دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

سوء استفاده از نام و لوگوی مراکز خیریه .

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۱، ۰۲:۱۱ ق.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از شرکت دورانتاش

محک، موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان


قطعآ حمایت از موسسات و مراکز خیریه و حمایتی کاری خدا پسندانه است .

ولی متاسفانه برخی شرکتها و وب سایتها از نام و لوگوی موسسات و مراکز خیریه برای جلب اعتماد مشتریان و سوء استفاده از علاقه طبیعی کاربران به امور خداپسندانه استفاده می کنند .

شرکتهایی که نه تنها نیت خیرخواهانه ای ندارند ، بلکه با این شیوه فقط سعی دارند تا مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده و  هیچگونه تعهدی در قبال محصول و خدمات پشتیبانی ندارند .


موارد فوق بیشتر در بین شرکتهای آی تی دیده شده است ، زیرا بخش عمده مشتریان شرکتهای آی تی از طریق اینترنت و وب سایتهای مختلف بااین شرکتها آشنا می شوند .

کاربران و مصرف کنندگان محصولات آی تی توجه داشته باشند دارا بودن لوگو و یا لینک به وب سایتهای موسسات خیریه نشان دهنده معتبر بودن آن شرکت و یا محصولات ارائه شده توسط آن شرکتها نیست .

پیش از این نیز ما درباره سوء استفاده از نام و لوگوی پلیس فتا ( پلیس فضای تبادل اطلاعات ) ، نام و لوگو بانکها ( وب سایتهایی که سرویس پرداخت آنلاین ارائه می دهند و بانکها را حامی خود اعلام می کنند )
و یا وب سایتهایی که نشان مرکز نماد را دارند هشدار داده بودیم .

متاسفانه برخی کاربران فکر می کنند وجود این لوگوها و یا لینک به این سازمانها و موسسات نشان دهنده معتبر بودن محصول و یا فروشنده است و به سادگی فریب می خورند .

اخبار مرتبط :
آنچه مشخص است داشتن لینکهای پرداخت آنلاین و یا لوگوی پلیس ( فتا ) هیچ مسئولیتی برای فروشنده در ارائه محصول معتبر و یا ارائه خدمات پشتیبانی به خریدار ایجاد نمی کند و در شرایط اخذ نماد اعتماد نیز اگر مطالعه نمائید خواهید دید فقط شرایطی برای حفظ اطلاعات مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت آورده شده و در صورتی که محصول جعلی و تقلبی به خریدار تحویل شود و یا فروشنده قادر به ارائه خدمات پشتیبانی نباشد خسارات وارد شده قابل پیگیری و جبران نیست .

فروش محصولات گران قیمت :

این شیوه هم یکی از جدیدترین شیوه های جلب اعتماد و فریب خریداران است .

فروشگاه هایی که حتی اعتبار فروش محصولات ارزان قیمتی هم ندارند با درج محصولات گران قیمت که به طور طبیعی خریداران آن کالاها فقط آن محصولات را از شرکتها و وب سایتهای بسیار معتبر خریداری می کنند ، سعی می کنند تا اعتماد مشتریانی که خریدار طیف محصولات کم هزینه تر هستند را جلب کنند .

عرضه محصولاتی که قیمت بالایی دارند در کنار محصولات عادی .

برای مثال شرکت یا وب سایت X که یک وب سایت یا شرکت ناشناخته بوده و یا شرکتی است که سابقه فروش محصولات جعلی را دارد ، محصولاتی را بین قیمت 10 هزار تا 100 هزار تومان ارائه می دهد .

این شخص ، شرکت یا وب سایت برای اینکه بتواند اعتماد خریداران آن طیف محصولات را بیشتر جلب کند در ظاهر اقدام به عرضه محصولاتی می کند که قیمت بسیار بالاتری دارند ، مثلا 500 هزار تومان ریال 1 میلیون تومان و بالاتر  .

هدف از این کار فروش محصولات 500 هزار تومان به بالا نیست ، بلکه فقط هدف جلب اعتماد کاربرانی است که به طور طبیعی خریدار محصولات ارزان قیمت تر هستند می باشد .

این شرکتها و فروشگاه ها با این کار سعی دارند این مورد را به بازدیدکننده و خریدار القاء کنند که معتبر هستند .



واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی