دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی


برای انتخاب و خرید کامپیوتر ( نوت بوک - نت بوک ) ساعتها وقت در اینترنت صرف می کنید و یا به پاساژها و فروشگاه های مختلف سر  زده و زمان زیادی را می گذرانید تا بتوانید مناسب ترین محصول را خریداری کنید .

بعد از روزها و ساعتها بحث ، گشت و گذار و مشورت یک کامپیوتر را انتخاب و هزینه آن را پرداخت می کنید و خوشحال از اینکه یک کامپیوتر جدید خریداری کرده اید با دست پر به منزل می روید .



ولی چرا با اینکه یک نوت بوک جدید خریداری نموده اید نه از سرعت آن راضی هستید و هر چند مدت یکبار نیز مشکلات عجیب و غریبی پیدا می کند و در نهایت باید برای تعمیرات چند هفته یا ماه یکبار به تعمیرکار کامپیوتر و یا به فروشنده مراجعه نموده و چند روزی یا ساعتی را بدون کامپیوتر سر کنید .

بعد از خرید نوت بوک از فروشنده با پیشنهاد نصب چند نرم افزار از طرف فروشنده مواجه می شوید.

نوت بوکها نیز به 2 نوع تقسیم می شوند :

 1- با سیستم عامل ویندوز   2- بدون سیستم عامل ویندوز

نت بوکها تمامآ با ویندوز عرضه می شوند .

1- فرض کنید شما نوت بوکی را خریداری نموده اید که مجهز به سیستم عامل ویندوز به صورت پیش نصب است .


بر روی این نوت بوکها و یا نت بوکها یک آنتی ویروس به صورت پیش فرض ( پیش نصب ) وجود دارد که معمولا برای مدت 30 تا 90 روز اعتبار دارند .

ولی مسئله این است که این آنتی ویروس آپدیت نیست و نمی تواند بسیاری از تهدیدات و ویروسها را شناسایی کند .


در همین زمان هم فروشنده ، اول از همه یک سی دی ( کینگ ، لرد و .. ) که پر از نرم افزارهای جعلی ، تقلبی ، کرکی و آلوده می باشد به شما می دهد ( در ازای دریافت 20-30 هزار تومان )  و در همان موقع چندتای آنها را برای شما نصب می کند .


برخی نیز حتی اگر این سی دی های پر از نرم افزارهای جعلی را به شما بفروشند ولی چند تا از برنامه های بر روی آن را برای شما نصب می کنند .

دقیقآ فروشنده با این کار ، کامپیوتر را به ویروس آلوده می کند و دیگر این سیستم نه درست کار خواهد کرد و نه اعتمادی به آن است . حتی آنتی ویروس پیش نصبی هم دیگر بر روی این کامپیوتر درست کار نخواهد کرد و مطمئن باشید در  3-4 ماه آینده برای تعمیرات و تعویض ویندوز و یا برگردادن اطلاعات باید به مرکز خدمات و یا فروشنده مراجعه و دوباره هزینه نمائید تا شاید کامپیوتر دوباره درست کار کند .


و در مدت استفاده از این کامپیوتر نیز با مشکلات بسیاری مانند کندی سرعت و عدم استفاده از حداکثر کارایی سیستم و یا استفاده بی مورد از پهناب باند اینترنت و شبکه و یا سرقت اطلاعات روبرو خواهید بود .

همچنین به دلیل آلوده شدن رایانه دیگر آنتی ویروس معتبر پیش نصبی ( عمومآ سیمانتک و یا ترندمیکرو می باشد ) نمی تواند به درستی کار کند و در نتیجه شما فکر می کنید مشکل از آنتی ویروس است و آن را Uninstall می کنید و به جای آن یا یک آنتی ویروس متعلق به شرکتهای کوچک و نه چندان معتبر که با تخفیفهای زیاد فروشندگان را به خود جلب می کنند ،البته با لایسنس معتبر نصب میکنید و یا حتی ممکن است اگر دانش کمی دارید یک آنتی ویروس جعلی و تقلبی نصب کنید که دیگر تکلیف کامپیوتر روشن است .


برخی فروشندگان نیز که اطلاعاتشان در حد فضا و یا بیشتر می باشد توصیه دیگری نیز به خریداران می کنند به این صورت که اگر یک فایل آلوده و کرکی را خواستید اجرا کنید ، آنتی ویروس خود را خاموش کنید ( Disable , Offiline ) تا آنتی ویروس به فایل آلوده گیر ندهد ( شناسایی نکند . ) و به راحتی بتوانید کامپیوتر خود را آلوده کنید .

برخی از فروشندگان هم روشهای دیگری برای کلاهبرداری دارند ، به این صورت که آنها حتی آنتی ویروس پیش نصب بر روی نوت بوک و نت بوک که معتبر و اصلی هم می باشد از همان اول آن را Uninstall کرده و یک آنتی ویروس تقلبی و جعلی به جای آن نصب می کنند .


* ( آنتی ویروسهای شرکت مک آفی McAfee  دلیل اینکه قابلیت ثبت و آپدیت از طریق ایران را ندارند الزامآ باید با آنتی ویروس دیگری تعویض شوند .)



2- برخی از نوت بوکها نیز سیستم عامل پیش نصب ندارند . آنها نیز وضعیت تقریبآ مشابهی دارند .


وارد کنندگان ، این نوت بوکها را بدلیل اینکه سود بیشتری دارند وارد می کنند و عمومآ هم کاربرانی که دانش و اطلاعات کافی ندارند برای خرید به سوراغ این گونه نوت بوکها و نت بوکها می روند .


اگر شما نوت بوکی با سیستم عامل اصلی و معتبر خریداری کنید در حدود 50 هزار تومان بیشتر هزینه می کنید در صورت که اگر بخواهید آن سیستم عامل ( مثلا Win 7 Ultimate ) را جداگانه خریداری کنید باید بیش از 300 هزار تومان هزینه پرداخت کنید .

البته سیستم عاملی که جداگانه خریداری نمائید را می توانید در صورت بروز مشکل برای کامپیوتر خود و خرید کامپیوتر جدید به کامپیوتر جدید انتقال دهید .

- فروشنده یک سیستم عامل ( تقلبی و کرکی ) بر روی نوت بوک نصب می کند و سپس یا :

- یک آنتی ویروس جعلی و تقلبی بر روی آن نصب می کند .

- یا ممکن است یک آنتی ویروس رایگان نصب کند .


( به بخش دانلود وب سایت شرکت دورانتاش > Free Antivirus مراجعه نمائید . )

- یا در صورت موافقت شما و پرداخت هزینه یک آنتی ویروس پولی معتبر و اصلی برای شما نصب کند .


( حتمآ بسته محصول و یا کارت ثبت محصول آنتی ویروس را از فروشنده تحویل بگیرید و به این نکته اشاره کنید که لایسنس را با ایمیل و نام خودتان رجیستر و ثبت کند . )


بهترین حالت این است که  فروشنده آنتی ویروس را به صورت Trial برای شما نصب کند و بسته محصول آنتی ویروس را به شما تحویل دهد و خود شما اقدام به ثبت ، فعال سازی و آپدیت آنتی ویروس نمائید تا از اصل بودن محصول اطمینان حاصل کنید .


بماند که در ایران عمومآ از آنتی ویروسهای شرکتهایی که کیفیت مناسبی ندارند استفاده می شود و کمتر از آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بزرگ استفاده می شود .


بسیاری از کاربران با مطالعه این یاداشت هم اکنون متوجه می شوند که چرا نتوانسته اند از نوت بوکی که خریداری کرده اند به نحوه خوبی استفاده نمایند و همواره با مشکلات بسیاری دست به گریبان بوده اند .


در مورد موبایلها و گوشی های هوشمند هم پیش از این توضیحاتی دادیم که چگونه برخی فروشندگان موبایل اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند و مشکلات بسیاری را برای کاربران به وجود آورده و از طرفی هزینه های زیادی را به کاربران تحمیل می کنند .

اخبار مرتبط :

فروشندگان موبایل و فروش نرم افزار


آیا فلش کردن موبایل راهی عاقلانه و درست است ؟


دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی