دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

۳ مطلب در آذر ۱۳۸۸ ثبت شده است

سلام دوستان
خسته نباشید .
من یک مطلبی گذاشتم راجع به دوستانی که کار پشتیبانی شبکه و کامپیوتر انجام می دن و بخصوص دوستانی که کار فروش و تعمیرات کامپیوتر انجام میدن .

بعضی از این دوستان از ما شاکی بودن که این مطلب به اعتبار ما ضربه زده و باعث بوجود اومدن بی اعتمادی مشتریان و کاربرای کامپیوتر شده .

خوب حقیقتش را بخواهید قصد من اصلا جسارت به شغل شریف دوستان نبوده ولی یک حقیقتی هست که من خودم بارها به چشم دیدم .
و فکر کنم بهتر هست که این موضوع را کمی بازترش کنم .
اینکه دوستان متخصص و تعمیرکارها و پشتیبانهای کامپیوتر تمایل زیادی به استفاده از آنتی ویروسهای اورجینال ندارند و بخصوص اینکه به دوست و آشنا و مشتری هم توصیه نمی کنند استفاده کنند ناشی از چند مساله هست .

هرچند دیدم که بیشتر این دوستان خودشون تا اونجا که براشون امکان داشته باشه از نه فقط آنتی ویروس بلکه همه نرم افزارها و بخصوص سیستم عامل هم بصورت اورجینال استفاده می کنند .

ولی خوب می دونند وقتی خود این دوستان از همه بهتر می دونند که کلا نرم افزار غیر اورجینال کار نمی ده - حالا شما خودتا بکش بگو بروزرسانی میشه - خوبه - خوشگله و غیره خوب آخر کار میبینی کامپیوتر سرعتش کم میشه - ویروسی میشه - بهم میریزه - هک میشه - یوزر نام ها و پسوردها دوزدیده میشه و .... خوب ادم آخه چی بگه - نه باید اطلاع رسانی کنه آدم .
ولی این وسط یک عده که کار تعمیر و پشتیبانی انجام میدن پول خوبی در میارن ( خدا به همه بیشتر روزی بده )

حالا این وسط آنتی ویروس از همه بدتره - چون این نرم افزار رو آدم نصب میکنه تا کامپیترش امن باشه و سالم بمونه وقتی بقولی خود پلیسه مشکل داشته باشه خوب از خلافکارا چه انتظاری هست .

البته تو مملکت ما از همه بدتره - مردم و دولت خیلی جاها سوتی های بدی میدن .- تو همین نمایشگاه الکامپ امسال اینهمه شرکت قد و نیم قد اومدن نرم افزارهای مختلف اورجینال بدن و تبلیغ کنند و این وسط یک شرکتی هم مثل پ . ر . ن . د غرفه داشته باشه ادم چی بگه ؟؟؟!!!!!!

این هم مملکت ماست دیگه . وسط ی کشور که مثلا قانون کپی رایت داره و هزارتا درد و مرض دیگه و کلی ادعا و نمایشگاه آنچنانی و ... ی غرفه اینطوری باشه - خوب اون کاربر از همه جا بی خبر سرش کلاه میره دیگه .

البته شرکتهای تولید کننده بخصوص آنتی ویروسها خیالشون هم نیست چون خودشون از همه وارد ترند و بقولی رئیس کلاه برداران - میگن بیشتر این ویروسهارو خودشون مینویسند !!!!! البته فرقی هم نداره چون اول آخر کاربر مجبوره استفاده کنه - خوب بلدند از چه ترفندهایی استفاده کنند که کاربرایی که به خیال خودشون نرم افزار مجانی استفاده میکنند زیاد حالشا نبرند .

کاشکی یک سازمان یا شرکتی هم بود که کارش اطلاع رسانی درست و بدون غرض به مردم بود البته بد نیست بقولی اصحاب رسانه یکم بیشتر به این فکر باشند .!!
خوب به قولی امروز نه - فرداها به حرف من می رسید . شاید ی وقتی که خیلی دیر شده باشه .

حالا این وسط نگن که این میخواد آنتی ویروس بفروشه و ی سودی بکنه - من نمی گم این شرکتهای آنتی ویروس سود نمی کنند درسته ولی میدونید مثل کمر بند ایمنی هستش این آنتی ویروس - وقتی که تصادف کردی و به فنا رفتی اونوقت بخ خودت میگی که آی چرا من اشتباه کردم . نمی تونی بگی اینا کمربند ایمنی تبلیغ ی کنند تا بیشتر بفروشند .

ما بریم دیگه . هوای تهران هم چند روزیه حسابی گرفته و کمکی بارون میاد .
خدایا من هواشناسم یا مهندس کامپیوتر
  • دیسنا امنیت اطلاعات
سلام.
چند وقتی درگیر الکامپ و همینطور مذاکره برای یک سری محصولات جدید بودیم .
راجع به الکامپ که شرکت سعی کرد با اینکه غرفه نداشت ولی تا اونجا که امکان داشت خودشا معرفی کنه . به هر حال 3 سال فعالیت اون هم فقط فروش محصولات شرکت کسپرسکی کم چیزی نیست . تازه این وسط هم یک سری اتفاقات عجیب و غریب بیفته که بماند .
تو الکامپ شرکت هم کاتالوگ توزیع کرد هم خبر داشت ، شاید کم کم بازتابش مشخص بشه و کارای دیگه که بماند .
ولی در کل مفید و خوب بود .
همینطور چند تا جلسه هم با همکارای عزیز داشتیم که شاید روزی روزگاری بگم چی گفته شد .
شرکت جند تا محصول جدید معرفی کرد که شاید تو ایران کمی ناشناخته باشن ولی تو جاهای دیگه این کره خاکی بخصوص اروپا و آمریکا طرفدارای پروپا قرصی داره و واقعا هم کیفیت خوبی دارند .
همیشه من احساس می گردم چقدر باید ما کسپرسکی و پاندا و بیت دفندر و نود 32 استفاده کنیم .
تا اینکه گشتیم و گشتیم تا 4 تا محصول که خوبه خوب باشه گیر بیاریم .
که هم سبک باشه - هم ویروس گیریش خوب باشه - هم کار کردن باهاش راحت باشه و هم تو نتایج مقایشه ای مثل AV-Comparitive , VirusBtn , check Mark , ... نتایج خوبی داشته بشه .
البته می دونید که این کار خیلی سخته ، چون همه دنیا نسبت به ما لطف ( تحریم ) دارند ولی با پشتکار و کلی مذاکره و دردسر و واسطه و دوست و آشنا تو این کشور و اون کشور تونستیم این کارا انجام بدیم .
اولیش که من خودم خیلی دوستش دارم اسمش G-data هست بعدی ترند میکرو که با اسم پی سی سیلین pc-cillin میشناسن و اف سکیور و تیون آپ Trendmicro - G-data - F-secure - Tuneup
البته این Tune-up آنتی ویروس نیستش ، بلکه ی نرم افزاریه برای درست کردن ویندوز و بهینه سازی و برطرف کردن مشکلات ویندوز که بهترین نرم افزار در نوع خودش هست . کلی هم جایزه و این چیزا داره .
تو پست های بعدی سعی می کنم در مورد یک یک این نرم افزارها توضیح بدم .
شاد و پیروز باشید و شبهای پاییزیه قشنگی در کنار خانوادتون داشته باشید .
  • دیسنا امنیت اطلاعات

سلام.

دوستان - همیشه ی چیزی برام سوال شده بود . و اون اینکه چرا آدمایی مثل مدیرهای شبکه یا شرکتها و کسانی که کار کامپیوتر بخصوص تعمیرات و نگهداری شبکه انجام می دند بیشتر از همه تبلیغ آنتی ویروس و نرم افزار کرک شده رو می کنند .

جواب این سوال اوالش یکم برام سخت بود . چون همیشه فکر می کردم آدم همیشه باید

 انصاف داشته باشه و کسی نباید یک نفر دیگر رو با راهنمایی اشتباه و غلط گمراه کنه کاربر رو . ولی دیدم تو این دنیای وا نفسا خیلی ها فقط به فکر منافع خودشون هستند و هیچی دیگه براشون مهم نیست .

خوب معلومه ، جواب سوال من این بود : وقتی میشه گفت 98% مشکلاتی که برای کامپیوتر ما بوجود میاد از خرابی هست که ویروسها باعث و بانیش هستند .

و خرابی کامپیوتر یا شبکه ما باعث میشه بهر حال کسایی نونشون چرب و چیلی تر بشه شاید منم وسوسه بشم که آدمای اطرافم رو اشتباه راهنمایی کنم تا ی پولی از جیبشون در بیارم . اون هم نه کم . بلکه زیاد .

شما حساب کنید : هزینه ی آنتی ویروس بطور متوسط سالی 40 هزار تومن هست .

در صورتی که این هزینه تعویض یک ویندوز تو بعضی نقاط تهران هست البته + نصب دوباره نرم افزارها و تنظیمات و مصیبتهای بعدش ( البته برای کاربر نه برای مهندس یا تکنیسین تعمیرکار که پولش رو میگیره و حالش رو می بره ) .

حالا چرا این بندگان خدا به خودشون اجازه نمی دن که بگن اصلا آنتی ویروس استفاده نکنید . ( خوب معلومه ، چون اوضاع ویروسها اینقدر بد و خطرناک شده که شاید 1 ثانیه هم ی کایوتر بدون آنتی ویروس چه از مدل اورجینالش یا تقلبیش و کرک شدش دوام نمی آره . )

آنتی ویروس یا بهتر بگم نرم افزارهای غیر اورجینال هم که اوضاعشون کاملا معلومه . نه پشتیبانی دارند - نه بروزرسانی می شن - نه درست کار می کنند - خیلی وقتا تازه خرابکاری هم می کنند و راه رو برای دزدا کرکرها و هکرها و ویروسها باز می کنند .

حالا از من گفتن بود - هرکسی خربزه می خوره پای لرزش هم میشینه .

پس می بینید که در کل این هزینه ای که این شرکتها می میگیرند هیچی نیست در قبال کمکی که می کنند .

تو پست بعدی سعی می کنم مطالب بهتری بزارم .

شادو پیروز

سرما نخورید - هوا چند روزیه تو تهران حسابی سرد شده .

شب بخیر - بابای


  • دیسنا امنیت اطلاعات