دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

کامگارد مجبور به انتشار خبر همایش خود شد .

يكشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۰، ۰۲:۰۸ ب.ظ

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan

شرکت اماراتی کامگارد که در حال حاضر یکی از 6 توزیع کننده محصولات کسپرسکی  ( کاسپرسکی ) در خاورمیانه و غرب آسیا می باشد مجبور شد خبر همایش محرمانه ای که چندی پیش برگزار نمود را منتشر کند . ( البته با  3 هفته تاخیر و با عنوان " برترین‌های کسپرسکی در ایران " )


چندی پیش شرکت کامگارد و دفتر این شرکت در ایران بدلیل مشکلات جدی که در فروش محصولات کسپرسکی به وجود آمده ، همایشی و یا به قول برخی از دوستان گردهمایی ( محرمانه  ) با برخی از نمایندگان خود در ایران برگزار نمود تا شاید راهکاری جهت جلوگیری از کاهش بیشتر فروش محصولات کسپرسکی در ایران پیدا کند .

گردهمایی محرمانه کسپرسکی در ایران

حال بعد از اینکه این خبر برای اولین بار در وب سایت دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران ) درج شد ، این شرکت از طرف نمایندگان تحت فشار قرار گرفت و مجبور شد خبر مربوط به این همایش را منتشر کند .

طبق معمول
این خبر از طرف وب سایت دفتر جعلی روابط عمومی کسپرسکی منتشر شده و طبق معمول و به مانند بسیاری دیگر از اخبار منتشر شده توسط شرکت کسپرسکی و شرکت کامگارد دارای اطلاعات اشتباه و مطالب کذب می باشد .

در این خبر ذکر شده که فروش شرکت کامگارد بر روی محصولات کسپرسکی در 6 ماهه اول سال 2011 نسبت به مدت مشابه سال 2010 ، نزدیک به 63 % رشد داشته است !!!!

حال مشخص نیست در این مدت که اکثر نمایندگان کسپرسکی ، محصولات ضد ویروس دیگر شرکتهای امنیتی را به کاربران پیشنهاد داده و بسیاری از کاربران و شرکتها دیگر حاضر به خرید محصولات کسپرسکی حتی با نصف قیمتهای قبلی نیستند ، چگونه شرکت کامگارد و به طبع آن شرکت کسپرسکی با 63% رشد فروش همراه بوده است !!!!! ؟؟؟

جالب اینکه در این مدت کسپرسکی 2 توزیع کننده جدید محصولات شرکتی نیز به منطقه خاورمیانه و غرب آسیا افزوده است .

( هرچه دروغ بزرگتر ، باور کردنش راحت تر )

همچنین در بخش دیگری از خبر گفته شده کسپرسکی دارای بیشترین فروش در روسیه ، چین و اروپا می باشد .

جدای از این موضوع که گزارشات کسپرسکی تا چه میزان معتبر می باشد ، بر طبق گزارشات ، این شرکت دارای بیشترین فروش در ایران ، پاکستان ، عربستان و برخی کشورهای خاورمیانه و آفریقایی بوده است . ( اطلاعات داده شده از طرف کسپرسکی به موسسه IDC در اوایل سال 2011 ) که اتفاقآ خبر آن نیز در همیان وب سایت خبرپراکنی کسپرسکی منتشر شد .

این بخش از خبر نشان می دهد اطلاعات ارائه شده توسط کارمندان شرکت کامگارد ( یا به قولی تجارت امن خاورمیانه ) حتی با اطلاعات خود کسپرسکی نیز همخوانی ندارد و این افراد حتی در هنگام انتشار اخبار کذب نیز دقت لازم را نمی کنند .

مشخص نیست این افراد چگونه می خواهند از اطلاعات کاربران و شرکتها حفاظت کنند و به شرکتها و افراد راهکار امنیتی ارائه دهند ؟!

در بخش دیگری از این خبر گفته شده ، کسپرسکی دارای رتبه دوم فروش در منطقه آمریکا می باشد .

جمله فوق بسیار مضحکه و خنده آور است  .

حتی در حال حاضر کاربران عادی نیز می دانند شرکتها و کمپانی بزرگ و معتبری مانند سایمنتک ، ترندمیکرو ، مک آفی و در نهایت سوفوس و وب روت دارای بیشترین فروش محصولات و سرویسهای امنیتی در آمریکا ( شمالی ، مرکزی و جنوبی ) و اروپا و به طبع آن در کل دنیا می باشند و اصولا نه تنها کاربران شرکتی و سازمانی ، حتی کاربران خانگی نیز محصولات کسپرسکی را مناسب نمی دانند .

در بخش راهکارهای تحت شبکه فقط چند شرکت فوق که نامشان برده شد بسیار معتبر می باشند و می توان گفت نزدیک به 98% محصولات ضد ویروس تحت شبکه در دنیا توسط شرکتهای فوق به فروش می رسد . ( گزارشات CRN )

در بسیاری از موارد نیز راهکارهای امنیتی وجود دارند که فقط یکی یا چند شرکت نام برده شده در بالا اقدام به ارائه آنها می کنند و شرکتهای کوچک آن راهکارها را ندارند .

در بخش آنتی ویروسها و راهکارهای خانگی نیز این سوال مطرح است که وقتی کاربری تقریبآ با همان قیمتی که برای خرید محصولات شرکتهای امثال کسپرسکی پرداخت کند ، می تواند محصولی با کیفیت و پشتیبانی بسیار بهتر تهیه نماید ، مگر دیوانه و کم عقل است به سراغ محصولات بی کیفیت و ضعیف برود ؟

اگر این شرکت روسی در آمریکا فروشی داشت ، هیچگاه لایسنس 6 ماهه رایگان در بسته بندی های شکیل و زیبا به کاربران آمریکایی ارائه نمی داد .

مشخص است نگارنده و یا نویسندگان خبر در شرایط بسیار بد روحی اقدام به انتشار خبر نموده است .

شرکت کسپرسکی و نمایندگانش بدلیل اعمال سیاستهای اشتباه و مخصوصآ ارائه نرم افزارهای بسیار ضعیف و بی کیفیت و بدتر از آن ارائه خدمات پشتیبانی ضعیف ، باعث شده است تا با سرعت زیادی همین تعداد کاربران محدودی نیز که در برخی کشورها جلب نموده اند از دست بدهد.

این شرکت برای جلوگیری از کاهش فروش و جلب حمایت نمایندگان تاکنون سیاستهای تشویقی مختلفی را اجرا نموده که شواهد نشان می دهد موفقیت آمیز نبوده و در برخی موارد حتی نتایج معکوس داشته است .

در حال حاضر مشکل این شرکت فقط نمایندگان و همکارانش نیستند که ارتباط با کسپرسکی را کاهش و یا قطع نموده اند ، بلکه مشکل دیگر این است که کاربران و مدیران ( شبکه ) شرکتها و سازمانها حاضر به خرید محصولات کسپرسکی نیستند  ، مگر آنها که سطح دانش و اطلاعات بسیار اندکی در مورد امنیت و سرویسهای امنیتی دارند .

برخی توزیع کنندگان کسپرسکی سعی نمودند تا با حمایت از فروشندگان نرم افزارهای جعلی و یا حمایت ظاهری از فروشندگان نرم افزارهای ضد ویروسی که کیفیت محصولاتشان در حد خوبی نمی باشد ، بازار آنتی ویروس و امنیت را در سالهای آینده مجددآ به سمت کسپرسکی سوق دهند ، ولی عرضه محصولات کمپانی های بزرگ ، بین المللی و معتبر باعث شده تا این سیاست نیز با شکست مواجه شود .

این مسئله را نیز نمی توان از یاد برد که نه تنها شرکت بلکه محصولات کسپرسکی نیز با شرکتها و محصولات کمپانی های بین المللی و معتبر قابل قیاس نمی باشند .

در حال حاضر حتی دیگر شرکتهای کوچک عرضه کننده آنتی ویروس نیز رقبای سرسخت و جدی برای کسپرسکی محسوب می شوند و در نقاطی که شرکتهای معتبر و بزرگ بین المللی حضور کمرنگتری داشته باشند ، به راحتی کاربران قدیمی این شرکت روسی را جذب می کنند .

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات


کارنما رایانه ، پارس آتنا دژ ، آتنا ، آواژنگ ، دورانتاش ، دوراونتاش ، ضد ویروس ، امنیت ، آنتی ویروس
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی