دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


امروزه شرکتهای بسیاری اقدام به ارائه نرم افزارهای آنتی ویروس نموده اند که تعداد آنها شاید به 50 عدد برسد .

هر کدام از این شرکتها نیز چندین برنامه امنیتی و آنتی ویروس مختلف برای کاربران خانگی و شرکتهای کوچک و دفاتر خانگی دارند که با در نظر گرفتن هر شرکت 3 محصول چیزی در حدود 150 محصول آنتی ویروس می شود .



این موضوع برخی از کاربران را با مشکل انتخاب محصول مواجه می کند ، که از کدام شرکت و چه برنامه آنتی ویروسی استفاده نمایند.

در انتخاب یک برنامه آنتی ویروس هم موارد مختلفی در نظر گرفته می شود :

1- علاقه مندی کاربر به محصولی خاص

2- تعریف همکاران و دوستان از برنامه ای خاص

( دو مشخصه بالا بیشتر بر اساس تعصب می باشد و نه براساس پایه های علمی و عملی )

آیا فردی که در طول حیات خود کلا چهار تا آنتی ویروس و برنامه امنیتی را مورد استفاده قرار نداده ، آیا می تواند ما را به خوبی راهنمایی کند ؟؟؟ )

3- اعتبار شرکت تولیدکننده آنتی ویروس ( هرچه شرکت معتبر تر باشد ، قابل اعتماد تر است .)

البته اشتباه ممکن است برای هر شرکتی روی دهد مثلا مک آفی آپدیت اشتباه داد - ولی خوب وقتی شرکتی مانند کسپرسکی بیش از 8 ماه طول می کشد مشکل برنامه خود را برطرف کند نشان می دهد این شرکت هیچگونه تعهدی در قبال کاربران احساس نمی کند و از طرفی هم نشان می دهد کاربران و شرکتهای معتبر مشتری این شرکت نیستند که این موضوع برای این شرکت بی اهمیت می باشد . )

( اگر دقت کرده باشید 99% شرکتهای عرضه کننده سخت افزار و کامپیوتر و نوت بوک با یکی از شرکتهای سایمنتک ( نورتون ) - ترندمیکرو - مک آفی و وب روت قرارداد همکاری دارند . )

4- اعتبار شرکت عرضه کننده آنتی ویروس

از شرکتی خرید کنید که لایسنس و سورس اصلی نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد . مواظب باشید لایسنس کرک شده و سرقتی و یا برای سورس غیر اصلی و نرم افزار جعلی و یا آنتی ویروس رایگان هزینه نپردازید .

5- بحث تحریمها ( ثبت ، آپدیت ) 

( طبق بررسی ها فقط آنتی ویروسهای 2 شرکت مک آفی و پی سی تولز قابل استفاده در ایران نمی باشند . )

- در مورد پشتیبانی : اگر محصول شرکتی در ایران قابل ثبت و آپدیت بود ( نه دانلود ) شما از پنل پشتیبانی آن شرکت و یا وب سایت آن شرکت می توانید به طور مستقیم خدمات پشتیبانی دریافت کنید و این موضوع ربطی به تحریم ندارد .

6- تبلیغات ( در ایران متاسفانه تا حد زیادی تبلیغات همراه با دروغ پردازی و حتی خیال پردازی است .)

 مثلا یکی از نمایندگان شرکت کوئیک هیل در تبلیغی که در یکی از نشریات درج کرده بود نوشته بود کوئیک هیل برترین آنتی ویروس دنیا !!!!!!!  البته ما نمی خواهیم قضاوت کنیم ولی این تبلیغ بیشتر برای خنده و مسخره بازی می باشد تا تبلیغ صحیح محصول .

7- سادگی نصب ( آنتی ویروس از نصب با 1 کلیک وجود دارد تا 6 کلیک ) 

یکی از جالبترین محصولات آنتی ویروسهای نورتون محصول شرکت سیمانتک می باشند که با 1 کلیک و در کمتر از 30 ثانیه نصب می شوند .

آنتی ویروسهای ترندمیکرو با 3 کلیک نصب می شوند . دیگر محصولات بین 3 تا 6 کلیک نصب می شوند .

- یکی از موارد ارائه ابزارهای مناسب پشتیبانی از طرف شرکت تولیدکننده می باشد .

مثلا آنتی ویروسهای تراست پورت ابزار Remover ندارند و در صورتی که به هر دلیلی به صورت نرمال
( از طریق کنترل پنل ) قادر به از نصب انداختن یا uninstall نمودن برنامه نباشید  ، باید دردسر زیادی برای درست نمودن کامپیوتر خود بکشید .)

8- سادگی استفاده

( فکر نکنید هر پنل هر آنتی ویروسی 4 تا تنظیم و setting بیشتر داشت یعنی حرفه ای تر است . )

9- میزان استفاده از منابع سیستم ( سی پی یو و رم CPU & RAM )

( برخی از آنتی ویروسها در استفاده بسیار زیاد از منابع سیستم استاد هستند .)

10- سرعت اسکن

( سرعت و کیفیت اسکن بسیار مهم است ، هم باید بتوانید با کامپیوتر کارهای سبک خود را انجام دهید و هم دمای هارد دیسک کنترل شود .)

11- میزان استفاده از منابع سیستم هنگام اسکن

( برخی از آنتی ویروسها هنگام اسکن به طور کامل کامپیوتر را به قولی می خوابانند . ولی ی مورد بسیار جالب - چند آنتی ویروس معدود هستند که هنگام اسکن حتی اگر استفاده از CPU بر روی 100% برود ولی به طرز عجیبی برنامه ها به خوبی و با سرعت باز می شوند و اصلا احساس کندی سرعت در کامپیوتر نمی کنید . ) مطمئنا کمی باور نکردی است . ولی می توانید تست کنید - وب روت و ترندمیکرو .

البته این مورد که CPU بر روی 100% باشد بسیار کم رخ می دهد .

( کار هر کس نیست خرمن کوفتن ، گاو نر می خواهد و مرد کهن )

12-زیبایی نمای آنتی ویروس

( برخی کاربران به زیبایی ظاهر آنتی ویروس نیز اهمیت می دهند .)

13- پشتیبانی و دسترسی آسان به بخش پشتیبانی و سوال و جوابها

14- سادگی در ارسال تیکت پشتیبانی برای شرکت تولید کننده

( این موضوع را وقتی به خوبی درک می کنید که می خواهید برای شرکت مورد نظر مشکل خود را ارسال کنید و یا به اصطلاح تیکت بگذارید . )

15- سرعت و نحوه پیگیری پاسخگویی بخش پشتیبانی شرکت تولیدکننده

16- شکل گزارش دهی

17- استفاده از تکنولوژی های امنیتی ( البته این موضوع تخصصی بوده و در طراحی نرم افزار در نظر گرفته می شود و کاربران به طور مستقیم در آن دخالتی ندارند . )

18-  سرعت بوت شدن سیستم

( برخی آنتی ویروسها سرعت بوت سیستم را به شدت کاهش می دهند و برخی نیز تاثیر چندانی بر روی سرعت بوت شدن سیستم ندارند.)

19- ارائه خدمات پشتیبانی توسط فروشنده

( البته فروشندگان نهایی متعهد به ارائه خدمات پشتیبانی رایگان نمی باشند و انتظارات بی جا می تواند باعث شود تا از تمرکز بر خرید یک محصول با کیفیت و مناسب دور شوند .)

20 - سرعت اسکن فایلهای دستگاه های ذخیره سازی جانبی ( هارد دیسک اکسترنال - کول دیسک - فلش دیسک و...)

برخی آنتی ویروسها هنگام اسکن فلش دیسک بخصوص اگر آلوده باشد با مشکلات زیادی مواجه می شوند . مثلا سرعت کامپیوتر را به شدت کاهش می دهند و یا گاهی ممکن است آنتی ویروس از حافظه خارج شود . )

21- نحوه مدیریت لایسنس و ارائه پنل اختصاصی لایسنس

( برخی شرکتهای آنتی ویروس فقط یک کد به شما می دهند و تمام ، ولی برخی پنل مدیریتی بسیار خوبی در اختیار کاربر قرار می دهند و کاربر به خوبی می تواند لایسنس را مدیریت و نگهداری کند .)

22- آنتی اسپم قوی برای Outlook

امروز بخش قابل ملاحظه از وقت و هزینه افراد و شرکتها برای جداسازی و پاکسازی هرزنامه ها و اسپمها به هدر می رود . بدیهیست قابلیت آنتی اسپم خوب می تواند در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان بسیار موثر باشد ، شرکتهای کمی هستند که آنتی ویروس آنها آنتی اسپم خوبی ( قدرت تشخیص بالا در عین خطای کم )  داشته باشند .)

23- در نظر گرفتن امنیت کاربر و نه تبلیغات : حتمآ مشاهده کرده اید وقتی ایمیلی دریافت می کنید ممکن است زیر ایمیل نام یک آنتی ویروس نشان داده شود .

بسیاری از کاربران و شرکتها علاقه ای ندارند تا دیگران بدانند که آنها از چه محصول امنیتی استفاده می کنند و این موضوع را کاملا شخصی و محرمانه می دانند .

23- فایروال قوی و در عین حال با قابلیت مدیریت آسان

( فایروالهای مختلفی وجود دارد - از آنها که بسیار آسان تنظیم می شوند و یا نیاز به تنظیم خاصی ندارند ، تا آنهایی که بسیار پیچیده و دردسر ساز هستند . )

 برخی از شرکتهای امنیتی مانند مک آفی و ترندمیکرو از خود فایروال میکروسافت ویندوز بهره برده و با تکنولوژی های خاصی آن را بهینه می کنند ، البته در محصولات مختلف آنها نیز متفاوت است . )

روش کار این 2 شرکت بزرگ نشان می دهد که فایروال ویندوز تا حدی می توان به عنوان یک فایروال خوب در برابر تهدیدات به خوبی از کاربران محافظت کند .


( البته همانگونه که گفته شد این شرکتها فایروال ویندوز را به وسیله نرم افزار خود بهینه سازی و یا به اصطلاح Boost می کنند . )

24- امکانات جانبی مانند : کنترل والدین بر فرزندان - فضای وب امن - قابلیت رمزنگاری اطلاعات - قابلیت قفل نمودن فایلها از راه دور در صورت سرقت رایانه یا نوت بوک - جلوگیری از سرقت اطلاعات محرمانه مانند یوزرنامها و پسوردها و شماره تماسها و شماره حسابها و کارتهای بانکی - قابلیت پشتیبان گیری از اطلاعات مورد نظر - بهینه سازی ویندوز - برنامه امنیتی موبایل و ...)

25-  نحوه و میزان قدرت مقابله با ویروسها و میزان حفاظت از فایلهای گارانتی شده . ( پاک کردن - ویروس زدایی - تغییر نام دادن فایل ویروسی و غیره و برخی فایلهای قرارداده شده در قرنطینه را رمزنگاری می کنند تا آسیبی به سیستم وارد نشود .)

( تغییر نام فایل آلوده یکی از ساده ترین و غیر استاندارد ترین رفتارها است که ممکن است در برخورد با یک ویروس و یا فایل آلوده روی دهد .)

26- بروزرسانی سریع و یا استفاده از تکنولوژی های جدید مانند Cloud Security برای حفاظت بیشتر از کاربران .

در نرم افزارهای ابری بروزرسانی سریع بر روی شبکه ابری صورت می گیرد و این شبکه هم وظیفه حفاظت از کاربران را بر عهده دارد .

27- میزان استفاده از منابع سیستم به هنگام آپدیت و بروزرسانی ( برخی از آنتی ویروسها هنگام آپدیت منابع سیستم را اشغال می کنند و سرعت کامپیوتر به شدت افت می کند . )

( - حتمآ کسپرسکی را آپدیت نموده اید و به خوبی با این مشکل آشنا هستید . )

28- و از همه مهمتر تعهد شرکت تولیدکننده آنتی ویروس در ارائه محصول آنتی ویروس با کمترین مشکل و کیفیت بهتر .

( شرکتهای بزرگ امنیتی در این زمینه عملکرد بسیار بهتری دارند زیرا تعداد کاربران آنها بسیار زیاد و
مشتریان این شرکتها بسیار بزرگتر و معتبر تر و اطلاعات آنها حساس تر می باشند و اشتباه آنها می تواند فاجعه بار باشد . )

( منظور از تعداد کاربر منظور افرادی است که برای آنتی ویروس هزینه می کنند و نه اشخاصی که از نسخه های رایگان و یا غیر اصلی و کرک شده و یا لایسنسهای سرقتی بهره می برند . )

29- هزینه : خوب میزان هزینه و پولی که باید بابت آنتی ویروس می دهید به نظر ما چندان اهمیتی ندارد و دلیل آن این است که برای امنیت هرچقدر هزینه کنید کم است .
ولی خوب برخی ممکن است نتوانند هزینه کنند که در این مواقع استفاده از گزینه های ارزان و در مواقعی آنتی ویروسهای رایگان پیش روی کاربران است .

در این مواقع بهتر است 28 گزینه اول و موارد زیر را مطالعه نکنید .

لیست و لینک معتبر آنتی ویروسهای رایگان در بخش دانلود وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.DDN.ir قرار داده شده است .

30 - نشان دادن پیغامهای کمتر و انجام دادن بیشتر وظایف امنیتی به صورت خودکار .
( این مورد بخصوص هنگام انجام بازی های کامپیوتری مهم می باشد - زیرا کاربران دوست ندارند هنگام بازی پیغامی به آنها نشان داده شود . )
( برخی از شرکتها این قابلیت را با نام Game Mode در نرم افزار گنجانده اند و تعداد اندکی از شرکتها نیز نرم افزار را به شکلی طراحی نموده اند که اصولا پیغامهای بسیار کمی به کاربر نشان داده می شود و یا حالت بازی در مواقع بازی به صورت اتوماتیک شناسایی می شود. ) 

در برخی آنتی ویروسها از بس به کاربر پیغام داده می شود ، احتمال اشتباه کاربر زیاد شده و ممکن است ویروسی را به سیستم راه دهد و دیگر نمی توان اوضاع را کنترل کرد . )

31- بروزرسانی و آپدیت برنامه و Release Version :

برخی از آنتی ویروسها برای آپدیت برنامه باید کل آنتی ویروس بر روی کامپیوتر Uninstall شده و Release جدید نصب شود که این برنامه ها چندان دلچسب نیستند ، ولی در برخی دیگر این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود یعنی خود برنامه قابلیت آپدیت برنامه را دارد . Program Update
در برخی آنتی ویروسها نیز کافیست کاربر  یک فایل پتچ دانلود نموده و آن را بر روی رایانه نصب نماید و عملیات آپدیت برنامه به صورت اتوماتیک انجام می شود .


32- برتری در وب سایتهای مقایسه ای :

به نظر ما نمی توان به این وب سایتها اعتماد نمود و براحتی می توانید ببینید که نتایج در وب سایتها بسیار آشفته است . تعداد این وب سایتها هم کم نیستند .

یک محصول در یک وب سایت رتبه ای خوب و در همان زمان ، همان محصول در وب سایت دیگر در همان تست رتبه پایینی کسب می کند .

اینکه شخصی یا شرکتی برای انتخاب آنتی ویروس ، فقط وب سایتهای مقایسه ای را ملاک قرار دهد کار عاقلانه نیست .

وب سایتهای مقایسه ای هم کم نیستند : AV-Comparatives  - Virus bulletin - NSS Labs - Denis Technology - PassMark - CNet - PCMAG - TopTen review - Tolly - PC-World - PCSL - AV-TEST - ICSA Labs - West Coast Labs و شاید باز هم باشد ولی ما ندانیم .

نتایج نظر سنجی نیز چندان نمی تواند قابل قبول باشد ، زیرا در بیشتر وب سایتها افراد غیر حرفه ای و بسیاری از اشخاص که اصولا درباره آنتی ویروس و امنیت ، اطلاعاتی ندارند و وبگرد هستند در این نظر سنجی ها شرکت می کنند .


و حتی بخشی از افرادی که در این نظر سنجی ها شرکت می کنند اصولا از آنتی ویروس های اصلی و یا پولی استفاده نمی کنند .

33- قابلیت آپدیت آفلاین و یا راحتی آپدیت با خطوط دایال آپ .
هرچند امروز بهترین راه حل آپدیت آنتی ویروس به صورت آنلاین می باشد ولی برخی از محصولات آنتی ویروس حتمآ باید به صورت آنلاین آپدیت ( اولیه ) شوند و برخی آپدیت آفلاین اولیه نیز دارند .
پیشنهاد می کنیم حتی اگر فقط خط دایال آپ دارید ولی با زمان بیشتر اقدام به آپدیت آنلاین نمائید . 


البته محصولاتی مانند وب روت Webroot Secure Anywhere هم هستند که اصلا نیازی به آپدیت ندارند .



** اینکه شرکتی در ایران نماینده رسمی داشته باشد نشان دهنده آپدیت دادن بهتر آن شرکت و یا تعهد ادامه خدمات در ایران نیست .


برای مثال سرعت و کیفیت آپدیت محصولات ترندمیکرو و سایمنتک ( نورتون ) بسیار بهتر از محصولاتی مانند کسپرسکی و نود32 است .

افرادی که از این آنتی ویروسها در شرایط مختلف استفاده نموده اند ، این مورد را حتمآ متوجه شده اند .)

34 - یکی دیگر از مواردی که برخی از کاربران به آن اهمیت می دهند استفاده از چت آنلاین با بخش پشتیبانی شرکت تولیدکننده محصول است .

تعداد شرکتهایی که بخش پشتیبانی آنها دارای چت آنلاین باشد بسیار کم هستند .

شرکتهای بزرگ و معتبر عمومآ این سرویس را ارائه می دهند - زیرا محصولاتشان کیفیت مناسبی دارد و محصولاتشان بسیار کمتر به مشکلی برخورد می کنند و در صورت بروز مشکل نیز بخشهای سوال و جواب وب سایت پشتیبانی تا حد بسیاری پاسخگوی نیاز کاربران است . 

موارد ذکر شده در بالا در مورد انتخاب تمام انواع محصولات آنتی ویروس خانگی و شرکتی  کاربرد دارد .

ولی برای انتخاب محصول آنتی ویروس برای شرکتها و سازمانهای کوچک و متوسط و بزرگ باید موارد دیگری نیز در نظر گرفت  .

1- شکل و امکانات کنسول مدیریتی

2- سادگی بروزرسانی  Update difinition

3- سادگی بروزرسانی نرم افزار Program Update و Version Update

بروزرسانی برنامه آنتی ویروس Program Update و Version Update

4- دسترسی آسان به پنل مدیریتی از هر مکان

( کیفیت و شکل کنسول مدیریتی بخصوص در کنسولهای تحت وب بسیار موثر و در کار با کنسول مدیریتی تاثیر مستقیم دارند . )

5- سادگی نصب بر روی شبکه های Domain و Workgroup

این مورد شاید در شبکه های دامنه تاثیر کمی داشته باشد ولی در شبکه های WorkGroup تاثیر بسیاری دارد .

برای نمونه کنسول ترندمیکرو به شکلی طراحی شده است که در شبکه های WorkGroup تنها و تنها با یک کلیک می توانید آنتی ویروس را بر روی کامپیوتر مورد نظر نصب کنید .

6-امکانات اضافی مانند DLP و یا Device Control و یا Backup & Resture

7- میزان استفاده از منابع شبکه بخصوص در هنگام آپدیت و اجرای برنامه های تحت شبکه

8- میزان اعتبار و تعهد شرکت تولیدکننده در ارائه محصولات آنتی ویروس تحت شبکه با کیفیت و تعهد پاسخگویی

( هر شرکتی حاضر نیست امنیت سیستمها و مخصوصآ سرورهای خود را به دست محصولات هر شرکتی واگذار کند ، در این زمینه مشاهده شده است که شرکتهای معتبر و بزرگ فقط به 3-4 شرکت اول و معتبر امنیتی اعتماد می کنند . )

9- امکانات مختلف برای نصب آنتی ویروس بر روی شبکه ( برخی از آنتی ویروسها فقط یک راه و برخی تا 6 راه مختلف برای نصب آنتی ویروس بر روی شبکه به مدیران شبکه ارائه می دهند .)

10 - ارائه آنتی ویروس برای پلت فرمها و محیطهای مختلف ( فیزیکی - مجازی - ابر )

11- قابلیت تنظیم سرعت اسکن کامپیوترهای شبکه.

( اسکن هفتگی کامپیوترهای شبکه از موارد مهم می باشد که خوب برخی از آنتی ویروسها کار را برای کاربران و مدیران شبکه دشوار می کنند زیرا کار شبکه و کامپیوترها را به طور کلی مختل می کنند .)

12- تکنولوژی ها و امکانات اضافی مانند قابلیت پشتیبان گیری - Visual Patching  و غیره .

13- بروزرسانی برنامه آنتی ویروس Program Update و Version Update

برخی از آنتی ویروسها برای آپدیت برنامه باید کل آنتی ویروس بر روی شبکه Uninstall شده و Release جدید نصب شود ولی در برخی دیگر این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود .
در برخی آنتی ویروسها نیز کافیست مدیر شبکه یک فایل پتچ دانلود نموده و آن را بر روی سرور کنسول آنتی ویروس نصب نماید و عملیات آپدیت برنامه به صورت اتوماتیک بر روی کامپیوترهای کل شبکه انجام می شود .

14- یکی دیگر از موارد نسب برنامه های اضافی بجزء آنتی ویروس بر روی کامپیوترهای شبکه است که این کار را برای مدیران شبکه متفاوت می کند .

( برای مثال در کنسول کسپرسکی باید بجزء نصب آنتی ویروس قبل از آن نرم افزاری با نام agent نصب شود و این کار مسئول شبکه را زیاد می کند ولی در محصولاتی مانند ترندمیکرو - سایمنتک و جی دیتا و ... همچین مشکلاتی وجود ندارد و کار بسیار آسان می باشد .)

15- مورد آخر که بسیار جالب توجه است : 

در مورد تعهد شرکت عرضه کننده باید گفت تعهد و صداقت بسیار مهم است .

در یک مورد فایلی که یکی از آنتی ویروسها به اشتباه ویروس تشخیص داده بود برای آن شرکت ارسال شد و در کمال ناباوری آنها اعلام کردند این فایل ویروس است .

بماند که این فایل یکی از فایلهای سیستمی ویندوز بود که برای پخش ویدیو کاربر داشت .

این موضوع که یک کمپانی به خطای برنامه خود اعتراف نکند برای کاربران نتایج بسیار زیانباری خواهد داشت .

این شرکت خیلی راحت می توانست اعلام کند این خطا است و شما باید این فایل را Exception کنید و یا اینکه اعلام می کرد که این مورد را بررسی و سعی می کند تا مشکل را برطرف کند .

جالب اینکه بعد از گذشت چند وقت و تست مجدد -آنتی ویروس شرکت مورد نظر دیگر به آن فایل گیر نداد .

اگر به موارد فوق توجه و دقت نمائید ، شاید بتوانید یک آنتی ویروس مناسب انتخاب و خریداری نمائید . این دیگر به هوشمندی و دقت نظر شما بستگی دارد .


این یاداشت با کمک بخش پشتیبانی شرکت امنیتی دورانتاش تهیه شده است .


اخبار مرتبط :

ابزارهای ویروس یابی رایگان ترندمیکرو


چگونه بهترین و مطمئن ترین آنتی ویروس را انتخاب کنیم ؟


دورانتاش منتشر کرد : ابزار پاکسازی تحت شبکه ویروس شعله W32.Flamer

ابزار زیمنس SIEMENS برای پاکسازی ویروس استاکس نت STUXNET

چرا آنتی ویروسهای تحت شبکه ترندمیکرو بهترین انتخاب هستند ؟

آیا کاربران ایرانی دانش انتخاب یک آنتی ویروس خوب را دارند ؟


10 تهدید برتر وب و نحوه مقابله با آنها - سپتامبر 2010



ارائه :

واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

    www.durantash.comا

Durantash , Security is our Gift

ترندمیکرو ، تراندمیکرو ، سیمانتک ، پی سی سیلین ، ایسوس ، اسوس ، نورتون ، نورتن ، سایمنتک ، سماتک ، کسپرسکی ، ، کاسپرسکی ، کسپراسکای ، کاسپراسکی ، گالاکسی ،نوت بوک ، تبلت ، تبلت سکیوریتی ، آنتی ویروس مخصوص تبلت ، آنتی ویروس مخصوص موبایل ، بهترین آنتی ویروس موبایلنت بوک ، دل ، اچ پی ، فوجیتسو ، گیگابایت ، ام اس آی ، هاست ، دامنه ، ثبت ، رایگان ،  مجانی ، اورجینال ، کرک ، سریال ، نود32 ، ناد32 ، نود 32 ؛ نرم افزار ، دانلود ، شبکه ، دیتاسنتر ، دیتا سنتر ، جی دیتا ، آوست  ، کساپرسکی ، لایسنس ، اصلی ، تروجان ، ویروس ، مقایسه آنتی ویروسها ، بهترین آنتی ویروس ، 2010 ، 2011 ، 2012 ، 2013 ، ارزان ، فروش ، نماینده ، نمایندگی ، کامپیوتر ، رایانه ، موبایل ، گوشی هوشمند ، مکافی ، مک آفی ، کامیران  ، پاد ، بیت دفندر ، پاندا ، تراست پورت ، اوست ، ای وی جی ، پارس آتنا دژ ، بولگارد ، سیم کارت ، ال جی ، حفاظت ، امنیت ، امنیت اطلاعات ، امنیت شبکه ، رمزنگاری ، سونی ، توشیبا ، رایان بدر ، کیف ، سوسمار ، دانشجو ، استاد ، چرا ، چگونه ، کی ، کجا ، فایرفاکس ، مایکروسافت ، میکروسافت ، گوگل ، یاهو ، ایتنا ، آتنا ، دمسان ، ایدکو ، لنوو ، کول دیسک ، فلش ، ویروس فلش ، اتوران ، پاکسازی ، ویروس یابی ، تعمیر ، تعمیر موبایل ، عیب یابی ، نقص ، عشق ، کیفیت ، وب روت ، ویپرو ، نفت ، استاکس نت ، دوکو ، کافیکر ، موس ، سی دی رام ، دی وی دی ، تی پی لینک ، مودم ، ای دی اس ال ، اینترنت ، اینترانت ، کانکشن ، اشتراک ، دورانتاش ، نقشه ، یو اس بی ، پاور ، ماردبورد ، کارت گرافیک ، سی پی یو ، پردازنده مرکزی ، بازی ، کافی نت ، پست ، شناسایی ویروس ،  روت کیت ، بد افزار ، مالور ، آنتی مالور ، اسپم ، ضد اسپم ، لاوا سافت ، آنتی اسپم ، هرزنامه ، فیشینگ ، بانک ، ماشین ، آنتی ویروس نود32 ، آنتی ویروس کسپرسکی ، کسپرسکی لب ، ترند میکرو ، آنتی ویروسهای ترند میکرو ، نماینده ترند میکرو در ایران ، نماینده سیمانتک در ایران ، نماینده نورتون در ایران ، آنتی ویروسهای نورتون ، آزمایشگاه آنتی ویروس ، تست آنتی ویروس ، مقایسه آنتی ویروسها ، خودرو ، ایران خودرو ، سایپا ، آدم ، نوکیا ، آنتی ویروس نوکیا ، آنتی ویروس اندروید ، اچ تی سی ، فولیو ، ایسر ، سامسونگ ، فضا ، اندروید ، ویندوز موبایل ، ویندوز اکس پی ، سون ، ویندوز شبکه ، ویندوز سرور ، ویندوز 2003 ، ویندوز 2008 ، زامبی ، ویندوز 8 ، ویندوز هشت ، آفیس ، فوتوشاپ ، لابراتوآر ، ضد ویروس ، اینترنت سکیوریتی ، شید ، آنتی ویروس شید ، بوش ، ات پوست ، جشنواره ستاره های فناوری ایران ، نت کین ، گارانتی آنتی ویروس ، گارانتی ، نشت اطلاعات ، نشر ،  کتاب ، ، سی دی ، بلوری ، هدپون ، هدفون ، اکسترنال ، هارد ، تعویض ،آپدیت ، بروزرسانی ، رجیستر ، رایان ، هورداد ، کارنما ، آپدیت نود ، کامگارد ، تجارت امن ، تجارت امن خاورمیانه ، رسمی ، نمایده فروش ، خرید آنتی ویروس ، خرید ، دوربین دیجیتالی ، دیجیتال ، بایت ، بیت ، کیلو بیت ، کلیک ،بی بی سی ، رادیو ، تهران ، ایران ، وی پی ان ، مجازی ، ابری  ، کلود ، فیس بوک ، گوگل پلاس ، سوفوس ، دی لینک ، دیلینک ، لیک سیس ، بلاک ، مهر سامان ، مادیران ، آواژنگ ، فرهنگ ، تجارت ماندگار ، زیگورات ، پارسیان ، رایانه همراه ، عصر ارتباط ، آسیا ، روزنامه آسیا ، فناوری ، خارومیانه ، دلار ، ارز ، طلا ، قیمت ، سخت افزار ، میان افزار ، نرم افزار ، ملی ، ملت ، کشاورزی ، پاسارگاد ، اقتصاد نوین ، تجارت ، بازرگانی ، تات ، دی ،  ، جنگ نرم ، سایبری ، هک ، ارتش سایبری ، ریکاوری ،  ، امان منظور ، مبصری ، بحری ، اعتبار ، اعتباری ، رمز ، پسورد ، نام کاربری ،  ، سیستم ، مدیریت ، نگهبان  ، کابل ، خلیج فارس ، خلیج  ، بینگ ، اپل ، مک بوک ، مکینتاش ، پالایشگاه ، شهرک صنعتی ، اتمی ، هسته ای ، نخبه ،اسلامی ، قرآن ، ، فارسی وان ، فارسی 1  ، همایش  ، کنفرانس ، هتل ، هواپیما ، تور ، کوپن ، تخفیف ، تخفیفیاب ، بلیط ، تخفیفان ، بایکس ، نت برگ ،، تیتانیوم ، گلوبال ، توتال ، سکیوریتی ، اپلود ، سایت دانلود ، آسان دانلود ، پی سی دانلود ، وطن دانلود ، ، آلوده ، آلودگی ، خالص ، بیزینس ، ویوان ،  دفاتر کوچک ، شرکتی ، تحت شبکه ، بیمه ،  تهدیدات ، شرکتها ، بورس ، ، بین المللی ، عرب ، عجم ،  ، آمریکا ، امارات ، کویت ، عراق ، ژاپن ، کره ، کروه جنوبی ، چین ، مالزی ، آلمان ، اروپا ، کانادا ، امرتات ، بهین ، زیمنس ، آرتا ، آروند ، ماهر ، امداد رایانه ، سازمان فناوری اطلاعات ، مهدیون ، پلیس آفتا ، آفتانا ، آی تی ، پر فروش ترین آنتی ویروس ، پیغام ، اخطار ، نمایش ، سانا سیستم ، شاتل ، پارس آنلاین ، صبانت ، مخابرات ، کیس ، HDMI , kaspersky , bitdefender , trendmicro , trend micro , free , symantec , norton , webroot , avg , avast , avira , nod32 , eset , comodo , کومودو , emsisoft , mcafee , vipro , wiper , dell , sony , asus , gigabyte , lg , lenovo , hp , msi ,VirusBlokAd , samsung , playstation , xbox , mainboard , ram , cpu , graphic , antivirus , internet security , maximum security , total security , panda , sophos , total , global security , pure , one , norton one , kaspersky one , notebook ,eee pc , pc , slimbook , ultrabook , toshiba , acer , benq , trojan , malware , spam , anti-spam , register , update , serial , vpn , crack , hack , information , network , geniue , microsoft , ikarus , engine , AV , bing , google , bullguard , juniper , film , download , music , ژونیپر ، جونیپر ، digital , corporate , macbook , small business , smb , software , hardware , garantty , parsonline , shatel , sabanet , f-secure , escan , g-data , gdata , apple , ipod , ipad , cyber , galaxy , server , ibm , cisco , wipro , avajang , durantash , sheed , damsun , ayko , mellat , upload , athena , external , recovery , ups , new folder , wi fi - bluetooth - بلوتوس ، adsl , تمدید ، تمدید لایسنس ، renewal , شارژ ، همراه اول ، مبین نت ، ایرانسل ، ایران سل ، اسپادانا ، داتک ، datak , وایمکس , wimax , تلکام ،  آواژنگ سیستم ، دژآذر ، گردو ، پرند ، کینک ، مبارزه با ویروسها ، تجارت الکترونیک ایرانیان ، ویستا ، سازگار ارقام ، ایران ستاپ ، iransetup , کوئیک هیل ، دیجی کالا ، digikala , هورداد رایانه ، دی جی کالا ، گویا آی تی ، برسام ، وین بتا ، پی سی ورد ، خراسان ، روزنامه ، نشریه ، مجله ، آفتاب ، راهنما ، راهنمای نصب ، نصب ویندوز ، راسخون ، HP 3350 ، فراسو ، سهند رایان ، آرکا ، لاوان ، اسپیرو ، پرورش داده ها ، لپتاپ ، لپ تاپ ، گلمر  ، کمیسیون آفتا ، کارگروه ساماندهی ، آنتی ویروسهای خارجی ، آنتی ویروس ایرانی ، آنتی ویروس فارسی ، ضد بدافزارهای خارجی ، ایمن ، نسخه ققنوس ، نسخه سیمرغ ، آیکو ، فناوران ، بانک مرکزی ، امنیت داده ها ، ISMS , iso , آپا ، سایمانتک , امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ,تیم های امداد و نجات رایانه ای , شبکه ملی اطلاعات , مرکز مدیریت عملیات امنیت , SOC , trillium , تریلیوم ،  کسپراسکای ، آنتی ویروس رایگان ، زون آلارم ، داده پردازی ایران ، آی بی ام ، سیسکو ، سیسکو سیستمز ، لینک سیس ، لینکسیس ، نمایشگاه کامپیوتر ، الکامپ ، تلکام ، دنیای دیجیتال همراه ، فاوا ، وزارت پست ، وزارت مخابرات ، زیر ساخت ، رایتل ، صالحی ، دیده بان آی تی ، روابط عمومی ، انفورماتیک گستر ، ایران ارقام ، مهم ارقام ، datacenter , data center , آی پی ، آسیاتک ، َasiatech ، سازمان تنظیم مقررات ، رگولاتوری ، کام ایران ، juniper network , AS5500 , cisco systems , مهران رایانه ، FDC , 4S Technology , Cyberoam , استاندارد ، ISO , ISO 9008 , ISO 20000 , ISO 12000 ، گواهی نامه ، بدر الکتریک ، آپدیت آنتی ویروس ، blogfa , mihanblog , blogsky , club , persianblog , itna , ictna , asreertebat , shabake , sakhtafzar , shabakeh-mag , کمیاب آنلاین ، کمیاب ، شبکه گستر ، پشتیبانی شبکه ، پشتیبانی آنتی ویروس ، tplink , dlink , ای اسکن ، رایانه کمک ، پارس میزبان ، نواندیشان آلفا ، agnitum , آگنیتوم ، جاسوس افزار ، فارسی ، K53 , تابناک ، عصر ایران ، سیستم عامل ، لینوکس ، اوبونتو ، ابونتو ، ASUS Transformer Pad Infinity ، Trial reset , username , ess , kasper , کاسپر ، کسپر ، خرید آنتی ویروس اورجینال ، محبوب ترین آنتی ویروس ، ایران ستاپ ، دریافت آخرین کلیدها ، تریال ریست ، اوباما ،  آپدیت آفلاین ، آفلاین ، ورژن ، version ، vba32 , فانوس ، داده پردازی ، داده پردازی ایران ، بازیابی طلائی ژرف ، spyware , کارنما رایانه ، اخبار امنیت اطلاعات ، اخبار آنتی ویروسها ، اخیار امنیت ، سوپرماکرو ، Supermicro , IECQ HSPM ، دانلود رایگان ، دانلود آنتی ویروس ، درباره آنتی ویروس ، هلو ، نرم افزار حسابداری ،  سبکترین آنتی ویروس ، کم حجم ترین آنتی ویروس ، Endpoint , Endpoint Protection , Worry free , office scan , Small Business , Mal/SpyEye-B ,virustotal , ویروس کشی ، کنفرانس فن‌آوری اطلاعات و دانش ، کنفرانس امنیت بانکداری الکترونیک ، سمینار امنیت اطلاعات ، هوشمند سازی مدارس ، خوشمند سازی ، جام جم ، دنیای اقتصاد ، مرکز فروش آنتی ویروس اورجینال ، انتی ویروس ، دره شیری ، الحسانی ، گلدن سیستم ، کامپیوتر لینک ، غرب آسیا ، افغانستان ، پاکستان ، ایران ، بیزینس سکیوریتی ، Business Security , security essential , Zonealarm , zone aralem , check point , checkpoint , اسرائیل ، ضد ویروسهای آمریکایی ، آنتی ویروس آمریکایی ، آنتی ویروس ژاپنی ، ISO 14000 , ایزو ، یورو ، آنتی ویروسهای رایگان ، بهترین آنتی ویروس تحت شبکه ، آنتی ویروسهای تحت شبکه ، مقایسه آنتی ویروسهای تحت شبکه ، آنتی ویروس شرکتی ، آنتی ویروس سازمانی ، آنتی ویروس مراکز داده ، آنتی ویروس سرور ، آپدیت روزانه ، آپدیت روزانه نود32 ، مرکز ماهر ، مراکز آپا ، تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطّلاعات کشور ، گران ترین آنتی ویروس ، ارزان ترین آنتی ویروس ، آنتی ویروس مناسب ، بهترین ویروس یاب ، آپا شریف ، آپا شیراز ، آپا دانشگاه صنعتی اصفهان ، آپا دانشگاه امیر کبیر ،  پاک کردن ویروس ، ios , gfi , جی اف آی ، قیمت آنتی ویروس ، جدیدیترین آنتی ویروسها ، آپدیت آفلاین آنتی ویروس ، Macintosh, avirus  , Host , domain , ASUS K43 , PGP , Forefront , Security Essential , مشکلات ، آپدیت اشتباه ، مشکل ، Data Processing Co , Durantash Data Processing Co. , مرکز مخابراتی ، vaio , voice , مسابقه نفوذ ، فضای مجازی ، سرور مجازی ، خدمات ابری ، پردازش ابری ، آمازون ، خرید آنلاین کسپرسکی ، خرید آنلاین آنتی ویروس ، خرید آنلاین ، durantash , dorantash , دوراونتاش ، دوراونتاش ، ddn , سوال و جوابهای عمومی ، سوال درباره آنتی ویروس ، دیسنا ، اخبار آنتی ویروسها ، اخبار امنیت اطلاعات ، اخبار امنیت فناوری اطلاعات ، پایگاه اطلاع رسانی آنتی ویروسها ، روتر ، ROUTER , AS5500 , پر فروش ترین آنتی ویروسهای 2011 ، پر فروش ترین آنتی ویروسهای 2012 ، پر فروش ترین آنتی ویروسهای 2013 ، جیلربیک ، jailbreak ، آیفون ، آیپد ، آی پد ، تاریک کوزباری ، سیف ، safeguard , safe ,  آپارتمان ، خرده فروش ، ریتیل ، توزیع کننده آنتی ویروس ، VAD , vad , quickheal , quick heal , tarek kuzbari , astaro , آستارو ، کاسپراسکای ، آواست ، hp folio , gdatasoftware , gdata-software , تراندماکرو ، ترندماکرو ، ترند ماکرو ، سایمانتک ، symbian , سیمبین ، Symbian Belle , MAN IN THE MIDDLE ,ناسا ، گروه سایبری ایران ، رزمندگان سایبری ، securityweek ، arka , آرکا ، av-test , تخفیف کسپرسکی ، تخفیف بیت دفندر ، تخفیف آویرا ، خرید آنتی ویروس با تخفیف ، افرانت ، W32/VRBAT , ویروس W32/VRBAT ، آپدیت آوست ، مشکل آوست ، مشکل آپدیت آوست ، بروزرسانی آوست ، آوست ، همکاران سیستم ، حسابداری ، داده پردازی کاکتوس ، داده پردازی پارسیان ، توزیع نوت بوک ، فروش سخت افزار ، توزیع نرم افزار ، فروش نرم افزار ، Avast Offline update ، digikala , مجموعه نرم افزاری گردو ، مجموعه نرم افزاری کینگ ، gooyait , barsam , تین تکنولوژی ، ایران لپ تاپ ، ایران نوت بوک ، گارانتی فرهنگ ، گارانتی نوت بوک ، گارانتی سونی ، گارانتی دل ، سرور اچ پی ، روتر سیسکو ، اکسس پوینت ، وایرلس ، بهترین آنتی ویروس لپ تاپ ،  بهترین آنتی ویروس نوت بوک ،  بهترین آنتی ویروس موبایل ،  بهترین آنتی ویروس کامپیوتر ، آنتی ویروس کسپر ، kasper ، MSSECMGR.OCX , ~ZFF042.TMP , Flame ، پایگاه اطلاع‌رسانی امنیت فضای تبادل اطلاعات ، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ، هشدار پاندا به وزارت نفت ، فتا ، پلیس فتا ، پایگاه اطلاع رسانی امنیت فضای تبادل اطلاعات , lookout , lookout Mobile Security , Microsoft Essentials Antivirus , Microsoft Security Essentials , پرورش داده دورانتاش ،  سند فضای تولید و تبادل اطلاعات , سند فضای تولید و تبادل اطلاعات ،  wimaxnews , وایمکس نیوز ، کاسپراسکای ، مالیات ، ارزش افزوده ،  pcworld , P30world , asandownload , پاتوق ، mugshot , دمسان رایانه ، Panda TruPrevent ، USBVaccine , ناجا ، دیوکیو ,Https , http , یک حمله سایبری پیچیده هدفمند به ایران کشف شد , Flamer , سیماتک ، گاج ، علوی ، قلمچی ، قلم چی ، آموزشگاه ، کنکور ، تست ، Skywiper ، W32.Flamer ، ~DEB۹۳D.tmp. ، msglu۳۲.sys ، ویروس فلیم ، فلیم ، ویروس شعله ، شعله ، زئوس ، Zeus , tlame , فلیم ، ابزار پاکسازی ویروس شعله ، ابزار پاکسازی ویروس فلیم ، افتانا ، WORM_FLAMER.A ، winbeta , کاسپرسکی لب ، سیمرغ ، شعله آتش ، ویروس شعله آتش ، SoBig ، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادادهای رایانه‌ای ، ویروس اسرائیلی ، ویروس آمریکایی ، ویروس روسی ، ویروس چینی ، ابزار ایرانی پاکسازی ویروس ، آنتی ویروسهای معروف ، آنتی ویروسهای مشهور ، پردازش داده ، داده نگار ، ضد تروجان ، سوفوز ، قرارگاه سایبری ، نمایندگی آنتی ویروس ، فروش آنلاین آنتی ویروس , دوران تاش ، خبرگزاری ، tablet , Tablet Security , اسکای وایپر ، کسپرسکی­لب ، حمله آمریکا ، حمله ایران ، ارتش سایبری ، جنگهای سایبری ، شورای عالی انفورماتیک ، ترند میکرو ، امنیت شبکه های وایرلس ، تلویزیون هوشمند ، آنتی ویروس برای تلویزیون ، Smart TV , ، ترند میکرو ، بزرگترین شرکتهای آنتی ویروس ، پرفروش ترین آنتی ویروسها ، معروفترین آنتی ویروسها ، بهترین آنتی ویروس دنیا ، بهترین آنتی ویروس برای ایران ، irkaspersky , نارنجی ، narenji , siemens ، زیمنس ، کیمیا آنلاین , نماینده وب روت در ایران ، FixMeStick , شبکه بیسیم ، سمانتک ، فروشگاه آنتی ویروس ، فروشگاه آنلاین آنتی ویروس ، فروش آنلاین لایسنس آنتی ویروس ، فروش آنلاین نرم افزار ، جونیپر ، کیوسک اطلاع رسانی , نماینده سایمانتک در ایران ، بازار مجازی ، cnet , ویروس پلیس ، بهترین آنتی ویروسهای دنیا ، خرید لایسنس آنتی ویروس ، خرید لایسنس ، سازمان نصر تهران , آنتی ویروس فارسی  ، کسپرسکی فارسی


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی