دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی
  دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

برخی از کاربران و حتی مدیران شبکه از روی اندازه گیری پیچ رنک Page Rank و یا همان میزان بازدید وب سایت یک شرکت می خواهند به میزان فروش آن شرکت دست پیدا کنند .

باید گفت در مورد محصولات شرکتهای امنیتی و آنتی ویروس نمی توان از روی میزان و اندازه Page Rank این وب سایتها در گوگل - الکسا و یا غیره به میزان فروش آنها حتی به صورت تقریبی دست یافت .

دلایل مختلفی نیز در این زمینه وجود دارد :

1- برخی از شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس ، نسخه ای از برنامه آنتی ویروس خود را به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند که این موضوع باعث افزایش بازدید وب سایت این شرکتها می شود .

مثال : آوست - AVG - آویرا - بیت دفندر - کومودو و غیره 
Free Antivirus

2- برخی از شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس خود اقدام به منتشر نمودن لایسنس در وب سایتهای مختلف می کنند تا کاربران بیشتری را به خود جذب کنند ( هرچند به این لایسنسها آپدیت اصلی ارائه نمی دهند و در دوره های مختلف اقدام به بلاک نمودن این لایسنسها می نمایند . ) که می توان به کسپرسکی و ناد32 ( نود32 ) اشاره نمود .

3- قیمت محصولات و یا تبلیغات منطقه ای : برخی از شرکتها در منطقه و یا کشور خاصی تبلیغات بیشتری دارند و یا برای جذب مشتری ، تخفیفات بیشتری را به کاربران آن منطقه ارائه می دهند و این موضوع باعث می شود وب سایت این شرکتها بیشتر مورد بازدید قرار بگیرد . ( کسپرسکی و نود32 نمونه های بارزی از این شرکتها هستند . )


3 دلیل فوق به طور مشخص نشان می دهد که نمی توان از روی پیچ رنک Page Rank یک وب سایت به میزان فروش آن شرکت دست یافت و آن را ملاک عمل خرید محصولات آن شرکت قرار داد .

4- در مورد میزان فروش نیز فقط به گزارشات مالی شرکتهای سهامی عام می توان اعتماد نمود و نه شرکتهای خصوصی و به همین دلیل است که شرکتهای امنیتی خصوصی معتبر از اعلام میزان فروش خود خودداری می کنند ، زیرا حتی در صورت اعلام نیز میزان فروش و یا آمار اعلام شده معتبر تلقی نمی شود .

( در یک مورد شرکت کسپرسکی که به صورت خصوصی اداره می شود ،  اقدام به اعلام میزان فروش سال 2009 نموده است که بسیار جالب توجه است ، زیرا با توجه به موارد فوق دلیلی برای اعلام میزان فروش وجود ندارد و معتبر نمی باشد . ) منبع ویکی پدیا



دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی