دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

آیا کسپرسکی دوباره کلاهبرداری میکند؟

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، همانطور که میدانید از حدود 5 سال پیش تحریم های مختلفی علیه شرکت آنتی ویروس کسپرسکی Kaspersky آغاز شد.

ممنوعیت در سیستم های دولتی کشورهای چین، آمریکا، لیتوانی، هلند ، انگلستان، مجارستان، ممنوعیت تبلیغات در یوتیوب. توقف فروش در بست بای BestBuy و چند فروشگاه زنجیره ای.

از طرفی تجاوز روسیه به اوکراین باعث شده تا اشخاص، کشورها و شرکتهای بیشتری به تحریم کسپرسکی دست بزنند.

هشدار کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و ایتالیا نسبت به استفاده از آنتی ویروس های کسپرسکی، قطع ارتباط برخی شرکتها و وب سایتها با کسپرسکی، قطع همکاری اسپانسری تبلیغاتی شرکت فراری و از این موارد باعث شده تا این شرکت بیش از هر زمانی تحت فشار قرار گیرد.

همانطور که میدانید طی سالهای گذشته، شرکت روسی کسپرسکی حداقل 2 مرتبه دست به کلاهبرداری از مشتریان و نمایندگانش زده.

اولین بار در سال 2009 میلادی و با بلاک کردن بخش زیادی از لایسنس های آنتی ویروس های خانگی و عدم قبول جبران خسارت و یکبار در حدود سال 2012 با توزیع لایسنس های 200 روزه به جای 365 روزه در بازار خاورمیانه و مخصوصآ ایران.

حال سوال این است که با توجه به شرایط بحرانی شرکت روسی کسپرسکی و از طرفی حمایت بسیاری از شرکتها و رسانه ها و ارگان های دولتی در ایران از این شرکت روسی، آیا امکان دارد که این شرکت حداقل در بازار ایران، اقدام به کلاهبرداری کند؟

پی نوشت:

هر چند همیشه کسپرسکی تلاش میکند خود را یک شرکت موفق و رو به رشد نشان دهد، ولی حقیقت این است که از همان سال 2009 میلادی، شرکت کسپرسکی به دلیل کیفیت پایین محصولات و پشتیبانی بسیار ضعیف و دروغگویی به مشتریان و نمایندگان و فعالیت های ناسالم تجاری، بخش زیادی از نمایندگان و مشتریان خود را از دست داده است.

فقط در ایران از جمله شرکتهایی که با کسپرسکی قطع همکاری کردند میتوان به دورانتاش، آواژنگ سیستم، شاتل، های وب ، مخابرات تهران و آسیاتک اشاره کرد.

متاسفانه بخش زیادی از مدیران شبکه، سایتها و رسانه های پربازدید و کلیدی فناوری اطلاعات در ایران، ارتباط نزدیکی با کسپرسکی و نمایندگانش دارند و همین مسئله باعث گمراهی خریداران آنتی ویروس شده است.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

مشاهده همه یادداشت های دیسنا در ویرگول

  •  
  • دیسنا امنیت اطلاعات

ادامه عرضه سبکترین آنتی ویروس جهان توسط غول اینترنتی ایران

به گزارش روابط عمومی شرکت دورانتاش، در ادامه توافقات صورت گرفته بین شرکتهای دورانتاش و شاتل که از ابتدای سال 1399 اجرایی شد، همه مشترکان شاتل میتوانستند لایسنس آنتی ویروس های Webroot را با تخفیف ویژه خریداری کنند.

روابط عمومی شرکت دورانتاش اعلام کرد، قرارداد با شرکت شاتل برای مدت محدودی تمدید شده و مشترکان این شرکت بزرگ اینترنتی که طی این 2 سال فرصت دریافت لایسنس را نداشتند، میتوانند کد تخفیف آنتی ویروس را مانند 2 سال گذشته، از باشگاه مشتریان شاتل دریافت کنند.

وبروت سازنده سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس جهان و برنده دهها جایزه از جمله 23 جایزه پی سی مگزین است.

شرکت شاتل که پیش از این نماینده شرکت روسی کسپرسکی ( Kaspersky ) بود، در سال 1398 به همکاری با کسپرسکی پایان داد و از ابتدای سال 1399 طی قراردادی با شرکت دورانتاش، اقدام به عرضه کدهای تخفیف برای خرید آنتی ویروس های وبروت ( Webroot ) از طریق باشگاه مشتریان شاتل ( شاتل کلاب ) نمود.

لینک اختصاصی خرید آنتی ویروس های وبروت ویژه مشترکان شاتل

شاتل در ادامه همکاری با دورانتاش، بیش از یک سال است که آنتی ویروس های وبروت را در اختیار پرسنل ، کارشناسان و نمایندگانش در سرتاسر ایران قرار داد.

درباره وبروت Webroot

شرکت وبروت در سال 1997 ( حدود 24 سال پیش ) در ایالت کلورادو آمریکا تاسیس شد.

وبروت از سال 2019 بخشی از کمپانی بین المللی- کانادایی OpenText است.

شرکتهای سیسکو Cisco , اچ پی HP و دهها شرکت دیگر مانند Aruba Networks , PaloAlto Networks , A10 Networks , F5 Networks , F445 Networks و Zyxel زایکسل از دیگر مشتریان محصولات و تکنولوژی های وبروت هستند.

آنتی ویروس های وبروت که از سال 2011 میلادی عنوان سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس های جهان را دارند، از سال 1387 توسط شرکت دورانتاش ارائه و پشتیبانی میشوند.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

شرکت دورانتاش : واحد آموزش و اطلاع رسانی

www.durantash.com

  • دیسنا امنیت اطلاعات

توصیه به مشتریان ایرانی بیت دیفندر برای خرید آنتی ویروس

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، همانطور که میدانید شرکت رومانیایی بیت دیفندر ( bitdefender ) فروش ، رجیستر و آپدیت آنتی ویروس هاش را در ایران متوقف کرد.

تعداد قابل توجهی از کاربران ایرانی از آنتی ویروس های بیت دیفندر برای حفاظت از خود استفاده میکردند.

bitdefender
bitdefender

این کاربران حالا باید یک آنتی ویروس دیگر انتخاب و استفاده کنند تا اطلاعات و سیستم هایشان در امنیت و سلامت باشند.

چه انتخاب هایی برای خرید آنتی ویروس در ایران وجود دارد؟

در حال حاضر فقط نسخه های اورجینال و معتبر آنتی ویروس های ترندمیکرو، وبروت، کسپرسکی، ام سی سافت، کوئیک هیل و پادویش در ایران قابل تهیه است.

کدام آنتی ویروس ( ها ) بهتر است؟

از بین آنتی ویروس های که در بالا نام بردیم و در بازار ایران عرضه میشوند، 2 شرکت ترندمیکرو ( Trend Micro ) و وبروت ( Webroot ) بهترین گزینه برای کاربران ایرانی و مخصوصآ برای مشتریان قدیمی بیت دیفندر است.

Webroot
Webroot

وبروت سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس جهان است و از سال 1387 توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران ارائه میشود و تاکنون شرکتهایی مانند شاتل و آسیاتک استفاده از آن را به مشتریان خود توصیه کرده اند.

از جمله مشتریان محصولات و تکنولوژی های Webroot میتوان به Cisco, F5 Networks, Aruba Networks, F445 Networks, A10 Networks , Zyxel و PaloAlto Networks میتوان اشاره کرد.

در این لینک میتوانید مقایسه وبروت و بیت دیفدر را مشاهده کنید.

Trend Micro
Trend Micro

ترندمیکرو هم که با نام پی سی سیلین شناخته میشود، یکی از دیگر از کمپانی های بزرگ و پیشرو آنتی ویروس در دنیاست و نیاز به معرفی ندارد.

آنتی ویروس های ترندمیکرو نیز از سال 1387 توسط شرکت دورانتاش در ایران عرضه و پشتیبانی میشوند.

از جمله مشتریان محصولات و تکنولوژی های ترندمیکرو میتوان به Cisco, ASUS, Panasonic, Fujitsu, TP-Linksys , Amazon, Facebook, Juniper Networks و SBI Bank و بیش از 500 هزار شرکت و سازمان در دنیا اشاره کرد.

 

#دیسنا: خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

  • دیسنا امنیت اطلاعات

شرکت Dicker Data هم با کسپرسکی قطع همکاری کرد.

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها)، شرکت Dicker Data که یکی از بزرگترین شرکتهای توزیع کننده محصولات IT در استرالیا و نیوزیلند است، همکاری با کسپرسکی را متوقف کرد.

مدیران شرکت Dicker Data در این باره اظهار نظر نکرده اند، ولی به نظر میرسد دلیل قطع همکاری این شرکت با کسپرسکی Kaspersky، تجاوز روسیه به اوکراین باشد که باعث قتل عام تعداد زیادی از مردم اوکراین و تخریب شهرهای این کشور مخصوصآ مناطق مسکونی و غیر نظامی شده.

در پی حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از کاربران خواستار تحریم شرکت روسی کسپرسکی شده بودند.

برخی پرسنل و کارمندان کسپرسکی نیز تلاش کرده اند مانع تحریم این شرکت توسط کاربران و شرکتها شوند.

البته پیش از این نیز به دلایلی مانند کیفیت پایین محصولات، کیفیت پایین پشتیبانی، دروغگویی و کلاهبرداری، کسپرسکی بخش زیادی از نمایندگان و مشتریانش را از دست داده بود.

 

#دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

 

  • دیسنا امنیت اطلاعات

توزیع بدافزار در قالب آنتی ویروس پرطرفدار و محبوب Webroot

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، محبوبیت آنتی ویروس های وبروت باعث شده تا دهها وب سایت ، اقدام به توزیع بدافزار و ویروس در قالب آنتی ویروس های وبروت کنند.

شرکت دورانتاش ( اولین و تنها توزیع کننده آنتی ویروس های Webroot در ایران) ، طی اطلاعیه ای هشدار داد که بسیاری از وب سایت های فارسی و ایرانی با توجه به محبوبیت و پرطرفدار بودن آنتی ویروس های وبروت Webroot، اقدام به توزیع و انتشار انواع مختلفی از ویروس و بدافزار در قالب فایلهای نصب آنتی ویروس های وبروت کرده اند.

دورانتاش توصیه کرد که آنتی ویروس های وبروت را فقط به طور مستقیم از وب سایت این شرکت تهیه کرده و فقط از لینکهای دانلودی که این شرکت در اختیارتان قرار میدهد و یا لینک های دانلود رسمی شرکت وبروت استفاده کنید.

چرا وبروت به آنتی ویروس پرطرفدار و محبوب تبدیل شده است؟

وبروت Webroot
وبروت Webroot

آنتی ویروس های Webroot علاوه بر کیفیت و قدرت شناسایی بالا، عنوان سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس جان را در اختیار دارند.

قدرت شناسایی قوی

بسیار سبک

بسیار کم حجم

نصب و آپدیت بسیار ساده و سریع

تهیه در ایران از شرکت معتبر ( دورانتاش )

باعث شده تا این ضدویروس انتخاب اول بسیاری از کاربران و شرکتهای ایرانی باشد.

آنتی ویروس های وبروت اولین بار در سال 1387 توسط دورانتاش وارد بازار ایران و خاورمیانه شدند.

از همان ابتدا شرکتهای رقیب مخصوصآ کسپرسکی، بیت دیفندر، ایست (نود32) و آویرا تلاش بسیاری کردند تا خریداران آنتی ویروس در ایران با این برند بزرگ و قدرتمند آنتی ویروس آشنا نشوند و برای همین هیچ اسم و خبری از وبروت در رسانه های پربازدید IT ایران نمیبینید.

پس از سال 2011 میلادی کمی وضعیت تغییر کرد.

وبروت سبکترین آنتی ویروس جهان را عرضه کرد. از طرفی کاربران ایرانی از کیفیت پایین ضدویروس های کسپرسکی، بیت دیفندر ، ایست (نود32) و آویرا خسته شده بودند.

همین مسئله باعث شد تا وبروت مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

چند سال بعد شرکتهای اینترنتی بزرگی مانند شاتل و آسیاتک هم آنتی ویروس های وبروت را به میلیون ها مشترک سرویس های اینترنت خود پیشنهاد دادند و همین مسئله باعث شد تا کاربران خیلی بیشتری با وبروت آشنا شوند و از این ضدویروس برای حفاظت از خود و اطلاعاتشان استفاده کنند.

حال که آنتی ویروس های وبروت به پرفروش ترین و پرطرفدار ترین و محبوب ترین آنتی ویروس در ایران تبدیل شده، دهها وب سایت که توسط خلافکارا سایبری مدیریت و هدایت میشوند با انتشار نسخه های ویروسی، جعلی و تقلبی در قالب آنتی ویروس وبروت، تلاش دارند تا کاربران را ویروسی و آلوده کنند.

اخبار مرتبط :

پاسخ به 31 سوال درباره آنتی ویروس های Webroot ( وبروت )

آنتی ویروسی 20 برابر سبکتر از ایست (نود32)

شاتل ارائه آنتی ویروس های قدرتمند Webroot را برای مدت محدودی تمدید کرد.

 

#دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

  • دیسنا امنیت اطلاعات

آنتی ویروس های اف-سکیور و کوئیک هیل هم اسم ایران را حذف کردند.

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، طی سه سال اخیر شرکتهای آنتی ویروس آویرا ، بیت دیفندر ، ایست ( نود32 )، بولگارد و پاندا سکیوریتی از بازار ایران خارج شدند و برخی حتی رجیستر و آپدیت را نیز بر روی کاربران داخل ایران مسدود کردند.

بررسی های دیسنا نشان میدهد شرکتهای آنتی ویروس اف-سکیور F-secure ( فنلاند ) و کوئیک هیل Quick Heal ( هند ) که تا مدتی پیش نام ایران و شرکتهای ایرانی را در وب سایت خود منتشر کرده بودند، اقدام به حذف نام ایران Iran کرده اند.

f-secure - quick heal
f-secure - quick heal

 

نکته جالب توجه این است که مدتی است که آنتی ویروس های خانگی ( شخصی ) اف-سکیور در وب سایت نماینده این شرکت در ایران عرضه نمی شود.

 

#دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

  • دیسنا امنیت اطلاعات