کامگارد مجبور به انتشار خبر همایش خود شد .
يكشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۰، ۰۲:۰۸ ب.ظ
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
شرکت اماراتی کامگارد که در حال حاضر یکی از 6 توزیع کننده محصولات کسپرسکی ( کاسپرسکی ) در خاورمیانه و غرب آسیا می باشد مجبور شد خبر همایش محرمانه ای که چندی پیش برگزار نمود را منتشر کند . ( البته با 3 هفته تاخیر و با عنوان " برترینهای کسپرسکی در ایران " )
گردهمایی محرمانه کسپرسکی در ایران
حال بعد از اینکه این خبر برای اولین بار در وب سایت دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران ) درج شد ، این شرکت از طرف نمایندگان تحت فشار قرار گرفت و مجبور شد خبر مربوط به این همایش را منتشر کند .
طبق معمول این خبر از طرف وب سایت دفتر جعلی روابط عمومی کسپرسکی منتشر شده و طبق معمول و به مانند بسیاری دیگر از اخبار منتشر شده توسط شرکت کسپرسکی و شرکت کامگارد دارای اطلاعات اشتباه و مطالب کذب می باشد .
در این خبر ذکر شده که فروش شرکت کامگارد بر روی محصولات کسپرسکی در 6 ماهه اول سال 2011 نسبت به مدت مشابه سال 2010 ، نزدیک به 63 % رشد داشته است !!!!
حال مشخص نیست در این مدت که اکثر نمایندگان کسپرسکی ، محصولات ضد ویروس دیگر شرکتهای امنیتی را به کاربران پیشنهاد داده و بسیاری از کاربران و شرکتها دیگر حاضر به خرید محصولات کسپرسکی حتی با نصف قیمتهای قبلی نیستند ، چگونه شرکت کامگارد و به طبع آن شرکت کسپرسکی با 63% رشد فروش همراه بوده است !!!!! ؟؟؟
جالب اینکه در این مدت کسپرسکی 2 توزیع کننده جدید محصولات شرکتی نیز به منطقه خاورمیانه و غرب آسیا افزوده است .
( هرچه دروغ بزرگتر ، باور کردنش راحت تر )
همچنین در بخش دیگری از خبر گفته شده کسپرسکی دارای بیشترین فروش در روسیه ، چین و اروپا می باشد .
جدای از این موضوع که گزارشات کسپرسکی تا چه میزان معتبر می باشد ، بر طبق گزارشات ، این شرکت دارای بیشترین فروش در ایران ، پاکستان ، عربستان و برخی کشورهای خاورمیانه و آفریقایی بوده است . ( اطلاعات داده شده از طرف کسپرسکی به موسسه IDC در اوایل سال 2011 ) که اتفاقآ خبر آن نیز در همیان وب سایت خبرپراکنی کسپرسکی منتشر شد .
این بخش از خبر نشان می دهد اطلاعات ارائه شده توسط کارمندان شرکت کامگارد ( یا به قولی تجارت امن خاورمیانه ) حتی با اطلاعات خود کسپرسکی نیز همخوانی ندارد و این افراد حتی در هنگام انتشار اخبار کذب نیز دقت لازم را نمی کنند .
مشخص نیست این افراد چگونه می خواهند از اطلاعات کاربران و شرکتها حفاظت کنند و به شرکتها و افراد راهکار امنیتی ارائه دهند ؟!
در بخش دیگری از این خبر گفته شده ، کسپرسکی دارای رتبه دوم فروش در منطقه آمریکا می باشد .
جمله فوق بسیار مضحکه و خنده آور است .
حتی در حال حاضر کاربران عادی نیز می دانند شرکتها و کمپانی بزرگ و معتبری مانند سایمنتک ، ترندمیکرو ، مک آفی و در نهایت سوفوس و وب روت دارای بیشترین فروش محصولات و سرویسهای امنیتی در آمریکا ( شمالی ، مرکزی و جنوبی ) و اروپا و به طبع آن در کل دنیا می باشند و اصولا نه تنها کاربران شرکتی و سازمانی ، حتی کاربران خانگی نیز محصولات کسپرسکی را مناسب نمی دانند .
در بخش راهکارهای تحت شبکه فقط چند شرکت فوق که نامشان برده شد بسیار معتبر می باشند و می توان گفت نزدیک به 98% محصولات ضد ویروس تحت شبکه در دنیا توسط شرکتهای فوق به فروش می رسد . ( گزارشات CRN )
در بسیاری از موارد نیز راهکارهای امنیتی وجود دارند که فقط یکی یا چند شرکت نام برده شده در بالا اقدام به ارائه آنها می کنند و شرکتهای کوچک آن راهکارها را ندارند .
در بخش آنتی ویروسها و راهکارهای خانگی نیز این سوال مطرح است که وقتی کاربری تقریبآ با همان قیمتی که برای خرید محصولات شرکتهای امثال کسپرسکی پرداخت کند ، می تواند محصولی با کیفیت و پشتیبانی بسیار بهتر تهیه نماید ، مگر دیوانه و کم عقل است به سراغ محصولات بی کیفیت و ضعیف برود ؟
اگر این شرکت روسی در آمریکا فروشی داشت ، هیچگاه لایسنس 6 ماهه رایگان در بسته بندی های شکیل و زیبا به کاربران آمریکایی ارائه نمی داد .
مشخص است نگارنده و یا نویسندگان خبر در شرایط بسیار بد روحی اقدام به انتشار خبر نموده است .
شرکت کسپرسکی و نمایندگانش بدلیل اعمال سیاستهای اشتباه و مخصوصآ ارائه نرم افزارهای بسیار ضعیف و بی کیفیت و بدتر از آن ارائه خدمات پشتیبانی ضعیف ، باعث شده است تا با سرعت زیادی همین تعداد کاربران محدودی نیز که در برخی کشورها جلب نموده اند از دست بدهد.
این شرکت برای جلوگیری از کاهش فروش و جلب حمایت نمایندگان تاکنون سیاستهای تشویقی مختلفی را اجرا نموده که شواهد نشان می دهد موفقیت آمیز نبوده و در برخی موارد حتی نتایج معکوس داشته است .
در حال حاضر مشکل این شرکت فقط نمایندگان و همکارانش نیستند که ارتباط با کسپرسکی را کاهش و یا قطع نموده اند ، بلکه مشکل دیگر این است که کاربران و مدیران ( شبکه ) شرکتها و سازمانها حاضر به خرید محصولات کسپرسکی نیستند ، مگر آنها که سطح دانش و اطلاعات بسیار اندکی در مورد امنیت و سرویسهای امنیتی دارند .
برخی توزیع کنندگان کسپرسکی سعی نمودند تا با حمایت از فروشندگان نرم افزارهای جعلی و یا حمایت ظاهری از فروشندگان نرم افزارهای ضد ویروسی که کیفیت محصولاتشان در حد خوبی نمی باشد ، بازار آنتی ویروس و امنیت را در سالهای آینده مجددآ به سمت کسپرسکی سوق دهند ، ولی عرضه محصولات کمپانی های بزرگ ، بین المللی و معتبر باعث شده تا این سیاست نیز با شکست مواجه شود .
این مسئله را نیز نمی توان از یاد برد که نه تنها شرکت بلکه محصولات کسپرسکی نیز با شرکتها و محصولات کمپانی های بین المللی و معتبر قابل قیاس نمی باشند .
در حال حاضر حتی دیگر شرکتهای کوچک عرضه کننده آنتی ویروس نیز رقبای سرسخت و جدی برای کسپرسکی محسوب می شوند و در نقاطی که شرکتهای معتبر و بزرگ بین المللی حضور کمرنگتری داشته باشند ، به راحتی کاربران قدیمی این شرکت روسی را جذب می کنند .
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
کارنما رایانه ، پارس آتنا دژ ، آتنا ، آواژنگ ، دورانتاش ، دوراونتاش ، ضد ویروس ، امنیت ، آنتی ویروس
- ۹۰/۰۵/۰۹