دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

دفتر روابط عمومی پاندا هم آمد !!

چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰۲:۲۲ ب.ظ

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات


به گزارش دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران )، اخیرآ خبری به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت پاندا در ایران با عنوان  " آیا مرجع استانداردی برای تست برنامه‌های ضدویروس وجود دارد؟ " منتشر شده است که بسیار جالب توجه است .

1- شرکت اسپانیایی پاندا دفتر روابط عمومی و یا نماینده رسمی در ایران ندارد . ( پس می توان نتیجه گرفت که دفتر روابط عمومی در کار نیست . )

2- بعد از افتضاحی که برخی فروشندگان کسپرسکی بابت تاسیس دفتر جعلی روابط عمومی کسپرسکی و استفاده از نام دفتر روابط عمومی به بار آوردند ، استفاده از این کلمه چندان خوشایند نیست و استفاده از آن توصیه نمی شود .

2- بهتر بود این شرکت با نام خود اقدام به انتشار اطلاعیه می نمود .

3- حمایت از گروه هایی مانند ماهر نه زیر ساخت های ما را تقویت می کند و نه نتیجه مثبتی برای آن شرکت فروشنده دارد .

4- تستهای گروه ماهر حتی برای عادی ترین کاربران نیز دارای اهمیت نمی باشد .

5- نحوه انتشار تستها به خوبی نشان می دهد ، مانند تکالیف دانشجویی دستکاری شده است و نه چیزی بیشتر .

6- ماهر زیر نظر شرکت فناوری اطلاعات ایران می باشد که توسط فردی مدیریت می شود که به خوبی از متن مصاحبه های ایشان می توان به میزان اطلاعات و دانش ایشان درباره آی تی و امنیت اطلاعات پی برد !!! ( ای کاش سواد و دانش هم مانند فقر خط داشت تا می فهمیدیم چه کسانی بالای خط هستند و چه کسانی پایین آن . )

7- باید گفت امیدی به اینکه بزرگترین و معتبرترین شرکتهای امنیتی دنیا از مرکز ماهر و یا امثال این مراکز در ایران حمایت کنند وجود ندارد و اولین دلیل آن این است که بر طبق قوانین بین المللی ، کشور ایران تحریم شده است و خوشبینی در اینباره توسط صادر کننده اطلاعیه بسیار عجیب است .

8- وقتی شرکت پاندا در ایران نماینده رسمی ندارد که با توجه به بسیاری دلایل چندان مهم نیست ، مشخص نیست چرا تا این اندازه بر رسمی بودن فروشنده یا نماینده تاکید شده است .

اولین  موردی که می توان نتیجه گرفت ، نشان دهنده ضعف جدی آن دفتر و یا فروشنده است که مجبور است برای خود اعتبار بخرد . ( بهتر است از داشته های خود استفاده کنیم و نه چیزهایی که فکر می کنیم داریم ولی می دانیم که نداریم و در نهایت خود را زیر سوال ببریم . )

9- باید گفت اینکه شرکتی در کشوری و یا منطقه ای نماینده رسمی داشته باشد ، نشان دهنده بالا بودن کیفیت محصولات و یا کیفیت خدمات پشتیبانی ارائه شده توسط آن شرکت و یا نمایندگانش نیست و این موضوع بارها ثابت شده است . ( مخصوصآ درباره محصولات امنیتی ، آنتی ویروس و سرویسهای امنیتی ) : این خدمات محصولات سخت افزاری نیستند .

حتی اینکه نماینده رسمی وجود داشته باشد نشان دهنده این نیست که نمایندگان این شرکت لایسنس و محصول معتبر و اصلی به کاربران ارائه دهند و یا آن را مجدد فروش نکنند .!!

( کسپرسکی ، بیت دفندر ، آویرا ، کوئیک هیل و وی بی ای 32 تنها چند مثال بسیار ساده هستند .)

10 - ما خوشحالیم که محصولات شرکتهایی مانند ترندمیکرو ، مک آفی و سایمنتک ( سمانتک) نتایج ضعیفی در مثلا تستهای گروه ماهر کسب می کنند . زیرا همین موضوع بسیاری از مسائل را به خوبی روشن می کند .

11- و در انتها این موضوع باید بررسی شود که آیا گروههایی مانند ماهر آیا آنقدر اعتبار و موجودیت دارند که اصلا درباره آنها و فعالیتهایشان اطلاعیه و یا جوابیه صادر کرد ؟!

برای این دفتر مثلا روابط عمومی و یا شرکت عرضه کننده محصولات امنیتی آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم هنگام انتشار اطلاعیه دقت بیشتری داشته باشند تا بازیچه 4 فرد و شرکت دیگر قرار نگیرند و در انتها باید گفت برای سرگرم کردن و شاد کردن دل کاربران و همکاران شیوه های بهتری نیز وجود دارد .

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی