانش وارد کرده ، تعداد بسیاری از همان اندک مشتریانی که داشته از دست داده .

این شرکت همواره متهم بوده که از کمکها و حمایتهای دولت روسیه بهره برده و از ان طرف به پیشبرد سیاستهای روسیه کمک می کند .

مسئله دیگر اینکه خود شرکت کسپرسکی با انتشار لایسنس های به اصطلاح سرقتی توانسته همین تعداد کاربر را به استفاده از محصولات خود ترغیب نماید .

و از کاربرانی که معتبر نبوده و به دنبال نسخه های رایگان و یا جعلی هستند ، نباید انتظار داشت که محصول کسپرسکی را به محصولات آنتی ویروس رایگان ترجیح دهند ، زیرا کسپرسکی امکانات بیشتری در اختیار آنها قرار نمی دهد و اگر این دسته از کاربران چیزی از کامپیوتر و امنیت سر در می آورند آنوقت سراغ محصولات شرکتی مانند کسپرسکی نمی رفتند .


اخبار مرتبط :

پایان راه کسپرسکی

خبر فوری : نقص جدی در ابزار پاکسازی کسپرسکی

آنتی ویروس فقط 10 هزار تومان

900 میلیون کاربر فیس بوک تحت حفاظت ترندمیکرو قرار می گیرند .

زوم آلارم آنتی ویروس رایگان ارائه داد .

نقدی بر خبر " کدام آنتی‌ویروس مناسب‌تر است؟

 

  کسپرسکی کاسپرسکی کاسپراسکی کسپراسکی کاساپراسکی کسپرسکی



کاسپرسکی کسپراسکی کارپراسکی کسپراسکای

کاسپراسکی
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی