دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

Unprotected Phone



به گزارش دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران ) به نقل از شرکت انگلیسی بولگارد ، این شرکت طی نظر سنجی اعلام کرد بیش از 53% کاربران موبایل در مورد امنیت گوشی موبایل خود هیچگونه دانش و اطلاعاتی ندارند و بخشی از آنها حتی از وجود نرم افزارهای امنیتی موبایل مطلع نیستند .


همچنین برطبق این گزارش تهدیدات موبایل به شدت رو به افزایش است و کاربران باید اطلاعات و دانش خود درباره تامین امنیت گوشی های موبایل و هوشمند را افزایش دهند تا بیش از پیش از خطرات دور باشند .

21% از سوال شوندگان اظهار داشته اند که ضرورتی مبنی بر نصب نرم افزار امنیتی و تامین امنیت موبایلشان وجود ندارد و 42 % اظهار نمودند که تاکنون در این باره فکر نکرده اند .

این نظرسنجی در کنار این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند که در 6 ماه گذشته تهدیدات موبایل رشدی 250% را تجربه کرده است بسیار شگفت انگیز و شوکه آور است و از طرف دیگر 50% سوال شوندگان از گوشی موبایل خود برای مطالعه ایمیلها و مشاهده وب سایتها استفاده می کرده اند .

به گفته Claus Villumsen از کاشناسان امنیتی شرکت بولگارد شگفت انگیز است که مردم در مورد تامین امنیت موبایلها و گوشی های هوشمند تا این اندازه سهل انگار هستند و این موضوع باعث می شود هزینه های بسیاری بر دوش کاربران قرار گرفته و خرابکاران با خیالی آسوده مشغول انجام فعالیتهای خرابکاران و سرقت اطلاعات باشند .

افزایش گوشی های هوشمند و انجام فعالیتهای مالی ، بانکی و تجاری و غیره بوسیله گوشی های موبایل باعث شده است تا تهدیدات موبایل با رشدی خیره کننده روبرو باشد که بر طبق گزارش شرکت Juniper network این رشد در سال 2010 رشدی 400% را تجربه کرده است .
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/86/Junos_sw_logo.jpg
همچنین رشد استفاده از دستگاه های تبلت نیز علاقه هکرها و ویروس نویسان را به حوزه موبایل و تجهیزات همراه بیشتر نموده است تا به انجام اقدامات خلافکارانه و جنایتکارانه خود ادامه دهند .

شرکتهای جونیپر و بلگارد در زمینه تامین امنیت گوشی های موبایل و هوشمند همکاری نزدیکی دارند و محصولات امنیتی این کمپانیها توسط شرکت دورانتاش ارائه می شود .

لینک منبع خبر


 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی