دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

آیا کسپرسکی دوباره کلاهبرداری خواهد کرد؟

دوشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵ ق.ظ

آیا کسپرسکی دوباره کلاهبرداری میکند؟

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، همانطور که میدانید از حدود 5 سال پیش تحریم های مختلفی علیه شرکت آنتی ویروس کسپرسکی Kaspersky آغاز شد.

ممنوعیت در سیستم های دولتی کشورهای چین، آمریکا، لیتوانی، هلند ، انگلستان، مجارستان، ممنوعیت تبلیغات در یوتیوب. توقف فروش در بست بای BestBuy و چند فروشگاه زنجیره ای.

از طرفی تجاوز روسیه به اوکراین باعث شده تا اشخاص، کشورها و شرکتهای بیشتری به تحریم کسپرسکی دست بزنند.

هشدار کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و ایتالیا نسبت به استفاده از آنتی ویروس های کسپرسکی، قطع ارتباط برخی شرکتها و وب سایتها با کسپرسکی، قطع همکاری اسپانسری تبلیغاتی شرکت فراری و از این موارد باعث شده تا این شرکت بیش از هر زمانی تحت فشار قرار گیرد.

همانطور که میدانید طی سالهای گذشته، شرکت روسی کسپرسکی حداقل 2 مرتبه دست به کلاهبرداری از مشتریان و نمایندگانش زده.

اولین بار در سال 2009 میلادی و با بلاک کردن بخش زیادی از لایسنس های آنتی ویروس های خانگی و عدم قبول جبران خسارت و یکبار در حدود سال 2012 با توزیع لایسنس های 200 روزه به جای 365 روزه در بازار خاورمیانه و مخصوصآ ایران.

حال سوال این است که با توجه به شرایط بحرانی شرکت روسی کسپرسکی و از طرفی حمایت بسیاری از شرکتها و رسانه ها و ارگان های دولتی در ایران از این شرکت روسی، آیا امکان دارد که این شرکت حداقل در بازار ایران، اقدام به کلاهبرداری کند؟

پی نوشت:

هر چند همیشه کسپرسکی تلاش میکند خود را یک شرکت موفق و رو به رشد نشان دهد، ولی حقیقت این است که از همان سال 2009 میلادی، شرکت کسپرسکی به دلیل کیفیت پایین محصولات و پشتیبانی بسیار ضعیف و دروغگویی به مشتریان و نمایندگان و فعالیت های ناسالم تجاری، بخش زیادی از نمایندگان و مشتریان خود را از دست داده است.

فقط در ایران از جمله شرکتهایی که با کسپرسکی قطع همکاری کردند میتوان به دورانتاش، آواژنگ سیستم، شاتل، های وب ، مخابرات تهران و آسیاتک اشاره کرد.

متاسفانه بخش زیادی از مدیران شبکه، سایتها و رسانه های پربازدید و کلیدی فناوری اطلاعات در ایران، ارتباط نزدیکی با کسپرسکی و نمایندگانش دارند و همین مسئله باعث گمراهی خریداران آنتی ویروس شده است.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

مشاهده همه یادداشت های دیسنا در ویرگول

  •  
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی