دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

باز شدن وب سایت نورتون بر روی کاربران ایرانی

يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۸۹، ۰۱:۲۹ ب.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA :
Norton StoreSymantec - Antivirus, Antispyware, Endpoint Security, Backup, Storage Solutions | United States
شرکت امنیتی سایمنتک توزیع کننده محصولات سیمانتک ، نورتون و صاحب شرکتهای پی سی تولز PC-Tools و Verisign  ،  وب سایت نورتون خود به آدرس www.NORTON.com را بر روی کاربران ایرانی باز نمود .

پیش از این وب سایت سایمنتک به نشانی www.symantec.com بر روی کاربران ایرانی باز ولی وب سایت نورتون بسته بود و کاربران با پیغام شما از کشور مورد تحریم هستید مواجه می شدند .
البته هنوز بر روی برخی از آی پی های ایرانی صفحه نمایش عدم دسترسی ایران مشاهده می شود که البته مهم نیست .
زیر شرکت سایمنتک از طریق وب سایت شرکت خود ( www.symantec.com ) در حال ارائه خدمات به مشتریان خود در تمام دنیا که شامل ایران نیز می شود ، می باشد .

از این موضوع دیگر شرکتهای فروشنده آنتی ویروس در ایران بخصوص فروشندگان کسپرسکی سوء استفاده کرده و به کاربران به دروغ اعلام می کردند محصولات سیمانتک در ایران قابلیت ثبت ، آپدیت و پشتیبانی ندارند.

قابل ذکر است تمام محصولات شرکت سیمانتک ( نورتون ) در ایران قابلیت ثبت Register و آپدیت Update مستقیم توسط کاربران را دارا می باشند و این موضوع ربطی به تحریمهای بین المللی بر ضد ایران ندارد و تحریم ذکر شده فقط شامل فروش از طریق نمایندگان رسمی می باشد که می توان گفت بیش از 99% شرکتهای معتبر و بین المللی در ایران نماینده رسمی ندارند و شایعه های منتشر شده فقط بدلیل عدم قابلیت رقابت دیگر شرکتهای امنیتی با محصولات شرکت سیمانتک می باشد .

متاسفانه شایعه های مشابهی در مورد محصولات شرکت امنیتی ترندمیکرو نیز منتشر شده است .
شرکت سایمنتک از سال 2010 در محصولات آنتی ویروس خود تغییرات اساسی ایجاد نمود که باعث افزایش قابل ملاحظه کیفیت محصولات این شرکت شده و بسیاری از کاربران و شرکتهای جدید به جمع مشتریان این شرکت بزرگ پیوسته اند .

قدرت و سرعت عمل بالای تشخیص تهدیدات شناخته شده و ناشناخته ، تعهد بالای شرکت امنیتی سیمانتک در ارائه نرم افزارهای با کیفیت و پاسخ گویی به مشتریان و همچنین استفاده از شبکه هوشمند در کنار سرعت اسکن بالا و استفاده بسیار کم از منابع سیستم و دیگر ویژگی های امنیتی باعث شده است محصولات این شرکت جزء اولین انتخابهای کاربران خانگی و شرکتی و سازمانی هنگام خرید محصولات امنیتی باشد .

شرکت سیمانتک با فروش 7 میلیارد دلاری قبل از شرکت ترندمیکرو ، بزرگترین شرکت عرضه کننده آنتی ویروس می باشد که 90% بازار آنتی ویروس آمریکای شمالی و بیش از 40% بازار بین المللی آنتی ویروس را در اختیار خود دارد .

این شرکت با بسیاری از شرکتهای امنیتی و غیر امنیتی و سازنده سخت افزار قراردادهای همکاری فنی و تجاری دارد که می توان به شرکتهای Microsoft - intel - cisco - lg - acer - asus -  yahoo - gigabyte - gateway - toshiba - pqi و دهها شرکت دیگر اشاره نمود .

این شرکت در سال 2010 شرکت ارائه دهنده خدمات امنیتی Verisign را به مبلغ 1.3 میلیارد دلار خریداری نمود که یکی از خریدهای بزرگ این شرکت بوده است .

شرکت دورانتاش عرضه کننده طیف کامل محصولات شرکت سیمانتک و نورتون در ایران می باشد .
متاسفانه هنوز دانلود نسخه های سورس و Trial برای کاربران ایرانی مهیا نیست ولی کاربران گرامی می توانند برای دریافت نسخه های خانگی آنتی ویروسهای نورتون به بخش دانلود وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.Durantash.com یا www.NOvirus.ir مراجعه نمائید .

متاسفانه وب سایت شرکت استرالیایی pc-tools هنوز بر روی ایران بسته است و کاربران ایرانی قادر به ثبت و آپدیت برنامه های پی سی تولز و مک آفی در ایران نمی باشند .

ظاهرآ سیاست این شرکت استفاده کاربران ایرانی از محصولات خود شرکت سیمانتک می باشد .

همچنین اخیرآ مطلبی شبیه اطلاعیه از طرف مثلا دفتر روابط عمومی کسپرسکی ( که وجود خارجی ندارد ) منتشر شده که در آن دلیل سنگینی و استفاده بسیار زیاد از منابع سیستم توسط آنتی ویروسهای  کسپرسکی را حفاظت جهت کاربران عنوان نموده اند .

ای کاش به این شکل که اطلاعیه دادند بود ولی باید گفت اولا تنظیمات پیش فرض هنگام نصب محصولات آنتی ویروس کسپرسکی در حالت low و light می باشد و بسیاری از تیکهای حفاظتی آن نخورده است و سنگینی برنامه های کسپرسکی بدلیل باگ و مشکلات نرم افزاری می باشد ، که مستندات آن در خبرهای قبلی که در وب سایت دیسنا منتشر شده است ، ارائه شده است.

بیش از 8 ماه می باشد که کسپرسکی در هر 2 طیف محصولات آنتی ویروس خانگی و تحت شبکه با مشکلات مختلفی روبرو بوده است و هنوز نیز نسخه های اصلاح شده و مطمئن ارائه نداده است و صدور بیانیه ها و اطلاعیه های حاوی مطالب غیر واقعی فقط اوضاع را برای کسپرسکی و فروشندگان آن بدتر می کند .
در ضمن کسپرسکی نشان داده است به امنیت کاربران خود چندان پایبند نیست و بیشتر به دنبال افرادی مانند جکی جان و شرکت در مسابقات فرمول 1 و یا سفر به قطب برای تبلیغات می باشد.

شاید چندی دیگر شرکت کسپرسکی سفرهای 1 روزه به درکه و دربند نیز برگزار نماید .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی