کسپرسکی چند نماینده جدید اضافه کرد .
دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۰، ۰۶:۱۵ ب.ظ


لینک
تا مدتی پیش شایعه هایی مبنی بر عرضه محصولات آنتی ویروس توسط شرکت شاتل ( آریا رسانه تدبیر ) در میان بود و امروز شرکت کسپرسکی با درج نام شرکت شاتل در بخش نمایندگان خود به این شایعه ها پایان داد .
ولی این سوال مطرح است که ، در شرایطی که کسپرسکی در بدترین شرایط فنی ، پشتیبانی و اعتباری می باشد چرا شرکت شاتل ( Shatel ) محصولات این شرکت روسی را برای عرضه به کاربرانش انتخاب کرده است ؟
آیا این شرکت نمی داند کسب و کار با کسپرسکی یعنی خواندن فاتحه بر گور خالی ؟
مدیران این شرکت یا بسیار آماتور هستند و یا توانسته اند امتیازات بسیار خوبی از کسپرسکی بگیرند ، که احتمال دوم بسیار بیشتر است .
شرکت پارس آنلاین Parsonline نیز از اواخر سال گذشته همکاری با شرکت بیت دفندر Bitdefender را آغاز نمود .
این شرکت بعد از مدتی که از ارائه محصولات بیت دفندر توسط این شرکت می گذشت ، ناامید از فروش محصولات بیت دفندر Bitdefender و روبرو شدن با عدم استقبال کاربرانش ، لینک بخش آنتی ویروس را از صفحات وب سایت خود حذف نمود ولی بعد از ارائه نسخه های 2012 مجددآ منو آنتی ویروس را به بخش خدمات و محصولات خود افزوده است و سعی دارد فعالیت خود را گسترش دهد .
ظاهرآ این شرکت به نسخه های 2012 این شرکت رومانیایی دل خوش کرده است .
و اما نکته ای بسیار جالب :
بخش نمایندگان خاورمیانه وب سایت کسپرسکی در ماههای اخیر با آشفتگی بسیاری مواجه بوده است .
این آشفتگی به شکلی است که در برخی از ساعات شبانه روز کاربران قادر نیستند تا نام نمایندگان کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا را ملاحظه کنند .
این شرکت در سال اخیر بخش زیادی از نمایندگان مخصوصآ نمایندگان معتبر خود را از دست داد و برخی دیگر سطح همکاری با کسپرسکی را به شدت کاهش داده اند .
دلیل اصلی این اتفاق نیز کیفیت محصولات ، فعالیتها و سیاستهای کسپرسکی می باشد که ضربه بسیار بدی به اعتبار آنها زده است و این موضوع باعث شده حتی آنهایی که هنوز در حال همکاری با کسپرسکی هستند نیز دل خوشی از این شرکت نداشته باشند .
هم اکنون کسپرسکی ( کاسپراسکی ) سعی نموده با درج نامهای مختلف در وب سایتش جای خالی نامهای شرکتهایی که با این شرکت قطع ارتباط نموده اند را پر کند .
ولی مشخص است این شرکت حتی برای درج نام نمایندگان نیز دچار آشفتگی و سردرگمی است ،زیرا در برخی ساعات شبانه روز کاربران قادر به ملاحظه نامها هستند و در برخی ساعات با پیغام عدم نمایش نامها مواجه می شوند .
حال فکر کنید آن شرکتهایی که محصولات همچین شرکتی را عرضه می کنند چقدر می توانند معتبر بوده و نسبت به کاربران خود پاسخگو باشند ؟
احتمالا به خود می گوئید کاربر خیلی باید ...... باشد که محصولات همچین شرکتی را خریداری کند ؟!
لینک
از این مسئله بگذریم در سال های اخیر کسپرسکی نه تنها نتوانسته کاربر و مشتری جدیدی را جذب نماید ، بلکه بسیاری از کاربران خود را نیز از دست داده است .
کاربرانی که به واسطه استفاده از محصولات این شرکت روسی دچار مشکلات بسیاری شده اند.
از ویروسی شدن سیستم گرفته تا سنگین بودن سیستم و یا خراب شدن سیستم عامل و یا بلاک شدن ناگهانی لایسنسها .
حال سوال این است که محصولات چه شرکتهایی می توانند انتخابهای خوبی برای مهاجرت کاربران کسپرسکی باشند ؟ یعنی کاربران کسپرسکی چه محصولاتی را برای سال اخیر انتخاب می کنند ؟
و اما سیستم قیمت گذاری کسپرسکی :
از دست دادن مشتریان کسپرسکی در ایران که روزی حیاط خلوت این شرکت بود مشکلات بسیاری برای این شرکت به وجود آورده است و این موضوع باعث شده است تا کسپرسکی در حال حاضر نداند آیا باید قیمتهای کاربران نهایی را کاهش دهد؟ افزایش دهد؟ تخفیفهای نمایندگان را افزایش دهد و یا از روی غرور و زیاده خواهی تخفیفها را کاهش دهد ؟ و یا تغییری در قیمتها ندهد ؟
البته بد نیست بدانیم در سالهای اخیر تعداد دفعات دوره های تخفیف از سالی 1 بار که عمومآ همزمان با عید نوروز به کاربران ارائه می شد ، به بیش از 5 بار در سال رسیده است و میزان تخفیفها نیز از حدود 20 درصد به 30 تا 55 درصد افزایش یافته است .
با این اوصاف مشخص است که شرکت روسی کسپرسکی سیستم قیمت گزاری خود را تغییر داده است و مشخص تر است که سیستم قیمت گذاری جدیدی را نتوانسته جایگزین کند .
از طرف دیگر قطع ارتباط شرکت گیگابایت ( تنها سازنده مادربورد و نوت بوک که با کسپرسکی قرارداد همکاری داشت ، البته گزینه اول نورتون محصول کمپانی سایمنتک بود . ) و جایگزینی محصول ترندمیکرو ( غول آنتی ویروس ژاپنی ) با محصول کسپرسکی ضربه بسیار بدتری به این شرکت روسی بوده است .
اخبار مرتبط :
گیگابایت قرارداد با کسپرسکی را فسخ کرد .
مدیر منطقه انگلستان کسپرسکی Kaspersky UK Office هم این شرکت را ترک کرد .
کسپرسکی یک توزیع کننده جدید به امارات افزود .
دیسنا
خبرگزاری امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
- ۹۰/۰۸/۱۶