دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

دانش کم کاربران موجبات سوء استفاده فروشندگان را فراهم می کند .

البته این مورد همواره وجود داشته است که هرجا کمی دانش و اطلاعات بوده است ، زمینه سوء استفاده برای عده ای از فرصت طلبان فراهم شده است . افرادی که فقط به منافع عمومآ مالی خود فکر می کنند .

به ادامه مطلب مراجعه نمائید .


در مورد دنیای کامپیوتر و ارتباطات و امنیت نیز این مورد به وضوح دیده می شود .

هنوز بسیاری از افراد ( فروشندگان و شرکتهای تجهیزات کامپیوتری ، نوت بوک و غیره ) وجود دارند که وقتی کاربر ( مشتری ) را بدون دانش و اطلاعات می بینند ، به خوبی سوء استفاده می کنند .

البته نباید فراموش کنیم در بیشتر مواقع نیز مشکل به طور مستقیم از کاربران است ، زیرا یا خود برای کسب اطلاعات و دانش تلاش نمی کند و یا فقط  و فقط برای اینکه هزینه ای  ( پولی ) پرداخت نکند ، خود را به دیوانگی و دیگر امراض مبتلا نشان می دهند .

یک نمونه بسیار ساده این مسئله نصب نرم افزارهای جعلی و کرک شده برای کاربران است و مخصوصآ برای کاربرانی که به تازگی رایانه و نوت بوک خریداری نموده اند .

در حالی که کاربران مبالغ بالایی برای خرید رایانه و نوت بوک پرداخت می کنند ، برخی از فروشندگان نوت بوک و رایانه ( مراکز پشتیبانی این فروشگاه ها و شرکتها  ) اقدام به نصب نرم افزار و آنتی ویروس جعلی برای کاربران می کنند .

در حالی که امروز حتی در کشور خودمان ، بسیاری از فروشندگان و مراکز گارانتی نوت بوکها و رایانه به دلیل بی اعتبار شدن نام خود ، از نصب هرگونه نرم افزار و  مخصوصآ آنتی ویروس جعلی و کرک شده معذور می باشند ( حتی به درخواست کاربران نیز این کار را انجام نمی دهند ) و نهایتآ یکی از انواع آنتی ویروس رایگان را برای کاربر نصب می کنند ، برخی از فروشندگان که عمومآ از اعتبار کمی برخوردار هستند و یا بدلیل دانش کم و یا منافع مالی ، اقدام به نصب نرم افزار و آنتی ویروس جعلی ، کرک شده و یا فعال شده با لایسنسهای سرقتی می کنند.

البته باید توجه داشت متاسفانه برخی کاربران که دانش و اطلاعات کافی ندارند ، فکر می کنند نصب آنتی ویروس ( نرم افزار ) جعلی ، کرک شده و یا فعال شده با لایسنسهای سرقتی لطفی است که فروشنده به آنها می کند در حالی که مشخص است که اصلا چنین نیست .

البته ما در یاداشتهای قبلی مطالب بسیاری در مورد نرم افزارها و آنتی ویروسهای جعلی ، کرک شده و یا فعال شده با لایسنسهای سرقتی منتشر نموده ایم ولی به طور خلاصه مجددآ این موارد را در زیر مرور می کنیم :

این نرم افزارها خود ویروس ( تروجان ، بدافزار ) می باشند و بروزرسانی ندارند و در اولین مرحله به هسته اصلی سیستم عامل آسیب می رسانند و باعث زود خراب شدن سیستم عامل ( ویندوز ) و سرقت اطلاعات و زمینه آلودگی بیشتر به ویروسها را فراهم می کنند و در نهایت کاربر رایانه بعد از 1-2 هفته باید  برای تعمیرات به مرکز پشتیبانی و یا به یکی از مراکز تعمیرات رایانه مراجعه نماید و خوب مشخص است که باید هزینه پرداخت نماید که عمومآ از هزینه یک آنتی ویروس اصلی و معتبر بیشتر می باشد .

و اگر تعمیر دوباره مانند مرحله اول باشد مشخص است که دوباره روز از نو روزی از نو .

در بیشتر مواقع باید سیستم عامل تعویض شود و کاربر بخش اعظم اطلاعات و داده های خود را از دست می دهد.

همچنین با احترام به تعمیرکاران رایانه و نوت بوک باید گفت در این بین اطلاعات محرمانه و خانوادگی کاربران در معرض دید تعمیرکار قرار دارد ، مسئله ای که برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست .

برای کاربران ساده لوحی نیز که فکر می کنند آنتی ویروس جعلی و کرک شده آپدیت دارد باید گفت ف این نرم افزارها اصولا به سرورهای اصلی برای آپدیت متصل نمی شوند و بسیاری از عملیات آپدیت نشان داده شده ظاهری و فریب می باشد .

باید در نهایت توجه داشت انتخاب با کاربر است که چگونه و به چه شکلی از رایانه و یا نوت بوک و موبایل خود استفاده نماید .

به طور عامیانه باید گفت : کامپیوتر نیز مانند ماشین است ، اگر فقط بنزین بزنید و به فکر رسیدگی به ماشین ، موتور ، تعویض روغن ، بیمه و دیگر موارد نباشید مطمئنآ خود و سرنشینان خودرو که مانند اطلاعات شما می باشند را در معرض خطر جدی قرار می دهید .


دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران







  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی